Постанова
від 26.07.2012 по справі 2а-7312/12/0170/12
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

26 липня 2012 р. 10:27 Справа №2а-7312/12/0170/12

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Котаревої Г.М., за участю секретаря Бебешко М.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Прокурора Бахчисарайського району АР Крим в інтересах держави в особі Бахчисарайського районного управління юстиції АР Крим

до Творчого об'єднання "Марама"

про примусовий розпуск об'єднання громадян

за участю представників:

позивача - Корж Ю.С., довіреність №01/1-6/489 від 16.07.12р.;

відповідача - не з'явився;

прокурора - Березовиченко Ю.Ю., посвідчення №10180;

Суть спору: Прокурор Бахчисарайського району АР Крим в інтересах держави в особі Бахчисарайського районного управління юстиції АР Крим звернувся до Окружного адміністративного суду АР Крим з позовними вимогами до Творчого об'єднання «Марама» про її примусовий розпуск, мотивуючи свої вимоги тим, що відповідач не знаходиться за адресою, встановленою у статутних документах.

Ухвалами Окружного адміністративного суду АР Крим від 09.07.12р. відкрито провадження по адміністративній справі та закінчено підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду.

Представник позивача та прокурор у судовому засіданні наполягали на задоволенні позовних вимог.

Відповідач у судове засідання не з'явився, про час, дату та місце його проведення повідомлений належним чином через засоби масової інформації, клопотання про розгляд справи за його відсутності до суду не надав, про причини неявки суд не повідомив.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши представника позивача та прокурора, дослідивши надані докази, суд

ВСТАНОВИВ:

Творче об'єднання «Марама» 15.09.1997р. зареєстроване Бахчисарайською районною державною адміністрацією АР Крим (а.с.18). Є юридичною особою, ЄДРПОУ 25129344 (а.с. 11).

Відповідно до частини 2 та 3 статті 1 Закону України «Про об'єднання громадян», об'єднанням громадян, незалежно від назви (рух, конгрес, асоціація, фонд, спілка тощо) відповідно до цього Закону визнається політична партія або громадська організація.

Громадською організацією є об'єднання громадян для задоволення та захисту своїх законних соціальних, економічних, творчих, вікових, національно-культурних, спортивних та інших спільних інтересів.

Постановою КМУ від 26.02.1993р. №140 затверджене Положення про порядок легалізації об'єднань громадян.

Постановою КМУ від 16.10.1998р. №1640 внесено зміни, у тому числі, до Постанови КМУ від 26.02.1993р. №140, згідно з якими повноваження щодо легалізації всеукраїнських об'єднань громадян і міжнародних громадських організацій передано органам юстиції.

Частиною 2 ст. 3 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» встановлено, що законом можуть бути встановлені особливості державної реєстрації об'єднань громадян (у тому числі професійних спілок), благодійних організацій, політичних партій, органів державної влади та органів місцевого самоврядування, банків, торгово-промислових палат, фінансових установ (у тому числі кредитних спілок), бірж, а також інших установ та організацій

Згідно ч.4 ст. 14 Закону України «Про об'єднання громадян» реєстрація як один із способів легалізації (офіційного визнання) об'єднань громадян здійснюється Міністерством юстиції України, місцевими органами виконавчої влади, виконавчими комітетами сільських, селищних, міських рад.

Закон України «Про об'єднання громадян» є спеціальним законом, який регулює порядок створення діяльності, припинення діяльності об'єднань громадян, їх права та обов'язки, відповідальність за порушення встановлених для цих об'єднань норм та правил.

Згідно із ст. 19 Закону України «Про об'єднання громадян», припинення діяльності об'єднання громадян може бути проведено шляхом його реорганізації або ліквідації (саморозпуску, примусового розпуску).

Статтею 28 вищевказаного закону визначено вичерпний перелік стягнень, які можуть бути застосовані до об'єднання громадян за порушення законодавства, а саме: попередження; штраф; тимчасова заборона (зупинення) окремих видів діяльності; тимчасова заборона (зупинення) діяльності; примусовий розпуск (ліквідація).

Статтею 32 Закону України «Про об'єднання громадян» визначено порядок примусового розпуску (ліквідації) об'єднання громадян, вичерпний перелік випадків, коли до об'єднання громадян застосовується даний вид стягнення, а також органи, яким надано право ініціювати примусовий розпуск (ліквідацію) об'єднання громадян.

Так, згідно із ст.32 вищевказаного закону, за поданням легалізуючого органу або прокурора рішенням суду об'єднання громадян примусово розпускається (ліквідується) у випадках: вчинення дій, передбачених статтею 4 цього Закону; систематичного або грубого порушення вимог статті 22 цього Закону; продовження протиправної діяльності після накладення стягнень, передбачених цим Законом; зменшення кількості членів політичної партії до числа, коли вона не визнається як така.

Таким чином суд зазначає, що спеціальним Законом передбачено припинення діяльності об'єднання громадян шляхом його примусового розпуску (ліквідації) як спеціальна санкція за порушення норм Закону України «Про об'єднання громадян», яка, до того ж, має застосовуватися судом за поданням чітко визначеного кола осіб - легалізуючого органу або прокурора.

Ліквідація об'єднання громадян здійснюється на підставі статуту або рішення суду.

Відповідно до п.п. 4.16, 4.17 п. 4 Положення про районні, районні у містах, міські (міст обласного значення), міськрайонні, міжрайонні управління юстиції, затвердженого Наказом Міністерства юстиції України від 23.06.11р. №1707/5, управління юстиції відповідно до покладених на нього завдань здійснює згідно із законодавством легалізацію місцевих громадських організацій, місцевих осередків всеукраїнських та міжнародних громадських організацій (крім місцевих громадських організацій та місцевих осередків всеукраїнських і міжнародних громадських організацій, легалізація яких віднесена до делегованих повноважень виконавчих органів сільських, селищних, міських рад), місцевих та первинних професійних спілок та їх об'єднань, реєстрацію структурних утворень політичних партій, державну реєстрацію місцевих асоціацій органів місцевого самоврядування за місцезнаходженням асоціацій з урахуванням адміністративно-територіальних одиниць, на які поширюється діяльність органів місцевого самоврядування, що об'єднуються, місцевих благодійних організацій, відділень (філій, представництв) всеукраїнських та міжнародних благодійних організацій, регіональних (місцевих) творчих спілок, територіальних осередків всеукраїнських творчих спілок, організацій роботодавців та їх об'єднань, місцевих асоціацій кредитних спілок, статутів територіальних громад сіл, селищ, міст (крім міст Києва та Севастополя); взяття до уваги повідомлення організацій місцевих, обласних, регіональних, республіканських, всеукраїнських професійних спілок; ведення відповідних реєстрів та книг обліку, виконання функції Реєстратора Єдиного реєстру громадських формувань, а також готує звітність щодо зареєстрованих (легалізованих) громадських формувань та їх статутів, яка подається до структурного підрозділу, що забезпечує реалізацію повноважень Укрдержреєстру, відповідного головного управління юстиції; контролює додержання місцевими громадськими організаціями (крім тих, легалізація яких віднесена до делегованих повноважень виконавчих органів сільських, селищних, міських рад) положень своїх статутів, місцевими осередками зареєстрованих всеукраїнських, міжнародних громадських організацій (крім тих, легалізація яких віднесена до делегованих повноважень виконавчих органів сільських, селищних, міських рад) положень статутів всеукраїнських та міжнародних громадських організацій, додержання структурними утвореннями політичних партій положень статутів політичних партій, вимог Конституції та законів України, здійснює відповідно до компетенції контроль за діяльністю місцевих благодійних організацій, відділень (філій, представництв) всеукраїнських та міжнародних благодійних організацій; виконання виконавчими органами сільських, селищних, міських (крім міст обласного/республіканського значення) рад делегованих повноважень у сфері легалізації об'єднань громадян, надання їм методичної допомоги.

Згідно із ст.24 Закону України «Про об'єднання громадян», об'єднання громадян, створені ними установи та організації зобов'язані вести оперативний та бухгалтерський облік, статистичну звітність, зареєструватись в органах державної податкової інспекції та вносити до бюджету платежі у порядку і розмірах, передбачених законодавством.

Статтею 26 зазначеного закону передбачений порядок здійснення фінансового контролю. Так, об'єднання громадян у встановленому порядку подають фінансовим органам декларації про свої доходи та витрати.

Згідно із ст. 27 Закону України «Про об'єднання громадян», посадові особи легалізуючих органів об'єднань громадян та громадяни за порушення законодавства про об'єднання громадян несуть дисциплінарну, цивільно-правову, адміністративну або кримінальну відповідальність. Об'єднання громадян несуть відповідальність, передбачену цим Законом та іншими законодавчими актами України.

Згідно акту від 20.03.12р., робочою групою при виході за юридичною адресою відповідача встановлена його відсутність за адресою, зазначеною у статутних документах (а.с. 15).

Рішенням Головного управління юстиції Міністерства юстиції України в АР Крим від 06.04.10р. №03-10/1184 Кримської Республіканської організації Всеукраїнського громадського об'єднання «Народна солідарність за соціальний захист і взаємодопомогу» винесено попередження за порушення діючого законодавства у частині не попередження реєстраційного органу про зміну у статутних документах, а саме, про зміну юридичної адреси (а.с. 9-11).

Після винесення зазначеного попередження, відповідач продовжував протиправну діяльність у вигляді не попередження реєстраційного органу про зміну у статутних документах та не подаючи фінансову звітність до податкових органів.

Таким чином, оскільки позивачем по справі є Бахчисарайське районне управління юстиції АР Крим - орган, рішенням якого було зареєстровано відповідача та продовження здійснення відповідачем протиправної діяльності, шляхом не попередження реєстраційного органу про зміну у статутних документах, а саме, про зміну юридичної адреси, суд, керуючись ст. ст. 28, 32 Закону України «Про об'єднання громадян», вважає, що Творче об'єднання «Марама» підлягає примусовому розпуску.

За таких обставин суд задовольняє позовні вимоги.

У судовому засіданні, яке відбулось 26.07.12р. оголошено вступну та резолютивну частини постанови.

Відповідно до вимог ст. 163 КАС України постанова оформлена та підписана 31.07.12р.

На підставі викладеного, керуючись ст. 160-16,167 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити.

Примусово розпустити (ліквідувати) Творче об'єднання «Марама» (АР Крим, м. Бахчисарай, 6-й мікрорайон, уч. 102, ЄДРПОУ 25129344), зареєстроване 15.09.1997р.

У разі неподання апеляційної скарги, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення (у разі складання постанови у повному обсязі - з дня складення у повному обсязі, у разі проголошення у відсутності особи, яка бере участь у справі - з дня отримання нею копії постанови).

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Постанова може бути оскаржена в порядку і строки, передбачені ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України

Суддя Котарева Г.М.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення26.07.2012
Оприлюднено13.09.2012
Номер документу25942367
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-7312/12/0170/12

Постанова від 26.07.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Котарева Г.М.

Ухвала від 09.07.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Котарева Г.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні