cpg1251
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
17 липня 2012 р. 11:25 Справа №2а-2736/12/0170/14
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Кірєєва Д.В., за участю секретаря Щепанської А.В.
за участю представників сторін:
від позивача - не з'явився;
від відповідача - не з'явився;
розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Продпоставка" до Сакської об'єднаної державної податкової інспекції в АРК,про визнання недійсними податкових повідомлень-рішень № 0000231502 від 20.02.2012 року та № 0000241502 від 02.02.2012 року.
Суть спору: Товариство з обмеженою відповідальністю "Продпоставка" звернулось з адміністративним позовом до Сакської об'єднаної державної податкової інспекції АРК про визнання недійсними податкових повідомлень-рішень № 0000231502 від 20.02.2012 року та № 0000241502 від 02.02.2012 року.
Ухвалами Окружного адміністративного суду АР Крим від 17.04.2012 року відкрито провадження по справі, після закінчення підготовчого провадження справа призначена до судового розгляду.
Представник позивача у судове засідання 17.07.2012 року не з'явився, надіслав клопотання про розгляд справи за його відсутності, позов підтримав у повному обсязі.
Представник відповідача у судове засідання 17.07.2012 не з'явився, надіслав на адресу суду клопотання про розгляд справи за його відсутністю. Проти задоволення позовних вимог заперечує в повному обсязі, з підстав викладених у запереченнях на адміністративну позовну заяву.
Приймаючи до уваги, що в матеріалах справи достатньо доказів для з'ясування обставин по справі, суд вважає можливим, на підставі ст. 128 КАС України, розглянути справу за наявними матеріалами, за відсутністю представників сторін.
Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд
ВСТАНОВИВ:
Згідно з ч. 1 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Відповідно до п. 1 ч.2 статті 17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності.
Пунктом 7 ч. 1 ст. 3 КАС України визначено поняття суб'єктів владних повноважень, до яких належать орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Пунктом 1 ч. 1 ст. 3 КАС України визначено поняття справи адміністративної юрисдикції, - переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Відповідно до ст.ст. 1, 4 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» до системи органів державної податкової служби належать: Державна податкова адміністрація України, спеціалізовані державні податкові інспекції, державні податкові адміністрації в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, державні податкові інспекції в районах, містах (крім міст Києва та Севастополя), районах у містах. Державна податкова адміністрація України є центральним органом виконавчої влади. Державні податкові адміністрації в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі підпорядковуються Державній податковій адміністрації України.
Основним завданням органів державної податкової служби є здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платежів), а також неподаткових доходів, установлених законодавством (ст. 2 Закону України "Про державну податкову службу в Україні".
Враховуючи зазначене, відповідач, здійснюючи свої повноваження у спірних відносинах є суб'єктом владних повноважень, спір що виник між сторонами пов'язаний із захистом прав позивача у сфері публічно-правових відносин і є справою адміністративної юрисдикції, його належить розглядати в порядку, встановленому КАС України.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Продпоставка» зареєстровано у якості юридичної особи Виконавчим комітетом Сакської міської ради в АР Крим 30.03.2001 року, реєстраційний номер 04055593Ю0020979, ЄДРПОУ 31427737.
Позивач перебуває на податковому обліку Сакської об'єднаної державної податкової інспекції в АРК. Індивідуальний податковий номер 314277301083.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Продпоставка» зареєстровано платником податку на додану вартість 06 квітня 2009 року. Свідоцтво № 100219120.
Судом встановлено, що працівниками Сакської об'єднаної державної податкової інспекції в АРК було проведено камеральну перевірку з питань своєчасності сплати погоджених сум за листопад 2011 року по Товариству з обмеженою відповідальністю «Продпоставка», ЄДРПОУ 31427737.
За результатами вищенаведеної перевірки було складено акт № 88/15-02/31427737 від 02.02.2012 року, згідно висновків відповідача ТОВ «Продпоставка» було порушено п. 57.1 ст. 57 Податкового кодексу України, а саме порушено терміни сплати суми податкового зобов'язання з ПДВ.
На підставі зазначеного акту Сакською об'єднаною державною податковою інспекцією в АРК були прийняті податкові повідомлення рішення № 0000231502 від 20.02.2012 року на суму 8 304,80 грн. та № 0000241502 від 20.02.2012 року на суму 1 грн.
Відповідно до частини 3 статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень, адміністративні суди перевіряють, чи прийняті вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення; безсторонньо (неупереджено); добросовісно.
Тому, вирішуючи справу стосовно позовних вимог позивача щодо скасування податкових повідомлень - рішень, суд зобов'язаний перевірити, чи є правомірними дії відповідача у зв'язку прийняттями податковими повідомленнями - рішеннями, якими позивачеві нараховані штрафні санкції.
Не погодившись з зазначеним актом перевірки та податковими повідомленнями - рішеннями позивач оскаржив їх до суду.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Продпоставка» є сільськогосподарським підприємством та відповідно до Податкового кодексу України є суб'єктом спеціального режиму оподаткування.
Відповідно до п. 209.1 ст. 209 ПК резидент, який провадить підприємницьку діяльність у сфері сільського і лісового господарства та рибальства та відповідає критеріям, встановленим у пункті 209.6 цієї статті (далі - сільськогосподарське підприємство), може обрати спеціальний режим оподаткування.
Пунктом 209.2. ст. 209 ПК України передбачено що згідно із спеціальним режимом оподаткування сума податку на додану вартість, нарахована сільськогосподарським підприємством на вартість поставлених ним сільськогосподарських товарів/послуг, не підлягає сплаті до бюджету та повністю залишається в розпорядженні такого сільськогосподарського підприємства для відшкодування суми податку, сплаченої (нарахованої) постачальнику на вартість виробничих факторів, за рахунок яких сформовано податковий кредит, а за наявності залишку такої суми податку - для інших виробничих цілей.
Зазначені суми податку на додану вартість акумулюються сільськогосподарськими підприємствами на спеціальних рахунках, відкритих в установах банків та/або в органах, які здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів у порядку, затвердженому Кабінетом Міністрів України.
Постановою Кабінету Міністрів Країни №11 від 12.01.2011 року затверджено Порядок акумулювання сільськогосподарськими підприємствами сум податку на додану вартість на спеціальних рахунках, відкритих у банках та/або органах, які здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів (далі-Порядок).
Цей Порядок визначає механізм акумулювання сум податку на додану вартість на спеціальних рахунках, відкритих у банках та/або органах, які здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, що не підлягають сплаті до бюджету і нараховуються сільськогосподарськими підприємствами - суб'єктами спеціального режиму оподаткування діяльності у сфері сільського та лісового господарства і рибальства (далі - сільськогосподарські підприємства) на вартість поставлених ними сільськогосподарських товарів (послуг). Згідно п. 3 Порядку Сума податку на додану вартість, що підлягає сплаті (перерахуванню) сільськогосподарським підприємством відповідно до податкової декларації за операціями з постачання вироблених (наданих) ним сільськогосподарських товарів (послуг) на власних або орендованих основних фондах, а також на давальницьких умовах (крім підакцизних товарів, за винятком виноматеріалів за кодами згідно з УКТЗЕД 2204 29 і 2204 30, які поставляються підприємствами первинного виноробства), тобто різниця між сумою податкового зобов'язання за звітний (податковий) період та сумою податкового кредиту за такий період перераховується сільськогосподарським підприємством з поточного рахунка на спеціальний рахунок у строки, встановлені статтею 203 Кодексу для перерахування суми податку на додану вартість до державного бюджету.
Відповідно п. 4 Порядку сума податку на додану вартість, що акумулюється на спеціальному рахунку, не підлягає вилученню до державного бюджету і використовується сільськогосподарським підприємством відповідно до пункту 209.2 статті 209 Кодексу, а починаючи з 1 січня 2018 р. перераховується на поточний рахунок сільськогосподарського підприємства.
Згідно матеріалів справи 12 листопада 2010 року Постановою Відділу державної виконавчої служби Сакського міськрайонного управління юстиції було накладено арешт на розрахункові рахунки Товариства з обмеженою відповідальністю «Продпоставка», а саме: грошові кошти, які знаходяться на р/р № 260090110234 в «ПАТ Банк Морській», м. Севастополь, МФО 324742.
Постановою Відділу державної виконавчої служби Сакського міськрайонного управління юстиції від 14.12.2010 року було накладено арешт на розрахункові рахунки Товариства з обмеженою відповідальністю «Продпоставка», а саме: грошові кошти, які знаходяться на р/р № 260090110234 в «ПАТ Банк Морській», м. Севастополь, МФО 324742 та належать позивачу.
Також, Постановою Відділу державної виконавчої служби Сакського міськрайонного управління юстиції від 21.03.2011 року було накладено арешт на розрахункові рахунки Товариства з обмеженою відповідальністю «Продпоставка», а саме: грошові кошти, які знаходяться на р/р № 260090110234 в «ПАТ Банк Морській», м. Севастополь, МФО 324742 та винесено попередження керівнику підприємства та керуючому банку про кримінальну відповідальність за незаконні дії, відносно майна, на яке було накладено арешт.
З урахуванням викладено суд приходить до висновку, що позивач не мав можливості для перерахування на спеціальний розрахунковий рахунок нарахованих сум ПДВ до зняття Відділом державної виконавчої служби Сакського міськрайонного управління юстиції арешту з розрахункового рахунку позивача.
Після зняття Відділом державної виконавчої служби Сакського міськрайонного управління юстиції арешту з розрахункового рахунку Товариства з обмеженою відповідальністю «Продпоставка», позивачем були перераховані суми ПДВ у повному обсязі в розмірі 41 524,00 грн. та використані на власні потреби згідно вимог ст. 209 Податкового кодексу України.
Аналізуючи наведене суд надходить до висновку про обґрунтованість адміністративного позову та задовольняє його. Відповідно до частини 1 статті 94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України.
Керуючись ст.ст. 94,158-163,167 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити.
2. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 02.02. 2012 року № 0000231502.
3. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 20.02. 2012 року № 0000241502
4. Стягнути з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Продпоставка» (ЄДРПОУ 31427737) витрати зі сплати судового збору у сумі 107,30 грн.
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Кірєєв Д.В.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 17.07.2012 |
Оприлюднено | 12.09.2012 |
Номер документу | 25926024 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кірєєв Д.В.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кірєєв Д.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні