Рішення
від 11.09.2012 по справі 16/5007/737/12
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251

УКРАЇНА

Господарський суд

Житомирської області



10002, м. Житомир, майдан Путятинський, 3/65

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Від "11" вересня 2012 р. Справа № 16/5007/737/12

Господарський суд Житомирської області у складі:

судді Гансецького В.П.

за участю представників сторін:

від позивача: Неподобна Т.О., дов. від 03.01.12р.

від відповідача-1: Соколова Н.А., дов. від 11.07.12р. № 612

від відповідача - 2: Ярмолицький Ю.Ф., дов. від 11.09.12р.

розглянув у відкритому судовому засіданні в м.Житомирі справу

за позовом Приватного підприємства "Житомирпропансервіс" (м.Житомир)

до 1) Державного підприємства "Коростишівське лісове господарство" (м.Коростишів Житомирської області)

2) Товариства з обмеженою відповідальністю "Вітан" (смт.Нова Борова Володарськ-Волинського району Житомирської області)

про визнання недійсними та скасування результатів конкурсних торгів від 10.05.12р. та зобов'язання відповідача - ДП "Коростишівське лісове господарство" повторно провести конкурсні торги.

Позивач звернувся з позовом про визнання недійсним та скасування результатів конкурсних торгів від 10.05.12р. по закупівлі продуктів нафтоперероблення газоподібних (код 23.20.2), замовником яких є ДП "Коростишівське лісове господарство", а також про зобов'язання відповідача - ДП "Коростишівське лісове господарство" повторно провести конкурсні торги по закупівлі продуктів нафтоперероблення газоподібних (код 23.20.2).

Представник позивача в судовому засіданні позов підтримала у повному обсязі з підстав, викладених у позовній заяві та доповненнях до позовної заяви, зокрема, зазначила, що рішення замовника - ДП "Коростишівське лісове господарство" щодо визнання переможцем конкурсних торгів ТОВ "Вітан" є необгрунтованим, неправомірним та таким, що було прийняте з порушенням вимог процедури закупівлі, а також вважає, що мала місце дискримінація учасників при здійсненні ДП "Коростишівське лісове господарство" конкурсних торгів, що виразилося в упередженому ставленні до ТОВ "Вітан" при оцінці пропозиції конкурсних торгів.

Відповідач-1 - Державне підприємство "Коростишівське лісове господарство" в письмових "запереченнях" від 11.07.12р. № 613 на позовну заяву та його представник в судовому засіданні проти позову заперечили, просили відмовити у задоволенні позову. Зокрема зазначили, що ДП "Коростишівське лісове господарство" правомірно визначило переможця торгів, яким став ТОВ "Вітан" згідно критерія оцінки - ціни, пропозиція якої становила 4473000,00грн., що була найбільш економічно вигідною у порівнянні з пропозицією іншого учасника - ДП "Пропан". У зв'язку з цим вважають договір від 15.06.12р., укладений з переможцем торгів ТОВ "Вітан" правомірним. Також вважають, що оголошення про результати торгів свідчать про те, що процедура даних торгів здійснена на законній основі і торги визнані такими, що відбулися правомірно (а.с.27,28).

Відповідач-2 - Товариство з обмеженою відповідальністю "Вітан" у відзиві від 25.07.12р. на позовну заяву та його представник в судовому засіданні проти позову заперечили, просили відмовити у задоволенні заявленого позову. Зокрема зазначили, що ДП "Коростишівське лісове господарство" було дотримано усіх передбачених вимог чинного законодавства у сфері державних закупівель і документації конкурсних торгів (а.с.105,106).

Заслухавши представників сторін, дослідивши матеріали справи, господарський суд,-

ВСТАНОВИВ:

Як вбачається з матеріалів справи, 10.05.12р. об 11:00 год. відбулося розкриття пропозицій конкурсних торгів (кваліфікаційних пропозицій, цінових пропозицій) за адресою: м.Коростишів Житомирської області, вул.Щорса 29, яке було оформлене відповідним протоколом розкриття пропозицій конкурсних торгів (кваліфікаційних пропозицій, цінових пропозицій)(а.с.39,40).

Для участі в процедурі закупівлі тендерні пропозиції подали три підприємства: ДП "Пропан" (с.Станишівка Житомирського району Житомирської області) з вартістю пропозиції 5040000,00 грн.; ПП "Житомирпропансервіс" (м.Житомир) з вартістю пропозиції 4060000,00 грн.; ТОВ "Вітан" (смт.Нова Борова Володарськ-Волинського району Житомирської області) з вартістю пропозиції 4473000,00 грн.

Оголошення про проведення процедури закупівлі було опубліковано у державному офіційному друкованому виданні з питань державних закупівель - "Віснику Державних Закупівель" № 43 (645) від 09.04.12р., № оголошення 150951 (а.с.36).

Згідно документації конкурсних торгів "Процедура закупівлі - відкриті торги на закупівлю товарів продукти нафтоперероблення код 23.20.2", однією з технічних вимог (Додаток №2 документації конкурсних торгів) ДП "Коростишівське лісове господарство" було зазначено, що "Постачальник зобов'язується обладнати за свій рахунок на території покупця газове обладнання для заправки його транспорту, дотримуючись всіх передбачених Правил протипожежної та техніки безпеки; постачати продукцію (пропан (бутан) скраплений покупцю за рахунок і транспортом продавця (а.с.89-104).

Згідно інформації про відхилення пропозиції конкурсних торгів та протоколу відхилення пропозицій конкурсних торгів, комітетом з конкурсних торгів було вирішено відхилити пропозицію конкурсних торгів учасника ПП "Житомирпропансервіс" та відмовити в подальшій участі у процедурі закупівлі продуктів нафтоперероблення газоподібних, оскільки ПП "Житомирпропансервіс" була подана пропозиція оформлена неналежним чином. Так, деякі документи не відповідають вимогам документації конкурсних торгів та Закону України "Про здійснення державних закупівель" (зокрема, наказ; лист-відгук - без підпису та печатки)(а.с.41-46).

30.05.12р. було проведено оцінку пропозицій конкурсних торгів та прийнято рішення про визнання пропозиції найбільш економічно вигідною, згідно якого переможцем визнано ТОВ "Вітан", вартість пропозиції якого становить 4473000,00 грн. з ПДВ, ціна за одиницю товару - 6,39 грн. з ПДВ, яка є реальною та не суперечить діючим ринковим цінам. Таке рішення комітету конкурсних торгів ДП "Коростишівське лісове господарство" (замовника) мотивовано тим, що у своїй пропозиції ТОВ "Вітан" запропонував замовнику відстрочку в оплаті за товар на 30 банківських днів, що є суттєвим для підприємства в період затримки фінансових надходжень, пов'язаних із перебоями вивозки та реалізації лісопродукції у зв'язку із несприятливими погодними умовами. Окрім того, ТОВ "Вітан" зобов'язалося безкоштовно встановити (за його рахунок) на території підприємства (замовника) модуль АГЗП та постачати скраплений таз у віддалені підрозділи підприємства для заправлення скрапленим газом транспорт замовника, що гарантує безперебійну роботу підприємства. Тому пропозиція ТОВ "Вітан" для замовника є більш економічно вигідною, про що зазначено в протоколі оцінки пропозицій конкурсних торгів (цінових пропозицій)(а.с.47,48).

15.06.12р. між ДП "Коростишівське лісове господарство" (замовником) та ТОВ "Вітан" (учасником) було укладено договір про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти № 9, згідно якого учасник зобов'язався у 2012-2013 роках поставити замовникові товари, зазначені в пп.1.2 цього договору, а замовник - прийняти і оплатити такі товари, на підставі результатів конкурсних торгів, що відбулися 10.05.12р. по закупівлі "Продуктів нафтоперероблення газоподібних" (23.20.2) згідно Оголошення у "ВДЗ" № 43 (645) від 09.04.12р. (пп.1.1 договору)(а.с.50-52).

Позивач, не погоджуючись з результатами проведеного конкурсу, звернувся до господарського суду з вищезазначеними вимогами, які обгрунтував тим, що відповідачем-1 при проведенні вказаного конкурсу не були дотримані вимоги Закону України "Про здійснення державних закупівель" від 01.06.10р. № 2289-VI.

Позивач вважає, що відповідач-1 своїми діями при проведенні процедури конкурсних торгів, що відбулися 10.05.12р. грубо порушив права та законні інтереси позивача, що виразилися у неправомірному позбавлені останнього брати участь у конкурсних торгах та у неправомірному визначенні переможця цих торгів.

Господарський суд вважає, що позовні вимоги є безпідставними, виходячи з наступного.

Згідно Закону України "Про здійснення державних закупівель" від 01.06.10р. № 2289-VI (далі-Закон), цей Закон встановлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти.

Метою цього Закону є створення конкурентного середовища у сфері державних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції, забезпечення раціонального та ефективного використання державних коштів.

Відповідно до ч.1 ст.10 даного Закону передбачено, що замовник безоплатно оприлюднює на веб-порталі Уповноваженого органу в порядку, встановленому цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме:

- оголошення про проведення процедури закупівлі - після публікації в державному офіційному друкованому виданні з питань державних закупівель, але не пізніш як за 30 днів до дня розкриття пропозицій конкурсних торгів або кваліфікаційних пропозицій, якщо цим Законом для окремих процедур закупівлі не встановлено інший строк;

- обґрунтування застосування процедури закупівлі в одного учасника - одночасно з оголошенням про проведення процедури закупівлі;

- документацію конкурсних торгів або кваліфікаційну документацію - після публікації оголошення про проведення процедури закупівлі в державному офіційному друкованому виданні з питань закупівель, але не пізніш як за 30 днів до дня розкриття пропозицій конкурсних торгів або кваліфікаційних пропозицій, якщо цим Законом для окремих процедур закупівлі не встановлено інший строк;

- зміни до документації конкурсних торгів або кваліфікаційної документації та роз'яснення до неї (у разі наявності) - протягом трьох робочих днів з дня прийняття рішення про їх внесення, але не пізніш як за сім днів до дати розкриття пропозицій конкурсних торгів або кваліфікаційних пропозицій;

- протокол розкриття пропозицій конкурсних торгів, цінових пропозицій, кваліфікаційних пропозицій - протягом трьох робочих днів з дня розкриття пропозицій конкурсних торгів, цінових пропозицій, кваліфікаційних пропозицій;

- інформацію про відхилення пропозицій конкурсних торгів, цінових пропозицій, кваліфікаційних пропозицій та підстави такого відхилення у вигляді протоколу - протягом трьох робочих днів з дня прийняття такого рішення;

- повідомлення про акцепт пропозиції конкурсних торгів або цінової пропозиції (пропозиції за результатами застосування процедури закупівлі в одного учасника) - протягом трьох робочих днів з дня прийняття рішення про визначення переможця процедури закупівлі;

- оголошення про результати процедури закупівлі - після публікації в державному офіційному друкованому виданні з питань державних закупівель, але не пізніш як через сім днів з дня укладення договору про закупівлю або прийняття рішення про відміну торгів чи визнання їх такими, що не відбулися;

- повідомлення про відміну торгів чи визнання їх такими, що не відбулися, повідомлення про відміну процедури закупівлі в одного учасника (у разі наявності) - протягом трьох робочих днів з дати прийняття такого рішення;

- звіт про результати проведення процедури закупівлі - протягом трьох робочих днів з дня його затвердження.

Інформація про проведення процедури електронного реверсивного аукціону та його результати підлягає оприлюдненню відповідно до положень розділу VIII1 цього Закону.

Веб-портал Уповноваженого органу повинен відповідати встановленим законодавством вимогам щодо захисту інформації, що є власністю держави, забезпечувати вільний та безоплатний доступ до нього.

З матеріалів справи вбачається, що відповідачем-1 на веб-порталі Державних закупівель була розміщена інформація відповідно ст.10 Закону, а саме оголошення про заплановану закупівлю (а.с.36), повідомлення про акцепт пропозиції конкурсних торгів або цінової пропозиції (а.с.37), оголошення про результати торгів (а.с.38).

Згідно ст.22 Закону встановлено, що після оприлюднення оголошення про проведення процедури закупівлі кожна фізична/юридична особа має право безоплатно отримати документацію конкурсних торгів.

Документація конкурсних торгів безоплатно надсилається або надається замовником протягом трьох робочих днів з дня отримання від фізичної/юридичної особи відповідного запиту.

Документація конкурсних торгів безоплатно розміщується на веб-порталі Уповноваженого органу для загального доступу і може бути безоплатно отримана кожною фізичною/юридичною особою.

Документація конкурсних торгів не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.

Відповідно до ст.29 Закону, замовник відхиляє пропозицію конкурсних торгів, у разі якщо, зокрема, пропозиція конкурсних торгів не відповідає умовам документації конкурсних торгів.

2. Учасник, пропозиція конкурсних торгів якого відхилена, повідомляється про це із зазначенням аргументованих підстав протягом трьох робочих днів з дати прийняття такого рішення. Інформація про відхилення пропозиції оприлюднюється відповідно до статті 10 цього Закону.

Твердження позивача про те, що йому не було вчасно повідомлено про відхилення його пропозиції спростовується тим, що 10.05.12р. при розкритті пропозицій конкурсних торгів (кваліфікаційних пропозицій, цінових пропозицій) за адресою: м.Коростишів Житомирської області, вул.Щорса 29 був присутній директор ПП "Житомирпропансервіс" - Павицький В.І., що підтверджується протоколом розкриття пропозицій конкурсних торгів (кваліфікаційних пропозицій, цінових пропозицій)(а.с.39,40).

Твердження позивача про те, що йому не було вчасно повідомлено про відхилення пропозиції та акцепт спростовується також наявними в матеріалах справи доказами, а саме витягом з журналу вихідної кореспонденції ДП "Коростишівське лісове господарство, згідно якої вбачається, що 30.05.12р. відповідачем-1 було направлено на адресу ПП "Житомирпропансервіс" інформацію про відхилення пропозиції та повідомлення про результати торгів (а.с.30-32).

Згідно з ч.5 ст.28 Закону, замовник визначає переможця торгів з числа учасників, пропозиції конкурсних торгів яких не було відхилено згідно з цим Законом (у кількості не менше двох), на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених у документації конкурсних торгів.

Критеріями оцінки є, зокрема, у разі здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг, що виробляються, виконуються чи надаються не за окремо розробленою специфікацією (технічним проектом), для яких існує постійно діючий ринок - ціна.

Крім того, як вищезазначено, пропозиція ТОВ "Вітан" для замовника (позивача-1) була більш економічно вигідною, про що зазначено в протоколі оцінки пропозицій конкурсних торгів (цінових пропозицій), у зв'язку з меншою вартістю пропозиції та зобов'язанням дотримання технічних вимог згідно документації конкурсних торгів "Процедура закупівлі - відкриті торги на закупівлю товарів продукти нафтоперероблення код 23.20.2" (а.с.47,48).

Згідно з ст.33 ГПК України сторони повинні довести ті обставини, на які вони посилаються як на підставу своїх вимог і заперечень.

Зважаючи на встановлені обставини справи та чинне законодавство, оцінивши подані докази, заслухавши доводи та заперечення сторін, господарський суд дійшов висновку, що права позивача не були порушені відповідачами, що свідчить про безпідставність заявлених позовних вимог.

При відмові в позові судовий збір, згідно ст.49 ГПК України, покладається на позивача.

Керуючись ст.ст. 49, 82-85 ГПК України, господарський суд,-

ВИРІШИВ:

У позові відмовити.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.

Апеляційна скарга подається на рішення місцевого господарського суду протягом десяти днів з дня його оголошення. У разі якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення, зазначений строк обчислюється з дня підписання рішення, оформленого відповідно до статті 84 Господарського процесуального кодексу України.

Повне рішення складено: 12.09.12

Суддя Гансецький В.П.

Друк.: 1 прим. у справу.

СудГосподарський суд Житомирської області
Дата ухвалення рішення11.09.2012
Оприлюднено17.09.2012
Номер документу25975338
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —16/5007/737/12

Рішення від 11.09.2012

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Гансецький В.П.

Ухвала від 22.06.2012

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Гансецький В.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні