Харківський окружний адміністративний суд 61004 м. Харків вул. Мар'їнська, 18-Б-3 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
10 вересня 2012 р. № 2а- 9366/12/2070
Харківський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді - Севастьяненко К.О.
при секретарі судового засідання - Романенко Т.С.,
за участю представника відповідача - Бундук В.О.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Харкові адміністративну справу за позовом
Лозівської об'єднаної державної податкової інспекції у Харківській області Державної податкової служби до Лозівської районної організації Української республіканської партії "Собор" про стягнення заборгованості, В С Т А Н О В И В:
Позивач, Лозівська об'єднана державна податкова інспекція Харківської області Державної податкової служби, звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Лозівської районної організації Української Республіканської партії "Собор", в якому просить суд: стягнути з відповідача заборгованість до бюджету з податку на прибуток у сумі 2210,00 грн.
В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено наступне. На підставі Акту перевірки від 21.05.2010р. № 134/15/107 Лозівською ОДПІ у Харківській області було винесено податкове повідомлення-рішення № 0001861500/0 від 31.05.2010 на суму 2210,00 грн. (штрафні санкції, які застосовані контролюючим органом за неподання декларацій з податку на прибуток), яке відповідачем оскаржено не було. У зв'язку з несплатою узгодженої суми податкового зобов'язання у встановлені законом строки, Лозівською ОДПІ у Харківській області були направлені на адресу відповідача податкові вимоги про сплату податкового боргу, але відповідачем вказана сума податкового боргу сплачена не була, у зв'язку з чим позивач просив суд стягнути вказані кошти в судовому порядку.
Заперечуючи проти заявлених позовних вимог відповідач послався на те, що Лозівська районна організація Української Республіканської партії "Собор" не була і не є юридичною особою. В обґрунтування заперечень відповідач вказує, що станом на 16.06.2003 року Українська республіканська партія "Собор" була зареєстрована в Міністерстві юстиції України та мала Статут, в якому зазначено, що територіальні та місцеві організації партії легалізуються відповідно до чинного законодавства, керуються статутом партії і в силу нього після їх визнання Центральною радою (для територіальних організацій) або Радою відповідних територіальних та місцевих організацій, до складу яких вона входить (для місцевих організацій), та державної реєстрації, є юридичними особами, мають свою печатку, можуть мати штампи, інші реквізити. Однак, Лозівська районна організація УПР "Собор" відповідною радою не визнавалась, печатки та визначеного місцезнаходження не мала, в Єдиному державному реєстрі юридичних та фізичних осіб-підприємців та Єдиному реєстрі громадських формувань не зареєстрована.
Представник позивача в судове засідання не з'явився, про дату, час та місце судового розгляду був повідомлений належним чином, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення (а.с.24), до суду надав заяву про розгляд справи без його участі (а.с. 25).
Представник відповідача у судовому засіданні позовні вимоги не визнав та просив відмовити в задоволенні позову в повному обсязі. Крім того зазначив, що Лозівська районна організація УПР "Собор" є неприбутковою організацією.
Суд, дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представника відповідача, проаналізувавши докази у їх сукупності, вважає, що позов підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Судом із матеріалів справи встановлено, що Лозівська районна організація Української Республіканської партії "Собор" зареєстрована як юридична особа, що підтверджується довідкою з Управління статистики у Лозівському районі (а.с. 15) та довідкою з Лозівського міськрайонного управління юстиції Харківської області щодо того, що Лозівська районна організація Української Республіканської партії "Собор" зареєстрована Лозівським районним управлінням юстиції 16.06.2003 року, свідоцтво № 127 за адресою: Харківська обл., Лозівський район, с. Катеринівка, вул. Могильченка, буд. 136 (а.с. 7), та перебуває на податковому обліку в Лозівській ОДПІ Харківської області з 20.11.2003 р., що підтверджується довідкою від 12.07.2012 р. № 2907/10/18-216 (а.с. 8).
Відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, регулюються Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців»(далі -Закон про реєстрацію), який набрав чинності 1 липня 2004 року. Із введенням в дію Закону про державну реєстрацію було створено та розпочато формування Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (далі -ЄДР).
Статтею 1 Закону про реєстрацію встановлено, що ЄДР -це автоматизована система збирання, накопичення, захисту, обліку та надання інформації про юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. Відповідно до частини першої статті 17 зазначеного вище Закону відомості про юридичну особу або фізичну особу-підприємця включаються до ЄДР шляхом внесення записів на підставі відомостей з відповідних реєстраційних карток та відомостей, що надаються юридичними особами державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи згідно із законодавством України.
Усі юридичні особи та фізичні особи - підприємці, створені та зареєстровані до 1 липня 2004 року, зобов'язані у встановлений пунктом 2 цього розділу строк подати державному реєстратору реєстраційну картку для включення відомостей про них до ЄДР.
Згідно із Прикінцевими та перехідними положеннями Закону про державну реєстрацію після закінчення передбаченого для включення відомостей до ЄДР строку, уповноважені органи у місячний строк проводять звірення відомчих реєстрів (баз даних реєстрів, журналів реєстрації, обліку тощо), за результатами якого готують аналітичну інформацію для передачі її тимчасовим міжвідомчим спеціальним комісіям, утвореним з метою проведення інвентаризації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, зареєстрованих до 1 липня 2004 року, відомості про яких до встановленого строку не включені до ЄДР.
За результатами проведеної тимчасовими міжвідомчими спеціальними комісіями роботи відомості про юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, зареєстрованих до 1 липня 2004 року, будуть включені до ЄДР з відміткою про те, що свідоцтва про їх державну реєстрацію, оформлені з використанням бланків старого зразка та видані до 1 липня 2004 року, вважаються недійсними.
Системно проаналізувавши положення чинного законодавства, суд приходить до висновку, що неподання юридичною особою реєстраційної картки та незаміна свідоцтва старого зразка на новий не тягне за собою припинення юридичної особи.
Реєстрація обласних, міських і районних організацій або інших структурних утворень, передбачених статутом партії, здійснюється відповідними органами юстиції Міністерства юстиції України, якщо інший порядок не передбачено законом, лише після реєстрації політичної партії Міністерством юстиції України. Після реєстрації обласних, міських та районних організацій політичних партій вони можуть набувати статус юридичної особи, якщо це передбачено статутом партії.
Як зазначено відповідачем в запереченнях, станом на 16.06.2003 року Українська республіканська партія "Собор" була зареєстрована в Міністерстві юстиції України та мала Статут, в якому зазначено, що територіальні та місцеві організації партії легалізуються відповідно до чинного законодавства, керуються статутом партії і в силу нього після їх визнання Центральною радою (для територіальних організацій) або Радою відповідних територіальних та місцевих організацій, до складу яких вона входить (для місцевих організацій), та державної реєстрації, є юридичними особами, мають свою печатку, можуть мати штампи, інші реквізити.
Довідкою з Лозівського міськрайонного управління юстиції Харківської області підтверджено, що Лозівська районна організація Української Республіканської партії "Собор" зареєстрована Лозівським районним управлінням юстиції 16.06.2003 року, свідоцтво № 127 за адресою: Харківська обл., Лозівський район, с. Катеринівка, вул. Могильченка, буд. 136 (а.с. 7),
Таким чином, Лозівська районна організація Української Республіканської партії "Собор" пройшла передбачену законодавством процедуру державної реєстрації, набула правового статусу юридичної особи, тому доводи письмових заперечень відповідача суд не бере до уваги.
У відповідності до ст. 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
На підставі п. 1.2 ст. 10 Закону України "Про Державну податкову службу в Україні" від 05.02.1998 року № 83/98-ВР (зі змінами та доповненнями) органи державної податкової служби здійснюють контроль за дотриманням законодавства про податки, інші платежі, забезпечують правильність обчислення та своєчасність надходження цих податків.
Відповідно до п. 17.1. ст. 17 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" № 2181-ІІІ від 21.12.2000р. (який діяв на час виникнення спірних відносин), штрафні санкції за порушення податкового законодавства накладаються на платника податків у розмірах, визначених цією статтею, крім штрафних санкцій за порушення валютного законодавства, що встановлюються окремим законодавством.
Згідно із п.п. 17.1.1. ст. 17 вищезазначеного Закону № 2181-ІІІ, платник податків, що не подає податкову декларацію у строки, визначені законодавством, сплачує штраф у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку.
Положенням Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" № 2181-ІІІ від 21.12.2000р., що діяв до 01.01.2011р., встановлені строки подання податкових декларацій.
Як вбачається із матеріалів справи, у зв'язку із систематичним порушенням платником податків строків подання податкових декларацій, Лозівською ОДПІ у Харківській області до Лозівської районної організації Української Республіканської партії "Собор", були застосовані штрафні санкції.
Так, Лозівською ОДПІ у Харківській області 30.04.2010 року було надіслано виклик керівнику Лозівської районної організації УПР "Собор" із письмовим запрошенням з'явитися 20.05.2010 року для ознайомлення та підписання акту стосовно неподання податкової звітності, проте конверт повернувся з відміткою «за зазначеною адресою не проживає»(а.с. 14). Платник податків до Лозівської ОДПІ не з'явився, про що було складено акт № 83/15-107 від 21.05.2010 року (а.с. 14 зворот). 21.05.2010 року Лозівською ОДПІ у Харківській області було проведено невиїзну документальну перевірку Лозівської районної організації Української Республіканської партії "Собор" з питання своєчасності подання податкової звітності, за результатами якої був складений Акт перевірки від 21.05.2010р. № 134/15/107 від 21.05.2010 року (а.с. 11-12).
Відповідно до висновків Акту перевірки від 21.05.2010р. № 134/15/107, позивачем встановлено порушення законодавства, а саме: п.п. "б"п.п. 4.1.4. ст. 4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" у вигляді неподання податкової звітності за період з І кварталу 2007 року по І квартал 2010 року. Акт перевірки було надіслано на адресу відповідача поштою, що підтверджується копією супровідного листа від 21.05.2010р. (а.с. 13 зворот), та ним не отримано, що підтверджується копією конверту (а.с. 12 зворот), у зв'язку з чим Акт перевірки від 21.05.2010р. № 134/15/107 був розмішений на дошці податкових оголошень Лозівської ОДПІ у Харківській області, про що був складений Акт від 28.05.2010р. № 156/15-107 (а.с. 13).
Лозівською ОДПІ у Харківській області на підставі Акту перевірки від 21.05.2010р. № 134/15/107, було винесено податкове повідомлення-рішення № 0001861500/0 від 31.05.2010 року на суму податкового зобов'язання з штрафних санкцій в розмірі 2210.00 грн. (а.с. 9), яке було надіслано відповідачеві поштою та ним не отримано, що підтверджується копією конверту (а.с. 10 зворот), про що був складений Акт від 07.06.2010р. № 202/15-107 (а.с. 9 зворот), а податкове повідомлення-рішення № 0001861500/0 від 31.05.2010 року було розміщено на дошці податкових оголошень Лозівської ОДПІ у Харківській області.
Відповідно до п.п. 5.3.1. ст. 5 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами"від 21.12.2000р. № 2181-ІІІ (який діяв на час виникнення спірних відносин) у разі визначення податкового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах "а" - "в" підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4, платник податків зобов'язаний погасити нараховану суму податкового зобов'язання протягом десяти календарних днів від дня отримання податкового повідомлення, крім випадків коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру апеляційного узгодження.
У строк, встановлений законом, вказане податкове повідомлення-рішення № 0001861500/0 від 31.05.2010 року відповідачем у адміністративному та судовому порядку оскаржено не було.
Згідно з п.п. 5.4.1. ст. 5 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" від 21.12.2000р. № 2181-ІІІ узгоджена сума податкового зобов'язання не сплачена платником податків у строки, визначені цією статтею, визнається сумою податкового боргу платника податків.
Відповідно до п.п. 6.2.1. Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" № 2181 від 21.12.2000 року (який діяв на час виникнення спірних відносин) у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги.
Згідно з п.п. "а", "б"п.п. 6.2.3. Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" № 2181 від 21.12.2000 року податкові вимоги надсилаються: а) перша податкова вимога - не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання. Перша податкова вимога містить повідомлення про факт узгодження податкового зобов'язання та виникнення права податкової застави на активи платника податків. обов'язок погасити суму податкового боргу та можливі наслідки непогашення його у строк; б) друга податкова вимога - не раніше тридцятого календарного дня від дня направлення (вручення) першої податкової вимоги, у разі непогашення платником податків суми податкового боргу у встановлені строки. Друга податкова вимога додатково до відомостей, викладених у першій податковій вимозі, може містити повідомлення про дату та час проведення опису активів платника податків, що перебувають у податковій заставі, а також про дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.
Лозівською ОДПІ у Харківській області стосовно відповідача було сформовано першу податкову вимогу за № 1/96 від 22.06.2010р. (а.с. 15), з метою вручення якої відповідачеві посадовими особами Лозівською ОДПІ у Харківській області був здійснений виїзд за адресою реєстрації, однак виявлено, що боржник за вказаною адресою не знаходиться, про що був складений Акт № 29/24-022 від 22.06.2010 року, а перша податкова вимога була розміщена на дошці податкових оголошень Лозівської ОДПІ у Харківській області 22.06.2010 року (а.с. 17).
Лозівською ОДПІ у Харківській області стосовно відповідача було сформовано другу податкову вимогу за № 2/135 від 23.07.2010р. (а.с. 26), яка була розміщена на дошці податкових оголошень Лозівської ОДПІ у Харківській області 23.07.2010 року на підставі Акту № 29/24-022 від 22.06.2010 року.
Відповідно до п.п. 6.2.4. Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" від 21.12.2000р. № 2181-ІІІ у разі коли податковий орган або пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги у зв'язку з незнаходженням посадових осіб, їх відмовою прийняти податкове повідомлення або податкову вимогу, незнаходженням фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків, податковий орган розміщує податкове повідомлення або податкові вимоги на дошці податкових оголошень, встановленій на вільному для огляду місці біля входу до приміщення податкового органу. При цьому день розміщення такої податкової вимоги вважається днем її вручення.
Вказані вимоги Лозівською районною організацією Української Республіканської партії "Собор" в адміністративному та судовому порядку оскаржені не були.
Із витягу про реєстрацію в Державному реєстрі обтяжень рухомого майна № 27640246 від 30.06.2010р. Харківської філії ДП "Інформаційний центр" МЮУ вбачається, що на всі активи платника податків за погодженням з обтяжувачем Лозівською ОДПІ у Харківській області накладене публічне обтяження. Не зважаючи на здійснення всіх можливих заходів спрямованих на погашення податкового боргу відповідач не сплачує податковий борг.
Згідно п. 95.1. ст. 95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Згідно даних облікових карток відповідача, Лозівська районна організація Української Республіканської партії "Собор", станом на дату судового засідання має заборгованість зі сплати податкового боргу у розмірі 2210.00 грн., що підтверджується обліковою карткою платника податків (а.с. 19).
Відповідно до ч. 1 ст. 11 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Судом встановлено, що під час розгляду справи відповідачем за правилами ч.1 ст.71 КАС України не надано належних та допустимих доказів в обґрунтування того, що Лозівська районна організація Української Республіканської партії "Собор" не є юридичною особою, та не спростовано достовірності наданих позивачем відомостей того, що відповідач зареєстрований Лозівським районним управлінням юстиції 16.06.2003 року, ідентифікаційний код: 26356579, місцезнаходження: 64600, Харківська область, Лозівський район, с. Катеринівка, вул. Могильченко, буд. 136.
Із врахуванням вищевикладених обставин суд вважає, що позовні вимоги позивача обґрунтовані та підлягають задоволенню.
Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України судові витрати з відповідача не стягуються.
На підставі вищевикладеного, керуючись ст.ст. 11, 71, 94, 160-164, 186, 254 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Лозівської об'єднаної державної податкової інспекції Харківської області Державної податкової служби до Лозівської районної організації Української Республіканської партії "Собор" про стягнення заборгованості - задовольнити в повному обсязі.
Стягнути з Лозівської районної організації Української Республіканської партії "Собор" (64600, Харківська область, Лозівський район, с. Катеринівка, вул. Могильченко, буд. 136, ідентифікаційний код 26356579) заборгованість до бюджету з податку на прибуток в сумі 2210, 00 грн. (дві тисячі десять гривень 00 коп.) на розрахунковий рахунок № 31115009700349, одержувач: Лозівське УДКСУ Харківської області, код отримувача - 38053090, банк отримувача -ГУДКСУ у Харківській області, МФО банка 851011).
Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги у десятиденний строк з дня її проголошення, а в разі складення тексту постанови відповідно до вимог статті 160 КАС України - з дня отримання копії повного тексту постанови. Якщо постанову було проголошено у відсутності особи, яка бере участь у справі, то строк подання апеляційної скарги обчислюється з дня отримання нею копії постанови.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку на подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Повний текст постанови виготовлено 11 вересня 2012 року.
Суддя К.О. Севастьяненко
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.09.2012 |
Оприлюднено | 13.09.2012 |
Номер документу | 25943480 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Севастьяненко К.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні