Копія
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
Іменем України
Справа № 2а-16146/11/0170/17
14.08.12 м. Севастополь Севастопольський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого судді Дугаренко О.В.,
суддів Щепанської О.А. ,
Кукти М.В.
секретар судового засідання Самбурська Т.В.
за участю сторін:
представник позивача- Заступника прокурора м Феодосії- Гукасян Христина Артушівна, посвідчення № 698 від 19.05.2011 року,
представник позивача- Феодосійської міжрайонної державної податкової інспекції АР Крим- не з'явився,
представник відповідача- Товариства з обмеженою відповідальністю "Альбіон Юг"- не з'явився,
розглянувши матеріали справи № 2а-16146/11/0170/17 за апеляційними скаргами Прокуратури м. Феодосії, Феодосійської міжрайонної державної податкової інспекції АР Крим на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим (суддя Папуша О.В. ) від 31.01.12
за позовом Заступника прокурора м Феодосії (вул. Українська, 5,Феодосія,Автономна Республіка Крим,98100)
в інтересах Феодосійської міжрайонної державної податкової інспекції АР Крим (вул. Кримська 82-В,Феодосія,Автономна Республіка Крим,98100)
про визнання недійсною державної реєстрації та недійсним запису про державну реєстрацію, припинення юридичної особи,
ВСТАНОВИВ:
Постановою Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 31.01.2012 у задоволені позовних вимог відмовлено.
Не погодившись з зазначеною постановою суду, Прокуратура м. Феодосії звернулась з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 31.01.2012, ухвалити нову постанову, якою позов задовольнити.
Не погодившись з зазначеною постановою суду, Феодосійська міжрайонна державна податкова інспекція АР Крим звернулась з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 31.01.2012, ухвалити нову постанову, якою позов задовольнити.
В судовому засіданні представник позивача Заступник прокурора м Феодосії підтримав свою апеляційну скаргу з підстав, що викладені в ній.
Представник позивача Феодосійської міжрайонної державної податкової інспекції АР Крим та відповідач в судове засідання не з`явились, про дату, час та місце слухання справи повідомлені належним чином.
Відповідно до ч.4 ст.196 Кодексу адміністративного судочинства України неприбуття у судове засідання сторін або інших осіб, які беруть участь у справі, належним чином повідомлених про дату, час і місце апеляційного розгляду, не перешкоджає судовому розгляду справи.
З матеріалів справи вбачається, що вироком Феодосійського міського суду від 22.08.11 за кримінальною справою № 1-356/11/0121 визнано винним у скоєнні злочину передбаченого ч. 4 ст. 190, ч. 3 ст. 28, ч. 2 ст. 205, ч. 3 ст. 209, ч. 2 ст. 358, ч. 2 ст. 366 КК України ОСОБА_6, ч. 4 ст. 190, ч. 3 ст. 28, ч. 3 ст. 209 КК України ОСОБА_7, ч. 4 ст. 190, ч. 3 ст. 28, ч. 3 ст. 209 КК України ОСОБА_8 За вказаною кримінальною справою встановлено, що створено організовану злочинну групу іншою особою, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8 для здійснення злочинних планів інша особа вказав ОСОБА_6, ОСОБА_8 та ОСОБА_7 оформити фіктивне підприємство "Альбіон Юг", засновником та директором якого стала ОСОБА_7 В подальшому директором підприємства стала ОСОБА_8 ТОВ "Альбіон Юг" було використано членам злочинної групи для оформлення 31.07.08 кредиту на суму 1 500 000 грн.
Кредитні грошові кошти, оформлені на вказані фіктивні підприємства перераховувались на їх розрахункові рахунки, після чого знімались за грошовими чеками (переводили в готівку). Створена злочинна група функціонувала на території міста Феодосії з 2005 року по травень 2009 року.
Як вбачається з вироку Феодосійського міського суду по справі № 1-356/11 від 22.08.11 судом встановлено, що підприємницька діяльність ТОВ "Альбіон Юг" носила фіктивний характер.
Відповідно до свідоцтва про державну реєстрацію підприємство зареєстровано 21.07.05. Згідно задекларованих у Статуті мети та предмету підприємство дій на їх реалізацію не здійснювало.
Засновником відповідача 24.01.12 до канцелярії суду подано письмову заяву, за змістом якої засновник просив здійснити розгляд справи за її відсутності, позовні вимоги визнала.
Положення статті 16 Податкового кодексу України, що визначають обов'язки платника податків, зокрема, пп. 16.1.2, 16.1.3, 16.1.4., зобов'язують платника податків: вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів; подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Приписами частини першої статті 55-1 Господарського кодексу України, що визначають фіктивну діяльність суб'єкта господарювання, визначено, що ознаки фіктивності, що дають підстави для звернення до суду про припинення юридичної особи або припинення діяльності фізичною особою - підприємцем, в тому числі визнання реєстраційних документів недійсними: зареєстровано (перереєстровано) на недійсні (втрачені, загублені) та підроблені документи; незареєстровано у державних органах, якщо обов'язок реєстрації передбачено законодавством; зареєстровано (перереєстровано) у органах державної реєстрації фізичними особами з подальшою передачею (оформленням) у володіння чи управління підставним (неіснуючим), померлим, безвісти зниклим особам або таким особам, що не мали наміру провадити фінансово-господарську діяльність або реалізовувати повноваження; зареєстровано (перереєстровано) та проваджено фінансово-господарську діяльність без відома та згоди його засновників та призначених у законному порядку керівників.
Вказаний перелік ознак є вичерпним та розширеному тлумаченню не підлягає. Зокрема наявні матеріали справи не містять ознак, які б підпадали хоча б під одну із вказаних підстав для прийняття рішення про недійсність державної реєстрації юридичної особи.
Відповідно до ст. 238 ГК України за порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності, до суб'єктів господарювання можуть бути застосовані уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування адміністративного-господарські санкції, тобто заходи майнового характеру, спрямовані на припинення правопорушення суб'єкта господарювання та ліквідацію його наслідків.
Статтею 239 ГК України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування відповідно до своїх повноважень та у порядку, встановленому законом, можуть застосовувати до суб'єктів господарювання адміністративно-господарські санкції, однією з яких є скасування державної реєстрації та ліквідація суб'єкта господарювання.
Згідно ст. 247 ГК України у разі здійснення суб'єктом господарювання діяльності, що суперечить закону чи установчим документам, до нього може бути застосовано адміністративно-господарську санкцію у вигляді скасування державної реєстрації цього суб'єкта та його ліквідації. З положень частини другої вказаної статті скасування державної реєстрації суб'єкта господарювання провадиться за рішенням суду, що є підставою для ліквідації даного суб'єкта господарювання відповідно до статті 59 цього Кодексу.
На вимогу п. 4 частини шостої статті 59 ГК України суб'єкт господарювання ліквідується у разі скасування його державної реєстрації у випадках, передбачених законом.
Положеннями частини другої статті 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" визначено вичерпний перелік підстав для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, зокрема є: визнання судом недійсною державної реєстрації юридичної особи через допущені при її створенні порушення, які не можна усунути, а також в інших випадках, встановлених законом; провадження нею діяльності, що суперечить установчим документам, або такої, що заборонена законом; невідповідність мінімального розміру статутного капіталу юридичної особи вимогам закону; неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону; наявність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням
Положення вищевказаних матеріальних норм права, що регулюють питання припинення юридичної особи, у тому числі державної реєстрації припинення юридичної особи, скасування державної реєстрації, не дають підстав суду для прийняття рішення про визнання недійсною державної реєстрації юридичної особи та визнання недійсним запису про державну реєстрацію юридичної особи, що міститься в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.
Позивач з положень статті 4 Закону України від 04.12.90 № 509-ХІІ "Про державну податкову службу" є державним органом виконавчої влади та, діючи на реалізацію своєї владної компетенції, визначеної положеннями ст. 20, п. 67.2 ст. 67 Податкового кодексу України, має право на звернення до суду у межах його визначеної Законом компетенції.
Перелік прав органу державної податкової служби визначено положеннями ст. 20 Податкового кодексу України, що з 01.01.2011, регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, права та обов'язки платників податків, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства, зокрема за змістом п. 20.1.12 якої у випадках, встановлених законом, податковий орган має право звертатися до суду щодо припинення юридичної особи та припинення підприємницької діяльності фізичною особою -підприємцем та/або про визнання недійсними установчих (засновницьких) документів суб'єктів господарювання.
Постановою Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 30.11.11 у справі № 2а-7438/11/0170/12 адміністративний позов задоволено, юридичну особу -Товариство з обмеженою відповідальністю "АЛЬБІОН ЮГ", зареєстровану 21.07.05, -припинено.
Колегія суддів зазначає, що суду першої інстанції не надано належних доказів наявності обставин, внаслідок яких виникають підстави для прийняття судом рішення, яке не передбачено вимогами діючого законодавства та реалізація якого буде неможливою, оскільки діючи законодавство, що регулює припинення діяльності господарюючих суб'єктів, не визначає підстав та обставин за настанням яких може бути прийнято рішення про визнання недійсною державної реєстрації юридичної особи, а також визнання недійсним запису про державну реєстрацію юридичної особи.
Правова оцінка, яку суд першої інстанції дав обставинам справи, не суперечить вимогам процесуального і матеріального права, а доводи апеляційних скарг щодо їх неправильного застосування є необґрунтованими.
Судове рішення є законним і обґрунтованим й не може бути скасовано з підстав, що наведені в апеляційних скаргах.
На підставі викладеного, судова колегія дійшла висновку, що апеляційні скарги підлягають залишенню без задоволення, а постанова суду першої інстанції - без змін.
Керуючись статтями 160, 167, частиною першою статті 195, статтею 196, пунктом 1 частини першої статті 198, статтею 200, пунктом 1 частини першої статті 205, статтями 206, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
УХВАЛИВ:
1. Апеляційну скаргу Прокуратури м. Феодосії, Феодосійської міжрайонної державної податкової інспекції АР Крим на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 31.01.12 у справі № 2а-16146/11/0170/17 залишити без задоволення.
2. Постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 31.01.12 у справі № 2а-16146/11/0170/17 залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення. Ухвала може бути оскаржена безпосередньо до Вищого адміністративного суду України у порядку та в строки, встановлені статтею 212 Кодексу адміністративного судочинства України.
Повний текст судового рішення виготовлений 20 серпня 2012 р.
Головуючий суддя підпис О.В.Дугаренко
Судді підпис О.А.Щепанська
підпис М.В. Кукта
З оригіналом згідно
Головуючий суддя О.В.Дугаренко
Суд | Севастопольський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.08.2012 |
Оприлюднено | 11.09.2012 |
Номер документу | 25918931 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Дугаренко Ольга Володимирівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Папуша О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні