Постанова
від 12.09.2012 по справі 2а-10102/12/0170/12
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

2а-10102/12/0170/12 ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013 ПОСТАНОВА Іменем України   12 вересня 2012 р. 23:10 Справа №2а-10102/12/0170/12 Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючої судді Котаревої Г.М., при секретарі Сироватському М.С., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу    за позовом   Виконавчого комітету Ялтинської міської ради АР Крим           до   Громадської організації споживачів «Спілка споживачів Південного узбережжя Криму»               про обмеження права на мирні зібрання Суть спору: Виконавчий комітет Ялтинської міської ради АР Крим (далі - позивач), звернувся до адміністративного суду із позовом до Громадської організації споживачів «Спілка споживачів Південного узбережжя Криму» (далі - відповідач) про обмеження права на мирні зібрання. Ухвалами Окружного адміністративного суду АР Крим від 12.09.12р. відкрито провадження по справі, закінчено підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду. Позовні вимоги мотивовані тим, що 12.09.12р. до Виконавчого комітету Ялтинської міської ради АР Крим звернувся відповідач з письмовою заявою про проведення 13, 14, 15, 16 вересня 2012 року з 09:00 мітингів і демонстрацій за адресою: м. Ялта, Набережна             ім. В.І. Леніна, від будівлі «Морпорту» і до готелю «Ореанда», присвячених протесту проти підвищення цін на житлово-комунальні послуги та проблеми якості послуг, що надаються, із залученням представників громадських організацій, політичних партій та інших громадян. Кількість мітингів і демонстрацій – від 1000 до 1500 людей або більше.             Листом позивача від 12.09.12р. заявник повідомлений про те, що орган місцевого самоврядування не погоджує проведення заявленої акції, оскільки заява відповідача про проведення масового заходу поступило в канцелярію Виконавчого комітету Ялтинської міської ради АР Крим менш ніж за добу до початку його проведення, що робить неможливим створення умов проведення масового заходу. До то ж, в м. Ялта з 13 по 16 вересня 2012 року буде проводитись 9-та щорічна зустріч «Ялтинська Європейська Стратегія» за участю осіб, стосовно яких здійснюється державна охорона. Крім того, у зазначений період на території м. Ялта та південного узбережжя Криму будуть проводитись заходи щодо організації і проведення «Прайм Ялта раллі». Суд, керуючись ст. 38 КАС України, приймаючи до уваги обмежені терміни розгляду справи, визначені у ст.182 КАС України, повідомив сторін про день та час проведення судового засідання: Позивач повідомлений 12.09.12р., шляхом отримання копій ухвал Окружного адміністративного суду АР Крим про відкриття провадження по адміністративній справі та закінчення підготовчого провадження та призначення справи до судового розгляду нарочно. Надав суду клопотання про розгляд справи за відсутності свого представника. З метою своєчасного сповіщення відповідача про час, день та місце судового розгляду йому було передано телефонограму на номер 050 873 96 19. Позивачем, поштою, на адресу відповідача, було направлено копію позовної заяви з усіма доданими до неї документами, відповідно до ст. 106 КАС України. Суд, керуючись ст. 38 КАС України, приймаючи до уваги обмежені терміни розгляду справи, визначені у ст. 182 КАС України,  ухвалив розглянути справу на підставі наданих документів та за відсутності представників сторін. Розглянувши матеріали справи, дослідивши надані докази, суд   ВСТАНОВИВ: Відповідач  12.09.12р. повідомив про проведення 13, 14, 15, 16 вересня 2012 року з 09:00 мітингів і демонстрацій за адресою: м. Ялта, Набережна ім. В.І. Леніна, від будівлі «Морпорту» і до готелю «Ореанда», присвячених протесту проти підвищення цін на житлово-комунальні послуги та проблеми якості послуг, що надаються, із залученням представників громадських організацій, політичних партій та інших громадян. Кількість мітингів і демонстрацій – від 1000 до 1500 людей або більше. Зазначене повідомлення було отримано позивачем 12.09.12р. Листом від 12.09.12р. відповідач повідомлений про те, що орган місцевого самоврядування, враховуючи запізне повідомлення про проведення масових заходів, не має можливості вчинити необхідні дії щодо їх підготування. Згідно ст. 39 Конституції України громадяни мають право збиратися мирно, без зброї і проводити збори, мітинги, походи і демонстрації, про проведення яких завчасно сповіщаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування. Обмеження щодо реалізації цього права може встановлюватися судом відповідно до закону і лише в інтересах національної безпеки та громадського порядку - з метою запобігання заворушенням чи злочинам, для охорони здоров'я населення або захисту прав і свобод інших людей. Відповідно до Рішення Конституційного Суду України від 19.04.01р. у справі №4-рп/2001 (справа щодо завчасного сповіщення про мирні зібрання) тривалість строків завчасного сповіщення має бути у розумних межах і не повинна обмежувати передбаченого статтею 39 Конституції України права громадян на проведення зборів, мітингів, походів і демонстрацій. Такі строки мають слугувати гарантією реалізації цього права громадян. Упродовж цього строку зазначені органи мають здійснити і ряд підготовчих заходів, зокрема, для забезпечення безперешкодного проведення громадянами зборів, мітингу, походу чи демонстрації, підтримання громадського порядку, охорони прав і свобод інших людей. У разі необхідності органи виконавчої влади чи місцевого самоврядування можуть погоджувати з організаторами масових зібрань дату, час, місце, маршрут, умови, тривалість їх проведення тощо. Строк завчасного сповіщення має бути достатнім і для того, щоб органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування могли визначитися, наскільки проведення таких зібрань відповідає закону, та в разі потреби, згідно з частиною другою статті 39 Конституції України, звернутися до суду для вирішення спірних питань. Таким чином, держава, наділяючи громадян України правом  збиратися мирно та проводити мітинги та акції, покладає на них обов'язок   завчасно сповіщати органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування. Питання тривалості таких строків законодавцем не вирішено, але вони мають бути достатніми як для громадян, так і для органів влади для організації та забезпечення безпеки проведення мірних зібрань. Згідно рекомендацій Венеціанської комісії та ОБСЄ/БДІПЛ «Щодо свободи мірних зібрань в Україні», прийнятих Венеціанською комісією на 84-й пленарній сесії 15-16 жовтня 2010 року визнано прийнятним чотириденний строк повідомлення організаторами компетентного органу в письмовій формі про зібрання. Особливості провадження у справах за адміністративними позовами суб'єктів владних повноважень про обмеження щодо реалізації права на мирні зібрання передбачені статтею 182 КАС України. За вимогами ч.5 ст.182 КАС України суд задовольняє позов про обмеження щодо реалізації права на мирні зібрання лише у разі створення реальної небезпеки заворушень чи злочинів, загрози здоров'ю населення або правам і свободам інших людей через проведення зборів, мітингів, походів, демонстрацій чи інших зібрань. Крім того суд задовольняє вимоги позивача в інтересах національної безпеки та громадського порядку, що означає необхідність встановлення наявності одразу двох чинників – порушення національної безпеки та громадського порядку. Під час  розгляду справи судом  встановлено, що  відповідач заявою від 12.09.12р., яка надійшла до позивача 12.09.12р., повідомив останнього  про зазначені акції. Відповідно до його листа, мітинги і демонстрації будуть проводитись 13, 14, 15, 16 вересня 2012 року.   На думку  суду  відповідач повідомив позивача про проведення акції «В підтримку прийняття Україною закону «Про поновлення прав і реабілітації репресованого кримськотатарського народу», таким чином, що останній був позбавлений можливості завчасно прийняти необхідні заходи щодо забезпечення   громадського порядку, визначення  порядку технічного забезпечення його проведення, оскільки позивач повідомлений про заходи менш ніж за добу до початку їх проведення.   Викладені у адміністративному позові пояснення позивача свідчать про те, що запланована відповідачами акція потребує значних сил і засобів правоохоронних органів для підтримання громадського порядку, що може спричинити зіткнення інтересів та поглядів громадян, привести до порушення громадського порядку.             Матеріали справи свідчать, що м. Ялта з 13 по 16 вересня 2012 року буде проводитись 9-та щорічна зустріч «Ялтинська Європейська Стратегія» за участю осіб, стосовно яких здійснюється державна охорона.             Крім того, у зазначений період на території м. Ялта та південного узбережжя Криму будуть проводитись заходи щодо організації і проведення «Прайм Ялта раллі».. Суд, приймаючи до уваги те, що повідомлення відповідача 12.09.12р. про проведення  13, 14, 15, 16 вересня 2012 року з 09:00 мітингів і демонстрацій за адресою: м. Ялта, Набережна ім. В.І. Леніна, від будівлі «Морпорту» і до готелю «Ореанда», присвячених протесту проти підвищення цін на житлово-комунальні послуги та проблеми якості послуг, що надаються, із залученням представників громадських організацій, політичних партій та інших громадян, не було надіслано завчасно, вважає що у позивача не було достатньо часу та можливості здійснити підготовчі заходи, необхідні, зокрема, для забезпечення безперешкодного проведення зборів громадян,  підтримання громадського порядку, охорони прав і свобод інших людей.    За таких обставин суд вважає, що підлягають задоволенню позовні вимоги щодо заборони відповідачу проведення 13, 14, 15, 16 вересня 2012 року з 09:00 мітингів і демонстрацій за адресою: м. Ялта, Набережна ім. В.І. Леніна, від будівлі «Морпорту» і до готелю «Ореанда», присвячених протесту проти підвищення цін на житлово-комунальні послуги та проблеми якості послуг, що надаються, із залученням представників громадських організацій, політичних партій та інших громадян.             Керуючись ст.ст. 19, 39 Конституції України, ст. 160-163, 182 КАС України, суд ПОСТАНОВИВ: 1. Позовні вимоги задовольнити. 2. Заборонити Громадській організації споживачів «Спілка споживачів Південного узбережжя Криму» (98600, м. Ялта, вул. Васильєва, 19, ЄДРПОУ 33876233) організацію та проведення 13, 14, 15, 16 вересня 2012 року з 09:00 мітингів і демонстрацій за адресою:        м. Ялта, Набережна ім. В.І. Леніна, від будівлі «Морпорту» і до готелю «Ореанда», присвячених протесту проти підвищення цін на житлово-комунальні послуги та проблеми якості послуг, що надаються, із залученням представників громадських організацій, політичних партій та інших громадян. 3.Постанова суду підлягає негайному виконанню. У разі неподання  апеляційної скарги, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення (у разі проголошення відповідно до ст. 160 КАС України вступної та резолютивної частини постанови в судовому засіданні , або, у разі проголошення постанови у відсутності особи, яка бере участь у справі – з дня отримання нею копії постанови). Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Суддя                                                     Котарева Г.М.                                                                                                                                                                                  

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення12.09.2012
Оприлюднено14.09.2012
Номер документу25959110
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-10102/12/0170/12

Постанова від 12.09.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Котарева Г.М.

Ухвала від 12.09.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Котарева Г.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні