ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
05 липня 2012 р. 16:57 Справа №2а-5830/12/0170/14
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Кірєєва Д.В., за участю секретаря Щепанської А.В.,
за участю представників сторін:
від позивача - Шугалка Н.Є., довіреність від 11.06.2012 року;
від відповідача 1- не з'явився;
від відповідача 2- не з'явився;
від третьої особі - не з'явився,
розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "КІНГ 99"
до Відділу Державного комітету по земельних ресурсах у Бахчисарайському районі АР Крим, Комісії з розгляду питань, пов'язаних з погодженням документації із землеустрою Бахчисарайської районної державної адміністрації,
третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Республіканський комітет по земельних ресурсах АР Крим,
про визнання протиправною відмови, скасування висновків та спонукання до виконання певних дій,
Суть спору: Товариство з обмеженою відповідальністю "КІНГ 99" (далі - позивач) звернулось до Окружного адміністративного суду АР Крим з позовною заявою до Відділу Державного комітету по земельних ресурсах у Бахчисарайському районі АР Крим (далі - відповідач 1), Комісії з розгляду питань, пов'язаних з погодженням документації із землеустрою Бахчисарайської районної державної адміністрації (далі відповідач 2), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Республіканський комітет по земельних ресурсах АР Крим, про скасування висновку №3-6 від 09.06.2010 року відділу Державного комітету України із земельних ресурсів в Бахчисарайському районі АР Крим про погодження проекту землеустрою з відводу земельної ділянки в оренду на 49 років товариству з обмеженою відповідальністю «Кінг 99» в м. Бахчисарай, визнання протиправною відмову Комісії з розгляду питань, пов'язаних з погодженням документації із землеустрою в погоджені проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду Товариству з обмеженою відповідальністю «Кінг 99» для комерційної діяльності-будівництва та обслуговування АЗС, за адресою: Україна, АР Крим, м. Бахчисарай, 30 км + 900 м траси Сімферополь - Бахчисарай - Севастополь (ліворуч), з підстав, викладених у висновку № 101/1-1 від 03.06.2010 року, визнання протиправною відмову відділу Державного комітету України із земельних ресурсів в Бахчисарайському районі АР Крим від 05.07.2011 року здійснити державну реєстрацію договору оренди земельної ділянки № 220/10 від 06.10.2010 року, укладеного між Бахчисарайською міською радою та товариством з обмеженою відповідальністю «Кінг 99» про передачу земельної ділянки для комерційної діяльності-будівництва та обслуговування АЗС, за адресою: Україна, АР Крим, м. Бахчисарай, ЗО км + 900 м траси Сімферополь - Бахчисарай - Севастополь (ліворуч), привласнено кадастровий номер: 01 204 101 00 : 01 : 001 : 0537, зобов'язання відділ Державного комітету України із земельних ресурсів в Бахчисарайському районі АР Крим провести державну реєстрацію договору оренди земельної ділянки № 220/10 від 06.10.2010 року, укладеного між Бахчисарайською міською радою та товариством з обмеженою відповідальністю «Кінг 99» про передачу земельної ділянки для комерційної діяльності-будівництва та обслуговування АЗС, за адресою: Україна, АР Крим, м. Бахчисарай, 30 км + 900 м траси Сімферополь - Бахчисарай - Севастополь (ліворуч), привласнено кадастровий номер: 01 204 101 00 : 01 : 001 : 0537.
Ухвалами Окружного адміністративного суду АР Крим від 01.06.2012 року відкрито провадження по справі, після закінчення підготовчого провадження справу призначено до судового розгляду.
Ухвалою Окружного адміністративного суду АР Крим від 05.07.2012 року поновлено Товариству з обмеженою відповідальністю "КІНГ 99" строк звернення до суду з адміністративним позовом до Відділу Державного комітету по земельних ресурсах у Бахчисарайському районі АР Крим, Комісії з розгляду питань, пов'язаних з погодженням документації із землеустрою Бахчисарайської районної державної адміністрації про визнання протиправною відмови, скасування висновків та спонукання до виконання певних дій.
Представник позивача у судовому засіданні 05.07.2012 року позовні вимоги підтримав в повному обсязі, надав пояснення по суті справи.
Представник відповідача 1 у судове засідання 05.07.2012 року не з'явився, надіслав на адресу суду клопотання, про розгляд справи без його участі. Проти позовних вимог заперечував, з підстав, викладених у запереченнях на адміністративну позовну заяву.
Представник другого відповідача у судове засідання 05.07.2012 року, не з'явився, про день час та місце слухання справи, був сповіщений належним чином.
Представник третьої особи у судове засідання 05.07.2012 року, не з'явився, про день, час та місце слухання справи був сповіщений належним чином, клопотань, на заперечень на адресу суду не надсилав.
Суд, вислухавши думку представника позивача, керуючись ст. 128 КАС України, вважає можливим розглянути справу у відсутність представників відповідачів, та третьої особи.
Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд
ВСТАНОВИВ:
Згідно з ч. 1 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Відповідно до ч. 2 ст. 2 КАС України до адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією або законами України встановлено інший порядок судового провадження.
Оцінюючи правомірність дій та рішень органу владних повноважень, суд керується критеріями, закріпленими у ст. 2 КАС України, які певною мірою відображають принципи адміністративної процедури, які повинен він дотримуватися при реалізації дискреційних повноважень владного суб'єкта., встановлюючи чи прийняті (вчинені) ним рішення (дії) : 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5)добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Ст.19 Конституції України визначає, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Кінг 99» зареєстровано у якості юридичної особи Виконавчим комітетом Сімферопольської міської Ради 21.04.1999 року, ідентифікаційний код юридичної особи 30395385, місцезнаходження: 95034, АР Крим, м. Сімферополь, вул. Лермонтова, 14 В, що підтверджується Свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи Серії А00 № 4439149 (а.с.58).
Рішенням 17-ї сесії 5-го скликання Бахчисарайської міської ради № 292-д від 14.12.2007 року позивачу було надано дозвіл на збір матеріалів попереднього погодження місця розташування земельної ділянки орієнтованою площею 0,4 га для будівництва та обслуговування АЗС м. Бахчисарай, 30 км + 900 м, траса Сімферополь - Бахчисарай - Севастополь (ліворуч) (а.с.61).
22 січня 2008 року Бахчисарайським районним відділом земельних ресурсів АР Крим позивачу було надано висновок № 9 про погодження вибору земельної ділянки згідно акту №5 (а.с.68).
Відповідно до Рішення № 292-д та висновку № 9 Товариством з обмеженою відповідальністю "КІНГ 99" було зроблено проект землеустрою по відводу земельної ділянки в оренду на 49 років ТОВ «Кінг 99» в м. Бахчисарай на території Бахчисарайської міської ради.
09 червня 2010 року за № 3-6 відділом Держкомзему у Бахчисарайському районі було відмовлено в погодженні проекту землеустрою з відводу земельної ділянки в оренду на 49 років Товариству з обмеженою відповідальністю «Кінг 99» в м. Бахчисарай, у зв'язку з тим, що проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки Товариству з обмеженою відповідальністю «Кінг 99» розроблений у порушення ст. 124 ЗК України, ст. 6 Закону України "Про оренду землі".
Рішенням 40 сесії 5 скликання Бахчисарайської міської ради № 780-а від 23 вересня 2010 року був затверджений проект землеустрою з відводу земельної ділянки в оренду строком на 49 років площею 0,4000 га для будівництва та обслуговування АЗС на 30 км + 900 м траси Сімферополь - Бахчисарай - Севастополь (зліва) в м. Бахчисарай. Також, зазначеним рішенням позивачу була передана в оренду строком на 49 років земельна ділянка загальною площею 0,4000 га, у тому числі землі, що використовуються у комерційних цілях - 0,4000 га, розташованого на 30 км + 900 м траси Сімферополь - Бахчисарай - Севастополь (ліворуч) в м. Бахчисарай.
06 жовтня 2010 року між Бахчисарайською міською радою Автономної Республіки Крим (Орендодавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю «Кінг 99» (Орендар) був укладений Договір оренди землі № 220/10.
Відповідно до умов вказаного Договору Орендодавець надає, Орендар приймає у строкове платне користування, земельну ділянку, яка знаходиться за адресою: Україна, АР Крим, м. Бахчисарай, 30 км. - 900 м. траси Сімферополь - Бахчисарай - Севастополь (ліворуч) (відповідно до плану), у тому числі за угіддями: забудовані землі та землі, які використовуються в комерційних цілях - 0,4000 га (згідно з формою №6-земю гр. 34,42), за рахунок земель Бахчисарайської міської Ради, не наданих у власність, або в постійне користування.
Земельній ділянці наданої для комерційної діяльності-будівництва та обслуговування АЗС: Україна, АР Крим, м. Бахчисарай, 30 км. - 900 м. траси Сімферополь - Бахчисарай - Севастополь (ліворуч), привласнено кадастровий номер:01 204 101 00:01:001:0537.
Після укладення договору оренди земельної ділянки від 06.10.2010 року № 220/10 позивач, відповідно до Порядку Кабінету Міністрів України від 25.12.1998 року № 2073, звернувся з усіма необхідними документами до Відділу Державного комітету України із земельних ресурсів в Бахчисарайському районі АР Крим з метою погодження договору оренди земельної ділянки наданої для комерційної діяльності - будівництва та обслуговування АЗС, з адресою: Україна, АР Крим, м. Бахчисарай, 30 км + 900 м траси Сімферополь - Бахчисарай - Севастополь (ліворуч).
В якості відповіді на звернення позивач отримав від Відділу Державного комітету України із земельних ресурсів в Бахчисарайському районі АР Крим висновок № 320 від 15.10.2010 року, яким було відмовлено позивачу в погоджені договору оренди з мотивів невідповідності проекту землеустрою щодо відводу земельної ділянки в оренду, вимогам ст. ст. 123, 124 Земельного Кодексу України.
Не погодившись з висновком № 320 від 15.10.2010 року позивач звернувся до Окружного адміністративного суду АР Крим з позовом до Відділу Державного комітету України із земельних ресурсів в Бахчисарайському районі АР Крим про визнання протиправним рішення, визнання нечинним рішення суб'єкта владних повноважень та його скасування.
Постановою Окружного адміністративного суду АР Крим від 29.11.2010 року по справі № 2а-13507/10/7/0170 позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю «Кінг 99» задоволені в повному обсязі, скасований висновок №320 від 15.10.2010 року відділу Державного комітету України із земельних ресурсів в Бахчисарайському районі АР Крим щодо державної реєстрації договору оренди земельної ділянки наданої для комерційного діяльності - будівництва та обслуговування АЗС, за адресою: м. Бахчисарай, 30км + 900 м траси Сімферополь - Бахчисарай - Севастополь (ліворуч), кадастровий номер 01 204 101 00:01:001:0537, площею 0,4000 га.
В апеляційному порядку Постанова Окружного адміністративного суду АР Крим по справі № 2а-13507/10/7/0170 від 27.11.2010 року не оскаржувалась та набрала законної сили.
21 червня 2011 року Товариство з обмеженою відповідальністю «Кінг 99», на підставі Постанови Окружного адміністративного суду АР Крим по справі № 2а-13507/10/7/0170 повторно звернулося до Відділу Державного комітету України із земельних ресурсів в Бахчисарайському районі АР Крим з проханням здійснити державну реєстрацію договору оренди земельної ділянки наданої комерційного діяльності - будівництва та обслуговування АЗС, за адресою: м. Бахчисарай, 30км + 900 м траси Сімферополь - Бахчисарай - Севастополь (ліворуч), кадастровий номер 01 204 101 00:01:001:0537, площею 0,4000 га.
Згідно отриманої відповіді № 4299 від 05.06.2011 року заступника начальника відділу Державного комітету України із земельних ресурсів в Бахчисарайському районі АР Крим державна реєстрація наданого договору не можлива з ряду причин, а саме з того, що проект відводу земельної ділянки, на підставі якого укладений договір оренди земельної ділянки, отримав негативний висновок комісії з розгляду питань, пов'язаних із узгодженням документації по землеустрою від 03.06.2010 року № 101/1-1 та був затверджений з порушенням ч. 4, 10 ст. 123, ст. 186-1 Земельного Кодексу України.
Не погодившись з наведеними відповіддю та висновком позивач оскаржив їх до суду.
Позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав.
Згідно зі ст. 14 Конституції України земля є основним національним багатством, що знаходиться під особливою охороною держави. Право на землю набувається і реалізується громадянами і суб'єктами господарської діяльності (юридичними і фізичними особами) виключно відповідно до закону.
На час розгляду спору порядок регулювання земельних відносин встановлений у Земельному кодексі України (далі ЗК України).
Відповідно до ч.1 ст.3 Земельного Кодексу України (далі -ЗК України) земельні відносини регулюються Конституцією України, цим Кодексом, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.
Право оренди земельної ділянки - право оренди земельної ділянки - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для провадження підприємницької та іншої діяльності. (ст.93 ЗК України).
Відповідно до п. 1. Положення про Державний комітет України із земельних ресурсів, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 19 березня 2008 р. № 224, Державний комітет із земельних ресурсів є центральним органом виконавчої влади з питань земельних ресурсів, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України.
Держкомзем забезпечує реалізацію державної політики та управління у сфері регулювання земельних відносин, використання, відтворення, охорони та проведення моніторингу земель, ведення державного земельного кадастру, провадження топографо- геодезичної та картографічної діяльності, а також міжгалузеву координацію та державне регулювання у сфері встановлення меж області, району, міста, району в місті, села і селища.
Відповідно до Положення про Державний комітет України із земельних ресурсів та Положення «Про управління (відділ) Держкомзему в районі» затвердженого наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 17 червня 2008 р. № 123 - управління (відділ) Держкомзему в районі (далі - управління (відділ) є територіальним органом Держкомзему, підзвітним та підконтрольним Держкомзему та відповідно Республіканському комітету із земельних ресурсів Автономної Республіки Крим, головному управлінню Держкомзему в області, Державний комітет із земельних ресурсів (Держкомзем) є центральним органом виконавчої влади з питань земельних ресурсів, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України.
Постановою Кабінету Міністрів України від 25 грудня 1998 року за № 2073 затверджено Порядок державної реєстрації договорів оренди землі (який діяв на момент спірних правовідносин).
Цей Порядок визначає єдині умови реєстрації договорів оренди та договорів суборенди земельних ділянок (далі - договори оренди).
Для державної реєстрації договорів оренди юридична або фізична особа (заявник) подає особисто або надсилає поштою до відповідного державного органу земельних ресурсів:
- заяву про державну реєстрацію договору оренди;
- договір оренди (у трьох примірниках);
- план (схему) земельної ділянки, яка надається в оренду (у трьох примірниках);
- рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування про надання в оренду земельної ділянки, що перебуває у державній або комунальній власності;
- результати конкурсу чи аукціону - у разі набуття права на оренду земельної ділянки на конкурентних засадах;
- копію державного акту на право власності на землю, що перебуває у власності фізичних або юридичних осіб.
Крім зазначених документів до заяви додаються:
- акт перенесення меж земельної ділянки, яка надається в оренду, на місцевість - у разі невизначення їх у натурі;
- проект відведення земельної ділянки - у разі надання її в оренду із зміною цільового призначення.
Державний орган земельних ресурсів у 20-денний термін перевіряє подані документи на відповідність чинному законодавству та за результатами перевірки готує висновок про державну реєстрацію або обгрунтований висновок про відмову у такій реєстрації і передає реєстраційну справу відповідно виконавчому комітету сільської, селищної та міської ради, Київській та Севастопольській міським державним адміністраціям за місцем розташування земельної ділянки для засвідчення факту державної реєстрації або відмови у такій реєстрації.
Як вбачається з відповіді відповідача № 4299 від 05.07.2011 року реєстрація договору оренди земельної ділянки стала неможливою у зв'язку з наявністю висновку комісії з розгляду питань, пов'язаних із узгодженням документації по землеустрою від 03.06.2010 року № 101/1-1.
Оскаржувана відповідь не містіть більш ні якого мотивування.
Висновок відділу Державного комітету України із земельних ресурсів в Бахчисарайському районі АР Крим № 3-6 від 09.06.2010 року не містить обґрунтування змісту порушення вказаних норм, тобто у висновку не зазначено, які саме положення даних норм були порушені при складанні проекту землеустрою з відведення земельної ділянки в оренду (або яким положенням ст. 124 ЗК України не відповідає такий проект).
Оскаржуваний висновок не містить оцінки матеріалів проекту землеустрою на відповідність (невідповідність) нормам ст. 124 3К України.
Згідно зі ст. 186 ЗК України, підставою відмови у погодженні документації із землеустрою може бути невідповідність її положень вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів.
В порушення зазначеної норми висновок комісії з розгляду питань, пов'язаних із узгодженням документації по землеустрою від 03.06.2010 року № 101/1-1. не містить в собі обґрунтування змісту порушення вказаних норм, тобто у висновку не зазначено, які саме положення яких норм діючого законодавства України були порушені при складанні проекту землеустрою з відведення земельної ділянки в оренду.
Посилання відповідача у своєму листі № 4299 від 05.07.2011 року на порушення норм ст. 123 та ст. 186-1 Земельного Кодексу України також не може бути підставою для відмови у реєстрації договору оренди, оскільки рішення Бахчисарайської міської ради, яким був затверджений проект землеустрою є діючим та відомостей про його скасування у матеріалах справи відсутні.
Згідно ст. 73 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» визначає, що акти місцевих рад, прийняті в межах наданих їм повноважень, обов'язкові для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об'єднаннями громадян, підприємствами, установами, організаціями і громадянами.
Отже, на сьогоднішній день рішення Бахчисарайської міської ради від 23.09.2010 року № 780-а, яким був затверджений проект землеустрою та передана позивачу в оренду земельна ділянка, є дійсним та обов'язковим для виконання.
Відповідно до ст. 116 ЗК України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених ЗК України. Набуття права на землю здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.
Приписами статті 125 ЗК України встановлено, що право власності і право постійного користування на земельну ділянку виникає після отримання її власником або користувачем документа, який засвідчує право власності або право постійного користування земельною ділянкою, і його державної реєстрації. Право на оренду земельної ділянки виникає після укладення договору оренди і його державної реєстрації. Набуття права на землю громадянами і юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх в користування.
Статтею 125 ЗК України встановлено, що право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.
Так, згідно з ч. 5 ст. 126 ЗК України право оренди земельної ділянки посвідчується договором оренди землі, зареєстрованим відповідно до закону.
Договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов'язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов'язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства (ст. 13 Закону України «Про оренду землі»).
При цьому ст. 18 Закону України «Про оренду землі» передбачено, що Договір оренди землі набирає чинності після його державної реєстрації.
Державна реєстрація договорів оренди землі проводиться у порядку, встановленому законом (ст. 20 Закону України «Про оренду землі»).
На час розгляду справи діє Постанова КМУ № 1021 від 09.09.2009 року, якою затверджений Порядок ведення Поземельної книги і Книги записів про державну реєстрацію державних актів на право власності на земельну ділянку та на право постійного користування земельною ділянкою, договорів оренди землі (далі Порядок №1021). У п.1 цього Порядку вказано, що він визначає процедуру ведення за формою згідно з додатком Поземельної книги - документа, який є складовою частиною державного реєстру земель, містить відомості про земельну ділянку, обмеження на використання земельної ділянки, суб'єктів прав на земельну ділянку та правовстановлюючі документи, а також дані про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, її цільове призначення, склад земельних угідь. Поземельна книга є власністю держави.
Відповідно до п. З Порядку №1021 облік поземельних книг ведеться відповідно до Інструкції про порядок обліку, зберігання і використання документів, справ, видань та інших матеріальних носіїв інформації, які містять конфіденційну інформацію, що є власністю держави, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 27листопада 1998 р. N 1893. Територіальний орган Держкомзему забезпечує зберігання поземельних книг з метою запобігання їх викраденню, втраті, знищенню або пошкодженню. Відповідальність за організацію зберігання поземельних книг несе керівник територіального органу Держкомзему згідно із законодавством. Поземельні книги зберігаються довічно.
Згідно з п.6 Порядку поземельна книга відкривається та ведеться на кожну земельну ділянку: у паперовому вигляді - територіальними органами Держкомзему; в електронному вигляді - операторами - структурними підрозділами державного підприємства "Центр державного земельного кадастру" (далі - Центр кадастру) в районах, містах обласного (республіканського Автономної Республіки Крим) значення, мм. Києві та Севастополі, які мають доступ та вносять відомості до автоматизованої системи державного земельного кадастру (далі - автоматизована система).
Державна реєстрація земельної ділянки здійснюється після визначення кадастрового номера в установленому порядку та прийняття відповідним органом, який здійснює розпорядження землями, рішення про затвердження документації із землеустрою та надання земельної ділянки у власність (користування) (п.13-1 Порядку №1021).
Суд не бере до уваги посилання відповідача на відмову у зв'язку з порушенням ст. 123 та ст. 186-1 ЗК України, з тих підстав, що згідно положень вказаних статей Земельного кодексу України вбачається, що вони встановлюють порядок передачі Комісією з розгляду питань, пов'язаних з погодженням документації із землеустрою, земельних ділянок в оренду та містять чимало приписів, що регулюють правовідносини пов'язані з передачею в оренду земельної ділянки.
Поряд з цим, в оскаржуваному висновку комісії відповідачем не вказано обґрунтування змісту порушення вказаних норм, тобто у висновку не зазначено, які саме положення даних норм були порушені при складанні проекту землеустрою з відведення земельної ділянки в оренду (або яким положенням ст. 123,186-1 ЗК України не відповідає такий проект).
Оскаржуваний висновок не містить оцінки матеріалів проекту землеустрою на відповідність (невідповідність) нормам ст. 123, 186-1 ЗК України, про порушення яких вказано відповідачем, що також вказує на необґрунтованість висновку про допущення таких порушень.
Суд зазначає, що зазначення відповідачем у висновку номерів статей Земельного кодексу України не свідчить про обґрунтування та мотивування відмови належним чином, оскільки з такого змісту відмови неможливо встановити суть порушення встановленого діючим законодавством порядку.
Також суд зазначає, що відсутність зазначення відповідачем у висновку конкретних порушень та їх мотивування робить неможливим вжити позивачу заходів направлених на усунення таких порушень з метою подальшого отримання, для реалізації своїх інтересів, позитивного висновку відповідача.
Також суд зазначає, що згідно матеріалів справи висновок № 101/1-1 від 03.06.2010 року містить в собі посилання на негативний висновок відділу Державного комітету України із земельних ресурсів в Бахчисарайському районі АР Крим № 3-6 від 09.06.2010 року та попередній висновок Рескомзему АР Крим від 27.05.2010 року № 1950-пк/1, тоді як саме висновок комісії з розгляду питань, пов'язаних з погодженням документації із землеустрою був складений та підписаний усіма членами комісії вже 03.06.2010 року. Тобто комісія 03.06.2010 року не могла дізнатись про негативний висновок відділу Державного комітету України із земельних ресурсів в Бахчисарайському районі АР Крим від 09.06.2010 року.
За таких підстав, суд приходить до висновку про необґрунтованість прийнятих відповідачами висновків та відмови в реєстрації договору оренди, що свідчить про їх протиправність та наявність підстав для скасування.
З боку відповідачів, в порядку встановленому ч. 2 ст. 71 КАС України, не надано доказів прийняття обґрунтованого та мотивованого висновку про відмову в узгоджені договору оренди.
Згідно із ст. 11 КАС України, суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, і не може виходити за межі позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог тільки в разі, якщо це необхідно для повного захисту прав, свобод та інтересів сторін чи третіх осіб, про захист яких вони просять. З урахуванням викладеного, суд вважає за необхідним вийти за межі позовних вимог в частині вимог про скасування висновку № 3-6 від 09.06.2010 року та визнати його протиправним.
Таким чином, позовні вимоги підлягають частковому задоволенню.
Відповідно до частини 1 статті 94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України.
У судовому засіданні 05.07.2012 року оголошена вступна та резолютивна частина постанови, згідно зі ст. 160 КАСУ постанова складена у повному обсязі 10.07.2012 року.
Керуючись ст.ст. 94, 98, 160-163, 167 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити.
2. Визнати протиправним та скасувати висновок №3-6 від 09.06.2010 р. відділу Державного комітету України із земельних ресурсів в Бахчисарайському районі АР Крим про погодження проекту землеустрою з відводу земельної ділянки в оренду на 49 років товариству з обмеженою відповідальністю «Кінг 99» в м. Бахчисарай.
3. Визнати протиправним та скасувати висновок № 101/1-1 від 03.06.2010 року Комісії з розгляду питань, пов'язаних з погодженням документації із землеустрою в погоджені проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду Товариству з обмеженою відповідальністю «Кінг 99» для комерційної діяльності-будівництва та обслуговування АЗС, за адресою: Україна, АР Крим, м. Бахчисарай, 30 км + 900 м траси Сімферополь - Бахчисарай - Севастополь (ліворуч), з підстав, викладених у висновку № 101/1-1 від 03.06.2010 року.
4. Визнати протиправною відмову відділу Державного комітету України із земельних ресурсів в Бахчисарайському районі АР Крим від 05.07.2011 року № 4299 здійснити державну реєстрацію договору оренди земельної ділянки № 220/10 від 06.10.2010 року, укладеного між Бахчисарайською міською радою та товариством з обмеженою відповідальністю «Кінг 99» про передачу земельної ділянки для комерційної діяльності-будівництва та обслуговування АЗС, за адресою: Україна, АР Крим, м. Бахчисарай, ЗО км + 900 м траси Сімферополь - Бахчисарай - Севастополь (ліворуч), привласнено кадастровий номер: 01 204 101 00 : 01 : 001 : 0537.
5. Зобов'язати відділ Державного комітету України із земельних ресурсів в Бахчисарайському районі АР Крим здійснити у встановленому законодавством України порядку державну реєстрацію договору оренди земельної ділянки № 220/10 від 06.10.2010 року, укладеного між Бахчисарайською міською радою та товариством з обмеженою відповідальністю «Кінг 99» про передачу земельної ділянки для комерційної діяльності-будівництва та обслуговування АЗС, за адресою: Україна, АР Крим, м. Бахчисарай, 30 км + 900 м траси Сімферополь - Бахчисарай - Севастополь (ліворуч), привласнено кадастровий номер: 01 204 101 00 : 01 : 001 : 0537.
6. Стягнути з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Кінг 99» (ЄДОПОУ 30395385) судовий збір у сумі 32,19 грн.
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Кірєєв Д.В.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 05.07.2012 |
Оприлюднено | 12.09.2012 |
Номер документу | 25926498 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кірєєв Д.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні