ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
03 вересня 2012 р. Справа №2а-6708/12/0170/3
(18:19) м.Сімферополь
Окружний адміністративний суд АР Крим у складі головуючого судді Шкляр Т.О., при секретарі Желудковій О.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Сімферопольської міжрайонної державної податкової інспекції АР Крим Державної податкової служби
до Товариства з обмеженою відповідальністю "Южцентрострой"
про стягнення
за участю представників сторін:
від позивача - Чакал А.Р.,
від відповідача - не з'явився.
Суть справи:
Сімферопольська міжрайонна державна податкова інспекція АР Крим Державної податкової служби звернулась до Окружного адміністративного суду АР Крим з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Южцентрострой" про стягнення заборгованості у розмірі 4327,69 грн.
В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на порушення відповідачем вимог податкового законодавства в частині сплати орендної плати з юридичних осіб.
Відповідачем письмових заперечень проти позову не надано.
Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав, просив задовольнити позов.
Представник відповідача у судове засідання не з'явився, про час, дату та місце судового розгляду справи повідомлений належним чином.
З урахуванням вищевикладеного, положень ст.ст. 122, 128 КАС України, вивчивши матеріали справи, дослідивши надані докази та оцінивши їх у сукупності, суд
ВСТАНОВИВ:
ТОВ "Южцентрстрой" є юридичною особою, ЄДРПОУ 31213893, зареєстровано 23.10.2000 р. Виконавчим комітетом Сімферопольської міської ради АР Крим за адресою місцезнаходження: 95000, АР Крим, м. Сімферополь, вул. 1-ї Кінної армії буд. 17, кв. 70, про що видано свідоцтво про державну реєстрацію серії А00 № 438742 та свідчить довідка статистики.
ТОВ "Южцентрстрой" узятий на облік в органах податкової служби 01.11.2000 р. за № 5901-ІІ, про що свідчить довідка форми 4-ОПП № 1033/28-1.
16.02.2012 р. відповідачем подано податкову декларацію з плати за землю про нарахування сум орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності за 2012 рік, згідно з якою останнім самостійно нараховано орендну плату у розмірі 15999,73 грн. щомісячно у розмірі 1333,31 грн.
02.03.12 р. позивачем на адресу відповідача направлено вимогу № 151 про суму податкового боргу у розмірі 1331,38 грн. станом на 02.03.12 р., яка отримана відповідачем 19.04.12 р., що підтверджується копією поштового повідомлення про вручення відправлення.
19.04.12 р. Сімферопольською міжрайонною державною податковою інспекцією АР Крим ДПС проведено камеральну перевірку ТОВ "Южцентрстрой" з питання дотримання термінів сплати орендної плати за землю за 2011 рік, за результатами якої виявлено порушення відповідачем термінів сплати податкового зобов'язання, зокрема:
- при граничному терміні сплати 30.01.12 р. фактичну сплату здійснено 27.02.12 р.,
- при граничному терміні сплати 30.10.11 р. фактичну сплату здійснено 18.11.11 р.,
- при граничному терміні сплати 30.12.11 р. фактичну сплату здійснено 27.02.12 р.,
- при граничному терміні сплати 30.08.11 р. фактичну сплату здійснено 30.09.11 р.,
про що складено акт № 455/15-03.
07.05.12 р. відповідно до акту перевірки № 455/15-03 від 19.04.12 р. за порушення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання з орендної плати з юридичних осіб, на підставі ст. 126 Податкового кодексу України Сімферопольською МДПІ на адресу відповідача винесено податкові повідомлення-рішення, а саме:
- № 0003221503 про застосування штрафних санкцій у розмірі 10% у сумі 90,96 грн.;
- № 688/10/1503 про застосування штрафних санкцій у розмірі 20% у сумі 148,73 грн.
Згідно з розрахунком суми заборгованості ТОВ "Южцентрстрой" недоїмка відповідача зі сплати орендної плати за землю дорівнює 4237,69 грн.
Вказане підтверджується даними картки особового рахунку відповідача станом на 28.05.12 р.
Згідно ч. 1 ст. 2, ч. 3 ст. 6, п. 7 ч. 1 ст. 3, п. 5 ч. 2 ст. 17 КАС України, відповідно до яких визначальним критерієм віднесення справи до справ адміністративної юрисдикції є наявність стороною у справі суб'єкта владних повноважень та виконання ним у спірних відносинах владних управлінських функцій у сфері публічно-правових відносин, дана справа є справою адміністративної юрисдикції.
Згідно п. 16.1.3 п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.
Згідно п. 46.1 ст. 46 Податкового кодексу України податкова декларація, розрахунок - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.
Згідно п.49.1 ст. 49 Податкового кодексу України податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки органу державної податкової служби, в якому перебуває на обліку платник податків, за кожний звітний період щодо кожного окремого податку, незалежно від того, чи провадив такий платник податку господарську діяльність у звітному періоді (п. 49.2 ст. 49).
Відповідно до п. 287.1, п. 287.6, п. 287.7 ст. 287 Податкового кодексу України власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою.
Відповідно до ч.1 ст. 3 Земельного Кодексу України земельні відносини регулюються Конституцією України, цим Кодексом, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.
Орендні відносини в Україні регулюються Законом України від 06.10.1998р. № 161-ХІV "Про оренду землі" із змінами і доповненнями на час виникнення спірних правовідносин.
У статті 1 Закону № 161 зазначено, що оренда землі - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності.
У ст. 2 Закону № 161 зазначено, що відносини, пов'язані з орендою землі, регулюються Земельним кодексом України, Цивільним кодексом України, цим Законом, законами України, іншими нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до них, а також договором оренди землі.
Відповідно до ст. 21 Закону України № 161 орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою. Розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди.
Суб'єктом плати за землю (платником) є власник земельної ділянки, земельної частки (паю) і землекористувач, у тому числі орендар.
Платники орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності (крім громадян) самостійно обчислюють суму орендної плати щороку станом на 1 січня і до 1 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою центральним податковим органом, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій (ст. 14).
Відповідно до п.п.288.1, 288.2 ст. 288 Податкового кодексу України підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки.
Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, які укладають договори оренди землі, повинні до 1 лютого подавати органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки переліки орендарів, з якими укладено договори оренди землі на поточний рік, та інформувати відповідний орган державної податкової служби про укладення нових, внесення змін до існуючих договорів оренди землі та їх розірвання до 1 числа місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися зазначені зміни.
Платником орендної плати є орендар земельної ділянки.
Відповідно до п. 288.7 ст. 288 Податкового кодексу України податковий період, порядок обчислення орендної плати, строк сплати та порядок її зарахування до бюджетів застосовується відповідно до вимог статей 285 - 287 цього розділу.
Відповідно до п. 286.2, п. 286.5 ст. 286 Податкового кодексу України платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.
Відповідно до п. 287.3 ст. 287 Податкового кодексу України податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.
Відповідно до п.п. 20.1.28 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом.
Відповідно до п.п. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання. Відповідно до п.п. 14.1.39 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України грошове зобов'язання платника податків -це сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
Згідно ч. 1 ст. 95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності.
Відповідно до п. 95.2 статті 95 Податкового кодексу України стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.
Податкова вимога надсилається платнику податків органом державної податкової служби в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення, у разі, коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, що встановлено ч. 1 п. 59.1 ст. 59 Податкового кодексу України, тобто з урахуванням змісту поняття "податковий борг", встановленому п. 14.1.175 ст. 14 Податкового кодексу України, податкова вимога надсилається органом державної податкової служби платнику податків на суму податкового боргу.
З матеріалів справи вбачається, що позивачем на адресу відповідача 02.03.12 р. направлено вимогу № 151 про суму податкового боргу у розмірі 1331,38 грн. станом на 02.03.12 р.
Матеріалами справи, зокрема, карткою особового рахунку відповідача станом на 28.05.12 р. підтверджується наявність податкового боргу відповідача, який з момента утворення та після направлення податкової вимоги не погашався відповідачем у повному обсязі.
Вказаною карткою особового рахунку підтверджується непогашення відповідачем у повному обсязі податкового боргу з момента направлення податкової вимоги.
Чинне законодавство не містить норми про необхідність повторного відправлення платнику податків податкової вимоги у разі збільшення податкового боргу.
У разі якщо стягувана сума податкового боргу більша, ніж сума податкового боргу, зазначеного в податковій вимозі, яка була надіслана платнику податків, право органу державної податкової служби на стягнення останнього виникає у разі документального підтвердження того, що податковий борг збільшився після надсилання (вручення) платнику податків податкової вимоги.
Таким чином, позивачем дотримані вимоги чинного на час звернення до суду податкового законодавства щодо стягнення податкового боргу у сумі 4237,69 грн.
Мають місце правові підстави для стягнення податкового боргу у сумі 4237,69 грн. в розумінні положень ст.ст.95, 59 Податкового кодексу України.
Відповідачем доказів сплати податкового боргу з орендної плати за землю у розмірі 4237,69 грн. станом на 28.05.12 р. в порядку ч. 1 ст. 71 КАС України на дату судового розгляду справи не надано.
Позовні вимоги підлягають задоволенню.
У судовому засіданні 03.09.12 р. проголошено вступну та резолютивну частини постанови. У повному обсязі постанову складено 07.09.12 р.
Керуючись ст.ст. 160-163, 167 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Стягнути з рахунків Товариства з обмеженою відповідальністю "Южцентрострой" (ЄДРПОУ 31213893) 4237,69 грн. податкового боргу з орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності станом на 28.05.12 р.
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Шкляр Т.О.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 03.09.2012 |
Оприлюднено | 17.09.2012 |
Номер документу | 25973190 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Шкляр Т.О.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Шкляр Т.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні