ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
23 січня 2012 року 11:20 Справа № 2а-0870/10865/11
Запорізький окружний адміністративний суд у складі судді Бойченко Ю.П., розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративну справу
за позовом Прокурора Михайлівського району Запорізької області в інтересах держави в особі Запорізького територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку
до Відкритого акціонерного товариства «Михайлівське виробниче підприємство «Агротехсервіс»
про стягнення штрафних санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів,
ВСТАНОВИВ:
22 листопада 2011 року Прокурор Михайлівського району Запорізької області (далі - прокурор) в інтересах держави в особі Запорізького територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку звернувся до Запорізького окружного адміністративного суду з позовною заявою до Відкритого акціонерного товариства «Михайлівське виробниче підприємство «Агротехсервіс» в якій просить стягнути з відповідача штрафні санкції у розмірі 850,00 грн. за правопорушення на ринку цінних паперів.
Ухвалою суду від 24 листопада 2011 року відкрито скорочене провадження у справі.
Зазначена ухвала направлена на адресу відповідача, проте повернута на адресу суду 14 грудня 2011 року з відміткою поштового відділення зв'язку: «за відмовою адресата від одержання».
Відповідно до ч. 4 ст. 33 КАС України у разі ненадання особами, які беруть участь у справі, інформації щодо їх поштової адреси судовий виклик або судове повідомлення надсилаються, зокрема, юридичним особам та фізичним особам - підприємцям - за адресою місцезнаходження (місця проживання), що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців. У разі відсутності осіб, які беруть участь у справі, за такою адресою вважається, що судовий виклик або судове повідомлення вручене їм належним чином.
За приписами ч. 11 ст. 35 КАС України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
З аналізу наведених норм КАС України суд вважає, що ухвала про відкриття скороченого провадження від 24 листопада 2011 року вручена відповідачу належним чином.
В зв'язку з відпусткою судді Бойченко Ю.П., що підтверджується наказом голови Запорізького окружного адміністративного суду №267 від 12.12.2011, справа розглядається 23 січня 2012 року.
Станом на 23 січня 2012 року до канцелярії суду не були подані заперечення проти позову.
Суддя, оцінивши повідомлені позивачем обставини та наявні у справі докази у їх сукупності, вирішив продовжити розгляд справи у порядку скороченого провадження і встановив наявність достатніх підстав для прийняття законного та обґрунтованого рішення.
Відповідно до ч.1 ст.5 Закону України Закон України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» №448/96-ВР від 30.10.1996р. (далі Закон №448/96-ВР), Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює державне регулювання ринку цінних паперів та контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.
Згідно з ч.8, ч.10 ст.8 Закон України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право: здійснювати контроль за достовірністю і розкриттям інформації, що надається емітентами та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, і саморегулівними організаціями, та її відповідністю встановленим вимогам; надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства
Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи. Комісія може делегувати надані їй повноваження центральному апарату і територіальним органам шляхом прийняття відповідного рішення, затвердженого в установленому порядку (ч.2 ст.6 Закону №448/96-ВР).
Відповідно до п. 1 Положення про Запорізьке територіальне управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку, затвердженого рішенням Державної Комісії з цінних паперів та фондового ринку від 14.10.2005р. №585, Запорізьке територіальне управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку входить до системи Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Як вбачається з матеріалів справи, фахівцями Запорізького територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку (далі - територіальне управління ДКЦПФР) виявлено порушення керівництвом ВАТ «Михайлівське виробниче підприємство «Агротехсервіс» вимог законодавства про цінні папери, оскільки ним не було надано до Запорізького територіального управління ДКЦПФР річну інформацію за 2010 рік, що є порушенням вимог ст. 40 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» та п.1 глави 7 розділу V Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням ДКЦПФР №1591 від 19.12.2006 (далі - Положення).
24.06.2011 головним спеціалістом корпоративних відносин і звітності Запорізького територіального управління ДКЦПФР Таран А.В., яка діяла на підставі доручення № 15/д від 26.04.2011, виданого начальником Запорізького територіального управління ДКЦПФР Здоронок Г.І., складений акт про правопорушення на ринку цінних паперів № 167-ЗП у відношенні ВАТ «Михайлівське виробниче підприємство «Агротехсервіс». Дане правопорушення скоєно вперше.
Для підписання акту представник ВАТ «Михайлівське виробниче підприємство «Агротехсервіс» не з'явився.
Постановою, винесеною начальником Запорізького територіального управління ДКЦПФР Здоронок Г.І. 30.06.2011, дату розгляду справи було призначено на 14.07.2011. ВАТ «Михайлівське виробниче підприємство «Агротехсервіс» було повідомлено про дату, час та місце розгляду справи.
На розгляд справи з'явився голова ліквідаційної комісії ВАТ «Михайлівське виробниче підприємство «Агротехсервіс» Антоненко Володимир Олександрович.
Під час розгляду справи було встановлено наступне.
ВАТ «Михайлівське виробниче підприємство «Агротехсервіс» не надало до Запорізького територіального управління ДКЦПФР річну інформацію за 2010 рік, що є порушенням ст. 40 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» та п. 1 глави 7 розділу V Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів.
Згідно вимог ст.40 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок», регулярна інформація про емітента - річна та квартальна звітна інформація про результати фінансово-господарської діяльності емітента, яка подається Державній комісії з цінних паперів та фондового ринку (в тому числі в електронному вигляді). Строки, порядок та форми подання регулярної інформації про емітента (річної та квартальної) встановлюється Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку.
Пункт 1 глави 7 розділу V Положення встановлює, що розкриття річної інформації має здійснюватись шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, опублікування у офіційному друкованому виданні та подання до Комісії. Подання інформації до Комісії здійснюється не пізніше 1 червня року, наступного за звітним.
Тобто, відповідно до Положення, ВАТ «Михайлівське виробниче підприємство «Агротехсервіс» повинно було надати річну інформацію за 2010 рік до Запорізького територіального управління ДКЦПФР до 01.06.2011.
За наслідками розгляду справи про адміністративне правопорушення на ринку цінних паперів 14.07.2011, на підставі п.7 ч.І ст.11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» та п.1.3 р. XVII Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням ДКЦПФР від 11.12.2007 № 2272, начальником Запорізького територіального управління ДКЦПФР Здоронюк Г.І., у присутності голови ліквідаційної комісії ВАТ «Михайлівське виробниче підприємство «Агротехсервіс» Антоненка В.О., винесено постанову № 199-ЗП, якою до відповідача були застосовані санкції у вигляді штрафу у розмірі 850 грн.
Постанова № 199-ЗП того ж дня була отримана особисто головою ліквідаційної комісії ВАТ «Михайлівське виробниче підприємство «Агротехсервіс» Антоненком В.О., про що свідчить відмітка на постанові. Однак до теперішнього часу сума штрафу до державного бюджету не сплачена, докази іншого в матеріалах справи відсутні.
Статтею 5 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» передбачено, що Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює державне регулювання ринку цінних паперів, комплексні заходи щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживань у цій сфері, тобто є органом, уповноваженим державою на здійснення відповідних функцій на ринку цінних паперів та проведення державної політики в цій сфері. При цьому, розпорядження ДКЦПФР емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, про усунення порушень законодавства про цінні папери є обов'язковими для виконання (ст. 8 Закону №448/96-ВР).
Відповідно до вимог ч.3 ст. 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду.
У зв'язку із наведеним вище суд дійшов висновку про те, що вимоги прокурора та позивача є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.
Керуючись статтями 69, 70, 71, 158 - 163, 1832 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Стягнути з Відкритого акціонерного товариства «Михайлівське виробниче підприємство «Агротехсервіс» (код ЄДРПОУ 03742564) на користь Запорізького територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку суму штрафу у розмірі 850,00 грн. (вісімсот п'ятдесят гривень нуль копійок), яка підлягає зарахуванню в доход Державного бюджету України по коду бюджетної класифікації 21081100, на рахунок №311131106700185 в Управлінні Держказначейства в Запорізькій області, МФО 813015, одержувач: державний бюджет Михайлівського району Запорізької області, код СДРПОУ: 34676969.
Постанова підлягає негайному виконанню.
Постанова набирає законної сили і є остаточною після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня отримання копії постанови апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Суддя (підпис) Ю.П.Бойченко
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.01.2012 |
Оприлюднено | 14.09.2012 |
Номер документу | 25959374 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Бойченко Юлія Петрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні