Ухвала
від 26.01.2012 по справі 1028/190/12
ЯГОТИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 8-а-190/12

У Х В А Л А

(про усунення недоліків)

"26" січня 2012 р. Суддя Яготинський районний суд Київської області Кисіль О. А. перевіривши заяву Управління Пенсійного фонду України у Яготинському районі Київської області про перегляд за нововиявленими обставинами постанови Яготинського районного суду від 04 квітня 2011 року

В С Т А Н О В И В:

Управління Пенсійного фонду України у Яготинському районі Київської області звернулося до Яготинського районного суду з заявою про перегляд за нововиявленими обставинами постанови Яготинського районного суду від 04 квітня 2011 року, в котрій зазначено, що постановою Яготинського районного суду Київської області від 04 квітня 2011 року № 2-а-1347/2011 задоволено позов ОСОБА_2 та зобовґязано Управління Пенсійного фонду України у Яготинському районі Київської області перерахувати та виплатити недоодержані кошти щомісячної державної допомоги у розмірі 30 відсотків мінімальної пенсії за віком за період з 17.09.2011 року по 04 квітня 2011 року, передбачених ст.6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни». 19 червня 2011 року набув чинності Закону України від 14.06.2011 року № 349-VI "Про внесення змін до закону України «Про державний бюджет України на 2011 рік», яким передбачено, зокрема, що у 2011 році положення статей 39,50,51,52,54 закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи»застосовуються у порядку та розмірах, встановлених Кабінетом Міністрів України, виходячи із наявного фінансового ресурсу бюджету Пенсійного фонду України на 2011 рік. На виконання вимог вищезазначеного закону Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 06.07.2011 року № 745 «Про встановлення деяких розмірів виплат, що фінансуються за рахунок коштів державного бюджету», яка набрала чинності 23.07.2011 року. За прийнятим 26.12.2011 року рішенням Конституційного Суду України № 20-рп/2011 у справі за конституційним поданням щодо відповідності Конституції України (конституційності) пункту 4 розділу VII «Прикінцеві положення» Закону України «Про державний бюджет України на 2011 рік»вищезазначені норми визнані такими, що відповідають Конституції України (є конституційними). Враховуючи вищенаведене, з огляду на зміст резолютивної частини рішення Конституційного Суду України від 06.07.2011 року № 20-рп/2011, підстави для застосування судами статей 39,50,51,52,54 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи»при вирішенні справ за адміністративними позовами про перерахунок пенсій відповідно до наведених норм зазначених законів, відсутні. Виходячи із змісту п.7 ст. 9 КАС України, у разі відсутності закону, що регулює відповідні правовідносини, суд застосовує закон, що регулює подібні правовідносини (аналогія закону), а за відсутності такого закону суд виходить із конституційних приписів і загальних засад права (аналогія права). Однак, розглянувши справу за даним позовом, суд виніс рішення від 04 квітня 2011 року, яким задоволено позовні вимоги. Рішення набрало законної сили 22.04.2011 року. Отже, з прийняттям Конституційним Судом України рішення від 26.12.2011 року № 20-рп/2011 виникли істотні для справи обставини, що не були і не могли бути відомі особі, яка звертається із заявою, на час розгляду справи. Враховуючи вищевикладене, просили скасувати рішення Яготинського районного суду від 04 квітня 2011 року по справі за позовом ОСОБА_2 до Управління Пенсійного фонду України у Яготинському районі Київської області про зобовґязання перерахувати та виплатити недоодержані кошти щомісячної державної допомоги у розмірі 30 відсотків мінімальної пенсії за віком, передбачених ст.6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни»та прийняти нову постанову про відмову у задоволенні позовних вимог позивачу в повному обсязі.

В своїй заяві Управління Пенсійного фонду зазначає, що з прийняттям Конституційним Судом України рішення від 26.12.2011 року виникли істотні для справи обставини, що не були і не могли бути відомі особі, яка звертається із заявою, на час розгляду справи. Проте, виходячи із змісту ст. 245 ч.2 п.1 КАС України, нововиявленими слід вважати обставини, які обґєктивно існували на момент вирішення адміністративної справи, але не були відомі і не могли бути відомі на той час суду та хоча б одній особі, яка брала участь у справі. Статтею 245 КАС передбачено вичерпний перелік підстав для перегляду судового рішення. Однією з підстав є встановлення Конституційним Судом України неконституційності Закону, іншого правового акта чи їх окремого положення, застосованого судом при вирішенні справи, якщо рішення суду не виконано. Проте, як вбачається із змісту рішення Конституційного Суду від 26.12.2011 року, даним рішенням визнані конституційними зміни внесені до закону, тобто в заяві не зазначені, які обставини могли вплинути на судове рішення, але не були відомі суду та особі, яка звертається із заявою під час вирішення справи, а заява є необґрунтованою, в ній відсутні посилання на докази, що підтверджують наявність нововиявлених обставин. Із змісту заяви також не зрозуміло, чим заявник обґрунтовує необхідність застосування аналогії права. Отже, в силу ст. 58 Конституції України закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони помґякшують або скасовують відповідальність особи. Аналогічне положення закріплене ч.3 ст. 245 КАС України, згідно котрої не може бути підставою для перегляду справи за нововиявленими обставинами зміна законодавства.

Крім цього, рішення Конституційного Суду України № 20-рп/2011, яким були визнані такими, що відповідають Конституції України (є конституційними) норми пункту 4 розділу VII «Прикінцеві положення»Закону України «Про державний бюджет України на 2011 рік»закріплює, що у 2011 році положення статті 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни»застосовуються у порядку та в розмірах, встановлених Кабінетом Міністрів України, виходячи з наявного фінансового ресурсу бюджету Пенсійного фонду України на 2011 рік, тобто дія змінених положень закону обмежена в часі та стосується державної допомоги не отриманої за період з 23.07.2011 року, а саме, з моменту набрання чинності постанови від 06.07.2011 року № 745 «Про встановлення деяких розмірів виплат, що фінансуються за рахунок коштів державного бюджету», на період дії Закону України «Про державний бюджет України на 2011 рік».

В силу ст. 250 ч.3 КАС України, до заяви про перегляд судового рішення за нововиявленими обставинами, яка не оформлена відповідно до вимог, встановлених статтею 248 цього Кодексу, застосовуються правила статті 108 цього Кодексу, в звґязку з чим, заяву необхідно залишити без руху та надати заявнику строк для усунення недоліків до 18 лютого 2012 року.

Керуючись ст. ст.108, 245, 248, 250 Кодексу Адміністративного Судочинства України, ст. 58 Конституції України,

У Х В А Л И В:

Заяву Управління Пенсійного фонду України у Яготинському районі Київської області про перегляд за нововиявленими обставинами постанови Яготинського районного суду від 04 квітня 2011 року залишити без руху та надати строк для усунення недоліків до 18 лютого 2012 року.

Ухвала може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду шляхом подачі через Яготинський районний суд Київської області заяви апеляційної скарги протягом 5 днів з дня її проголошення.

СУДДЯ Кисіль О.А.

СудЯготинський районний суд Київської області
Дата ухвалення рішення26.01.2012
Оприлюднено17.09.2012
Номер документу25978464
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1028/190/12

Рішення від 16.03.2012

Цивільне

Яготинський районний суд Київської області

Кисіль О. А.

Ухвала від 21.02.2012

Адміністративне

Яготинський районний суд Київської області

Кисіль О. А.

Ухвала від 26.01.2012

Адміністративне

Яготинський районний суд Київської області

Кисіль О. А.

Рішення від 16.03.2012

Цивільне

Яготинський районний суд Київської області

Кисіль О. А.

Ухвала від 27.02.2012

Цивільне

Яготинський районний суд Київської області

Кисіль О. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні