ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
07 вересня 2012 р. (09:55) Справа №2а-8981/12/0170/27
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Аблякимова Е.Е., при секретарі судового засідання Залюбовської Л.В., без участі представників сторін, розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом
Красноперекопської об'єднаної державної податкової інспекції АР Крим Державної податкової служби
до Приватного підприємства "ТМК-Комплект"
про стягнення.
Обставини справи: Красноперекопська об'єднана державна податкова інспекція АР Крим Державної податкової служби (далі-Позивач) звернулась до Окружного адміністративного суду АР Крим із позовом до Приватного підприємства "ТМК-Комплект" (далі-Відповідач) про стягнення податкового боргу у розмірі 456 270,00 гривень.
Ухвалами Окружного адміністративного суду від 17.08.12р. відкрито провадження у справі та після закінчення підготовчого провадження справу призначено до судового розгляду.
Представник позивача у судове засідання не з'явився, про час, дату та місце розгляду справи повідомлений належним чином, надав заяву про розгляд справи за їх відсутності, в якій позовні вимоги підтримав у повному обсязі, просив задовольнити.
Відповідач у судове засідання не з'явився, про час, день та місце його проведення повідомлений завчасно належним чином - рекомендованою кореспонденцією (а.с.39), про причини неявки суд не повідомив, заперечення на адміністративний позов до суду не надав.
Розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, суд
ВСТАНОВИВ:
Згідно з частиною 1 статті 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Відповідно до п.5 ч.2 ст.17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених Конституцією та законами України.
Пунктом 7 частини 1 статті 3 КАС України дано визначення суб'єктів владних повноважень, до яких належать орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Статус державної податкової служби в Україні, її функції та правові основи діяльності на час виникнення спірних правовідносин було визначено Законом України "Про державну податкову службу в України" від 04.12.1990 р. № 509-ХII, відповідно до ст.4 якого Державна податкова адміністрація України є центральним органом виконавчої влади, якому підпорядковуються зокрема Державна податкова інспекція в АРК .
Відповідно до ст.8 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" Державна податкова адміністрація України здійснює функції, зокрема щодо здійснення контролю за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів (обов'язкових платежів), контролю за валютними операціями, контролю за додержанням порядку проведення готівкових розрахунків за товари (послуги) у встановленому законом порядку, а також контролю за наявністю свідоцтв про державну реєстрацію суб'єктів підприємницької діяльності та ліцензій на провадження видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню відповідно до закону, торгових патентів; обліком платників податків, інших платежів; виявленням і веденням обліку надходжень податків, інших платежів.
Враховуючи обсяг повноважень, наданих державній податковій службі законодавством, суд дійшов висновку, що позивач у відносинах з фізичними та юридичними особами є суб'єктом владних повноважень та даний спір належить до розгляду у порядку, передбаченому Кодексом адміністративного судочинства України.
Відповідно до статті 16 Податкового кодексу України платники податків зобов'язані сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Згідно п.16.1.3 ст. 16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів.
Відповідно до п.п.16.1.4 п.16.1 ст.16 Податкового кодексу України, платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом.
Відповідно до статті 41 Податкового кодексу України контролюючими органами щодо податків, які справляються до бюджетів та державних цільових фондів, є органи державної податкової служби.
Відповідно до ст. 67 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Судом встановлено, що Приватне підприємство "ТМК-Комплект" зареєстровано 20.09.2006 р. як юридичну особу Виконавчим комітетом Дніпропетровської міської ради, що підтверджується витягом з ЄДРПОУ (а.с.5-7).
На облік Красноперекопської об'єднаної державної податкової інспекції АР Крим Державної податкової служби відповідача було взято 07.04.2008року за № 6746, про що свідчить довідка в матеріалах справи (а.с.8).
Таким чином, відповідач є суб'єктом господарювання, платником податків, зобов'язаний виконувати обов'язки, покладені на нього законами у зв'язку зі здійсненням господарської діяльності, у тому числі стосовно належного нарахування та сплати податків.
06.04.2012р. Красноперекопською ОДПІ АР Крим ДПС було проведено камера льну перевірку даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вар тість ПП «ТМК-Комплект», за результатами якої було складено акт № 296/15-02/35785122.
Відповідно до акту було встановлено порушення - не надана декларація з ПДВ за лютий 2012 року. Даний акт було направлено поштою і повернуто за закінченням терміну збе рігання. На підставі даного акту було винесено податкове повідомлення-рішення № 0000221502 від 17.05.2012р. на суму 170 грн. (а.с.33).
27.04.2012р. Красноперекопською ОДПІ АР Крим ДПС було проведено камера льну перевірку даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вар тість ПП «ТМК-Комплект», за результатами якої було складено акт № 495/15-02/35785122. Перевіркою встановлено порушення - не надана декларації з ПДВ за березень 2012р. Даний акт було направлено поштою і повернуто за закінченням терміну збері гання. На підставі даного акту було винесено податкове повідомлення-рішення № 0000311502 від 26.06.2012р. на суму 1020 грн. (а.с.30).
На підставі направлень та наказу Красноперекопською ОДПІ АР Крим було проведено документальну позапланову виїзну перевірку ПП «ТМК-Комплект» з питань своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати податків та зборів, дотри мання податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2009 року по 30.09.2011р, за результатами якої був складений акт № 237/23-04/35785122 від 16.02.2012р. Даною перевіркою було встановлені порушення наступні порушення:
- п.3.1. ст. 3 Закону України від 28 грудня 1994 року N 334/94-ВР «Про оподаткування прибутку підприємств» ПП «ТМК-Комплект» занижено податок на при буток у сумі 32 327,00 грн., в т.ч. за 2009 рік 767,00 грн., за 2010 рік у сумі 2 594,00 грн., за І квартал 2011 року у сумі 28 966,00 грн.; п.п. 134.1.1. п. 134.1. ст. 134 Податкового Кодексу України від 02.12.2010 року № 2755-УІ ПП «ТМК-Комплект» занижено податок на прибуток у сумі 137 499,00 грн., в т.ч. за II ква ртал 2011 року у сумі 93 631,00 грн. за III квартал 2011 року у сумі 43 868,00 грн., завищено від'ємне значення об'єкту оподаткування від усіх видів діяльнос ті за період ІІ-ІП квартали 2011 року у сумі 11 123,00 грн.
- п.п.7.2.1 п. 7.2. ст.7, п.п.7.4.1, п.п.7.4.2, п.п. 7.4.5. п. 7.4 ст.7 Закону України "Про податок на додану вартість" від 03.04.97 р. № 168/97-ВР із змінами та до повненнями, п. 187,1 ст.187, п.198.1, п. 198.2, п.198.3, п.198,6 ст.198, п.199.1 ст.199, п.200.1, п 200.2 ст.200, п.201.1 ст.201 Податкового кодексу України від 02.12.2010 р. № 2755-ІУ було встановлення заниження податку на додану вар тість всього у сумі 219 087,00 грн. у тому числі по періодам за листопад 2010 року у сумі 33 575,00 грн., за грудень 2010 року 34 007,00 грн., за січень 2011 ро ку 20 973,00 грн., за березень 2011 року 5 984,00 грн., за квітень 2011 року у сумі 39 059,00 грн., за травень 2011 року у сумі 4 685,00 грн., за червень 2011 року у сумі 37 150,00 грн., за липень 2011 року у сумі 933,00 грн., за серпень 2011 року у сумі 40 087,00 грн., за вересень 2011 року у сумі 2 634,00 грн.
- п.п. 4.2.1 п.4.2 ст.4, п.п 6.3.2 пункту 6.3 статті 6, Закону України " Про податок з доходів фізичних осіб" №889-ІУ від 22.05.2003р., п.п 164.2.18 п. 164.2 ст. 164, п.п 169.2.2. п. 169.2 ст. 169, п.119.2. ст.119 ПКУ від 02.12.2010р. за № 2755-УІ., усього донараховано податку з доходів фізичних осіб в 1009,06 грн.,. за: листо пад 2010 р. - 65,17 грн.; грудень 2010 р. - 599,52 грн.; січень 2011 р. - 70,57 грн.; лютий 2011 р. - 70,57 грн.; березень 2011 р. - 68,03 грн.; квітень 2011 р. - 69,41 грн. ; п.п.168.1.2. п.168 ст.168, п.п. 54.3.3 п.54.3 ст.54 глави 4 розділу II, п.п.129.1.2, п.п.129.1.3 п.129.1, п.п.129.3.1 п.129.3, п. 129.4, п.129.5 ст.129 глави 12 розділу II Податкового кодексу України від 02.12.2010 р. №2755-УІ в частині несвоєчасної сплати утриманого податку з доходів фізичних осіб. Пеню в сумі 3,90 грн. сплатити на розрахунковий рахунок 33216800700020, отримувач м. Красноперекопськ, МФО 824026, ОКПО37786055, код платежу 11010100.
- п.п.7.39, п.п.7.41 п.7, п. 2.11 "Про затвердження Положення про ведення касо вих операцій у національній валюті в Україні" затвердженого постановою ПНБУ №637 від 15.12.04р. (зі змінами і доповненнями) установлені порушення в звіту ванні за одержані під звіт готівкові кошти - проведення розрахунків готівкою без надання одержувачем касових та розрахункових документів, що підтверджувало б сплату покупцем готівкових коштів.
На підставі даного акту були винесені податкові повідомлення-рішення № 00000371701 від 05.04.2012р. на суму 1701,45 грн. ; податкові повідомлення-рішення № 00000092304 від 05.04.2012р. на суму 170666,25 грн.; податкові повідомлення-рішення № 00000062304 від 05.04.2012р. на суму 246901 грн.; податкові повідомлення-рішення № 00000031100 від 05.04.2012р. на суму 3028 грн.; 00000272301 від 05.04.2012р. на суму 11123 грн.
Таким чином, судом встановлено, що податковий борг відповідача виник в результаті не подання податкової декларації до податкового органу, та не сплати останнім суми богу, визначеному податковими повідомленнями -рішеннями.
До теперішнього часу загальна сума заборгованості, що складає податковий борг відповідачем не сплачена, що свідчить про невиконання вказаним суб'єктом господарювання зобов'язання перед бюджетом
Щодо правомірності стягнення заборгованості зі сплати податкового боргу суд зазначає.
Відповідно до ст. 49 Податкового кодексу України податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки органу державної податкової служби, в якому перебуває на обліку платник податків. (п. 49.1).
Платник податків зобов'язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є, відповідно до цього Кодексу незалежно від того, чи провадив такий платник податку господарську діяльність у звітному періоді. (п.49.2, ст.49 ПК України).
Пунктом 49.18 статті 49 Податкового кодексу України визначено, що податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює:
49.18.1. календарному місяцю (у тому числі в разі сплати місячних авансових внесків) - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця;
49.18.2. календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя).
Пунктом 203.1 ст.203 Податкового кодексу України визначено, що податкова декларація подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.
П. 120.1 ст. 120 Розділу V Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-VІ передбачає: «Неподання або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов'язаними нарахувати та сплачувати податки, збори податкових декларацій (розрахунків), - тягнуть за собою накладання штрафу в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання». Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, - тягнуть за собою накладання штрафу в розмірі 1020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.
Відповідно до п.54.3.2 п. 54.3 ст. 54 Податкового кодексу України контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо дані перевірок результатів діяльності платника податків свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов'язань, суми бюджетного відшкодування та/або від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, заявлених у податкових (митних) деклараціях, уточнюючих розрахунках.
Відповідно до п. 123.1 ст. 123 Податкового кодексу України у разі якщо контролюючий орган самостійно визначає суму податкового зобов'язання, зменшення суми бюджетного відшкодування та/або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків на підставах, визначених підпунктами 54.3.1, 54.3.2, 54.3.4, 54.3.5, 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, - тягне за собою накладення на платника податків штрафу в розмірі 25 відсотків суми визначеного податкового зобов'язання, завищеної суми бюджетного відшкодування.
На підставі п. 57.3. ст. 57 Податкового кодексу у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
Як вбачається з матеріалів справи, сума податкового боргу, визначена податковим повідомленням - рішенням відповідачем своєчасно та в повному обсязі не сплачена, в судовому порядку не оскаржена, тому підлягає сплаті.
У відповідності до п.п. 14.1.175 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Відповідно до п.59.1 ст.59 Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення. Згідно п.п.14.1.153 ст. 14 Податкового кодексу України податкова вимога - це письмова вимога органу державної податкової служби до платника податків щодо погашення суми податкового боргу.
Згідно з п.59.3 ст.59 Податкового кодексу України податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання.
Податкова вимога повинна містити відомості про факт виникнення грошового зобов'язання та права податкової застави, розмір податкового боргу, який забезпечується податковою заставою, обов'язок погасити податковий борг та можливі наслідки його непогашення в установлений строк, попередження про опис активів, які відповідно до законодавства можуть бути предметом податкової застави, а також про можливі дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.
На виконання вимог ст. 59 Податкового кодексу відповідачу листом з рекомендованим повідомленням була направлена податкова вимога № 47 від 22.05.2012 року, яка була надіслана Відповідачу поштою та повернута на адресу Красноперекопської ОДПІ АР Крим ДПС із зазначенням відділення зв'язку "закінченням терміну зберігання" (а.с.17).
Згідно до ст. 71 КАС України відповідачем не надано доказів сплати узгодженого грошового зобов'язання або оскарження рішень позивача, тому позовні вимоги позовні вимоги позивача щодо стягнення з відповідача заборгованості в сумі 456 270,00 грн. є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.
Права органів державної податкової служби на час розгляду справи передбачені ст. 20 Податкового кодексу України.
Згідно з п.п. 20.1.28 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом.
Відповідно до п.п. 20.1.18 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 94, 158-163 КАС України, суд,
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити повністю.
2. Стягнути з Приватного підприємства "ТМК-Комплект" (96000, АРК, м. Красноперекопськ, вул. Привокзальна, 8А, ЄДРПОУ 35785122) за рахунок коштів у банках, обслуговуючих такого платника податку, на користь Красноперекопської об'єднаної державної податкової інспекції АР Крим Державної податкової служби (96000, АРК, м. Красноперекопськ, вул. Північна, 2, ЄДРПОУ 23191929) заборгованість зі сплати податкового боргу у розмірі 456 270 (чотириста п'ятдесят шість тисяч двісті сімдесят) гривень 00 копійок, а саме:
- податок на прибуток приватних підприємств - 182500,20 грн. (код платежу 11021000, р/р 31118029700020, МФО 824026, ЄДРПОУ 34740976 банк ГУ ДКУ в АРК м. Сімферополь);
- податок на додану вартість - 268821,30 грн. (код платежу 14010100, р/р 31118029700020, МФО 824026, ЄДРПОУ 34740976 банк ГУ ДКУ в АРК м. Сімферополь);
- штрафні санкції за порушення законодавства про патентування, норм регулювання обігу готівки та застосування реєстраторів - 3028,00 грн. (код платежу 21080900, р/р 31118104700020, МФО 824026, ЄДРПОУ 34740976 банк ГУ ДКУ в АРК м. Сімферополь);
- податок на доходи найманих працівників - 1920,90 грн. (код платежу 11010150, р/р 31114009700022, МФО 824026, ЄДРПОУ 34740976 банк ГУ ДКУ в АРК м. Сімферополь).
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення.
Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Аблякимов Е.Е.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 07.09.2012 |
Оприлюднено | 12.09.2012 |
Номер документу | 25926190 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Аблякимов Е.Е.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Аблякимов Е.Е.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні