Постанова
від 04.09.2012 по справі 2а/1270/6378/2012
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія №5.1.1

ПОСТАНОВА

Іменем України

04 вересня 2012 року Справа № 2а/1270/6378/2012

Луганський окружний адміністративний суд у складі:

судді - Ушакова Т.С.,

при секретарі судового засідання - Разіній Н.В.,

за участю:

представника позивача: Купцової О.М. (довіреність від 06.08.2012 № 129/10),

представника відповідача: не з'явився,

представник третьої особи: не з'явився,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Ленінської міжрайонної державної податкової інспекції у м. Луганську Луганської області Державної податкової служби до Товариства з обмеженою відповідальністю «Укр-Енерго-Менеджмент», третя особа - Начальник управління державної реєстрації та міського реєстру Луганської міської ради - державний реєстратор про визнання недійсними установчих документів,-

ВСТАНОВИВ:

16 серпня 2012 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Ленінської міжрайонної державної податкової інспекції у м.Луганську Луганської області Державної податкової служби до Товариства з обмеженою відповідальністю «Укр-Енерго-Менеджмент», третя особа - Начальник управління державної реєстрації та міського реєстру Луганської міської ради - державний реєстратор про визнання недійсними установчих документів.

В обґрунтування заявлених позовних вимог зазначено, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Укр-Енерго-Менеджмент» зареєстровано як суб'єкт господарювання виконавчим комітетом Луганської міської ради, про що видане свідоцтво про державну реєстрацію від 16.01.2008 реєстраційний номер 1 382 102 0000 014414 та було взято на податковий облік в Ленінській МДПІ у м. Луганську. Згідно установчих документів підприємства, його місцезнаходження: 91000, м. Луганськ, вул. Радянська, б. 40. Засновником та керівником підприємства є ОСОБА_2 (ІНФОРМАЦІЯ_1.), який мешкає за адресою: АДРЕСА_1.

Вироком Ленінського районного суду м. Луганська від 2009 року у кримінальній справі №1-510/689/2009 засновника та керівника ТОВ «Укр-Енерго-Менеджмент» ОСОБА_2 визнано винним у скоєнні злочинів, передбачених ч.1 ст.186, ч.2 ст.205 Кримінального кодексу України за фіктивне підприємництво, тобто створення або придбання суб'єктів підприємницької діяльності (юридичних осіб) з метою прикриття незаконної діяльності або здійснення видів діяльності, щодо яких є заборона.

Відповідно до п.1 ст. 55-1 ГК України однією з ознак фіктивності, що дають підстави для звернення до суду про припинення юридичної особи або припинення діяльності фізичною особою-підприємцем, в тому числі визнання реєстраційних документів недійсними, є той факт, що підприємство зареєстровано (перереєстровано) у органах державної реєстрації фізичними особами з подальшою передачею права (оформленням) у володіння чи управління підставним (неіснуючим), померлим, безвісти зниклим особам, що не мали наміру провадити фінансово-господарську діяльність або реалізовувати повноваження.

Вироком Ленінського районного суду м. Луганська від 2009 року у кримінальній справі №1-510/689/2009 встановлено, що в січні 2008 року ОСОБА_2 познайомився з громадянином на ім'я «ОСОБА_8», який запропонував йому зареєструвати приватне підприємство на його ім'я за матеріальну винагороду кожного місяця у розмірі 700,00 грн. ОСОБА_2 погодився і разом із «ОСОБА_8» вони звернулися до нотаріальної контори, де були підготовлені всі документи. ОСОБА_2 підписував всі документи, які «ОСОБА_8» в подальшому забрав собі. Пізніше ними були відкриті розрахункові рахунки в банківських установах м. Луганська. Де знаходяться установчі документи, штамп та печатка підприємства йому не відомо.

На підставі викладеного позивач просив суд визнати недійсними установчі документи Товариства з обмеженою відповідальністю «Укр-Енерго-Менеджмент».

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав у повному обсязі, наполягав на їх задоволенні, дав пояснення, аналогічні викладеним у позові.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився, причин неявки суду не повідомив, про дату, час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином. Так, 27.08.2012 на адресу Луганського окружного адміністративного суду повернулось поштове відправлення з ухвалою про відкриття провадження у справі, направлене на адресу відповідача. Згідно довідки поштового відділення причиною повернення зазначено «за зазначеною адресою не проживає». Відповідно до частини 11 статті 35 Кодексу адміністративного судочинства України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

Відповідно до частини 6 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України якщо особа, яка бере участь у справі, без поважних причин не надасть докази на пропозицію суду для підтвердження обставин, на які вона посилається, суд вирішує справу на основі наявних в матеріалах справи доказів.

Представник третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, в судове засідання не з'явився, до початку розгляду справи по суті надав до канцелярії суду відзив на позовну заяву №01/1-08-2384/0/39-12 від 28.08.2012, в якому просив розглянути справу за його відсутності та по суті позовних вимог зазначив, що ТОВ «Укр-Енерго-Менеджмент» (ідентифікаційний код юридичної особи 35629857) було зареєстровано в якості юридичної особи, про що до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців 16.01.2008 внесено запис за реєстраційним номером №13821020000014414. Згідно поданих реєстраційних документів місцезнаходженням підприємства було визнано наступну адресу: 91055, м.Луганськ, вул. Совєтская, буд.40. Керівник та засновник - ОСОБА_2.

Відповідно до ст. 24 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців», державному реєстратору для проведення державної реєстрації надано такі документи: заповнена реєстраційна картка на проведення державної реєстрації юридичної особи; оригінал рішення засновників про створення юридичної особи (рішення засновника ТОВ «Укр-Енерго-Менеджмент» від 11.01.2008); два примірника статуту; документ, що засвідчує внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації юридичної особи (квитанція №00624 від 14.01.2008); довіреність від 11.01.2008 № 125; акт оцінки та прийому-передачі до статутного капіталу ТОВ «Укр-Енерго-Менеджмент» від 11.01.2008; довідка з ЄДР про резервування найменування юридичної особи від 10.01.2008 № 024003.

Статут ТОВ «Укр-Енерго-Менеджмент» був затверджений засновником ОСОБА_2 і ним підписаний. Справжність підпису засвідчена приватним нотаріусом Луганського міського нотаріального округу Луганської області ОСОБА_3

Документи подавалися державному реєстратору уповноваженою особою ОСОБА_4 на підставі довіреності від 10.01.2008 №125, посвідченої приватним нотаріусом Луганського міського нотаріального округу Луганської області ОСОБА_3

Документи для проведення державної реєстрації ТОВ «Укр-Енерго-Менеджмент» подані в повному обсязі та відповідали вимогам чинного законодавства, тому підстав для відмови у проведенні державної реєстрації юридичної особи не було.

08.10.2008 державному реєстратору у виконавчому комітеті Луганської міської ради уповноваженою особою ОСОБА_5, яка діяла на підставі довіреності від 07.10.2008, були подані документи, відповідно до яких державним реєстратором було проведено державну реєстрацію змін до установчих документів ТОВ «Укр-Енерго-Менеджмент». Всі документи були подані у повному обсязі і відповідали вимогам діючого законодавства, тому підстав для відмови у розгляді та у проведенні державної реєстрації змін до установчих документів не було.

Позовні вимоги щодо визнання недійсними установчих документів ТОВ «Укр-Енерго-Менеджмент» третьою особою залишено на вирішення суду.

З огляду на положення ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України, суд вважає за можливе розглянути адміністративну справу за відсутності відповідача та представника третьої особи.

Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст. 69-72 КАС України, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню з огляду на наступне.

В судовому засіданні встановлено та підтверджено матеріалами справи, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Укр-Енерго-Менеджмент» (ідентифікаційний код 35629857) зареєстровано як суб'єкт господарювання виконавчим комітетом Луганської міської ради, про що видане свідоцтво про державну реєстрацію від 16.01.2008 реєстраційний номер 1 382 102 0000 014414 та було взято на податковий облік в Ленінській МДПІ у м. Луганську.

Згідно установчих документів підприємства, його місцезнаходження: 91000, м.Луганськ, вул. Радянська, б. 40.

Засновником та керівником підприємства є ОСОБА_2 (ІНФОРМАЦІЯ_1.), який мешкає за адресою: АДРЕСА_1.

Відповідно до ст. 24 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» від 15 травня 2003 року №755-IV (далі - №755-IV) для проведення державної реєстрації юридичної особи засновник (засновники) або уповноважена ними особа повинні особисто подати державному реєстратору (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) такі документи:

- заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації юридичної особи;

- примірник оригіналу або нотаріально посвідчену копію рішення засновників або уповноваженого ними органу про створення юридичної;

- два примірники установчих документів;

- документ, що засвідчує внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації юридичної особи.

Статтею 25 Закону №755-IV передбачено порядок проведення державної реєстрації юридичної особи, згідно якого, державний реєстратор за відсутності підстав для залишення документів, які подані для проведення державної реєстрації юридичної особи, без розгляду зобов'язаний перевірити ці документи на відсутність підстав для відмови у проведенні державної реєстрації юридичної особи, які передбачені частиною першою статті 27 цього Закону.

Згідно частини 3 статті 25 Закону №755-IV за відсутності підстав для відмови у проведенні державної реєстрації юридичної особи державний реєстратор повинен внести до реєстраційної картки на проведення державної реєстрації юридичної особи ідентифікаційний код відповідно до вимог Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України та внести до Єдиного державного реєстру запис про проведення державної реєстрації юридичної особи на підставі відомостей цієї реєстраційної картки.

Судом встановлено, що державному реєстратору для проведення державної реєстрації ТОВ «Укр-Енерго-Менеджмент» було надано заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації юридичної особи; оригінал рішення засновників про створення юридичної особи (рішення засновника ТОВ «Укр-Енерго-Менеджмент» від 11.01.2008); два примірника статуту; документ, що засвідчує внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації юридичної особи (квитанція №00624 від 14.01.2008); довіреність від 11.01.2008 № 125; акт оцінки та прийому-передачі до статутного капіталу ТОВ «Укр-Енерго-Менеджмент» від 11.01.2008; довідку з ЄДР про резервування найменування юридичної особи від 10.01.2008 № 024003.

Документи подавалися державному реєстратору уповноваженою особою ОСОБА_4 на підставі довіреності від 10.01.2008 №125, посвідченої приватним нотаріусом Луганського міського нотаріального округу Луганської області ОСОБА_3 Також, було надано статут ТОВ «Укр-Енерго-Менеджмент», який затверджений засновником ОСОБА_2 і ним підписаний. Справжність підпису засвідчена приватним нотаріусом Луганського міського нотаріального округу Луганської області ОСОБА_3

З огляду на вищевикладене, суд приходить до висновку, що державну реєстрацію ТОВ «Укр-Енерго-Менеджмент» проведено із дотриманням порядку, визначеного Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців», з наданням необхідних документів та відомостей, передбачених законодавством. Підстав для відмови у здійсненні державної реєстрації у державного реєстратора не було.

Відповідно до п.5 ч.2 ст.17 Кодексу адміністративного судочинства України, юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори, зокрема за зверненням суб'єктів владних повноважень у випадках, встановлених Конституцією та законами України.

Випадки, коли податковий орган має право звернутися до суду з адміністративним позовом, встановлені, зокрема ст. 20 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI.

Так, згідно з п.п. 20.1.12 п.20.1 ст. 20 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI органи державної податкової служби мають право у випадках, встановлених законом, звертатися до суду з позовами щодо припинення юридичної особи та підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця, про визнання недійсними установчих (засновницьких) документів суб'єктів господарювання.

Відповідно до ч. 2 ст. 18 Кодексу адміністративного судочинства України окружним адміністративним судам підсудні адміністративні справи, у яких однією зі сторін є орган державної влади, інший державний орган, орган влади Автономної Республіки Крим, обласна рада, Київська або Севастопольська міська рада, їх посадова чи службова особа, крім випадків, передбачених цим Кодексом, та крім справ з приводу їхніх рішень, дій чи бездіяльності у справах про адміністративні проступки та справ, які підсудні місцевим загальним судам як адміністративним судам.

Таким чином, з огляду на положення статей 17,18 Кодексу адміністративного судочинства України, суд приходить до висновку, що адміністративна справа за позовом Ленінської міжрайонної державної податкової інспекції у м. Луганську Луганської області Державної податкової служби до Товариства з обмеженою відповідальністю «Укр-Енерго-Менеджмент», третя особа - Начальник управління державної реєстрації та міського реєстру Луганської міської ради - державний реєстратор про визнання недійсними установчих документів відноситься до юрисдикції Луганського окружного адміністративного суду.

Частиною 1 статті 55-1 Господарського кодексу України визначено ознаки фіктивності, що дають підстави для звернення до суду про припинення юридичної особи або припинення діяльності фізичною особою - підприємцем, в тому числі визнання реєстраційних документів недійсними:

- зареєстровано (перереєстровано) на недійсні (втрачені, загублені) та підроблені документи;

- незареєстровано у державних органах, якщо обов'язок реєстрації передбачено законодавством;

- зареєстровано (перереєстровано) у органах державної реєстрації фізичними особами з подальшою передачею (оформленням) у володіння чи управління підставним (неіснуючим), померлим, безвісти зниклим особам або таким особам, що не мали наміру провадити фінансово-господарську діяльність або реалізовувати повноваження;

- зареєстровано (перереєстровано) та проваджено фінансово-господарську діяльність без відома та згоди його засновників та призначених у законному порядку керівників.

Судом встановлено, що вироком Артемівського районного суду м. Луганська від грудня 2009 року у кримінальній справі №1-510//689/2009 року засновника та керівника ТОВ «Укр-Енерго-Менеджмент» ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1, визнано винним у скоєнні злочинів, передбачених ч.1 ст.186, ч.2 ст.205 Кримінального кодексу України.

Таким чином, вироком суду ОСОБА_2 визнано винним у фіктивному підприємництві, тобто створенні або придбанні суб'єктів підприємницької діяльності (юридичних осіб) з метою прикриття незаконної діяльності.

Як вбачається з матеріалів справи, вироком Артемівського районного суду м.Луганська від грудня 2009 року у кримінальній справі №1-510//689/2009 року встановлено, що у грудні 2007 року ОСОБА_2 познайомився з громадянином на ім'я «ОСОБА_8», який запропонував йому зареєструвати приватне підприємство на його ім'я за матеріальну винагороду кожного місяця у розмірі 1 000,00 грн. ОСОБА_2 погодився і разом із «ОСОБА_8» вони звернулися до нотаріальної контори, де були підготовлені всі документи. Отримані засновницькі та реєстраційні документи, штамп та печатку ОСОБА_2 Пізніше ОСОБА_2 були відкриті розрахункові рахунки в банківських установах м. Луганська. ОСОБА_2 не мав ніякого відношення до фінансово-господарської діяльності ТОВ «Укр-Енерго-Менеджмент».

Відповідно до ч. 4 ст. 72 Кодексу адміністративного судочинства України, вирок суду в кримінальній справі, який набрав законної сили, є обов'язковим для адміністративного суду, що розглядає справу про правові наслідки дій чи бездіяльності особи, щодо якої ухвалений вирок або постанова суду, лише в питаннях, чи мало місце діяння та чи вчинене воно цією особою.

З огляду на викладене, суд вважає звільненим від доказування факт створення ОСОБА_2 суб'єкта підприємницької діяльності - Товариства з обмеженою відповідальністю «Укр-Енерго-Менеджмент» з метою фіктивного підприємництва.

Враховуючи те, що вироком суду встановлено факт створення ОСОБА_2 з метою фіктивного підприємництва Товариства з обмеженою відповідальністю «Укр-Енерго-Менеджмент», з огляду на положення ч.1 ст. 55-1 Господарського кодексу України, суд приходить до висновку, що Ленінська МДПІ у м. Луганську Луганської області ДПС має достатньо підстав для звернення до суду із позовом про визнання установчих документів відповідача недійсними.

Таким чином, суд вважає позовні вимоги Ленінської МДПІ у м. Луганську Луганської області ДПС про визнання недійсними установчих документів Товариства з обмеженою відповідальністю «Укр-Енерго-Менеджмент», код за ЄДРПОУ 35629857, місцезнаходження: 91055, м. Луганськ, вул. Совєтская, буд. 40, обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Питання по судових витратах не вирішується, оскільки позивач звільнений від їх сплати у встановленому порядку, а ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України не передбачено їх стягнення у даних випадках.

Згідно ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України у судовому засіданні, у якому закінчився розгляд справи, оголошено вступну та резолютивну частини постанови та повідомлено, що постанову у повному обсязі буде виготовлено 10 вересня 2012 року.

Керуючись ст. ст. 2, 17, 18, 72, 94, 158-163, 257 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Ленінської міжрайонної державної податкової інспекції у м.Луганську Луганської області Державної податкової служби до Товариства з обмеженою відповідальністю «Укр-Енерго-Менеджмент», третя особа - Начальник управління державної реєстрації та міського реєстру Луганської міської ради - державний реєстратор про визнання недійсними установчих документів задовольнити у повному обсязі.

Визнати недійсними установчі документи Товариства з обмеженою відповідальністю «Укр-Енерго-Менеджмент» (код 35629857), 91055, м. Луганськ, вул. Радянська, 40, з моменту реєстрації - з 16.01.2008.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.

Повний текст постанови виготовлено та підписано 10 вересня 2012 року.

СуддяТ.С. Ушаков

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.09.2012
Оприлюднено12.09.2012
Номер документу25926482
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/1270/6378/2012

Постанова від 04.09.2012

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.С. Ушаков

Ухвала від 20.08.2012

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.С. Ушаков

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні