Рішення
від 06.09.2012 по справі 2697-2012
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

cpg1251

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

06.09.2012Справа №5002-11/2697-2012

за позовом Заступника військового прокурора Севастопольського гарнізону, в інтересах держави в особі Міністерства оборони України

до відповідача - Виконавчого комітету Алупкінської міської ради

про визнання недійсним та скасування рішення

Суддя С.С. Потопальський

Представники:

від позивача - не з'явився;

від відповідача - не з'явився;

від прокуратури - Попов М.В., довіреність №1363 від 09.04.2012, слідчий військової прокуратури Севастопольського гарнізону, посвідчення №388.

Суть спору:

Заступник військового прокурора Севастопольського гарнізону в інтересах держави в особі Міністерства оборони України звернувся до Господарського суду Автономної Республіки Крим з позовною заявою до Виконавчого комітету Алупкінської міської ради та просить суд визнати рішення Виконавчого комітету Алупкінської міської міської ради № 605 від 22.11.2007 «Про оформлення права власності за Алупкінською міської радою на незавершений будівництвом об'єкт (4 поверхи), розташований за адресою: м. Алупка, вул. Западня, 9а» - недійсним та скасувати.

В обґрунтування своїх позовних вимог, прокурор посилається на те, що об'єкт незавершеного будівництва (36-квартирний житловий будинок) по вул. Західній, 9а в м. Алупка належить державі Україна в особі органу державної влади - Міністерства Оборони України та перебуває в оперативному управлінні Кримського Управління капітального будівництва Міністерства оборони України, в зв`язку з чим, оспорюване рішення не відповідає закону та порушує права власника - держави в особі Міністерства Оборони України.

В судове засідання позивач, відповідач явку представників не забезпечили, про причини неявки суд не повідомили, про день та місце судового засідання сповіщені належним чином - рекомендованою кореспонденцією.

Відповідачем було надіслано заяву від 06.09.2012 про визнання позову в повному обсязі.

Оскільки явка в судове засідання, згідно зі статтею 22 Господарського процесуального кодексу України - це право, а не обов'язок сторін, справа може розглядатися без їх участі, якщо нез'явлення цих представників не перешкоджає вирішенню спору.

Враховуючи те, що матеріали справи у достатній мірі характеризують правовідносини сторін, суд вважає за можливе розглянути справу в порядку статті 75 Господарського процесуального кодексу України за наявними у справі матеріалами в відсутності представника відповідача.

Згідно з п. 3.9.2 постанови Пленуму Вищого господарського суду України від 26.12.2011 р. № 18 у випадку нез'явлення в засідання господарського суду представників обох сторін або однієї з них справа може бути розглянута без їх участі, якщо неявка таких представників не перешкоджає вирішенню спору.

Справа слуханням відкладалась, в порядку ст. 77 Господарського процесуального кодексу України.

Вивчивши матеріали справи, суд

ВСТАНОВИВ:

Згідно з дозволом Державного комітету по цивільному будівництву і архітектурі при Держбуді СРСР №ИЛ-3-3807 від 15 листопада 1984 року та рішенням виконавчого комітету Ялтинської міської Ради №113(10) від 22 березня 1985 року Алупкінському центральному військовому клінічному санаторію надано дозвіл на будівництво комплексу житлових будинків по вул. Західній, 9а в м. Алупка, (а.с.37).

26 лютого 1996 року виконавчим комітетом Алупкінської міської ради було прийнято рішення №42 "Про передачу відомчого житлового фонду Алупкінського центрального військового клінічного санаторію Міністерства Оборони на баланс Алупкінського домоуправління".

Відповідно до рішення виконавчого комітету Алупкінської міської ради 26 лютого 1996 року №42 було вирішено -дозволити Алупкінському центральному військовому клінічному санаторію Міністерства Оборони передачу свого житлового фонду на баланс Алупкінського домоуправління відповідно до діючого законодавства України.

Відповідно до рішення виконавчого комітету Алупкінської міської ради 26 лютого 1996 року №42 було вирішено -дозволити Алупкінському центральному військовому клінічному санаторію Міністерства Оборони передачу свого житлового фонду на баланс Алупкінського домоуправління відповідно до діючого законодавства України, (а.с.22).

Як слідує з матеріалів справи, рішення виконавчого комітету Алупкінської міської ради 26 лютого 1996 року №42 не конкретизує який саме житловий фонд було дозволено передати Алупкінському центральному військовому клінічному санаторію Міністерства Оборони на баланс Алупкінського домоуправління відповідно до діючого законодавства України.

На підставі рішення виконавчого комітету Алупкінської міської ради 26 лютого 1996 року №42 -20 грудня 2000 року був складений Акт прийому-передачі відомчого житлового фонду Алупкінського військового клінічного санаторію в комунальну власність Управління житлового господарства м. Алушта, (а.с.23-25).

Відповідно до Акту прийому-передачі відомчого житлового фонду від 20 грудня 2000 року в комунальну власність Управління житлового господарства м. Алушта був переданий житловий будинок №9 за адресою м. Алупка, який ведений в експлуатацію в 1995 році, як те вказане в Акті прийому-передачі.

Отже, житловий будинок №9 за адресою м. Алупка вул. Західна є об'єктом закінченого будівництвом, а спірним рішення право власності визнане на недобудований об'єкт (4 поверху), розташований за адресою м. Алупка, вул. Західна,9а.

22.11.2007 року Виконавчим комітетом Алупкінської міської міської ради було прийнято рішення № 605 «Про оформлення права власності за Алупкінською міської радою на незавершений будівництвом об'єкт (4 поверхи), розташований за адресою: м. Алупка, вул. Западня, 9а».

Відповідно до рішення виконавчого комітету Алупкінської міської ради від 22.11.2007 року №605 було вирішено:

- оформити право власності за Алупкінською міською радою на недобудований об'єкт (4 поверху), загальною площею 1307,2кв.м., розташований за адресою м. Алупка, вул. Західна, 9а;

- Бюро технічної інвентаризації м. Ялта провести реєстрацію за Алупкінською міською радою на незавершений будівництвом об'єкту (4 поверху), загальною площею 1307,2кв.м., розташований за адресою м. Алупка, вул. Західна, 9а і видати свідоцтво про право власності.

Спірним рішенням виконавчого комітету Алупкінської міської ради №89 від 17 травня 2006 року за Алупкінською міською радою було визнане право власності на недобудований об'єкт за адресою: вул. Західна, 9а.

Постановою господарського суду Автономної Республіки Крим від 12 червня 2007 року у адміністративні справі № 2-13/2083-2007А позов Першого заступника військового прокурора ВМС України в інтересах держави в особі Міністерства оборони України та Кримського управління капітального будівництва Міністерства оборони України до Алупкінської міської ради про визнання недійсним рішення, задоволено частково.

Реєстрацію незакінченого будівництвом 36-квартирного житлового будинку по вулиці Західній, 9-а у місті Алупка за Алупкінською міською радою на праві комунальної власності (реєстраційний номер 15575951), здійснену Комунальним підприємством "Ялтинське бюро технічної інвентаризації" від 1 серпня 2006 року, визнано незаконною та скасовано, (а.с.11-19).

Вивчивши матеріали справи, оцінивши наявні у матеріалах справи докази у їх сукупності в порядку ст.43 Господарського процесуального кодексу України, суд вважає позовні вимоги такими що підлягають задоволенню, з огляду на наступне.

Правовий статус спірного майна належить визначати, виходячи з постанови Верховної Ради Української РСР від 06.06.1991 року "Про перехід у юрисдикцію Української РСР державних підприємств і організацій союзного підпорядкування, розташованих на території республіки", Закону України "Про підприємства, установи та організації союзного підпорядкування, розташовані на території України", Указу Президента України від 12.12.1991 року "Про Збройні Сили України", постанови Верховної Ради України № 1431 "Про військові формування на Україні"; відповідно до приписів зазначених законодавчих актів об'єкт незавершеного будівництва став державною власністю та був закріплений за Міністерством оборони України.

За статтею 33 Закону України "Про власність" (у редакції, чинній станом на 2000 рік) управління державним майном здійснює відповідно Верховна Рада України і місцеві Ради народних депутатів України, а також уповноважені ним державні органи; Декретом Кабінету Міністрів України № 8-92 від 15.12.1992 року "Про управління майном, що є у загальнодержавній власності", на міністерства та інші підвідомчі Кабінету Міністрів України органи державної виконавчої влади покладено здійснення функцій щодо управління майном, що є у загальнодержавній власності.

Порядок передачі, зокрема, об'єктів державної власності у комунальну власність, врегульовано Законом України "Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності" (у відповідній редакції), за статтею 4 якого передача об'єктів, зазначених у абзацах другому, третьому, п'ятому статті 2 вказаного Закону (у тому числі об'єктів незавершеного будівництва) з державної у комунальну власність здійснюється за рішенням Кабінету Міністрів України. Передача об'єктів здійснюється комісією з питань передачі об'єктів, до якої входять, зокрема, представники виконавчих органів місцевих рад, органів, уповноважених управляти державним майном. Передача майна оформляється актом приймання-передачі форми, затвердженої Кабінетом Міністрів України; акт підписується головою та членами комісії.

Поняття, статус військового майна та органи, що здійснюють управління таким майном, визначено також статтями 1 та 2 Закону України "Про правовий режим майна у Збройних Силах України", за якими до військового належить державне майно, закріплене за військовими частинами, закладами, установами та організаціями Збройних Сил України.

Проте, з матеріалів справи не вбачається прийняття уповноваженим державним органом рішення про передачу спірного об'єкта до комунальної власності Алупкінської міської ради.

За приписами статті 328 Цивільного кодексу України право власності набувається на підставах, що не заборонені законом; право власності вважається набутим правомірно, якщо інше прямо не випливає із закону або незаконність набуття права власності не встановлена судом.

Підстави припинення права власності визначено статтею 346 Цивільного кодексу України; до них, зокрема, належать відчуження власником свого майна, відмови власника від права власності тощо.

Слід визнати, що не є можливим для особи законно та правомірно набути право власності на майно у тому випадку, коли право власності попереднього власника не припинилося за встановлених законом підстав.

За вищевикладеними підставами, суд вважає, що при прийнятті виконавчим комітетом Алупкінської міської ради рішення № 605 від 22.11.2007 «Про оформлення права власності за Алупкінською міської радою на незавершений будівництвом об'єкт (4 поверхи), розташований за адресою: м. Алупка, вул. Западня, 9а», виконавчим комітетом Алупкінської міської ради були порушені вимоги Закону України "Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності".

Відповідно до статті 19 Конституції України органи місцевого самоврядування, їх посадові особи, зобов'язані діяти тільки на підставі, в межах повноважень і способом, які передбачені Конституцією і законами України.

Згідно з частиною 10 статті 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування з мотивів їхньої невідповідності Конституції або законам України визнаються незаконними.

За вищевикладеними підставами, суд вважає, що позовні вимоги Заступника військового прокурора Севастопольського гарнізону, в інтересах держави в особі Міністерства оборони України підлягають задоволенню у повному обсязі.

Вступна і резолютивна частини рішення оголошені в судовому засіданні

06.09.2012.

Повний текст рішення складений 07.09.2012.

Враховуючи вищевикладене, керуючись ст.ст. 77, 82-84 ГПК України,

суд

ВИРIШИВ:

1. Позовні вимоги задовольнити.

2. Визнати незаконним та скасувати рішення виконавчого комітету Алупкінської міської ради № 605 від 22.11.2007 «Про оформлення права власності за Алупкінською міської радою на незавершений будівництвом об'єкт (4 поверхи), розташований за адресою: м.Алупка, вул. Западня, 9а».

3. Стягнути до Державного бюджету України (УДКСУ у м.Сімферополі Автономної Республіки Крим код ЄДРПОУ 38040558, рахунок 31211206783002, відкритий за кодом класифікації доходів бюджету 22030001 в Головному Управлінні на ім`я Управління Державної казначейської служби України у м.Сімферополі Автономної Республіки Крим), з Виконавчого комітету Алупкінської міської ради, (м.Ялта, вул.Червоногвардійська, 32, код 04055667) 1073,00 грн. судового збору.

Видати наказ після набрання судовим рішенням законної сили.

Суддя С.С. Потопальський

СудГосподарський суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення06.09.2012
Оприлюднено12.09.2012
Номер документу25930288
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —2697-2012

Рішення від 06.09.2012

Господарське

Господарський суд Автономної Республіки Крим

С.С. Потопальський

Ухвала від 09.08.2012

Господарське

Господарський суд Автономної Республіки Крим

С.С. Потопальський

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні