Ухвала
від 30.08.2012 по справі 7/189"б"
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251

УКРАЇНА

Господарський суд

Житомирської області


10002, м. Житомир, майдан Путятинський, 3/65

УХВАЛА

Від "30" серпня 2012 р. Справа № 7/189"Б"

За заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "Аскоп-Україна" (м. Київ)

До боржника Відкритого акціонерного товариства "Колодянський бекон" (с.Колодянка Новоград-Волинського району)

про визнання банкрутом

Суддя Костриця О.О.

В засіданні суду прийняли участь:

від кредиторів: Кошман О.М. - представник УПФУ в місті Новограді-Волинському та Новоград-Волинському районі; Кравчук А.І. - представник ТОВ "Провімі Україна", довіреність від 19.03.2012р.

від боржника: Борейко А.М. - ліквідатор

представник прокуратури: Тарасюк В.С. - посвід. №122

В провадженні господарського суду Житомирської області знаходиться справа №7/189"Б" про банкрутство Відкритого акціонерного товариства "Колодянський бекон" (с.Колодянка Новоград-Волинського району), порушена за правилами ст.ст.8, 11-13 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

Ухвалою суду від 19.07.2012р. було прийнято до розгляду заяви кредитора УПФУ в місті Новограді-Волинському та Новоград-Волинському районі №4126/06 від 16.05.2012р. про збільшення кредиторських вимог до банкрута на суму 20671,16 грн. та №4836/06 від 19.06.2012р. про збільшення кредиторських вимог до банкрута на суму 5685,35 грн., продовжено строк ліквідаційної процедури банкрута Відкритого акціонерного товариства "Колодянський бекон" (с.Колодянка Новоград-Волинського району) на три місяці з 18.08.2012р. по 18.11.2012р. включно, продовжено строк повноважень ліквідатора Відкритого акціонерного товариства "Колодянський бекон" (с.Колодянка Новоград-Волинського району) Борейка Андрія Михайловича на три місяці з 18.08.2012р. по 18.11.2012р. включно, замінено назву кредитора Товариство з обмеженою відповідальність "Провімі Київ" на Товариство з обмеженою відповідальність "Провімі Україна" (04050, м.Київ, Шевченківський район, провулок Косогірний, буд. 4, кім.27, ідентифікаційний код 31957859), звіт ліквідатора боржника Борейка А.М. долучено до матеріалів справи, відкладено розгляд справи та розгляд заяви УПФУ в Новоград-Волинському та Новоград-Волинському районі за №463/06 від 17.01.2012р., зобов'язано ліквідатора Борейка А.М. та УПФУ в м.Новоград-Волинському та Новоград-Волинському районі вчинити певні дії по справі та надати витребувані судом документи.

19.07.2012р. до господарського суду надійшла заява від УПФУ в місті Новограді-Волинському та Новоград-Волинському районі №5048/06 від 02.07.2012р. про збільшення кредиторських вимог до банкрута на суму 5685,35 грн. заборгованості по фактичних витратах на виплату та доставку пенсій призначених на пільгових умовах за червень 2012р.

Ухвалою суду від 20.07.2012р. прийнято до розгляду заяву кредитора УПФУ в місті Новограді-Волинському та Новоград-Волинському районі №5048/06 від 02.07.2012р. про збільшення кредиторських вимог до банкрута на суму 5685,35 грн.

Представник УПФУ в місті Новограді-Волинському та Новоград-Волинському районі в засіданні суду підтримав вищезазначені заяви та надав для огляду оригінали документів на яких грунтуються кредиторські вимоги.

Ліквідатор боржника Борейко А.М. в засіданні суду в усних поясненнях не заперечив щодо вищезазначених заяв кредитора УПФУ в місті Новограді-Волинському та Новоград-Волинському районі.

Суд дослідивши матеріали справи, заслухавши уповноважених представників сторін, вважає за необхідне зазначити наступне.

26.01.2012р. до господарського суду надійшла заява УПФУ в місті Новограді -Волинському та Новоград-Волинському районі №463/06 від 17.01.2012р. про визнання поточних грошових вимог до банкрута на суму 47498,04грн. заборгованості по виплаті та доставці пільгових пенсій, призначених відповідно до ч. 2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" за період жовтень - грудень 2011р.

Ухвалою суду від 26.01.2012р. прийнято до розгляду вищезазначену заяву поточного кредитора УПФУ в місті Новограді -Волинському та Новоград-Волинському районі №463/06 від 17.01.2012 р. на суму 47498, 04 грн.

Як вбачається зі змісту даної заяви та доданих до неї документів, кредитором було направлено 14.10.2011р. ліквідатору боржника корегуючу відомість про фактичні витрати на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до ч.2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" в частині пенсій призначених відповідно до п. "б" - "з" Закону України "Про пенсійне забезпечення" за період з 11.02.2008р. по 30.09.2011р. по пенсіонеру Новоград-Волинського району Степанюк О.Д. на суму 32355,90грн.

12.10.2011р. УПФУ в місті Новограді -Волинському та Новоград-Волинському районі було направлено ліквідатору боржника Розрахунок фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до ч.2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" в частині пенсій призначених відповідно до п. "б" - "з" Закону України "Про пенсійне забезпечення" за жовтень 2011р. по пенсіонерах Новоград-Волинського району Степанюк О.Д., Ейсмонт В.Т., Радченко В.М., Романюк Г.Д., Васильчук Т.В. на суму 3981,65грн. та Розрахунок фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до ч.2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" в частині пенсій призначених відповідно до п. "б" - "з" Закону України "Про пенсійне забезпечення" за жовтень 2011р. по пенсіонеру Баранівського району Зайцю А.В. на суму 1054,26грн.

11.11.2011р. кредитором було направлено ліквідатору боржника Розрахунок фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до ч.2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" в частині пенсій призначених відповідно до п. "б" - "з" Закону України "Про пенсійне забезпечення" за листопад 2011р. по пенсіонерам Новоград-Волинського району Степанюк О.Д., Ейсмонт В.Т., Радченко В.М., Романюк Г.Д., Васильчук Т.В. на суму 3981,35грн.

Розмір відшкодування за листопад 2011р. по пенсіонеру Баранівського району не змінювався та становить 1054,26 грн.

08.12.2011р. кредитором було направлено ліквідатору боржника Розрахунок фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до ч.2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" в частині пенсій призначених відповідно до п. "б" - "з" Закону України "Про пенсійне забезпечення" за грудень 2011р. по пенсіонерам Новоград-Волинського району Степанюк О.Д., Ейсмонт В.Т., Радченко В.М., Романюк Г.Д., Васильчук Т.В. на суму 4016,36грн.

Розмір відшкодування за грудень 2011р. по пенсіонеру Баранівського району не змінювався та становить 1054,26 грн.

Відповідно до абз.7 ч.1 ст.23 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" передбачено, що вимоги за зобов'язаннями боржника, визнаного банкрутом, що виникли під час проведення процедур банкрутства, можуть пред'являтися тільки в межах ліквідаційної процедури.

Як зазначалося вище, представник УПФУ в місті Новограді-Волинському та Новоград-Волинському районі надав в засіданні суду оригінали документів в обгрунтування кредиторських вимог та пенсійну справу колишнього працівника боржника Степанюк О.Д.

Як вбачається з матеріалів справи, в засіданні суду 17.05.2012р. ліквідатор боржника надав письмовий відзив на заяву УПФУ в місті Новограді -Волинському та Новоград-Волинському районі №463/06 від 17.01.2012 р., в якому визнає заявлені управлінням вимоги в повному обсязі.

Разом з тим, суд дослідивши вказану вище заяву УПФУ в місті Новограді -Волинському та Новоград-Волинському районі №463/06 від 17.01.2012 р. на суму 47498, 04 грн., прийшов до висновку про її відкладення, у зв'язку з необхідністю надання кредитором письмових пояснень щодо нарахування відшкодування витрат фонду на виплату та доставку пенсій по пенсіонеру Новоград-Волинського району Степанюк О.Д.

В засіданні суду розглядались заяви кредитора УПФУ в місті Новограді-Волинському та Новоград-Волинському районі №4126/06 від 16.05.2012р. про збільшення кредиторських вимог до банкрута на суму 20671,16 грн., №4836/06 від 19.06.2012р. про збільшення кредиторських вимог до банкрута на суму 5685,35 грн. та №5048/06 від 02.07.2012р. про збільшення кредиторських вимог до банкрута на суму 5685,35 грн.

Суд дослідивши матеріали справи, заслухавши уповноважених представників сторін, вважає за необхідне задовольнити вищезазначені заяви, з огляду на наступне.

Як вбачається з матеріалів справи, 06.06.2012р. до господарського суду надійшла заява від УПФУ в місті Новограді-Волинському та Новоград-Волинському районі №4126/06 від 16.05.2012р. про збільшення кредиторських вимог до банкрута на суму 20671,16 грн. заборгованості по фактичних витратах на виплату та доставку пенсій призначених на пільгових умовах за період з січня по квітень 2012р.

Ухвалою суду від 19.07.2012р. було прийнято до розгляду заяву кредитора УПФУ в місті Новограді-Волинському та Новоград-Волинському районі №4126/06 від 16.05.2012р. про збільшення кредиторських вимог до банкрута на суму 20671,16 грн.

Свою заяву кредитор обгрунтовує тим, що 13.01.2012р. УПФУ в місті Новограді-Волинському та Новоград-Волинському районі було направлено ліквідатору боржника Розрахунок фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до ч.2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" в частині пенсій призначених відповідно до п. "б" - "з" Закону України "Про пенсійне забезпечення" за січень 2012р. по пенсіонерах Новоград-Волинського району Степанюк О.Д., Ейсмонт В.Т., Радченко В.М., Романюк Г.Д., Васильчук Т.В. на суму 4069,80грн. та 05.01.2012р. направлено Розрахунок фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до ч.2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" в частині пенсій призначених відповідно до п. "б" - "з" Закону України "Про пенсійне забезпечення" за січень 2012р. по пенсіонеру Баранівського району Зайцю А.В. на суму 1072,21грн.

Кредитор зазначає, що сума відшкодувань за лютий та березень 2012р. не змінювалася, у зв'язку з чим, розрахунки не направлялись.

14.04.2012р. кредитором було направлено ліквідатору боржника Розрахунок фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до ч.2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" в частині пенсій призначених відповідно до п.п. "б" - "з" Закону України "Про пенсійне забезпечення" за квітень 2012р. по пенсіонерам Новоград-Волинського району Степанюк О.Д., Ейсмонт В.Т., Радченко В.М., Романюк Г.Д., Васильчук Т.В. на суму 4172,92грн.

Розмір відшкодування за квітень 2012р. по пенсіонеру Баранівського району не змінювався та становить 1072,21грн.

З врахуванням чого, кредитор зазначає, що розмір заборгованості по фактичних витратах на виплату та доставку пенсій призначених на пільгових умовах за період з січня по квітень 2012р. становить 20671,16грн.

З матеріалів справи вбачається, що 03.07.2012р. до господарського суду надійшла заява від УПФУ в місті Новограді-Волинському та Новоград-Волинському районі №4836/06 від 19.06.2012р. про збільшення кредиторських вимог до банкрута на суму 5685,35 грн. заборгованості по фактичних витратах на виплату та доставку пенсій призначених на пільгових умовах за травень 2012р.

Ухвалою суду від 19.07.2012р. було прийнято до розгляду заяву кредитора УПФУ в місті Новограді-Волинському та Новоград-Волинському районі №4836/06 від 19.06.2012р. про збільшення кредиторських вимог до банкрута на суму 5685,35 грн.

В обгрунтування вимог викладених в заяві кредитор зазначає, що 16.05.2012р. УПФУ в місті Новограді-Волинському та Новоград-Волинському районі було направлено ліквідатору боржника Розрахунок фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до ч.2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" в частині пенсій призначених відповідно до п. "б" - "з" Закону України "Про пенсійне забезпечення" за травень 2012р. по пенсіонерах Новоград-Волинського району Степанюк О.Д., Ейсмонт В.Т., Радченко В.М., Романюк Г.Д., Васильчук Т.В. на суму 4563,73грн. та 04.05.2012р. направлено Розрахунок фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до ч.2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" в частині пенсій призначених відповідно до п. "б" - "з" Закону України "Про пенсійне забезпечення" за травень 2012р. по пенсіонеру Баранівського району Зайцю А.В. на суму 1121,62грн.

Таким чином, кредитор зазначає, що розмір заборгованості по фактичних витратах на виплату та доставку пенсій призначених на пільгових умовах за травень 2012р. становить 5685,35грн.

19.07.2012р. до господарського суду надійшла заява від УПФУ в місті Новограді-Волинському та Новоград-Волинському районі №5048/06 від 02.07.2012р. про збільшення кредиторських вимог до банкрута на суму 5685,35 грн. заборгованості по фактичних витратах на виплату та доставку пенсій призначених на пільгових умовах за червень 2012р.

Ухвалою суду від 20.07.2012р. прийнято до розгляду заяву кредитора УПФУ в місті Новограді-Волинському та Новоград-Волинському районі №5048/06 від 02.07.2012р. про збільшення кредиторських вимог до банкрута на суму 5685,35 грн.

В заяві про збільшення кредиторських вимог до боржника, кредитор зазначає, що розмір заборгованості по фактичних витратах на виплату та доставку пенсій призначених на пільгових умовах за травень 2012р. становив 5685,35грн.

Також, кредитор повідомляє, що сума відшкодувань за червень 2012р. не змінювалась.

Таким чином, кредитор зазначає, що розмір заборгованості по фактичних витратах на виплату та доставку пенсій призначених на пільгових умовах за червень становить 5685,35грн.

Відповідно до ст.23 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", з дня прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури строк виконання зобов'язання щодо сплати, зокрема, зборів вважається таким, що настав.

Тому, з моменту визнання боржника банкрутом припиняється виникнення нових зобов'язань боржника, у тому числі з податків і зборів (обов'язкових платежів), оскільки, за загальним правилом, зникає об'єкт оподаткування.

З 01.01.2011р. набрав чинності Закон України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування", в ч.8 ст.25 якого зазначено, що у разі ліквідації юридичної особи - платника єдиного внеску або втрати платником з інших причин статусу платника єдиного внеску сума недоїмки сплачується за рахунок коштів та іншого майна платника. У такому разі відповідальними за погашення недоїмки є: ліквідаційна комісія - щодо юридичної особи - платника єдиного внеску, що ліквідується.

Таким чином, за станом чинного сьогодні законодавства в сфері державного пенсійного страхування, незалежно від наявності у юридичної особи статусу платника єдиного внеску, обов'язок відшкодовувати фактичні витрати на виплату та доставку пільгових пенсій несе ліквідаційна комісія до повної ліквідації такої юридичної особи, або до припинення об'єкту оподаткування.

Окрім того, відповідно до п.6.9 Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженої Постановою правління Пенсійного фонду України 19.12.2003р. та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 16 січня 2004р. за №64/8663 (з наступними змінами та доповненнями) у разі призначення пенсій на пільгових умовах особам, які мають необхідний стаж роботи не за місцем призначення цієї пенсії, орган Пенсійного фонду за місцем призначення пенсії надсилає повідомлення згідно з додатками, зазначеними у пункті 6.4 цієї Інструкції для зазначених підприємств, у двох примірниках через орган Пенсійного фонду за місцезнаходженням цього підприємства. Відшкодування сум фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, у таких випадках здійснюється підприємством на рахунки органу Пенсійного фонду за місцем його реєстрації.

З врахуванням викладеного, господарський суд приходить до висновку задовольнити заяви УПФУ в місті Новограді-Волинському та Новоград-Волинському районі №4126/06 від 16.05.2012р. про збільшення кредиторських вимог до банкрута на суму 20671,16 грн., №4836/06 від 19.06.2012р. про збільшення кредиторських вимог до банкрута на суму 5685,35 грн. та №5048/06 від 02.07.2012р. про збільшення кредиторських вимог до банкрута на суму 5685,35 грн. та визнати поточні кредиторські вимог УПФУ в Новоград-Волинському районі до боржника на суму 32041,86грн. заборгованості по фактичних витратах на виплату та доставку пенсій призначених на пільгових умовах.

Стосовно визначення черговості задоволення таких вимог у ліквідаційній процедурі, господарський суд наголошує на тому, що вище зазначені нормативні акти визначають правову природу витрат на виплату та доставку пільгових пенсій як загальнообов'язковий збір. Такої ж правової позиції дотримується Вищий господарський суд України (постанова ВГСУ від 13.07.2010р. у справі №2-17/3732-2009, постанова ВГСУ від 09.09.2009р. у справі №2-17/8629-2009).

В свою чергу, черговість задоволення зазначених вимог в ліквідаційній процедурі є шостою, у яку задовольняються всі інші вимоги кредиторів до банкрута.

За таких обставин, господарський суд вважає за необхідне визнати поточні грошові вимоги кредитора УПФУ в місті Новограді-Волинському та Новоград-Волинському районі до боржника на суму 32041,86грн. заборгованості по фактичних витратах на виплату та доставку пенсій призначених на пільгових умовах, про що зазначити в резолютивній частині ухвали суду.

Ліквідатор боржника в засіданні суду надав проміжний звіт про результати проведеної роботи в процедурі ліквідації боржника.

В своєму звіті ліквідатор зокрема зазначив, що 22.12.2012р. Житомирським окружним адміністративним судом винесено постанову у справі №0670/9075/11 за позовом ліквідатора ВАТ "Колодянський бекон" до Новоград-Волинського міжміського бюро технічної інвентаризації за вимогою якою було скасовано державну реєстрацію прав власності на будівлю ковбасного цеху-лабораторії за ДП ВАТ "Колодянський бекон" ПП "Сталкер".

Було проведено роботу по оформленню Новоград-Волинським міжміським бюро технічної інвентаризації прав власності ВАТ "Колодянський бекон" на будівлю ковбасного цеху-лабораторії, отримано свідоцтво про право власності на вказану будівлю.

Разом з тим, ПАТ "Піреус банк МКБ" на вказану постанову до Житомирського апеляційного адміністративного суду подано апеляційну скаргу. Судове засідання по справі призначено на 20.09.2012р.

Ліквідатор зазначає, що виготовляється проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки для обслуговування будівлю ковбасного цеху-лабораторії, виготовлення кадастрового плану та присвоєння кадастрового номеру.

Також, в процесі проведення незалежна експертна оцінка даного приміщення.

За рахунок коштів отриманих від реалізації будівель та споруд в с. МаковицІ продовжено процес погашення вимог кредиторів.

Окрім того, ліквідатор зазначає, що не зважаючи на звернення ліквідатора, процес внесення гр. Калошиним Генадієм Васильовичем коштів у придбання будівель та споруд в с.Ярунь, с. Наталівка та гаража в м. Новоград-Волинський не завершено.

Відповідно до протоколу засідання комітету кредиторів боржника №28 від 16.07.2012р., присутніми членами комітету кредиторів боржника було вирішено:

- схвалити проміжний звіт ліквідатора ВАТ "Колодянський бекон";

- затвердити витрати ліквідатора на забезпечення проведення ліквідаційної процедури, дії ліквідатора по реалізації майна банкрута та погашенню вимог кредиторів.

Також, ліквідатор боржника в засіданні суду на виконання вимог ухвали суду надав витребувані судом документи, перелік яких зазначено в протоколі судового засідання.

Дослідивши надані в засіданні суду ліквідатором боржника Борейком А.М. матеріали щодо здійснення ліквідаційної процедури боржника, суд вважає за необхідне зазначити наступне.

Згідно приписів ст.1 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", ліквідатором є фізична особа, яка відповідно до рішення господарського суду організовує здійснення ліквідаційної процедури боржника, визнаного банкрутом, та забезпечує задоволення визнаних судом вимог кредиторів у встановленому цим Законом порядку; арбітражний керуючий (розпорядник майна, керуючий санацією, ліквідатор) - фізична особа, яка має ліцензію, видану в установленому законодавством порядку, та діє на підставі ухвали господарського суду.

Згідно ч.ч.4-6 ст.31 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" арбітражний керуючий має право: скликати збори і комітет кредиторів та брати в них участь з правом дорадчого голосу; звертатися до господарського суду у випадках, передбачених цим Законом; отримувати винагороду в розмірі та порядку, передбачених цим Законом; залучати для забезпечення виконання своїх повноважень на договірних засадах інших осіб та спеціалізовані організації з оплатою їх діяльності за рахунок боржника, якщо інше не встановлено цим Законом чи угодою з кредиторами; запитувати і отримувати документи або їх копії від підприємств, установ, організацій, об'єднань, а від громадян - за їх згодою; отримувати з державного реєстру застав інформацію про майно боржника, яке є предметом застави; подавати до господарського суду заяву про дострокове припинення своїх обов'язків; виконувати інші дії відповідно до закону.

Арбітражний керуючий зобов'язаний: здійснювати заходи щодо захисту майна боржника; аналізувати фінансову, господарську та інвестиційну діяльність боржника, його становище на ринках; в порядку, установленому законодавством, надавати державному органу з питань банкрутства інформацію, необхідну для ведення Єдиної бази даних про підприємства, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство; виконувати інші повноваження, передбачені цим Законом.

При реалізації своїх прав та обов'язків арбітражний керуючий зобов'язаний діяти сумлінно та розумно з урахуванням інтересів боржника та його кредиторів.

За приписами частин 1, 3, 4 статті 24 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" у постанові про визнання боржника банкрутом господарський суд відкриває ліквідаційну процедуру, призначає ліквідатора в порядку, передбаченому для призначення керуючого санацією. Ліквідатор (ліквідаційна комісія) виконують свої повноваження до завершення ліквідаційної процедури в порядку, встановленому цим Законом та іншими нормативно-правовими актами.

Згідно ч.1 ст.25 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", ліквідатор з дня свого призначення здійснює такі повноваження: приймає до свого відання майно боржника, вживає заходів по забезпеченню його збереження; виконує функції з управління та розпорядження майном банкрута; здійснює інвентаризацію та оцінку майна банкрута згідно з законодавством; аналізує фінансове становище банкрута; виконує повноваження керівника (органів управління) банкрута; очолює ліквідаційну комісію та формує ліквідаційну масу; пред'являє до третіх осіб вимоги щодо повернення дебіторської заборгованості банкруту; має право отримувати кредит для виплати вихідної допомоги працівникам, що звільняються внаслідок ліквідації банкрута, який відшкодовується в першу чергу згідно зі статтею 31 цього Закону за рахунок коштів, одержаних від продажу майна банкрута; з дня визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури повідомляє працівників банкрута про звільнення та здійснює його відповідно до законодавства України про працю. Виплата вихідної допомоги звільненим працівникам банкрута провадиться ліквідатором у першу чергу за рахунок коштів, одержаних від продажу майна банкрута або отриманого для цієї мети кредиту; заявляє в установленому порядку заперечення по заявлених до боржника вимогах поточних кредиторів за зобов'язаннями, які виникли під час провадження у справі про банкрутство, і є неоплаченими; з підстав, передбачених частиною десятою статті 17 цього Закону, подає до господарського суду заяви про визнання недійсними угод боржника; вживає заходів, спрямованих на пошук, виявлення та повернення майна банкрута, що знаходиться у третіх осіб; передає у встановленому порядку на зберігання документи банкрута, які відповідно до нормативно-правових документів підлягають обов'язковому зберіганню; реалізує майно банкрута для задоволення вимог, включених до реєстру вимог кредиторів, у порядку, передбаченому цим Законом; повідомляє про своє призначення державний орган з питань банкрутства в десятиденний строк з дня прийняття рішення господарським судом та надає державному органу з питань банкрутства інформацію для ведення єдиної бази даних щодо підприємств-банкрутів; здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.

Відповідно до абз.4 ч.4 ст.3-1 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" арбітражному керуючому належить право отримувати винагороду в розмірі і порядку передбачених цим Законом.

Виходячи з аналізу частин 10-14 ст. 3-1 Закону, арбітражний керуючий має. право на:

- оплату послуг арбітражного керуючого;

- відшкодування витрат, понесених у зв'язку з виконанням ним своїх обов'язків:

- додаткову винагороду.

З огляду на це, виникає питання, про яку "винагороду" йде мова у ч. 4 ст. 3-І Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом": про додаткову згідно ч. 13 цієї статті, чи про винагороду у формі оплати послуг, відшкодування витрат та додаткової винагороди.

Під "оплатою послуг" арбітражного керуючого треба розуміти виплату арбітражному керуючому (розпоряднику майна, керуючому санацією, ліквідатору) грошових сум кредитором (кредиторами), комітетом кредиторів або боржником відповідно до вимог Закону або рішення комітету кредиторів.

При цьому законодавець обумовлює допустимі межі розміру оплати послуг арбітражного керуючого: не менше двох мінімальних заробітних плат та не більше середньомісячної заробітної плати керівника боржника за останні дванадцять місяців його роботи перед порушенням провадження у справі про банкрутство та визначає суб'єктів, зобов'язаних за свій рахунок оплатити послуги арбітражного керуючого у максимальному розмірі, визначеному цією статтею за період від дня винесення господарським судом ухвали про порушення провадження у справі про банкрутство і до дня першого засідання комітету' кредиторів.

Згідно до ч. 12 ст. 3-1 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" встановлений комітетом кредиторів розмір оплати послуг арбітражного керуючого підлягає обов'язковому затвердженню господарським судом.

Під "відшкодуванням витрат арбітражного керуючого" за змістом ст. 31 Закону розуміється:

- витрати на публікацію в офіційних друкованих органах інформації про порядок продажу майна банкрута;

-витрати на публікацію в засобах масової інформації про поновлення провадження у справі про банкрутство у зв'язку з визнанням мирової угоди недійсною;

- витрати арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора), пов'язані з утриманням і збереженням майнових активів банкрута;

- витрати на оплату праці арбітражних керуючих (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) в порядку, передбаченому ст. 27 цього Закону (статтю вилучено).

При цьому, слід зазначити, що як вбачається із наданих ліквідатором боржника Борейком В.М. документів, поряд з витратами на публікацію в офіційних друкованих органах інформації про порядок продажу майна банкрута, виготовлення технічної документації, витягів, оцінкою майнових активів, купівлею канцтоварів, ліквідатор оплачує за рахунок коштів одержаних від продажу майна банкрута "витрати ліквідатора", які за своїм змістом повинні відповідати ст.31 вищезазначеного Закону, разом з ти, їх зміст ліквідатором не розкрито.

Враховуючи викладене, суд вважає за необхідне позицію кредиторів банкрута по заробітній платі, обставини даної справи з метою належного контролю за діяльністю ліквідатора, господарський суд вважає за необхідне зобов'язати ліквідатора повідомляти комітет кредиторів та суд щодо надходження та витрачання коштів у ході проведення ліквідаційної процедури, а також, підготовки до реалізації та реалізації майна банкрута та залучення третіх осіб щодо забезпечення проведення ліквідаційної процедури.

Ліквідатор вимоги ухвали суду від 19.07.2012р. виконав частково.

Враховуючи вищевикладене, суд вважає за необхідне розгляд справи відкласти.

Керуючись ст.ст.77,86 ГПК України, ст.ст. 22-32 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", господарський суд,-

УХВАЛИВ:

1. Визнати поточні грошові вимоги кредитора УПФУ в місті Новограді-Волинському та Новоград-Волинському районі до боржника на суму 32041,86грн. заборгованості по фактичних витратах на виплату та доставку пенсій призначених на пільгових умовах.

2. Звіт ліквідатора боржника Борейка А.М. долучити до матеріалів справи.

3. Відкласти розгляд справи та розгляд заяви УПФУ в місті Новограді-Волинському та Новоград-Волинському районі за №463/06 від 17.01.2012р.

4. Призначити наступне засідання суду на "09" жовтня 2012 р. о 10:00 в приміщенні господарського суду Житомирської області, каб. №407.

5. Зобов'язати ліквідатора Борейка А.М. надати:

- звіт за наступний проміжний період, підтверджений документально та погоджений з комітетом кредиторів. Протокол засідання комітету кредиторів, на якому розглядався звіт надати суду;

- протокол засідання комітету кредиторів боржника №22;

- висновок про вартість майна (звіт про оцінку майна), виконаний відповідно до договору на проведення оцінки від 10.04.2012р.;

- докази проведення розрахунків (платіжні документи, банківські виписки) за договорами купівлі-продажу рухомого/нерухомого майна боржника (в тому числі металобрухту), погоджені з комітетом кредиторів боржника (із зазначенням проведених засідань комітету кредиторів боржника за весь період здійснення ліквідаційної процедури боржника);

- для огляду в засіданні суду оригінал акту прийому-передачі про експертну оцінку, відповідно до договору від 10.04.2010р.;

- включити визнані судом вимоги УПФУ в місті Новограді-Волинському та Новоград-Волинському районі до реєстру вимог кредиторів боржника;

- правові підстави участі в засіданнях комітету кредиторів боржника гр. Шепеля Л.І., як представника ЗАТ "Агросвіт";

- повідомляти комітет кредиторів та суд щодо надходження та витрачання коштів у ході проведення ліквідаційної процедури, а також, підготовки до реалізації та реалізації майна банкрута та залучення третіх осіб щодо забезпечення проведення ліквідаційної процедури.

9. Зобов'язати УПФУ в м.Новограді-Волинському та Новоград-Волинському районі надати суду:

- для огляду пенсійну справу колишнього працівника боржника Степанюк Ольги Дмитрівни;

- докази на підтвердження нарахування сум відшкодування по фактичних витратах на виплату та доставку пенсій призначених на пільгових умовах гр.Степанюк О.Д., з урахуванням заробленого нею пільгового стажу на декількох підприємствах;

- оригінали документів, поданих в копіях до заяви УПФУ в місті Новограді-Волинському та Новоград-Волинському районі за №463/06 від 17.01.2012р.

10. Новоград-Волинській ОДПІ:

- письмово повідомити про розмір наявної заборгованості боржника перед кредитором та розмір погашеної заборгованості, із зазначенням дати надходження коштів на рахунки Новоград-Волинської ОДПІ.

11. Комітету кредиторів боржника:

- здійснювати контролю за діяльністю арбітражного керючого-ліквідатора Борейка А.М. в ході проведення ліквідаційної процедури боржника.

В засідання суду викликати уповноважених представників кредиторів та ліквідатора Борейка А.М.

Ухвала господарського суду набирає законної сили у встановленому законом порядку.

Суддя Костриця О.О.

1 - в справу

2 - ТОВ "Аскоп-Україна",

3 - ЗАТ "Макрохім" ,

4 - ВВДФССНВ в м. Новоград-Волинському,

5 - ЖОДП ДАК "Хліб України",

6 - ВАТ"Держощадбанк України" в особі Новоград-Волинського відділення №2943 ,

7 - ВАТ "Житомирзооветпостач" ,

8 - ТОВ "Провімі Україна" ,

9 - Нов.-Волинськ. МЦЗ,

10 - СТОВ "Україна"

11 - ТОВ"Хлібосоюз", адреса 04071, м. Київ, вул. Набережно-Лугова, 9 (представнику Голуб В.Є.)

12 - ТОВ "Салют" ,

13 - ЗАТ МТС "Агросвіт" ,

14 - ВАТ "Укртелеком" в особі ЦЕЗ №3 Житомирської філії (м. Новоград-Волинський) ,

15 - Новоград-Волинське ОП теплових мереж "Новоград-Волинськтеплокомуненерго" ,

16 - ДП "Новоград-Волинський сиркомбінат" ВАТ "Житомирмолоко" ,

17 - УПФУ в м.Новограді-Волинському та Новоград-Волинському р-ні ,

18 - Новоград-Волинській ОДПІ ,

19,20 - прокурорам,

21 - ліквідатору Борейко А.М. - з відміткою у книзі наручно

СудГосподарський суд Житомирської області
Дата ухвалення рішення30.08.2012
Оприлюднено12.09.2012
Номер документу25930316
СудочинствоГосподарське
🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні