Рішення
від 01.11.2006 по справі 27/304-06-9184
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

27/304-06-9184

            

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"01" листопада 2006 р.Справа  № 27/304-06-9184

За позовомвідкритого акціонерного товариства „Запорізький металургійний комбінат „Запоріжсталь”

До відповідачадержавного підприємства „Одеська залізниця”

Про стягнення 4689,68 грн.

                           Суддя Семенюк Г.В.

Представники:

Від позивача:    Клинков О.А., довіреність № 20-1439 від 30.12.2005 року;

Від відповідача:  Тіхонова Г.І., довіреність № 466 від 16.11.2005 року;

Суть спору:Позивач звернувся до господарського суду з позовною заявою про стягнення з Одеської залізниці –4689,68 грн.

          У судовому засіданні від 01.11.2006 року Одеська залізниця надала до господарського суду Одеської області відзив на позов, в якому із посиланням на комерційний акт та ст. 111 Статуту залізниць України, просить суд відмовити позивачу у задоволенні позовних вимог.

          У справі оголошувалась перерва за правилами статті 77 ГПК України.

Розглянувши матеріали, додані до позовної заяви, всебічно і повно з'ясувавши всі  обставини справи та заслухавши представників позивача та відповідача, суд, встановив.

          Між Позивачем і Відповідачем було укладено угоду від 31.03.2006 року на перевезення вантажу в вагоні № 68716240 на користь третьої особи - Одеського Морського Торгівельного Порту, якою у відповідності зі ст. 6 Статуту залізниць України є залізнична накладна № 45753660.

          Відповідно до квитанції про приймання вантажу до перевезення № 45753660 Позивачем було відвантажено 11 пачок прокату чорних металів загальною масою 61590 кг., які закріплено і розміщено, згідно затверджених схем, правильно.

          Ціна однієї тонни прокату чорних металів, відповідно до Довідки головної бухгалтерії ВАТ „Запоріжсталь” № 16/650 від 27.06.2006 року та розрахунку суми позову, доданого позивачем до позовної заяви, складає 1525,10 грн.

          Під час комісійного вивантаження та перевірки вагона № 68716240 на станції призначення виявлена нестача вантажу в обсязі - 3075 кг.

          Нестача вантажу підтверджується:

          - комерційним актом БК 012495*/44 від 05.04.06 року, за яким „...при вивантажені виявлено: за документом значиться 11 пачок, в дійсності відповідно документа вірно –11.

10 пачок за справними оконтовачними заводськими стрічками з бирками та одна пачка пошкоджена –обірвані всі оконтавачні стрічки, які знаходились з биркою під вантажем, що залишився. Згідно бирки пошкоджена пачка за номером 1/7 кількість міст 94 листа, вага брутто 5795 кг, нетто 5775 кг. Номера міст не співпадають товаросупроводним документам 511583, 511584, 511582. При перерахунку міст в пошкодженій пачці, перевантажені на товарних вагах вантажоотримувача № 3996 перевірених 14.06.2005 року виявилося: 44 листа вага  брутто 2720 кг, тобто нестача всупереч бирки 50 листів вагою брутто 3075 кг. Навантаженні в вагоні в один ярус. Десять пачок –по 5 пачок по обидві сторони вагону, розташованих уздовж та одна пачка розташована поперек, по середині вагону. Пошкоджена пачка знаходилась за рахунком другою від торцевій двері...”;      

          - Актом загальної форми № 50 від 04.04.2006 року.

          Відповідно до п. 12 „Правил видачі вантажу” затверджених Наказом Міністерства транспорту України № 644 від 21.11.2000 року та зареєстрованих в  Міністерстві юстиції України 24 листопада 2000 року за № 862/5083, з подальшими змінами та доповненнями, - на станції призначення залізниця зобов'язана перевірити масу, кількість місць і стан вантажу в разі прибуття вантажу  з  ознаками  недостачі,  псування  або пошкодження. У зазначених випадках тарні  й  штучні  вантажі, а саме таким є вантаж позивача, видаються  з перевіркою  кількості й стану вантажу тільки в пошкоджених місцях.

          При подачі позову позивачем не в повній мірі враховані вимоги ст. 114 Статуту залізниць України щодо обчислення збитків з урахуванням граничного розходження визначення маси вантажу і природної втрати вантажу під час перевезення. Так саме, відповідно до ст. 114 Статуту залізниць України, - залізниця відшкодовує фактичні збитки, що виникли з її вини під час перевезення вантажу, а саме:

          а) за втрату чи недостачу - у розмірі дійсної вартості втраченого вантажу чи його недостачі;

          б) за втрату вантажу, який здано до перевезення з оголошеною вартістю, - у розмірі оголошеної вартості, а  якщо залізниця доведе, що оголошена вартість перевищує дійсну, - у розмірах дійсної вартості;

          в) за псування і пошкодження - у розмірах тієї суми,  на яку було знижено його вартість.

          Недостача маси вантажу, за яку відшкодовуються збитки, в усіх випадках обчислюється з урахуванням граничного розходження визначення маси вантажу і природної втрати вантажу під час перевезення.

          Згідно з розрахунком відповідача (Одеської залізниці), з урахуванням граничного розходження визначення маси вантажу і природної втрати вантажу під час перевезення, збитки позивача від втрати вантажу складають – 4645,45 грн.

          Згідно зі ст. 908 ЦК України, - умови перевезення вантажу, пасажирів і багажу окремими видами транспорту, а також відповідальність сторін щодо цих перевезень встановлюються договором, іншими законами, транспортними кодексами (статутами), іншими нормативно-правовими актами та правилами, що видаються відповідно до них.

          Відповідно до ст. 110 Статуту залізниць України, перевізник несе відповідальність за збереження вантажу з моменту його прийняття до перевезення і до видачі його вантажоодержувачу, якщо не доведе, що недостача виникла по незалежним від перевізника причинам.

          Згідно ст.ст. 114, 115 Статуту, залізниця відповідає за незбереження прийнятого до перевезення вантажу у розмірі дійсної вартості втраченого вантажу чи в розмірі тієї суми, на яку було знищено його вартість. Вартість вантажу визначається на підставі загальної суми рахунка або іншого документа відправника, який підтверджує кількість і вартість відправленого вантажу, зокрема договору або контракту купівлі-продажу, специфікації на вантаж, довідки відправника про кількість, ціну і вартість відправленого вантажу, підписаної головним (старшим) бухгалтером.

          За незбереження (втрату, недостачу, псування і пошкодження) прийнятого до перевезення вантажу, залізниця несе відповідальність у розмірі фактично заподіяної шкоди, якщо не доведе, що недостача виникла з незалежних від неї причин (ст. 113 Статуту).

          Одеською залізницею відсутність вини у нестачі вантажу позивача при перевезенні не доведено.

          Таким чином, позовні вимоги в частині стягнення –4645,45 грн. обґрунтовані, підтверджені наявними у справі матеріалами, відповідають чинному законодавству, отже підлягають задоволенню.

          Витрати по сплаті держмита та на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу віднести за рахунок сторін, пропорційно розміру задоволених позовних вимог, згідно ст. 44,49 ГПК України.

Керуючись ст.ст. 44-49, 77, 82-85 ГПК України, суд, -

ВИРІШИВ:

1.Позов задовольнити частково.

2.Стягнути з Державного підприємства «Одеська залізниця»(65023, м. Одеса, вул. Пантелеймонівська, 19),  код ЄДРПОУ 01071315, р/р № 26003000001 у РУ «ПІБ»м. Одеса, МФО 328801 на користь відкритого акціонерного товариства Запорізький металургійний комбінат «Запоріжсталь»(69008, м. Запоріжжя, вул. Південне шосе, 72), код ЄДРПОУ 00191230,  р/р 26003032840001 у АКБ «Індустріалбанк»,  МФО 313849 –4645,45 грн. основного боргу, 101,04 грн. держмита  та 116,89 грн. –витрати на ІТЗ судового процесу.

3.В решті позову відмовити.

Наказ видати у порядку ст. 116 ГПК України.

          Рішення господарського суду набирає законної сили у порядку передбаченому ст. 85 ГПК України.

Суддя                                                                                       Семенюк Г.В.

СудГосподарський суд Одеської області
Дата ухвалення рішення01.11.2006
Оприлюднено28.08.2007
Номер документу259276
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —27/304-06-9184

Рішення від 01.11.2006

Господарське

Господарський суд Одеської області

Семенюк Г.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні