Постанова
від 30.10.2006 по справі 17/261-06-9103а
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

17/261-06-9103А

                   

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

"30" жовтня 2006 р. Справа  № 17/261-06-9103А

Час початку судового засідання: 11 год. 00 хв.

Господарський суд Одеської області  у складі судді Зуєвої Л.Є. при секретарі судового засідання Маркосові Г.К. розглянув у відкритому судовому засіданні  адміністративну справу

за позовом:        Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів

до  відповідача: Відкритого акціонерного товариства „Одеський Домобудівельний

                             комбінат”

про стягнення заборгованості у сумі 11286 грн. 33 коп.   

                                                                                                                                            

За участю представників сторін:

Від позивача:       Гаврюшенко О.Ю. –на підставі довіреності;    

Від відповідача:   не з'явився;

СУТЬ СПОРУ: позивач звернувся до суду з позовною заявою в якої просить суд з ВАТ „Одеський Домобудівельний комбінат” на користь Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів 11286 грн. 33, з яких 10843,90 грн. –адміністративно-господарських санкцій та 442,43 грн. - пені.

Відповідач в судові засідання не зявився хоча про час та місце судового засідання був повідомлений належним чином про що свідчить поштове повідомлення про вручення поштового відправлення від 09.10.2006р., відзив на позов не надав у зв'язку з чим справа розглядається за наявними в ній матеріалами.

Розглядом матеріалів справи встановлено:

Відповідно до Положення про Одеське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів, затвердженого 10.06.04 р., Одеське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів є територіальним органом урядового органу державного управління —Фонду соціального захисту інвалідів, який діє у складі Мінпраці. Відділення Фонду є юридичною особою. Одним із покладених на відділення Фонду завдань є здійснення в регіоні контролю за своєчасним перерахуванням сум штрафних санкцій, що надходять від підприємств, установ і організацій за недодержання ними нормативів робочих місць для працевлаштування інвалідів. Відділення Фонду вживає заходів щодо стягнення штрафних санкцій у разі їх несплати в установлені законодавством терміни та порядку, в т.ч. судовому.

Відповідно до "Звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів" за 2005 рік, яке надано ВАТ „Одеський Домобудівельний комбінат” до відділення Фонду середньооблікова чисельність штатних працівників за 2005 рік на підприємстві склала 246 осіб.

У відповідності з нормативом місць, призначених для працевлаштування інвалідів, відповідач повинен був створити 10 робочих місця, але фактично створив лише 8 робочих місця.

Відповідно до п. 1 ст. 20 Закону Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” підприємства, установи, організації, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньорічної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом.

Для підприємств, установ, організацій, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати.

Відповідно до розрахунку суми відрахувань, що складається з поділення фонду заробітної плати на середньооблікову чисельність штатних працівників, та помноження її на кількість нестворених робочих місць для інвалідів, сума відрахувань за 2 нестворених робочих місць становить 10843,90 грн.

За таких обстави позивачем відповідачу було нараховані штрафні санкції, що у відповідності до представленого розрахунку суми позовних вимог складають 10843,90грн.

Крім цього, позивачем на підставі п. 2ст. 20 Закону України „Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” була нарахована пеня, яка відповідно до представленого розрахунку складає 442,43 грн.

На підставі вищевикладеного, позивачем на адресу відповідача було направлено претензію від 19.05.2006р. №03-1/1931, в якої позивач повідомив про необхідність відрахування до Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів вищевказані штрафні санкції.

Однак відповіді на надіслану претензію відповідач не отримав, вимоги викладені  у ній виконанні не були, у зв'язку з чим 05.09.2006р. Одеське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів звернулося до господарського суду Одеської області з позовною заявою, якій просить суд стягнути з відповідача штрафних санкцій у розмірі 11286,33грн.  

Ухвалою господарського суду Одеської області від 06.09.2006р. відкрито провадження в адміністративній справі № 17/261-06-9103А за позовом  Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до відкритого акціонерного товариства „Одеський Домобудівельний комбінат” про стягнення заборгованості у сумі 11286,33 грн.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши наявні в матеріалах справи документи, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів підлягають задоволенню з наступних правових підстав.

Відповідно до п. 1 ст. 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" для підприємств, установ, організацій, встановлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.

Відповідно до п. 2 ст. 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" підприємства, установи, організації, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, встановленого частиною першою цієї статті, і забезпечують працевлаштування інвалідів. При розрахунках кількість робочих місць округлюється до цілого значення.

Відповідно до п. 5 ст. 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" виконанням нормативу робочих місць у кількості, визначеній згідно з частиною першою цієї статті, вважається працевлаштування підприємством, установою, організацією інвалідів, для яких це місце роботи є основним.

Відповідно до п. 10 ст. 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" керівники підприємств, установ, організацій у разі незабезпечення виконання нормативів робочих місць для працевлаштування інвалідів, неподання

Фонду соціального захисту інвалідів звіту   про зайнятість та працевлаштування інвалідів несуть відповідальність у встановленому законом порядку.

Відповідно до п. 9 ст. 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" підприємства, установи, організації, на яких за основним

місцем роботи працює 8 і більше осіб, реєструються у відповідних відділеннях Фонду соціального захисту інвалідів за своїм місцезнаходженням і щороку подають цим відділенням звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів.          

У відповідності до "Звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів" за 2005 рік, який було надано ВАТ „Одеський Домобудівельний комбінат” до відділення Фонду середньооблікова чисельність штатних працівників за 2005 рік на підприємстві склала 246 осіб.

У відповідності з нормативом місць, призначених для працевлаштування інвалідів, відповідач повинен був створити 10 робочих місця, але фактично створив лише 8 робочих місця.

Відповідно до п. 1 ст. 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" підприємства, установи, організації, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньорічної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом.

Для підприємств, установ, організацій, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати.

Відповідно до розрахунку суми відрахувань, що складається з поділення фонду заробітної плати на середньооблікову чисельність штатних працівників, та помноження її на кількість нестворених робочих місць для інвалідів, сума відрахувань за 1 нестворене робоче місце становить 10843,90 грн. (1333,8 : 246= 5421,95 х 2 = 10843,90 грн.).

Відповідно до п.14 "Положення про робоче місце інваліда і про порядок працевлаштування інвалідів", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.05.95р. № 314, підприємства у межах доведеного нормативу створюють за власні кошти робочі місця для працевлаштування інвалідів, інформують державну службу зайнятості та місцеві органи соціального захисту населення про вільні робочі місця та вакантні посади, на яких можуть використовуватися праця інвалідів.

Результатом працевлаштування є укладення трудового договору між працівником, в даному випадку інвалідом, та власником або уповноваженим ним органом (ст. 21 Кодексу законів про працю України). Тому безпосереднє працевлаштування здійснює власник або уповноважений ним орган підприємства (об'єднання), установи, організації незалежно від форм власності та господарювання

Відповідно до п. 4 ст. 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні»адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських організацій інвалідів, фізичними особами, зазначеними в частині першій цієї статті, самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого частиною першою статті 19 цього Закону.

Проте, всупереч ст. 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" відповідач самостійно в строк до 15 квітня 2006 року адміністративно-господарські санкції за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів не сплатив.

Відповідно до п. 4 "Порядку сплати підприємствами, установами і організаціям штрафних санкцій до відділень Фонду соціального захисту інвалідів, акумуляції, обліку та використання цих коштів", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 грудня 2001 р. № 1767, суми штрафних санкцій перераховуються в дохід державного бюджету на рахунки органів Державного казначейства.

Несплата штрафних санкцій до Фонду соціального захисту інвалідів на рахунки органів Державного казначейства в дохід Державного бюджету України завдає істотної шкоди інтересам держави, так як підриває правову та економічну основу соціального захисту населення з реалізації конституційних прав і свобод громадян.

Відповідно до п. 2 ст. 20 цього ж Закону порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.

Станом на 31 серпня 2006 року відповідач крім адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для інвалідів, у розмірі 10843,90грн. повинен сплатити й пеню виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк, що у відповідності до надано розрахунку становить 442,43 грн.

Відповідно до пп. 11, 12 ст. 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" спори, що виникають із правовідносин за статтями 19, 20 цього Закону, вирішуються Фондом соціального захисту інвалідів або в судовому порядку.

Фонд соціального захисту Інвалідів, його відділення мають право захищати свої права та законні інтереси, у тому числі в суді.

Приймаючи до уваги вищевикладене, керуючись ст.ст. 11, 12, 19, 20 Закону України „Про основи захищеності інвалідів в Україні”, суд доходить до висновку щодо порушення з боку відкритого акціонерного товариства ”Одеський Домобудівельний комбінат” вимог діючого законодавства, у зв'язку з чим позовні вимоги Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів підлягають задоволенню.

Керуючись ст.ст. 87,158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

П О С Т  А Н О В И В:

1.          Позов задовольнити.

2.          Стягнути з відкритого акціонерного товариства „Одеський Домобудівельний комбінат” /65031, м. Одеса, вул. Промислова, 31, р/р 26009213521, АКБ „Морський транспортний банк”, м. Іллічівськ, код 01271830/ на користь Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів на розрахунковий рахунок в Управлінні Держказначейства  в Одеській області /банк УДК у Одеській області, одержувач –Миколаївське РВДК, МФО 828011, ОКПО 22508644, р/р31217230500346, призначення платежу Код підприємства 50070000/  - 10843грн. 90 коп. /десять тисяч вісімсот сорок три грн. 90 коп./  –адміністративно-господарських санкцій; 442 грн. 43 коп. /чотириста сорок дві грн. 43 коп./ - пені.

Постанова набирає законної сили у порядку ст.254 Кодексу адміністративного судочинства України.  

Сторонам надано право на апеляційне оскарження постанови господарського суду Одеської області, в порядку ст.ст. 185-186 Кодексу адміністративного судочинства України.

        Повний текст постанови складено та  підписано  07.11.2006р.  

Суддя                                                                                 Зуєва Л.Є.

СудГосподарський суд Одеської області
Дата ухвалення рішення30.10.2006
Оприлюднено28.08.2007
Номер документу259258
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —17/261-06-9103а

Постанова від 30.10.2006

Господарське

Господарський суд Одеської області

Зуєва Л.Є.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні