Рішення
від 05.09.2012 по справі 5004/1020/12
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"05" вересня 2012 р. Справа № 5004/1020/12

Суддя господарського суду Волинської області Гончар М.М. розглянувши матеріали справи

за позовом Вищого комунального навчального закладу «Володимир-Волинський педагогічний коледж ім. А.Ю. Кримського», м.Володимир-Волинський

до Управління освіти виконавчого комітету Володимир-Волинської міської ради, Володимир-Волинського управління Державної казначейської служби у Волинській області

третя особа на стороні позивача, що не заявляє самостійних вимог: Любомльська міжрайонна державна фінансова інспекція

про стягнення 24 115, 53 грн.

Суддя: Гончар М. М.

за участю представників сторін:

від позивача : Купира З.С. (довіреність від 31.08.2012р. №1), Черенюк О.С. (довіреність від 31.08.2012р. №2)

від відповідача 1 : Ткач Н.М. (довіреність від 04.09.2012р.), Зай Л.Б. (довіреність від 04.09.2012р.), Здіховський Д.А. (розпорядження від 22.09.2008р. №867-овк)

від відповідача 2: Вербич М.Ю. (довіреність від 13.12.2011 №15-08/09/10/3-55)

від третьої особи: н/з

Відповідно до ст. 20 Господарського процесуального кодексу України роз'яснено право відводу судді. Відводу судді не заявлено. На підставі ст. 22 ГПК України роз'яснено процесуальні права та обов'язки сторін.

Клопотання про здійснення технічної фіксації судового процесу від представників сторін не поступало.

В судовому засіданні оголошено вступну та резолютивну частину рішення.

Суть спору: позивач -Вищий комунальний навчальний заклад «Володимир-Волинський педагогічний коледж ім.. А.Ю. Кримського»звернувся з позовом до управління освіти виконавчого комітету Володимир-Волинської міської ради, третя особа на стороні позивача, що не заявляє самостійних вимог: Любомльська міжрайонна державна фінансова інспекція про стягнення заборгованості за спожиті послуги теплопостачання за період з 01.01.2009р. по 30.11.2011р. в сумі 24 115, 53 грн.

Представники позивача в судовому засіданні повністю підтримали позовні вимоги.

Ухвалою господарського суду Волинської області від 17.08.2012 року по даній справі в якості відповідача 2 залучено Володимир-Волинське управління Державної казначейської служби у Волинській області.

Представники Управління освіти Володимир-Волинської міської ради позов не визнали та надали пояснення щодо заявленого позову. В письмових поясненнях від 29.08.2012р. №1064/01-11, управління зазначає наступне:

- 01.01.2009р. між позивачем та відповідачем 1 був укладений договір б/н про відшкодування витрат за спожиті послуги теплопостачання.

- відповідно до п.1 даного договору приведена площа ДЮСШ становила 599, 9 кв?, що склало 8, 59% від загальної площі приміщення;

- оплата за спожиту теплоенергію управлінням освіти проводилась згідно виставлених Вищим комунальним навчальним закладом «Володимир -Волинський педагогічний коледж ім. А.Ю. Кримського»рахунків;

- за період з 01.01.2009 року по 30.11.2011 року зі сторони позивача до відповідача 1 вимог та претензій до умов виконання договору не пред'являлось. Станом на 01.12.2011 року заборгованість відсутня, оплата управлінням освіти здійснена в повному обсязі;

- при укладенні договору на відшкодування витрат за спожиті послуги теплопостачання та обміру приведеної площі представники відповідача не залучались позивачем. Акт обміру приведеної площі позивачем не надавався;

- на адресу управління освіти виконавчого комітету Володимир-Волинської міської ради 18.05.2012 року надійшов лист №152 від позивача про відшкодування витрат в сумі 24 115, 53 грн., до якого був доданий акт контрольного обміру приведених орендованих площ;

- відшкодування витрат за використану теплову енергію згідно із копією акта ревізії фінансово-господарської діяльності у коледжі від 16.05.2012 року №740-14/007 внаслідок заниженої приведеної площі спортивного залу який орендувався ДЮСШ в період з 01.01.2009 року по 30.11.2011 року в сумі 24 115, 53 грн. Відповідачем неможливе у зв'язку з відсутністю заборгованості за спожиті послуги теплопостачання, та затверджених бюджетних призначень, лімітів на споживання теплової енергії на 2012 рік.

Представник відповідач 2 -Володимир -Волинського управління Державної казначейської служби України Волинської області в судовому засіданні подано пояснення від 04.09.2012р. №01-23/2198. Останній зазначає наступне:

- відповідно до Закону України про Державний бюджет на відповідний рік; постанови Кабінету Міністрів України від 28.02.2002 №228 «Про затвердження Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ»; наказу Державного казначейства України від 02.12.2002 №221 «Про затвердження Порядку відкриття рахунків у національній валюті в органах Державного казначейства», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 17.12.2002 за №976/7264 в управлінні на ім'я Вищого комунального навчального закладу «Володимир-Волинський педагогічний коледж ім.. А.Ю. Кримського» відкрито 6 рахунків, з них 2 -реєстраційних по загальному фонду, 3 -спеціальних реєстраційних -спеціальному фонду та1 рахунок -інших клієнтів (групи 3711 для обліку та виплати лікарняних);

- по розпоряднику коштів -Управління освіти Володимир-Волинського міськвиконкому - в управлінні відкрито 25 реєстраційних рахунків, з них 13 -по загальному фонду, 10 -по спеціальному та 2 рахунки (групи 3732 та 3711);

- відповідно до вимог бюджетного законодавства усі договори, які укладаються бюджетною установою протягом року повинні бути зареєстровані у Державній казначейській службі. Дана вимога відображена у ст. 48 Бюджетного кодексу та в наказі Державного казначейства України від 02.03.2012 року №309 «Про затвердження Порядку реєстрації та обліку бюджетних зобов'язань розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів в органах Державної казначейської служби України», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 30.08.2004 за №1068/9667;

- п.2.2. Порядку зазначено, що розпорядники бюджетних коштів протягом 7 робочих днів з дат зг. РАх.1 від 04.02.09р. по дог. 242 від 01.01.2005р. і взяття бюджетного зобов'язання (укладання договору) подають до управління Реєстр бюджетних зобов'язань розпорядників коштів на паперових носіях і оригінали документів, що підтверджують факт узяття бюджетного зобов'язання;

- протягом 2009 -2011 років управлінням освіти міськвиконкому по рахунку 35418008001820 (код 05384347, КФК 130107, МФО 803014) проводилась оплата за відшкодування витрат за спожиту теплову енергію педагогічному коледжу згідно таких рахунків: за 2009 рік оплачено на суму 13 825, 26 грн. (27.02.2009р. -3571, 82 грн. зг. Рах.1 від 04.02.09р. по дог. 242 від 01012005р.; 24.03.2009р. -2696, 54 грн. зг.Рах.8 від 20.03.09р. по дог.242 від 01.01.2005р.; 28.04.2009р. -2102, 99 грн. зг. Рах.11 від 22.04.09р. по дог. 242 від 01.01.2005р.; 30.11.2009р. -1386, 19 грн. зг. Рах.33 від 23.11.09р. по дог. 242 від 01.01.2005р.; 21.12.2009р. -4 068, 32 грн. зг. Рах.40 від 22.12.09р. по дог. 242 від 01.01.2005р.); за 2010 рік оплачено на суму 18 163, 25 грн. (28.02.2010р. -3 650, 31 грн. зг. Рах.6 від 22.02.2010р. по дог. 242 від 01.01.2005р.; 02.04.2010р. -2 943, 80 грн. зг. Рах.13 від 22.03.10р. по дог. 242 від 01.01.2005р.; 23.04.2010р. -1 842, 82 грн. зг. Рах.15 від 21.04.10р. по дог. 242 від 01.01.2005р.; 27.10.2010р. -1 772, 17 грн. зг. Рах 36 від 21.10.10р. по дог. 242 від 01.01.2005р.; 24.11.2010р. -2 684, 75 грн. зг. Рах. 42 від 22.11.10р. по дог. 242 від 01.01.2005р.; 24.12.2010р. -5 269, 40 грн. зг. Рах. 47 від 21.12.10р. по дог 242 від 01.01.2005р.); за 2011 рік оплачено на суму 24 305, 85 грн. (23.02.2011р. -5 369, 50 грн. зг. Рах. 9 від 18.02.11р. по дог.242 від 01.01.2005р.; 23.03.2011р. -5 563, 78 грн. зг. Рах. 14 від 21.03.11р. по дог. 242 від 01.01.2005р.; 29.04.2011р. -8 376, 98 грн. зг. Рах.16 від 21.04.11р. по дог. 242 від 01.01.2005р.; 25.10.2011р. -537, 86 грн. зг. Рах.41 від 21.10.11р. по дог. 242 від 01.01.2005р.; 24.11.2011р. -2 201, 20 грн. зг. Рах.48 від 21.11.11р. по дог. 242 від 01.01.2005р.; 24.11.2011р. -2 256, 53 грн. зг. Рах 46 від 07.11.11р. по дог. 242 від 01.01.2005р.);

- за даний період кредиторської заборгованості по управлінню освіти та дебіторської заборгованості по педагогічному коледжу у звітності не відображено.

Третя особа на стороні позивача, що не заявляє самостійних вимог: Любомльська міжрайонна державна фінансова інспекція свого представника в судове засідання не направила, хоча була належним чином повідомлена про час і місце судового розгляду даної справи. Поштовим повідомленням №4430100695145 підтверджується отриманням третьою особою 28.08.2012р. копії ухвали суду від 17.08.2012р.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши представників сторін господарський суд Волинської області,-

ВСТАНОВИВ:

01.01.2009 року між Вищим комунальним навчальним закладом «Володимир-Волинський педагогічний коледж ім..А.Ю. Кримського»та управлінням освіти Володимир-Волинського міського виконавчого комітету укладено договір про відшкодування витрат за спожиті послуги теплопостачання.

Згідно п.1 договору приміщення Володимир - Волинської дитячо -юнацької спортивної школи, яка перебуває на балансі Управління, знаходиться в одній будівлі з навчальним корпусом Коледжу. Теплопостачання ДЮСШ здійснюється від тепломережі Коледжу. Коледж проводить розрахунок за використану теплову енергію з підприємством теплових мереж «Володимир - Волинсьтеплокомуненерго»згідно договору на основі встановлених тарифів за показниками лічильника теплової енергії. Приведена загальна площа, яка забезпечується теплопостачанням (Коледж і ДЮСШ), складає 6985, 0 кв.м., з них приведена площа ДЮСШ становить 599, 9 кв.м., що складає 8, 59% від загальної площі.

П.2.1.2. договору встановлено, що коледж зобов'язується щомісяця до 5 числа подавати Управлінню рахунок за використану теплову енергію ДЮСШ, виходячи з показників лічильника теплової енергії, встановлених на цей час тарифів і у розмірі 8, 59% від загальної суми оплати.

П. 2.3.3. договору передбачено, що управління зобов'язується щомісяця до 10 числа проводити відшкодування витрат фактично спожитих послуг теплопостачання.

Відповідно до п.3.1. договору, даний договір укладений строком на один рік , вступає у силу з 01.01.2009 року.

П.3.3. договору встановлено, що якщо по закінченні терміну дії даного договору сторони не висловлять претензій одна до одної , то він вважається продовженим ще на один рік.

Сторонами належним чином виконувались умови договору.

Любомльською міжрайонного Державною фінансовою інспекцією проведено ревізію фінансово - господарської діяльності у вищому комунальному навчальному закладі «Володимир - Волинський педагогічний коледж ім.. А.Ю.Кримського»за період з 01.12.2008 року по 31.03.2012 року. За результатами якої складений Акт №740-14/0. На сторінці 26 Акту зазначається, що ревізією повноти відшкодування орендарями спожитих споживчих послуг встановлено, що при заключні договору б/н від 01.01.2009 року між позивачем та відповідачем 1 про порядок розрахунків і оплати за теплопостачання, завищено приведену загальну площу, яка забезпечується опаленням (Коледж і ДЮСШ) на 593, 26 кв.м., та занижено приведену площу ДЮСШ на 127, 35 кв.м., внаслідок чого при розрахунку теплову енергію ДЮСШ у рахунках на оплату занижено розмір відшкодування витрат по теплопостачанню, що призвело до покриття коледжем витрат ДЮСШ в період з 01.01.2009р. по 30.11.2011р. на суму 24 115, 53 грн.

Листами Любомльської міжрайонної державної фінансової інспекції від 25.05.2012р. №740-27/435 та від 04.07.2012р. №740-27/564 направлено позивачу вимоги про порушення законодавства при здійсненні фінансово-господарської діяльності. Однією з вимог третьої особи є пред'явлення позову до суду про стягнення коштів в сумі 24 115, 53 грн. із відповідача 1 на користь позивача.

З метою врегулювання спору позивачем 18.05.2012 року направлено відповідачу 1 лист, в якому останній повідомив про виявлення заниження приведеної площі ДЮСШ в період з 01.01.2009 р. по 30.11.2011р. та просив відшкодувати витрати в сумі 24 115, 53 грн.

Листом відповідача 1 за №817/01-11 від 05.06.2012р. останній вказує на відсутність заборгованості, так як ним оплата за спожиту теплоенергію проводилась згідно виставлених рахунків та зазначено, що відшкодування витрат неможливе через те, що бюджетні призначення та ліміти на споживання теплової енергії затверджені на 2012 рік та додаткові асигнування на дану мету в управлінні освіти відсутні.

12.07.2012 року позивач повторно звернувся до відповідача 1 з проханням провести доплату за використання теплової енергії за період з 01.01.2009 р. по листопад 2011р. в сумі 24 115, 53 грн. У відповідь на звернення відповідач 1 листом №987/01-11 від 07.08.2012р., в якому вказав, що вимога не може бути задоволена через відсутність бюджетних асигнувань в 2012 році на теплову енергію.

Заслухавши представників сторін, суд дійшов висновку про задоволення позову, мотивуючи наступним.

Згідно ст. 1 Закону України «Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні»державна конрольно -ревізійна служба складається з Головного контрольно-ревізійного управління України, ревізійних підрозділів (відділів, груп) в районах, містах і районах у містах.

Статтею 2 даного Закону встановлено, що державний фінансовий контроль реалізується державною контрольно-ревізійною службою через проведення державного фінансового аудита, перевірки державних закупівель та інспектування. Інспектування здійснюється у формі ревізії та полягає у документальній і фактичній перевірці певного комплексу або окремих питань фінансово-господарської діяльності підконтрольної установи, яка повинна забезпечувати виявлення наявних фактів порушення законодавства, встановлення винних у їх допущенні посадових і матеріально відповідальних осіб. Результати ревізії викладаються в акті.

Відповідно до ст.10 Закону України «Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні»головному контрольно-ревізійному управлінню України, контрольно -ревізійним управлінням в Республіці Крим, областях, містах Києві і Севастополі, контроль-ревізійним підрозділам (відділам, групам) у районах, містах і районах у містах надається право перевіряти у підконтрольних установах грошові та бухгалтерські документи, звіти, кошториси й інші документи, що підтверджуються надходження і витрачання коштів та матеріальних цінностей, проводити перевірки фактичної наявності цінностей (грошових сум, цінних паперів, сировини, матеріалів, готової продукції, устаткування тощо).

Згідно з п.7 ст. 10 даного Закону, органам КРУ надається право пред'являти керівникам та іншим службовим особам підконтрольних установ, що ревізуються, вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства з питань збереження і використання державної власності і фінансів.

Ст.15 Закону України «Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні»законні вимоги службових осіб державної контрольно-ревізійної служби є обов'язковими для виконання службовими особами об'єктів, що ревізуються.

Згідно ч.1-2 ст. 11 ЦК України цивільні права та обов'язки виникають із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов'язки. Підставами виникнення цивільних прав та обов'язків є договори та інші правочини.

При укладенні договору сторонами була допущена помилка в методиці обрахування опалювальної площі та завищено приведену загальну площу, яка забезпечується опаленням (Коледж і ДЮСШ) на 593, 26 кв.м., та занижено приведену площу ДЮСШ на 127, 35 кв.м., внаслідок чого при розрахунку теплову енергію ДЮСШ у рахунках на оплату занижено розмір відшкодування витрат по теплопостачанню, що призвело до покриття коледжем витрат ДЮСШ в період з 01.01.2009р. по 30.11.2011р. на суму 24 115, 53 грн., що підтверджується актом проведеної перевірки Любомльською міжрайонною фінансовою інспекцією.

Стаття 173 Господарського кодексу України передбачає, що господарським визнається зобов'язання, що виникає між суб'єктом господарювання та іншим учасником відносин у сфері господарювання з підстав, передбачених даним Кодексом, в силу якого один суб'єкт (зобов'язана сторона, у тому числі боржник) зобов'язаний вчинити певну дію господарського чи управлінсько-господарського характеру на користь іншого суб'єкта (виконати роботу, передати майно, оплатити гроші тощо), або утриматися від певних дій, а інший суб'єкт (управнена сторона, у тому числі кредитор) має право вимагати від зобов'язаної сторони виконання її обов'язку.

Відповідно до ст. 509 ЦК України зобов'язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов'язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші), а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов'язку.

Відповідно ст. 526 ЦК України зобов'язання повинно виконуватись належним чином згідно з умовами договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог -відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.

Ч. 1 ст. 44 ГПК України передбачено, що витрати складаються з судового збору, сум, що підлягають сплаті за проведення судової експертизи, призначеної господарським судом, витрат, пов'язаних з оглядом та дослідженням речових доказів у місці їх знаходження, оплати послуг перекладача, адвоката та інших витрат, пов'язаних з розглядом справи.

Ч. 5 ст. 49 ГПК України суми, які підлягають сплаті за проведення судової експертизи, послуги перекладача, адвоката та інші витрати, пов'язані з розглядом справи, покладаються: при задоволенні позову - на відповідача.

Враховуючи вищевикладене, керуючись Законом України «Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні», ст.ст. 509, 526 Цивільного кодексу України, ст.ст. 173 Господарського кодексу України, ст.ст. 49, 82, 84 Господарського процесуального кодексу України господарський суд Волинської області,-

ВИРІШИВ:

1. Позов задовольнити повністю.

2. Стягнути з Управління освіти виконавчого комітету Володимир-Волинської міської ради (м. Володимир - Волинський, вул. Ковельська, 109, код ЄДРПОУ 05384347) на користь Вищого комунального навчального закладу «Володимир-Волинський педагогічний коледж ім. А.Ю.Кримського»(м. Володимир - Волинський, вул. Устилузька, 42, код ЄДРПОУ 02125941) 24 115, 53 грн. відшкодування витрат по теплопостачанню, 1 609, 50 грн. -витрат по сплаті судового збору.

Повне рішення

складено 10.09.2012р.

Суддя М. М. Гончар

СудГосподарський суд Волинської області
Дата ухвалення рішення05.09.2012
Оприлюднено12.09.2012
Номер документу25930563
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —5004/1020/12

Судовий наказ від 24.09.2012

Господарське

Господарський суд Волинської області

Гончар Марія Михайлівна

Рішення від 05.09.2012

Господарське

Господарський суд Волинської області

Гончар Марія Михайлівна

Ухвала від 17.08.2012

Господарське

Господарський суд Волинської області

Гончар Марія Михайлівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні