Постанова
від 06.09.2012 по справі 2а-9212/12/0170/16
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

06 вересня 2012 р. Справа №2а-9212/12/0170/16

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Александров О.Ю., за участю секретаря Павленко Н.О., розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Державної податкової інспекції у м. Сімферополі АР Крим Державної податкової служби

до Приватного підприємства "Кримос"

про стягнення

Суть спору: Державна податкова інспекція у м. Сімферополі АР Крим Державної податкової служби (далі позивач) звернулась до Окружного адміністративного суду АР Крим з адміністративним позовом про стягнення з Приватного підприємства "Кримос" (далі відповідач) заборгованості в сумі 717 153,06 грн., а саме: з податку на додану вартість у сумі 715 832,75 грн.; з податку на прибуток приватних підприємств у сумі 1 320,31 грн., мотивуючи позовні вимоги тим, що відповідачем не своєчасно та не в повному обсязі сплачується самостійно визначене податкове зобов'язання та не своєчасне подання податкової звітності.

Ухвалами Окружного адміністративного суду АР Крим від 22.08.2012 року відкрито провадження в адміністративній справі, закінчено підготовче провадження і призначено справу до судового розгляду.

Представник позивача у судове засідання не з'явився, надав клопотання від 05.09.12р. про розгляд справи у його відсутності, наполягав на задоволенні позовних вимог у повному обсязі з підстав, наведених у адміністративному позові.

Відповідач у судове засідання не з'явився, про час та місце судового засідання повідомлений належним чином. Будь-яких клопотань суду не направив, заперечень на позов не надав, про поважність причин неприбуття у судове засідання суд не повідомив.

Суд вважає за можливе розглянути справу у відсутність представників сторін, відповідно до заявлених ними клопотань, керуючись ст. 128 КАС України, на підставі наявних доказів.

Розглянув матеріали справи, дослідив докази, надані позивачем, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінив докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд -

ВСТАНОВИВ:

Приватне підприємство "Кримос" 03.06.2005 року зареєстроване Виконавчим комітетом Сімферопольської міської ради АР Крим у якості юридичної особи відповідно до Свідоцтва Серії А01 №146870 та взяте на облік платником податку в ДПІ у м. Сімферополь АР Крим від 13.06.2005 року за №1173.

Згідно з частиною 1 статті 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Відповідно до п.5 ч.2 ст.17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених Конституцією та законами України.

Пунктом 7 частини 1 статті 3 КАС України дано визначення суб'єктів владних повноважень, до яких належать орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Статус державної податкової служби в Україні, її функції та правові основи діяльності визначено Законом України "Про державну податкову службу в України", відповідно до ст.4 якого Державна податкова адміністрація України є центральним органом виконавчої влади, якому підпорядковуються Державна податкова адміністрація в АР Крим, якій, в свою чергу, підпорядкована Державна податкова інспекція у м. Сімферополі АР Крим Державної податкової служби.

Відповідно до ст.8 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" Державна податкова адміністрація України здійснює функції, зокрема щодо здійснення контролю за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів (обов'язкових платежів), контролю за валютними операціями, контролю за додержанням порядку проведення готівкових розрахунків за товари (послуги) у встановленому законом порядку, а також контролю за наявністю свідоцтв про державну реєстрацію суб'єктів підприємницької діяльності та ліцензій на провадження видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню відповідно до закону, торгових патентів; обліком платників податків, інших платежів; виявленням і веденням обліку надходжень податків, інших платежів.

Враховуючи обсяг повноважень, наданих державній податковій службі законодавством, суд дійшов висновку, що Державна податкова інспекція у м. Сімферополі АР Крим Державної податкової служби у відносинах з фізичними та юридичними особами є суб'єктом владних повноважень та даний спір належить до розгляду у порядку, передбаченому Кодексом адміністративного судочинства України.

Пунктом 4.1 статті 4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами"(що діяв на момент прийняття позивачем податкового повідомлення-рішення) було встановлено, що платник податків самостійно обчислює суму податкового зобов'язання, яку вказує у податковій декларації.

Згідно з пунктом 5.3.1 статті 5 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" платник податків був зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку для подання податкової декларації.

Порядок, підстави та строки сплати податку на прибуток, надання податкової звітності був встановлений Законом України "Про оподаткування прибутку підприємств" від 28.12.1994 року N 333/94, п.п. 11.1 якого були передбачені такі податкові періоди: календарні квартал, півріччя, три квартали, рік.

Таким чином, відповідач був зобов'язаний щоквартально протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем податкового кварталу, подавати до податкової інспекції декларації з податку на прибуток.

Згідно з п.п. 16.1 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" платники податку самостійно визначали суми податку, що підлягають сплаті.

Платники податку у строки, визначені законом, подають до податкового органу податкову декларацію про прибуток за звітний період, розраховану наростаючим підсумком з урахуванням від'ємного значення об'єкта оподаткування минулих податкових періодів у разі його наявності відповідно до пункту 6.1 статті 6 цього Закону. (п.п. 16.4 зазначеного Закону).

Згідно з п.п. 20.1. ст. 20 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" відповідальність за правильність нарахування, своєчасність сплати податку та дотримання податкового законодавства ніс платник податку у порядку та розмірах, визначених законом.

Судом встановлено, що відповідачем до позивача подано декларацію з податку на додану вартість №9002570930 від 15.01.10р. за 12 місяць 2009 року на суму 39,00 грн.

Однак, самостійно визначене податкове зобов'язання відповідачем не сплачено.

Судом встановлено, що позивачем від 12.01.11р. проведено невиїзну документальну перевірку своєчасності подання податкової звітності, за результатами якої складено акт перевірки своєчасності подання податкової звітності №35-15-1/33581253 від 12.01.11р.

Перевіркою виявлено порушення п.п. 4.1.4 п. 4.1 ст.4 Закону №2181 та п.16.4 ст. 16 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" платником податку на прибуток не подано декларацію з податку на прибуток за період 3 квартал 2010 року, граничний строк подання 09.11.10р..

Порядок, підстави та строки сплати податку на прибуток, надання податкової звітності встановлений Законом України "Про оподаткування прибутку підприємств" від 28.12.1994 року N 333/94, п.п. 11.1 якого передбачені такі податкові періоди: календарні квартал, півріччя, три квартали, рік.

Таким чином, відповідач зобов'язаний щоквартально протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем податкового кварталу, подавати до податкової інспекції декларації з податку на прибуток.

На підставі акту перевірки №35/15-1/33581253 від 12.01.2011 року прийнято податкове повідомлення - рішення №0000971501/0 від 01.02.11р. за штрафними (фінансовими) санкціями у сумі 170,00 грн. та надіслано відповідачу на адресу 09.02.11р., відповідно до відмітки на поштовому повідомленні одержано 11.02.11р.

Позивачем було проведено документальну позапланову невиїзну перевірку з питань дотримання вимог податкового та іншого законодавства при здійсненні фінансово - господарських операцій з ПП "Арлекіно - Крим" за період з 01.01.09р. по 30.06.10р..

За результатами перевірки складено акт №11/35-1/33581253 від 20.05.11р.

Перевіркою встановлені порушення: ведення податкового обліку; ч.1,5 ст. 203, п.1.2 ст.215, ст. 228 Цивільного кодексу України, в результаті чого зазначені правочини мають ознаки нікчемності та є нікчемними - в силу припису закону. Правочени вчинені контрагентами порушують публічний порядок, суперечать інтересам держави та суспільства, вчинюються удавано з метою ухилення від плати податків третіх осіб. Перевіркою встановлено відсутність поставок товарів та укладання угод у ПП "Арлекіно - Крим" з метою настання реальних наслідків у зв'язку з тим, що поставки ПП "Арлекіно - Крим" є нікчемними, нікчемний правочин є недійсним в силу закону, такий нікчемний правочин не створює інших юридичних наслідків, крім тих, що пов'язані з його недійсністю. В даному випадку відсутня як база, так і об'єкт оподаткування на додану вартість.

Вищевикладене свідчить про відсутність у ПП "Арлекіно - Крим" адміністративно - господарських можливостей на виконання господарських зобов'язань по укладеним угодам з ПП "Кримос" та відсутність дій, спрямованих на виконання взятих на себе зобов'язань. Останнє в свою чергу, свідчить про відсутність наміру створення правових наслідків при здійсненні фінансово - господарських операцій ПП "Кримос" з ПП "Арлекіно - Крим" та носить фіктивний характер;

п.п.7.2.8 п.7.2, пп.7.4.1, п.п.7.4.5 п. 7.4, п.п.7.5.1 п.7.5 ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість", в результаті чого ПП "Кримос" завищено задекларований податковий кредит по податку на додану вартість у сумі 590 396,00 грн., занижено податок на додану вартість у сумі 572 635,00 грн. у тому числі по періодах:

- у січні 2009 року у сумі 11 576,00 грн.;

- у березні 2009 року у сумі 37 253,00 грн.;

- у квітні 2009 року у сумі 51 988,00 грн.;

- у травні 2009 року у сумі 40 408,00 грн.;

- у червні 2009 року у сумі 40 378,00 грн.;

- у липні 2009 року у сумі 24 010,00 грн.;

- у серпні 2009 року у сумі 8 289,00 грн.;

- у вересні 2009 року у сумі 121 284,00 грн.;

- у жовтні 2009 року у сумі 81 254,00 грн.;

- у листопаді 2009 року у сумі 44 289,00 грн.;

- у грудні 2009 року у сумі 44 841,00 грн.;

- у січні 2010 року у сумі 32 606,00 грн.;

- у лютому 2010 року у сумі 34 459,00 грн.;

п.п.7.2.8 п.7.2, п.п.7.4.1, п.п. 7.4.5 п.7.4, п.п.7.5.1 п.7.5 ст. 7 Закону України "про податок на додану вартість", в результаті чого ПП "Кримос" завищено ряд. 26 Декларації з ПДВ станом на 30.06.2010 у сумі 4 459,00 грн. в тому числі по періодах:

- у лютому 2009 року у сумі 1 757,00 грн.;

- у березні 2009 року у сумі 14 450,00 грн.;

- у квітні 2009 року у сумі 12 180,00 грн.;

- у травні 2009 року у сумі 12 180,00 грн.;

- у червні 2009 року у сумі 6 311,00 грн.;

- у липні 2009 року у сумі 6 311,00 грн.;

- у серпні 2009 року у сумі 6 311,00 грн.;

- у лютому 2010 року у сумі 4 459,00 грн.

Таким чином, відповідно до розрахунку фінансових санкцій до акту перевірки від 20.05.11р. №11-35-1/33581253 донараховано ПДВ - 572 635,00 грн., сума фінансових санкцій - 143 158,75 грн., усього - 715 793,75 грн.

На підставі акту перевірки позивачем прийняті податкові повідомлення - рішення: №0000051600 від 08.05.12р. у зв'язку з збільшенням суми грошового зобов'язання у сумі 715 793,75 грн., а саме за основним платежем 572 635,00 грн. та за штрафними (фінансовими) санкціями у сумі 143 158,75 грн.; №0000061600 від 08.05.2012 року у зв'язку з зменшенням розміру від'ємного значення суми ПДВ у сумі 4 459,00 грн.

Податкові повідомлення - рішення направлені на адресу відповідача 08.05.12 року та отримані ним 10.05.12р., про що свідчить поштове повідомлення.

Позивачем проведено камеральну перевірку звітності з податку на прибуток відповідача з питань про несвоєчасне подання звітності за період 2010 року, 1 кв. 2011 року та 2 кв. 2011 року, за результатом якої складено акт №12517/151/33581253 від 06.09.11р.

Перевіркою виявлено порушення термінів подання податкової звітності з податку на прибуток, порушення п.п. 49.18.2 п.49.18 ст.49 Податкового кодексу України платником з податку на прибуток не подано:

- декларація з податку на прибуток за 2010 рік, граничний строк подання 09.02.11р., дата фактичного подання - не подано;

- декларація з податку на прибуток за 1 кв. 2011 року, граничний строк подання 10.05.11р., дата фактичного подання - не подано;

- декларація з податку на прибуток за за 2 кв. 2011 року, граничний строк подання 09.08.11р., дата фактичного подання - не подано.

На момент розгляду справи набрав чинності Податковий кодекс України.

Пунктом 16.1 статті 16 ПК України передбачено, що платник податків зобов'язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Згідно з п. 46. 1 ст. 46 ПК України податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.

Платник податків зобов'язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є, відповідно до цього Кодексу незалежно від того, чи провадив такий платник податку господарську діяльність у звітному періоді (п. 49.2 ст. 49 ПК України).

Відповідно до п. 54. 1 ст. 54 ПК України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом.

Платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом (п. 57.1 ст. 57 ПК України).

На підставі акту винесено податкове повідомлення - рішення №0028261501 від 26.10.11р. на суму за штрафними (фінансовими ) санкціями 1 190,00 грн. та надіслано на адресу відповідача 16.11.11 року, однак повернуто поштою 22.11.11р з відміткою "організація не зареєстрована".

Таким чином, сума податкового боргу склала 717 153,06 грн. та відповідачем не сплачена.

Позивачем направлена податкова вимога №1/15 від 08.01.09р. на суму 30 244,00 грн. (розміщено на дошці оголошень 12.01.09р.) та друга податкова вимога №2/607 від 13.02.09р. на суму 13 182,80 грн. (розміщено на дошці оголошень 15.02.09р.), однак борг відповідачем не сплачено.

Права органів державної податкової служби на час розгляду справи передбачені ст. 20 Податкового кодексу України.

Згідно з п.п. 20.1.28 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом.

Відповідно до п.п. 20.1.18 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податного боргу або його частини.

Враховуючи зазначене, суд вважає правомірним звернення позивача до суду з позовом щодо стягнення з відповідача суми податкового боргу.

Приймаючи до уваги те, що відповідач у порядку, передбаченому ст. 71 КАС України, не надав доказів сплати заборгованості в сумі 717 153,06 грн., суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до ч.4 ст.94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються. Враховуючи, що позивач не здійснював судових витрат по справі, судові витрати стягненню з відповідача не підлягають.

Постанову складено у повному обсязі 11.09.2012 року.

Керуючись ст. ст. 160-163, ст. 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити.

2. Стягнути з рахунків у банках обслуговуючих платника податків Приватного підприємства "Кримос" (пр. Кірова/вул. Леніна, 29/1, Сімферополь, Автономна Республіка Крим, 95000, ЄДРПОУ 33581253) заборгованість у сумі 717 153,06 грн.:

- з податку на додану вартість у сумі 715 832,75 грн. (код платежу 3014010100, р/р 31114029700002) на користь Державного бюджету м. Сімферополя (в ГУ ДКСУ, м. Сімферополь, ЄДРПОУ 33040558, МФО 824026);

- з податку на прибуток приватних підприємств у сумі 1 320,31 грн. (код платежу 11021000, р/р 31112009700002) на користь Державного бюджету м. Сімферополя (в ГУ ДКСУ, м. Сімферополь, ЄДРПОУ 33040558, МФО 824026).

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя Александров О.Ю.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення06.09.2012
Оприлюднено17.09.2012
Номер документу25974033
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-9212/12/0170/16

Постанова від 06.09.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Александров О.Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні