Україна ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
10 вересня 2012 р. Справа № 2а/0570/7939/2012
приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардейської дивізії, 17
Донецькій окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Чучко В.М., розглянувши у порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у Кіровському районі м. Донецька Донецької області Державної податкової служби до товариства з обмеженою відповідальністю «Автотранс» про стягнення заборгованості у розмірі 5094,66 грн., -
В С Т А Н О В И В:
Державна податкова інспекція у Кіровському районі м. Донецька Донецької області Державної податкової служби (далі - ДПІ у Кіровському районі м. Донецька, позивач) звернулася до Донецького окружного адміністративного суду з позовною заявою про стягнення податкового боргу у розмірі 5094,66 грн. з товариства з обмеженою відповідальністю «Автотранс» (далі - ТОВ «Автотранс», відповідач).
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відповідач має заборгованість у загальному розмірі 5094,66 грн., а саме: з орендної плати за землю з юридичних осіб у розмірі 626,41 грн., зі збору за забруднення навколишнього природного середовища у розмірі 846,42 грн., які виникли у зв'язку з несплатою узгоджених сум згідно податкових повідомлень-рішень, відповідно: від 06.08.2010 року № 0000962340 та від 06.08.2010 року №0000972320/0; з нарахованих штрафних санкцій у розмірі 1960,00 грн. за порушення норм з регулювання готівки згідно податкового повідомлення-рішення від 06.08.2010 року № 0001802320/0; самостійно нарахованого відповідачем податкового зобов'язання зі збору за забруднення навколишнього природного середовища у розмірі 1430,57 грн. згідно розрахунку № 9004765808 та у розмірі 214,54 грн. згідно розрахунку № 9005942899.
Приймаючи до уваги факт несплати відповідачем податкового боргу, позивач просить стягнути наведені суми у судовому порядку.
У відповідності до ч. 4 ст. 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України суддя розглядає справу в порядку скороченого провадження одноособово, без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив.
Відповідно до Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців товариство з обмеженою відповідальністю «Автотранс» зареєстроване виконавчим комітетом Харцизької міської ради Донецької області 20.12.2002 року, ідентифікаційний код юридичної особи - 32321425, місцезнаходження (у зв'язку зі зміною у 2011 році): 83117, м. Донецьк, вул. Бахметьєва, буд. 46. Згідно з довідкою від 15.08.2011 року № 285 ТОВ «Автотранс» перебуває на податковому обліку в ДПІ у Кіровському районі м. Донецька з 20.01.2009 року за № 5499.
З матеріалів справи судом встановлено, що ДПІ у Кіровському районі м. Донецька в період з 29.06.20010 року по 20.07.2010 року проведено планову виїзну перевірку ТОВ «Автотранс» з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.04.2007 року по 31.03.2010 року, про що складений акт від 23.04.2010 року №1903/23-2-32321425. В результаті встановлених зазначеним актом перевірки порушень ДПІ у Кіровському районі м. Донецька прийняті наступні податкові повідомлення-рішення:
- від 06.08.2010 року № 0000962340 з орендної плати за землю з юридичних осіб у розмірі 626,41 грн. (у тому числі: за основним платежем - 417,61 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями - 208,80 грн.);
- від 06.08.2010 року №0000972320/0 зі збору за забруднення навколишнього природного середовища у розмірі 914,63 грн. (у тому числі: за основним платежем - 645,95 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями - 268,68 грн.);
- від 06.08.2010 року № 0001802320/0 - нараховано штрафні (фінансові) санкції у розмірі 1960,00 грн. за порушення норм з регулювання готівки.
Згідно облікових карток ТОВ «Автотранс» по наведеним податкам, вбачається, що станом на 30.08.2012 року за відповідачем рахується недоїмка, а саме: по орендній платі за землю з юридичних осіб - у розмірі 626,41 грн., по збору за забруднення навколишнього природного середовища у розмірі 846,42 грн., по штрафним (фінансовим) санкціям за порушення норм з регулювання готівки - у розмірі 1960,00 грн.
Також з матеріалів справи судом встановлено, що ТОВ «Автотранс» має податкову заборгованість у зв'язку з несплатою самостійно нарахованих грошових зобов'язань по збору за забруднення навколишнього середовища згідно податкового розрахунку від 03.11.2010 року № 9004765808 у розмірі 1430,57 грн. та податкового розрахунку від 10.01.2011 року № 9005942899 у розмірі 214,54 грн.
Наведені суми заборгованості підтверджуються матеріалами справи, зокрема: карткою облікового рахунку по зазначеному податку.
Всього податкова заборгованість у відповідача становить 5 094,66 грн., у тому числі: по орендній платі за землю з юридичних осіб - у розмірі 626,41 грн., по збору за забруднення навколишнього природного середовища у розмірі 2508,25 грн. (846,42 грн. + 1430,57 грн. + 214,54 грн.), по штрафним (фінансовим) санкціям за порушення норм з регулювання готівки - у розмірі 1960,00 грн.
Заборгованість у відповідача є безперервною. З метою погашення такої заборгованості відповідачем приймалися заходи, передбачені чинними на час виникнення порушення Законом України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», а саме, боржнику направлялися перша та друга податкові вимоги, відповідно, від 22.09.2010 року № 1/260 та від 27.10.2010 року № 2/281.
Відповідно до ст. 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Приписами статті 16 Податкового кодексу України (далі - ПКУ) визначені зобов'язання платників податків, один з яких зобов'язує, зокрема, сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Відповідно до статті 31 Податкового кодексу України строком сплати податку та збору визнається період, що розпочинається з моменту виникнення податкового обов'язку платника податку із сплати конкретного виду податку і завершується останнім днем строку, протягом якого такий податок чи збір повинен бути сплачений у порядку, визначеному податковим законодавством. Податок чи збір, що не був сплачений у визначений строк, вважається не сплаченим своєчасно. Момент виникнення податкового обов'язку платника податків, у тому числі податкового агента, визначається календарною датою. Строк сплати податку та збору обчислюється роками, кварталами, місяцями, декадами, тижнями, днями або вказівкою на подію, що повинна настати або відбутися. Строк сплати податку та збору встановлюється відповідно до податкового законодавства для кожного податку окремо.
Так, згідно п. 249.1 ст. 249 Податкового кодексу України суми податку зі збору за забруднення навколишнього природного середовища обчислюються за податковий (звітний) квартал платниками податку.
Судом встановлено, що відповідач не сплатив податкове зобов'язання зі збору за забруднення навколишнього природного середовища, яке ним самостійно нараховане згідно податкових розрахунків від 03.11.2010 року № 9004765808 та від 10.01.2011 року № 9005942899.
Платники податків, податкові агенти та/або їх посадові особи несуть відповідальність у разі вчинення порушень, визначених законами з питань оподаткування та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи (п. 110.1 ст. 110 ПКУ), зокрема: фінансову відповідальність (пп. 111.1.1 п. 111.1 ст. 111 ПКУ).
Фінансова відповідальність за порушення законів з питань оподаткування та іншого законодавства встановлюється та застосовується згідно з Податковим кодексом України та іншими законами. Фінансова відповідальність застосовується у вигляді штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) та/або пені (п. 111.2 ст. 111 ПКУ).
Відповідно до п. 113.3 ст. 113 Податкового кодексу України штрафні (фінансові) санкції (штрафи) за порушення норм законів з питань оподаткування або іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, застосовуються у порядку та у розмірах, встановлених цим Кодексом та іншими законами України.
З матеріалів справи судом встановлено, що відповідачем не сплачено нараховане за результатом акту перевірки від 23.04.2010 року №1903/23-2-32321425 грошове зобов'язання по орендній платі за землю з юридичних осіб - у розмірі 626,41 грн., по збору за забруднення навколишнього природного середовища у розмірі 846,42 грн., по штрафним (фінансовим) санкціям за порушення норм з регулювання готівки - у розмірі 1960,00 грн.
Податковим кодексом України визначено, що податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання ( пп. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 ПКУ).
З огляду на наведене, оскільки грошове зобов'язання з наведених вище податків відповідачем не сплачене в установлений чинним законодавством строк, таке зобов'язання є податковим боргом.
Приписами Податкового кодексу України встановлені обов'язки платників податків, такі як, виконання законних вимог контролюючих органів щодо усунення виявлених порушень законів.
Згідно з п. 87.2 ст. 87 Податкового кодексу України джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.
Згідно зі статтею 95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності.
Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Беручи до уваги те, що суму заборгованості у загальному розмірі 5 094,66 грн. відповідач у встановлені законодавством строки не сплатив, наявність у нього вказаної заборгованості підтверджується матеріалами справи, доказів погашення відповідачем зазначеної заборгованості станом на день розгляду цього спору не надано, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Доказів, які б спростовували доводи позивача, відповідач суду не надав.
Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.
Керуючись ст. ст. 71, 86, 94, ст. 105, 158 - 162, 183-2 КАС України, суд
П О С Т А Н О В И В:
Позов Державної податкової інспекції у Кіровському районі м. Донецька Донецької області Державної податкової служби до товариства з обмеженою відповідальністю «Автотранс» про стягнення заборгованості у розмірі 5094,66 грн. - задовольнити повністю.
Стягнути з рахунків у банках, що обслуговують товариство з обмеженою відповідальністю «Автотранс» (ідентифікаційний код юридичної особи - 32321425, місцезнаходження: 83117, м. Донецьк, вул. Бахметьєва, буд. 46) податковий борг у загальному розмірі 5094,66 грн. (п'ять тисяч дев'яносто чотири грн. 66 коп.), у тому числі: по орендній платі за землю з юридичних осіб - у розмірі 626,41 грн., по збору за забруднення навколишнього природного середовища у розмірі 2508,25 грн., по штрафним (фінансовим) санкціям за порушення норм з регулювання готівки - у розмірі 1960,00 грн.
Постанову виготовлено у нарадчій кімнаті 10 вересня 2012 року.
Постанова, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.
Постанова набирає законної сили після закінчення строків подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи. Ухвала суду апеляційної інстанції по такій справі є остаточною і оскарженню не підлягає.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецькій окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня отримання копії постанови, з подачею копій апеляційної скарги відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.
Суддя Чучко В.М.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.09.2012 |
Оприлюднено | 14.09.2012 |
Номер документу | 25959418 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Чучко В.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні