Рішення
від 07.05.2012 по справі 1028/131/12
ЯГОТИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Яготинський районний суд Київської області

Справа № 1028/131/12

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

07 травня 2012 року Яготинський районний суд Київської області у складі:

головуючого судді Кисіль О.А.

при секретарі Твердохліб Г.М.

за участю прокурора Панченко Н.С.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Яготині справу за позовом прокурора Яготинського району Київської області в інтересах держави в особі Яготинської районної державної адміністрації до ОСОБА_1, Управління земельних ресурсів в Яготинському районі Київської області, м. Яготин вул. Незалежності, 108, третя особа: Управління водного господарства у м. Києві та Київській області, м. Київ вул. Івана Клименка, 25, про визнання недійсним державного акту на право власності на земельну ділянку та визнання права власності,

ВСТАНОВИВ:

Прокурор Яготинського району Київської області звернувся до суду з позовною заявою в інтересах держави в особі Яготинської районної державної адміністрації до ОСОБА_1, Управління земельних ресурсів в Яготинському районі Київської області, м. Яготин вул. Незалежності, 108, третя особа: Управління водного господарства у м. Києві та Київській області, м. Київ вул. Івана Клименка, 25, про визнання недійсним державного акту на право власності на земельну ділянку та визнання права власності, в котрому зазначено, що на підставі розпорядження Яготинської районної державної адміністрації за № 626 від 26.12.2008 року ОСОБА_1 20 липня 2009 року видано державний акт на право власності на земельну ділянку, серія ЯД № 792954, площею 1,2847 га, що розташована в адміністративних межах Двірківщинської сільської ради Яготинського району Київської області. Згідно листа Управління земельних ресурсів в Яготинському районі Київської області № 08-6/07-1132 від 20.10.11 грошова оцінка зазначеної земельної ділянки не проводилась. Проте, станом на 01.10.11 грошова оцінка 1 га земель сільськогосподарського призначення (ріллі) за межами населеного пункту в адміністративних межах Двірківщинської сільської ради Яготинського району становить 16008,38 грн. З врахуванням викладеного, вартість земельної ділянки, площею 1,2847 га становить 16008,38 грн. Зазначений акт зареєстровано в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю за № 010992400364. Вказаним розпорядженням затверджено, розроблену ТОВ "Інвест Центр+", технічну документацію із землеустрою щодо зміни цільового використання земельних ділянок 21 громадянину України для ведення садівництва за межами населеного пункту, в адміністративних межах Двірківщинської сільської ради. Пунктом 2 розпорядження Яготинської районної державної адміністрації за №626 від 26.12.2008 року, змінено цільове використання земельних ділянок 21 громадянину загальною площею 34,0668 га для ведення садівництва за рахунок земельних ділянок, які знаходяться у їх власності для ведення особистого селянського господарства за межами населеного пункту в адміністративних межах Двірківщинської сільської ради, згідно із додатком. Розпорядження Яготинської районної державної адміністрації № 626 від 26.12.2008 року прийняте з перевищенням повноважень та не у спосіб, що визначені законами України, оскільки чинне на дату прийняття розпорядження законодавство не передбачало процедури зміни цільового (функціонального) використання земельних ділянок. Так, категорії земель (цільове призначення) та правовий режим їх використання визначено у Земельному кодексі України. Відповідно до положень статті 19 Земельного кодексу України землі України за основним цільовим призначенням поділяються на такі категорії: землі сільськогосподарського призначення; землі житлової та громадської забудови; землі природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення; землі оздоровчого призначення; землі рекреаційного призначення; землі історико-культурного призначення; землі лісогосподарського призначення; землі водного фонду; землі промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення. В силу положень статті 20 Земельного кодексу України, віднесення земель до тієї чи іншої категорії (цільове призначення) здійснюється на підставі рішень органів державної влади та органів місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень. Зміна цільового призначення земель провадиться органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування, які приймають рішення про передачу цих земель у власність або надання у користування, вилучення (викуп) земель і затверджують проекти землеустрою або приймають рішення про створення об'єктів природоохоронного та історико-культурного призначення. Механізм щодо зміни цільового призначення земельної ділянки, яка перебуває у власності громадянина або юридичної особи визначається Порядком зміни цільового призначення земель, які перебувають у власності громадян або юридичних осіб, який затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 11.04.2002 № 502 (надалі -Постанови). Відповідно до пункту 2 Постанови від 11.04.02 "Про затвердження Порядку зміни цільового призначення земель, які перебувають у власності громадян або юридичних осіб "зміна цільового призначення земельної ділянки проводиться за поданням заяви (клопотання) її власника до сільської, селищної, міської ради, якщо земельна ділянка розташована в межах населеного пункту, або районної держадміністрації, якщо земельна ділянка розташована за межами населеного пункту. Згідно пункту 3 цієї ж Постанови, сільська, селищна, міська рада або районна держадміністрація розглядає заяву (клопотання) і в разі згоди на зміну цільового призначення земельної ділянки дає дозвіл на підготовку проекту її відведення. Таким чином, діюче на дату прийняття розпорядження законодавство встановлювало порядок зміни цільового призначення земельної ділянки. Як вбачається з наявних матеріалів справи, Яготинською районною державною адміністрацією прийнято рішення про зміну цільового використання земельних ділянок з земель для ведення особистого селянського господарства в землі садівництва. Визначення земель сільськогосподарського призначення та порядок їх використання передбачений положеннями статті 22 Земельного кодексу України, відповідно до якої до земель сільськогосподарського призначення належать сільськогосподарські угіддя (рілля, багаторічні насадження, сіножаті, пасовища та перелоги) та несільськогосподарські угіддя (господарські шляхи і прогони, полезахисні лісові смуги та інші захисні насадження, крім тих, що віднесені до земель лісогосподарського призначення, землі під господарськими будівлями і дворами, землі під інфраструктурою оптових ринків сільськогосподарської продукції, землі тимчасової консервації тощо). Поряд з цим, положення Земельного кодексу України передбачають використання земель сільськогосподарського призначення громадянами для ведення особистого селянського господарства, садівництва, городництва, сінокосіння та випасання худоби, ведення товарного сільськогосподарського виробництва (частина третя статті 22 Земельного кодексу України). Тобто, законодавець розмежував для юридичних та фізичних осіб можливі види використання земельних ділянок за їх функціональним призначенням в межах категорії земель сільськогосподарського призначення. Однак, на дату прийняття розпорядження, не визначив порядок (механізм) зміни їх функціонального використання. Так, згідно приписів частини 3 статті 33 Земельного кодексу України використання земель особистого селянського господарства здійснюється відповідно до закону. Відповідно до ч.2 ст. 7 Закону України "Про особисте селянське господарство"члени особистого селянського господарства зобов'язані забезпечувати використання земельної ділянки за цільовим призначенням. Відповідно до ч.5 ст. 20 Земельного кодексу України земельні ділянки сільськогосподарського призначення використовуються їх власниками або користувачами виключно в межах вимог щодо користування землями певного виду використання, встановлених статтями 31, 33-37 цього Кодексу. Лише 5 листопада 2009 Законом України № 1702-VI до статті 20 Земельного кодексу України внесені зміни, які дозволили власникам або користувачам в межах вимог, встановлених законом до використання земель цієї категорії, з урахуванням містобудівної документації та документації із землеустрою, самостійно визначати види використання земельної ділянки в межах певної категорії земель (крім земель сільськогосподарського призначення та земель оборони). А відтак, навіть після зазначеної дати, чинне законодавство України не наділяло жодних власників земель повноваженнями самостійно визначати види використання земель сільськогосподарського призначення (змінювати функціональне їх використання). Окрім того, чинним Законом України "Про землеустрій" та іншими актами земельного законодавства взагалі не передбачено розроблення такого виду документації із землеустрою, як технічна документація із землеустрою щодо зміни цільового використання земельної ділянки. 20 грудня 2010 року розпорядження голови Яготинської районної державної адміністрації № 626 від 26.12.2008 року "Про зміну цільового використання земельних ділянок для ведення садівництва 21 громадянину України за межами населеного пункту в адміністративних межах Двірківщинської сільської ради", на підставі якого відповідачу по справі видано державний акт на право власності на земельну ділянку, опротестовано прокурором району, як незаконне, оскільки механізм щодо зміни цільового призначення земельної ділянки, яка перебуває у власності громадянина або юридичної особи визначається Порядком зміни цільового призначення земель, які перебувають у власності громадян або юридичних осіб, який затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 11.04.2002 № 502. За результатами розгляду принесеного прокурором протесту, 11 січня 2011 року зазначене розпорядження скасовано органом державної влади, який його видав, про що свідчить розпорядження виконуючого обов'язки голови Яготинської райдержадміністрації № 16 від 11.01.2011 року. Відповідно до ч. 2 ст. 60 Земельного кодексу України та ч. 2 ст. 88 Водного кодексу України для малих річок, струмків і потічків земельні ділянки по їх берегах шириною 25 м. виділяються під прибережні захисні смуги. Відповідно до ч. 1 ст. 61 Земельного кодексу України та ч. 1 ст. 89 Водного кодексу України прибережні захисні смуги, як і водоохоронні зони, є природоохоронною територією з режимом обмеженої господарської діяльності. Порядок надання земельних ділянок водного фонду врегульований ст. 59 Земельного кодексу України. Так, відповідно до вказаної статті, державним водогосподарським організаціям за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування надаються у постійне користування землі водного фонду для догляду за водними об'єктами, прибережними захисними смугами, смугами відведення, береговими смугами водних шляхів, гідротехнічними спорудами тощо. Громадянам та юридичним особам, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування із земель водного фонду можуть передаватися на умовах оренди земельні ділянки прибережних захисних смуг, смуг відведення берегових смуг водних шляхів, а також озера, водосховища, інші водойми, болота та острови для сінокосіння, рибогосподарських потреб, культурно-оздоровчих, рекреаційних, спортивних і туристичних цілей, проведення науково-дослідних робіт тощо. При підготовці матеріалів з надання водних об'єктів в оренду, частиною третьою статті 186-1 Земельного кодексу України визначено про необхідність отримання погодження проекту землеустрою щодо відведення земель водного фонду з органами водного господарства. Таким чином, земельна ділянка площею 1,2847 га, що розташована в адміністративних межах Двірківщинської сільської ради Яготинського району Київської області, межує з природоохоронною територією, а саме з прибережною захисною смугою ставу Двірковщина, оскільки знаходиться від водоймища на відстані, що не перевищує 25 метрів. За таких обставин, державний акт на право власності на земельну ділянку виданий ОСОБА_1 і його реєстрацію необхідно визнати недійсними. Відповідно до п.1.1 наказу Державного комітету по земельних питаннях за №43 від 04.05.1999 року, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 04.06.1999 року за №354/3647 "Про затвердження Інструкції про порядок складання, видачі, реєстрації і зберігання державних актів на право приватної власності на землю, право колективної власності на землю, право власності на землю і право постійного користування землею, договорів на право тимчасового користування землею (в тому числі на умовах оренди) та договорів оренди землі" в редакції від 15.07.2008 року (чинної на дату винесення розпорядження голови Яготинської РДА № 626 від 26.12.2008 року) право власності на землю і право постійного користування землею посвідчується державним актом на право власності на земельну ділянку. В пункті 1.4. Наказу зазначено, що державний акт на право власності на земельну ділянку та державний акт на право постійного користування земельною ділянкою видається на підставі рішення Кабінету Міністрів України, обласної, районної, Київської і Севастопольської міських, міської, селищної, сільської ради, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласної, районної Київської і Севастопольської міських державних адміністрацій. Стаття 328 Цивільного кодексу України передбачає, що право власності набувається на підставах, що не заборонені законом, зокрема із правочинів. Право власності вважається набутим правомірно, якщо інше не випливає із закону або незаконність набуття права власності не встановлена судом. Згідно ст. 158 Земельного кодексу України виключно судом вирішуються земельні спори з приводу володіння, користування і розпорядження земельними ділянками, що перебувають у власності громадян і юридичних осіб. Відповідно до ст. 27 п. 2 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень" державна реєстрація речових прав скасовується в разі винесення судом відповідного рішення. Цієї ж позиції притримується і Пленум Верховного Суду України в Постанові від 16 квітня 2004 року за № 7 "Про практику застосування судами земельного законодавства при розгляді цивільних справ" із змінами, внесеними згідно з постановою Пленуму Верховного Суду України від 19 березня 2010 року № 2 зазначивши, що "Виходячи з положень статей 8, 124 Конституції України, статей 26, 30, 87-90, 97, 100, 102, 118, 123, 128, 143-146, 151, 153-158, 161, 210, 212 Земельного кодексу України, ст. 24 Цивільного процесуального кодексу України (далі ЦПК), ст. 12 Господарського процесуального кодексу України (далі ГПК) судам підвідомчі справи за заявами, зокрема: з приводу володіння, користування, розпорядження земельними ділянками, що перебувають у власності громадян чи юридичних осіб, і визнання недійсним державних актів про право власності та право постійного користування земельними ділянками". Земельна ділянка, що передана у власність ОСОБА_1 є державною власністю, знаходяться поза межами населеного пункту в адміністративних межах Двірківщинської сільської ради і відповідно до ст. 17 та пункту 12 Перехідних положень Земельного кодексу України повноваження щодо розпорядження нею здійснює Яготинська райдержадміністрація. Порушення, з боку відповідача ОСОБА_1, вимог чинного земельного законодавства обмежує законного власника землі в праві розпоряджатися нею та використовувати її за своїм призначенням, чим завдається шкода державним інтересам. Враховуючи вищевикладене, прокурор просив визнати недійсним державний акт на право власності на земельну ділянку площею 1,2847 га, призначеної для садівництва, серії ЯД № 792954, виданий Яготинською районною державною адміністрацією ОСОБА_1, та зареєстрований в Книзі записів державних актів на право власності на землю Державним підприємством "Центр державного земельного кадастру" за № 3224287001:01:004:0001 з моменту його видачі, тобто з 20 липня 2009 року, скасувати реєстрацію Державним підприємством "Центр державного земельного кадастру"за № 3224287001:01:004:0001 державного акту на право власності на земельну ділянку, площею 1,2847 га, призначеної для садівництва, серії ЯД № 792954, виданого 20.07.2009 року Яготинською районною державною адміністрацією ОСОБА_1, визнати право власності на земельну ділянку, площею 1,2847 га, вартістю 16008,38 грн., що розташована в адміністративних межах Двірківщинської сільської ради Яготинського району Київської області, за державою в особі Яготинської районної державної адміністрації Київської області.

В судовому засіданні прокурор збільшив позовні вимоги, мотивуючи це тим, що на момент судового розгляду цивільної справи, прокуратурою району встановлено, що відповідачці 20 липня 2009 року видано два державні акти на земельні ділянки, розташовані в адміністративних межах Двірківщинської сільської ради Яготинського району Київської області, одна з яких є предметом судового спору. 20 липня 2009 року ОСОБА_1 також одержав державний акт серії ЯД № 792955, на земельну ділянку, призначену для ведення садівництва, площею 0,4820 га, в адміністративних межах Двірківщинської сільської ради Яготинського району. Зазначені державні акти на право власності на земельні ділянки, площею 1,2847 га та площею 0,4820 га, відповідно серії ЯД № 792954 та серії ЯД № 792955, виготовлені з порушенням вимог чинного законодавства. В порушення вимог п.1.13 вказаної Інструкції, яка визначає, що складання державного акта на право власності на земельну ділянку при переоформленні правоустановчих документів, проводиться після встановлення меж земельної ділянки в натурі /на місцевості/ та закріплення їх довгостроковими межовими знаками встановленого зразка за затвердженою відповідною технічною документацією, представники ДП "Центр державного земельного кадастру" або Держкомзему в Яготинському районі, при виготовленні відповідачу державних актів, на місце не виїжджали, встановлення, погодження та закріплення меж земельної ділянки на місцевості не проводили, межові знаки не визначали і на зберігання ОСОБА_1 не передавали. Вивченням технічної документації зі складання державних актів на право власності на зазначені земельні ділянки встановлено, що відповідачу по справі, до моменту зміни їх цільового використання, видавались державні акти на право власності на земельні ділянки призначені для ведення особистого селянського господарства, з порушенням вимог ст. 56 Закону України "Про землеустрій" та п.1.6. Наказу Державного комітету по земельних питаннях за № 43 від 04.05.1999 року, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 04.06.1999 року за №354/3647 "Про затвердження Інструкції про порядок складання, видачі, реєстрації і зберігання державних актів на право приватної власності на землю, право колективної власності на землю, право власності на землю і право постійного користування землею, договорів на право тимчасового користування землею (в тому числі на умовах оренди) та договорів оренди землі" в редакції від 15.07.2008 року, без долучення до неї: технічного завдання на розробку технічної документації зі складання державного акта, журналу польових вимірювань, відомості обчислення площі земельної ділянки, збірний кадастровий план суміжних землевласників і землекористувачів, відомість обробки теодолітного ходу та вирахування координат поворотних точок меж земельної ділянки. Ці державні акти на право власності на земельні ділянки, призначені для ведення особистого селянського господарства видані 1 серпня 2008 року ОСОБА_1.: серії ЯЖ № 675471, площею 1,2847 га, для ведення особистого селянського господарства та серії ЯЖ № 675472, площею 0,4820 га, для ведення особистого селянського господарства. При ознайомленні зі схемою винесення меж земельної ділянки в натурі на місцевості, яке проводилось в 2008 році за заявою ОСОБА_1 встановлено, що межа між її земельною ділянкою і прибережною захисною смугою ставу "Двірківщина", не співпадає з фактичною межею, яка існувала ще до приватизації. Винесена з державного акту на місцевість межа проходить через прибережну захисну смугу ставу "Двірківщина", що робить неможливим дотримання екологічної безпеки водного об'єкту. Відповідно до інформації балансоутримувача - Трубізького міжрайонного управління водного господарства від 11 квітня 2012 року вих.№127 вбачається, що став "Двірківщина", який знаходиться в адміністративних межах Двірківщинської сільської ради та межує з хутором Гарачяївщина має правовий статус водного об'єкту, площа водного дзеркала якого становить 3,1 га. Згідно до проведеної тахеометричної зйомки земельної ділянки від 23.04.12, що перебуває у власності відповідача в системі координат СК-63 на території Двірківщинської сільської ради та нанесення на матеріали зйомки координат поворотних точок зазначеної земельної ділянки, відстань від урізу води става до точки №1 земельної ділянки складає 52,51 м, відстань від урізу става до точки №4 земельної ділянки складає 46,01 м.. Враховуючи викладене, прокурор просив визнати недійсним державний акт на право власності на земельну ділянку площею 0,4820 га, призначеної для садівництва, серії ЯД № 792955, виданого Яготинською районною державною адміністрацією ОСОБА_1, та зареєстрованого в Книзі записів державних актів на право власності на землю Державним підприємством "Центр державного земельного кадастру" за № 3224287001:01:004:0001 з моменту його видачі, тобто з 20 липня 2009 року, скасувати реєстрацію державного акту на право власності на земельну ділянку, площею 0,4820 га, призначеної для садівництва, серії ЯД № 792955, виданого 20.07.2009 року Яготинською районною державною адміністрацією ОСОБА_1, визнати недійсними державні акти на право власності на земельні ділянки: серії ЯЖ № 675471, площею 1,2847 га, для ведення особистого селянського господарства, та серії ЯЖ № 675472, площею 0,4820 га, для ведення особистого селянського господарства, видані 1 серпня 2008 року Яготинською районною державною адміністрацією ОСОБА_1, з моменту їх видачі, скасувати реєстрацію державних актів на право власності на земельні ділянки: серії ЯЖ № 675471, площею 1,2847 га, для ведення особистого селянського господарства, та серії ЯЖ № 675472, площею 0,4820 га, для ведення особистого селянського господарства, видані 1 серпня 2008 року Яготинською районною державною адміністрацією ОСОБА_1 та визнати право власності на земельну ділянку, площею 0,4820 га, вартістю 6006 грн., що надавалась ОСОБА_1 та розташована в адміністративних межах Двірківщинської сільської ради Яготинського району Київської області, за державою в особі Яготинської районної державної адміністрації Київської області.

Представник управління земельних ресурсів у Яготинському районі в судовому засіданні заперечував прои позовних вимог, мотивуючи це тим, що посилання позивача на ст. ст. 19,20 Земельного Кодексу України та постанову Кабінету Міністрів України від 11.04.2002 року № 502 "Про затвердження порядку зміни цільового призначення земель, які перебувають у власності громадян або юридичних осіб"є безпідставними, оскільки цільове призначення земельних ділянок та їх категорія не змінювалося. Право власності на земельну ділянку, що розташована за межами населеного пункту в адміністративних межах Двірківщинської сільської ради Яготинського району для ведення особистого селянського господарства, площею 1,2847 га набуто ОСОБА_1 відповідно до чинного законодавства на підставі розпорядження Яготинської райдержадміністрації від 18.07.2008 року № 306 та проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність, який погоджений відповідними службами та пройшов державну експертизу землевпорядної документації. Право власності на земельну ділянку ОСОБА_1 посвідчено державними актами. Статтею 78 Земельного Кодексу передбачено, що право власності на землю- це право володіти, користуватися і розпоряджатися земельними ділянками. Право власності на землю набувається та реалізується на підставі Конституції України, цього Кодексу, а також інших законів, що видаються відповідно до них. Згідно з ч.1 ст. 90 ЗК України власники земельних ділянок мають право самостійно господарювати на землі. Відповідно до ч.4 ст. 373 ЦК України власник земельної ділянки має право використовувати її на свій розсуд відповідно до її цільового призначення. Розпорядження Яготинської райдержадміністрації від 26.12.2008 року № 626, за заявою ОСОБА_3 та на підставі технічної документації із землеустрою, змінено цільове використання 21 громадянину України, площею 34,0668 га, в тому числі ОСОБА_1 для ведення особистого селянського господарства за межами населеного пункту в адміністративних межах Двірківщинської сільської ради, а не категорію земель чи її цільове призначення. Тобто, зміни категорії земель з земель сільськогосподарського призначення в іншу категорію не відбулося, змінилося лише цільове використання земельної ділянки в межах даної категорії земель. Згідно Положення, затвердженого Указом Президента України від 14.08.2000 № 970, Держкомзем України є центральним органом виконавчої влади з питань земельних ресурсів, який забезпечує реалізацію державної політики у сфері земельних відносин, розгляд звернень громадян, юридичних осіб та здійснює методичне забезпечення місцевих державних адміністрацій з питань регулювання земельних відносин. В розйясненні Держкомзему України від 02.06.06. № 14-2-6/1769 зазначено, що вид використання земельної ділянки змінюється на підставі рішення відповідного органу державної влади або місцевого самоврядування за клопотанням власника земельної ділянки, що і зроблено Яготинською райдержадміністрацією за заявою ОСОБА_1. Посилання позивача на Закон України від 05.11.2009 № 1702, яким внесено зміни до ст. 20 ЗК України є теж необґрунтованим, оскільки зміна цільового використання проводилася до набрання даним законом чинності. Твердження позивача, що земельна ділянка межує з прибережною захисною смугою ставу Двірківщина та знаходиться від водоймища на відстані, що не перевищує 25 метрів не відповідає дійсності, оскільки відсутні документи, які підтверджують належність земельної ділянки до земель водного фонду. Крім цього, посилання позивача на ст. 186-1 ЗК України про необхідність отримання погодження проекту землеустрою щодо відведення земель водного фонду з органами водного господарства не може братися до уваги, оскільки дана норма закону набрала чинності лише 10.12.2009 року, тобто після розробки та затвердження проекту землеустрою та технічної документації із землеустрою. Відповідно до Постанови Пленуму Верховного Суду України від 16 квітня 2004 р. № 7 "Про практику застосування судами земельного законодавства при розгляді цивільних справ"(із змінами) при вирішенні в судовому порядку питання про недійсність документів, виданих на підставі переглянутого рішення органу виконавчої влади чи місцевого самоврядування про скасування свого рішення, за яким земельна ділянка була неправомірно одержана у власність чи користування, слід враховувати рішення Конституційного Суду України від 16 квітня 2009 року № 7-рп/2009 (справа про скасування актів органів місцевого самоврядування), відповідно до пункту 5 мотивувальної частини якого органи місцевого самоврядування не можуть скасовувати свої попередні рішення, вносити до них зміни, якщо відповідно до приписів цих рішень виникли правовідносини, пов'язані з реалізацією певних суб'єктивних прав та охоронюваних законом інтересів, і суб"єкти цих правовідносин заперечують проти їх зміни чи припинення. Рішення органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування перерозподілити землю інакше після встановлення меж земельних ділянок у натурі (на місцевості), одержання власником або землекористувачем документів, що посвідчують право на них та державної реєстрації, не може бути підставою для припинення права власності на земельну ділянку або права користування земельною ділянкою як повністю, так і частково, оскільки визначений статтями 140, 141 ЗК України перелік підстав для цього є вичерпним. Згідно вищевказаного роз"яснення вважає, що розпорядження Яготинської РДА від 11.01.2011 р. № 16 "Про скасування розпорядження Яготинської районної державної адміністрації № 626 від 26.12.2008 року", на яке посилається позивач видано з порушенням встановленого порядку, оскільки у матеріалах відсутні документи, що підтверджують згоду власників земельних ділянок та таке скасування. Як вбачається з Українського класифікатора цільового використання землі до земель сільськогосподарського призначення належать землі, як для ведення особистого селянського господарства, так і для ведення садівництва. Вважає, що прийняте райдержадміністрацією розпорядження від 26.12.2008 року № 626 про зміну цільового використання земельних ділянок не може призвести до зміни їх цільового призначення, а тому скасовуючи своє розпорядження (розпорядження від 11.01.2011 № 16) райдержадміністрація порушує права та законні інтереси ОСОБА_1., як власника земельної ділянки, яка не бажає займатися веденням особистого селянського господарства, а бажає використовувати належну їй на праві власності земельну ділянку для ведення садівництва. Просив в задоволенні позовних вимог відмовити.

Відповідач ОСОБА_1 в судове засідання не з'явився, про день та час розгляду справи повідомлений належним чином.

Представник третьої особи Управління водного господарства у м. Києві та Київській області звернувся до суду з заявою, в котрій просив розглядати справу у його відсутності, проти позовних вимог не заперечував.

Перевіривши матеріали справи, заслухавши пояснення сторін, дослідивши докази, суд вважає, що позов підлягає до задоволення.

В силу ст. 17 ЗК України до повноважень місцевих державних адміністрацій у галузі земельних відносин належить розпорядження землями державної власності.

Відповідно до положень статті 19 ч.1 Земельного кодексу України землі України за основним цільовим призначенням поділяються на такі категорії: землі сільськогосподарського призначення; землі житлової та громадської забудови; землі природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення; землі оздоровчого призначення; землі рекреаційного призначення; землі історико-культурного призначення; землі лісогосподарського призначення; землі водного фонду; землі промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення.

В силу статті 20 ч.1, ч.2 Земельного кодексу України, віднесення земель до тієї чи іншої категорії (цільове призначення) здійснюється на підставі рішень органів державної влади та органів місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень. Зміна цільового призначення земель провадиться органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування, які приймають рішення про передачу цих земель у власність або надання у користування, вилучення (викуп) земель і затверджують проекти землеустрою або приймають рішення про створення об'єктів природоохоронного та історико-культурного призначення.

Згідно з ч.ч.2-3 ст. 22 ЗК України до земель сільськогосподарського призначення належать сільськогосподарські угіддя (рілля, багаторічні насадження, сіножаті, пасовища та перелоги) та несільськогосподарські угіддя (господарські шляхи і прогони, полезахисні лісові смуги та інші захисні насадження, крім тих, що віднесені до земель лісогосподарського призначення, землі під господарськими будівлями і дворами, землі під інфраструктурою оптових ринків сільськогосподарської продукції, землі тимчасової консервації тощо). Землі сільськогосподарського призначення передаються у власність та надаються у користування громадянам - для ведення особистого селянського господарства, садівництва, городництва, сінокосіння та випасання худоби, ведення товарного сільськогосподарського виробництва

Механізм щодо зміни цільового призначення земельної ділянки, яка перебуває у власності громадянина або юридичної особи визначається Порядком зміни цільового призначення земель, які перебувають у власності громадян або юридичних осіб, який затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 11.04.2002 № 502 (надалі -Постанови). Відповідно до пункту 2 Постанови від 11.04.02 "Про затвердження Порядку зміни цільового призначення земель, які перебувають у власності громадян або юридичних осіб "зміна цільового призначення земельної ділянки проводиться за поданням заяви (клопотання) її власника до сільської, селищної, міської ради, якщо земельна ділянка розташована в межах населеного пункту, або районної держадміністрації, якщо земельна ділянка розташована за межами населеного пункту. Згідно пункту 3 цієї ж Постанови, сільська, селищна, міська рада або районна держадміністрація розглядає заяву (клопотання) і в разі згоди на зміну цільового призначення земельної ділянки дає дозвіл на підготовку проекту її відведення.

В силу ст. 59 ч.3, ч.4 Земельного кодексу України, державним водогосподарським організаціям за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування надаються у постійне користування землі водного фонду для догляду за водними об'єктами, прибережними захисними смугами, смугами відведення, береговими смугами водних шляхів, гідротехнічними спорудами тощо. Громадянам та юридичним особам, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування із земель водного фонду можуть передаватися на умовах оренди земельні ділянки прибережних захисних смуг, смуг відведення берегових смуг водних шляхів, а також озера, водосховища, інші водойми, болота та острови для сінокосіння, рибогосподарських потреб, культурно-оздоровчих, рекреаційних, спортивних і туристичних цілей, проведення науково-дослідних робіт тощо.

Відповідно до ст. 60 ч.2 Земельного кодексу України та ч. 2 ст. 88 Водного кодексу України для малих річок, струмків і потічків земельні ділянки по їх берегах шириною 25 м. виділяються під прибережні захисні смуги.

Згідно вимог ст. 61 ч.1 Земельного кодексу України та ч. 1 ст. 89 Водного кодексу України прибережні захисні смуги, як і водоохоронні зони, є природоохоронною територією з режимом обмеженої господарської діяльності.

В силу ст. 116 ч.1 ЗК України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.

Згідно ст. 126 ЗК України право власності на земельну ділянку посвідчується державним актом, крім випадків, визначених частиною другою цієї статті.

Відповідно до вимог ст. 155 ч.1 ЗК України у разі видання органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування акта. яким порушуються права особи щодо володіння, користування чи розпорядження належною їй земельною ділянкою, такий акт визнається недійсним.

В силу ч.5 ст.20 ЗК України ( стаття доповнена ч.5 на підставі Закону України № 1702-VI від 5.11.09р.) види використання земельної ділянки в межах певної категорії земель (крім земель сільськогосподарського призначення та земель оборони) визначаються її власником або користувачем самостійно в межах вимог, встановлених законом до використання земель цієї категорії, з урахуванням містобудівної документації та документації із землеустрою. Земельні ділянки сільськогосподарського призначення використовуються їх власниками або користувачами виключно в межах вимог щодо користування землями певного виду використання, встановлених статтями 31,33-37 цього кодексу…

Статтею 56 Закону України "Про землеустрій" та п.1.6. Наказу Державного комітету по земельних питаннях за № 43 від 04.05.1999 року, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 04.06.1999 року за №354/3647 "Про затвердження Інструкції про порядок складання, видачі, реєстрації і зберігання державних актів на право приватної власності на землю, право колективної власності на землю, право власності на землю і право постійного користування землею, договорів на право тимчасового користування землею (в тому числі на умовах оренди) та договорів оренди землі" в редакції від 15.07.2008 року передбачено, що до технічної документації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право на земельну ділянку додаються технічне завдання на розробку технічної документації зі складання державного акта, журнал польових вимірювань, відомості обчислення площі земельної ділянки, збірний кадастровий план суміжних землевласників і землекористувачів, відомість обробки теодолітного ходу та вирахування координат поворотних точок меж земельної ділянки.

Згідно ст. 88 Водного кодексу України передбачено, що прибережні захисні смуги встановлюються по берегах річок та навколо водойм уздовж урізу води шириною для середніх річок, водосховищ на них та ставків площею більше 3 гектарів - 50 м.

З копії державного акту на право власності на земельну ділянку серія ЯД № 792954 від 20 липня 2009 року, виданого на підставі розпорядження Яготинської районної державної адміністрації від 26.12.2008 року № 626 (а.с.7) вбачається, що ОСОБА_1 є власником земельної ділянки площею 1, 2847 га, розташованої в адміністративних межах Двірківщинської сільської ради Яготинського району Київської області та призначеної для ведення садівництва.

З державного акту на право власності на земельну ділянку серія ЯД № 792955 від 20 липня 2009 року, виданого на підставі розпорядження Яготинської районної державної адміністрації від 26.12.2008 року № 626 (а.с.89) вбачається, що ОСОБА_1 є власником земельної ділянки площею 0,4820 га, розташованої в адміністративних межах Двірківщинської сільської ради Яготинського району Київської області та призначеної для ведення садівництва.

З протесту прокурора Яготинського району (а.с.9-12) та з розпорядження Яготинської районної державної адміністрації Київської області від 11.01.2011 року № 16 (а.с.13) видно що на підставі протесту прокурора Яготинського району від 20 грудня 2010 року скасовано розпорядження голови Яготинського райдержадміністрації № 626 від 26.12.2008 року "Про зміну цільового використання земельних ділянок для ведення садівництва 21 громадянину України за межами населеного пункту в адміністративних межах Двірківщинської сільської ради".

З пояснювальної записки (а.с.73) вбачається, що технічна документація (розроблені ТОВ "Крок Інвест" щодо складання документів, посвідчують право власності на земельну ділянку для ведення особистого селянського господарства ОСОБА_1 за межами населеного пункту в адміністративних межах Двірківщинської сільської ради Яготинського району Київської області.

З розпорядження Яготинської районної державної адміністрації Київської області від 18 липня 2008 року про передачу у власність земельних ділянок громадянам України для ведення особистого селянського господарства в адміністративних межах Двірківщинської сільської ради (а.с.74), згідно якого затверджено розроблені ТОВ "Крок Інвест" проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок 25 громадянам України, яким передбачено передати у власність земельні ділянки загальною площею 41, 767 га ріллі для ведення особистого селянського господарства за рахунок орних земель державної власності (резервного фонду) в адміністративних межах Двірківщинської сільської ради Яготинського району Київської області.

Із списку громадян України, яким передаються у власність земельні ділянки для ведення особистого селянського господарства в адміністративних межах Двірківщинської сільської ради (а.с.75) вбачається, що ОСОБА_1 передана у власність земельна ділянка площею 1,7667 га.

З довідки про присвоєння кадастрових номерів земельним ділянкам (а.с.76) вбачається, що земельній ділянці площею 0,4820 га, розташованій за межами населеного пункту в адміністративних межах Двірківщинської сільської ради присвоєно кадастровий номер-3225581400:04:002:0058 та земельній ділянці площею 1,2847 га присвоєно кадастровий номер-3225581400:04:002:0057.

З викопіювання з проекту формування території Двірківщинської сільської ради Яготинського району Київської області (а.с.77, 14-17) вбачається, що земельна ділянка орієнтовною площею 2,0 га, що розташована за межами населеного пункту в адміністративних межах Двірківщинської сільської ради, яка передбачена для передачі у власність для ведення особистого селянського господарства ОСОБА_1 та земельна ділянка розміром 0,4820 м находиться біля Двірківщнського ставу.

З акту про встановлення в натурі (на місцевості) погодження зовнішньої межі земельних ділянок та передачу за зберігання межових знаків власнику (користувачу) земельної ділянки -ОСОБА_1 від 21.07.2008 року (а.с.80) вбачається, що на місцевості встановлено та погоджено зовнішню межу земельних ділянок, розташованих за межами населеного пункту в адміністративних межах Двірківщинської сільської ради Яготинського району Київської області та ніяких претензій при встановленні зовнішньої межі не заявлено, межові знаки в кількості 15 штук, якими закріплено земельну ділянку передано на зберігання землевласнику (землекористувачу).

З висновків про наявні обмеження на використання земельної ділянки ОСОБА_1 для ведення особистого селянського господарства за межами населеного пункту в адміністративних межах Двірківщинської сільської ради Яготинського району Київської області від 04.06.2008 року № 1058/2 та № 961 (а.с.81-82) вбачається, що Управління земельних ресурсів у Яготинському районі Київської області та відділ містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства вважає за можливе погодити проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки загальною площею 1,7667 (з них: рілля-1,7667 га) у власність ОСОБА_1 та оформити право власності на земельну ділянку.

З висновку державної експертизи землевпорядної документації від 16 липня 2008 року № 25-47 е (а.с.85-86) вбачається, що поданий на державну експертизу проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність ОСОБА_1 для ведення особистого селянського господарства за межами населеного пункту в адміністративних межах Двірківщинської сільської ради Яготинського району Київської області відповідає вимогам чинного законодавства України, встановленим нормам і правилам, оцінюється позитивно, при умові виконання умов вказаних у п. 10 висновку. Відповідальність за виконання умов покладається на Управління земельних ресурсів у Яготинському районі.

З копії державного акту на право власності на земельну ділянку серія ЯЖ № 675472 та державного акту серія ЯЖ № 675471, виданих на підставі розпорядження Яготинської райдержадміністрації від 18 липня 2008 року № 306 та зареєстрованих в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю за № 010833500028 та № 010833500027 (а.с.87-88) вбачається, що ОСОБА_1 є власником земельних ділянок площею 0,4820 га, та площею 1,2847 га, призначених для ведення особистого селянського господарства, розташованих в адміністративних межах Двірківщинської сільсьокї ради Яготинського району Київської області.

З листа Трубізького міжрайонного управління водного господарства на ім"я прокурора Яготинського району від 11 квітня 2012 року (а.с.90) вбачається, що водний об"єкт-став Двірківщина в адміністративних межах Двірківщинської сільської ради межує з хутором Гарячаївщина поблизу вул. Толстого, Глєбова міста Яготина; площа водного дзеркала 3,1 га, площа водозабору-1,2 га, об"єм ставка повний -52 тис. м куб, корисний- 40 тис. м. куб.

З даних тахеометричної зйомки земельної ділянки від 23.04.12, ( а.с.91), що перебуває у власності відповідача в системі координат СК-63 на території Двірківщинської сільської ради та нанесення на матеріали зйомки координат поворотних точок зазначеної земельної ділянки, видно, що відстань від урізу води става до точки №1 земельної ділянки складає 52,51 м, відстань від урізу става до точки №4 земельної ділянки складає 46,01 м..

З матеріалів технічної документації (а.с.71-91) також вбачається, що в матеріалах відсутні технічне завдання на розробку технічної документації зі складання державного акта, журнал польових вимірювань, відомості обчислення площі земельної ділянки, збірний кадастровий план суміжних землевласників і землекористувачів, відомість обробки теодолітного ходу та вирахування координат поворотних точок меж земельної ділянки.

Таким чином, в судовому засіданні встановлено, що на підставі розпорядження Яготинської районної державної адміністрації від 18 липня 2008 року № 306 відповідач 1 серпня 2008 року отримав державний акт серія ЯЖ № 675422 на право власності на земельну ділянку площею 0,4820 га та державний акт серія ЯЖ № 675471 на право власності на земельну ділянку площею 1,2847 га. Земельні ділянки розташовані в адміністративних межах Двірківщинської сільської ради Яготинського району Київської області та призначені для ведення особистого селянського господарства. Вказані державні акти видані з порушенням вимог ст. 56 Закону України "Про землеустрій" та п.1.6. Наказу Державного комітету по земельних питаннях за № 43 від 04.05.1999 року, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 04.06.1999 року за №354/3647 "Про затвердження Інструкції про порядок складання, видачі, реєстрації і зберігання державних актів на право приватної власності на землю, право колективної власності на землю, право власності на землю і право постійного користування землею, договорів на право тимчасового користування землею (в тому числі на умовах оренди) та договорів оренди землі " в редакції від 15.07.2008 року, без долучення до технічної документації технічного завдання на розробку технічної документації зі складання державного акта, журналу польових вимірювань, відомості обчислення площі земельної ділянки, збірний кадастровий план суміжних землевласників і землекористувачів, відомість обробки теодолітного ходу та вирахування координат поворотних точок меж земельної ділянки.

На підставі розпорядження Яготинської райдержадміністрації за № 626 від 26.12.2008 року відповідачці 20 липня 2009 року видано державний акт серія ЯД № 792954, на право власності на земельну ділянку площею 1,2847 га, а також державний акт серії ЯД № 792955 на право власності на земельну ділянку розміром 0,4820 га, що розташовані в адміністративних межах Двірківщинської сільської ради Яготинського району Київської області та призначені для ведення садівництва, зареєстровані в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю за № 010992400364, та відповідно за № 010992400365. Вказаним розпорядженням затверджено розроблену ТОВ "Інвест Центр+", технічну документацію із землеустрою щодо зміни цільового використання земельних ділянок 21 громадянину України для ведення садівництва за межами населеного пункту, в адміністративних межах Двірківщинської сільської ради та пунктом 2 розпорядження Яготинської районної державної адміністрації за № 626 від 26.12.2008 року, змінено цільове використання земельних ділянок 21 громадянину загальною площею 34,0668 га для ведення садівництва за рахунок земельних ділянок, які знаходяться у їх власності для ведення особистого селянського господарства за межами населеного пункту в адміністративних межах Двірківщинської сільської ради, згідно із додатком. Вищевказане розпорядження 20 грудня 2010 року опротестовано прокурором Яготинського району, як незаконне та за результатами розгляду внесеного прокурором протесту, 11 січня 2011 року розпорядження голови Яготинської районної державної адміністрації за № 626 від 26.12.2008 року було скасоване. Земельна ділянка площею 0,4820 га яка належить відповідачу, частково займає природоохоронну територію, а саме, з прибережну захисну смугу ставу Двірківщина, так як знаходиться від водоймища на відстані, що не перевищує 50 метрів. Вищевказані державні акти на право власності на земельні ділянки виготовлені з порушенням вимог чинного законодавства, оскільки п.13 Наказу Державного комітету по земельних питаннях за № 43 від 04.05.1999 року, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 04.06.1999 року за №354/3647 "Про затвердження Інструкції про порядок складання, видачі, реєстрації і зберігання державних актів на право приватної власності на землю, право колективної власності на землю, право власності на землю і право постійного користування землею, договорів на право тимчасового користування землею (в тому числі на умовах оренди) та договорів оренди землі "передбачено, що складання державного акта на право власності на земельну ділянку та на право постійного користування земельною ділянкою при передачі земельної ділянки, що була раніше надана громадянам, підприємствам, установам, організаціям і об'єднанням громадян всіх видів, у постійне користування або при переоформленні правоустановчих документів на ці земельні ділянки, проводиться після відновлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) та закріплення їх довгостроковими межовими знаками встановленого зразка за затвердженою відповідною технічною документацією.

Відповідно до положень статті 19 Земельного кодексу України землі України за основним цільовим призначенням землі поділяються на такі категорії: землі сільськогосподарського призначення; землі житлової та громадської забудови; землі природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення; землі оздоровчого призначення; землі рекреаційного призначення; землі історико-культурного призначення; землі лісогосподарського призначення; землі водного фонду; землі промисловості, транспорту, зв"язку, енергетики, оборони та іншого призначення.

В силу положень статті 20 Земельного кодексу України України, віднесення земель до тієї чи іншої категорії (цільове призначення) здійснюється на підставі рішень органів державної влади та органів місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень. Зміна цільового призначення земель провадиться органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування, які приймають рішення про передачу цих земель у власність або надання у користування, вилучення (викуп) земель і затверджують проекти землеустрою або приймають рішення про створення об"єктів і природоохоронного та історико-культурного призначення.

Механізм щодо зміни цільового призначення земельної ділянки, яка перебуває у власності громадянина або юридичної особи визначається Порядком зміни цільового призначення земель, які перебувають у власності громадян або юридичних осіб, який затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 11.04.2002 № 502.

Таким чином, діюче на дату прийняття оскаржуваного розпорядження законодавство встановлювало порядок зміни цільового призначення земельної ділянки.

Як вбачається з наявних матеріалів справи, відповідачем прийнято рішення про зміну функціонального використання земельних ділянок з земель для ведення особистого селянського господарства в землі для садівництва.

Визначення земель сільськогосподарського призначення та порядок їх використання передбачений положеннями статті 22 Земельного кодексу України, відповідно до якої до земель сільськогосподарського призначення належать сільськогосподарські угіддя (рілля, багаторічні насадження, сіножаті, пасовища та перелоги) та несільськогосподарські угіддя (господарські шляхи і прогони, полезахисні лісові смуги та інші захисні насадження, крім тих, що віднесені до земель лісогосподарського призначення, землі під господарськими будівлями і дворами, землі під інфраструктурою оптових ринків сільськогосподарського продукції, землі тимчасової консервації тощо). При цьому, положення Земельного кодексу України передбачають використання земель сільськогосподарського призначення саме громадянами для ведення особистого селянського господарства, садівництва, городництва, сінокосіння та випасання худоби, ведення товарного сільськогосподарського виробництва (частина третя статті 22 Земельного кодексу України). Тобто, законодавець розмежував для юридичних та фізичних осіб можливі види використання земельних ділянок за їх функціональним призначенням в межах категорії земель сільськогосподарського призначення. Разом з тим, на дату прийняття оскаржуваного рішення, не визначив порядок (механізм) зміни їх функціонального використання. Лише 05.11.2009 року законом України № 1702-VI до статті 20 Земельного кодексу України внесені зміни, які дозволили власникам або користувачам в межах вимог, встановлених законом до використання земель цієї категорії, з урахуванням містобудівної документації та документації із землеустрою, самостійно визначати види використання земельної ділянки в межах певної категорії земель (крім земель сільськогосподарського призначення та земель оборони). Таким чином, навіть після 05.11.2009 року чинне законодавство України не наділяло жодних власників земель повноваженнями самостійно визначати види використання земель сільськогосподарського призначення (змінювати функціональне їх використання).

Відповідно до пункту 15 розділу Х Перехідних положень Земельного кодексу України до 1 січня 2013 року не допускається купівля-продаж або іншим способом відчуження земельних ділянок і зміна цільового призначення (використання) земельних ділянок, які перебувають у власності громадян та юридичних осіб для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, земельних ділянок, виділених в натурі (на місцевості) власникам земельних часток (паїв) для ведення особистого селянського господарства, а також земельних часток (паїв), крім передачі їх у спадщину, обміну земельної ділянки на іншу земельну ділянку відповідно до закону та вилучення (викупу) земельних ділянок для суспільних потреб. Відтак, прийняття оскаржуваного розпорядження про зміну виду використання земельної ділянки в межах категорії земель сільськогосподарського призначення з земель для ведення особистого селянського господарства на землі для ведення садівництва суперечить приписам пункту 16 Розділу Х Перехідних положень Земельного кодексу України.

Враховуючи викладене, суд вважає, що є всі підстави для задоволення позову.

Керуючись ст.ст.10, 60, 88, 209, 212, 213-215, 218 ЦПК України, ст.ст. 17,19,20,22,59,60,61,116,125, 126,155 ЗК України, пунктом 15 розділу Х Перехідних положень Земельного кодексу України, ст. ст. 88,89 Водного кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

Позов прокурора Яготинського району Київської області в інтересах держави в особі Яготинської районної державної адміністрації до ОСОБА_1, Управління земельних ресурсів в Яготинському районі Київської області, м. Яготин вул. Незалежності, 108, третя особа: Управління водного господарства у м. Києві та Київській області, м. Київ вул. Івана Клименка, 25, про визнання недійсним державного акту на право власності на земельну ділянку, задовольнити.

Визнати недійсним державний акт на право власності на земельну ділянку площею 1, 2847 га, яка призначена для садівництва, серія ЯД № 792954, виданого Яготинською районною державною адміністрацією ОСОБА_1, та зареєстрованого в Книзі запсиів державних актів на право власності на землю Державним підприємством "Центр державного земельного кадастру" за № 3224287001:01:004:0001 з 20 липня 2009 року.

Скасувати реєстрацію Державним підприємством "Центр державного земельного кадастру" за № 3224287001:01:004:0001 державного акту на право власності на земельну ділянку площею 1, 2847 га, призначеної для садівництва, серія ЯД № 792954, виданого 20.07.2009 року Яготинською районною державною адміністрацією ОСОБА_1.

Визнати право власності на земельну ділянку площею 1,2847 га вартістю 16008, 38 грн., що розташована в адміністративних межах Двірківщинської сільської ради Яготинського району Київської області за державою в особі Яготинської районної державної адміністрації Київської області.

Визнати недійсним державний акт на право власності на земельну ділянку площею 0,4820 га, яка призначена для садівництва, серія ЯД № 792955, виданого Яготинською районною державною адміністрацією ОСОБА_1, та зареєстрованого в Книзі запсиів державних актів на право власності на землю Державним підприємством "Центр державного земельного кадастру" за № 3224287001:01:004:0001.

Скасувати реєстрацію державного акту на право власності на земельну ділянку площею 0,4820 га, яка призначена для садівництва, серія ЯД № 792955, виданого 20.07.2009 року Яготинською районною державною адміністрацією ОСОБА_1.

Визнати недійсними державні акти на право власності на земельні ділянки: серії ЯЖ № 675471, площею 1,2847 га для ведення особистого селянського господарства та серії ЯЖ № 675472, площею 0,4820 га, для ведення особистого селянського господарства, видані 1 серпня 2008 року Яготинською районною державною адміністрацією ОСОБА_1.

Скасувати реєстрацію державних актів на право власності на земельні ділянки серії ЯЖ № 675471 площею 1, 2847 га для ведення особистого селянського господарства та серії ЯЖ № 675472, площею 0,4820 га, для ведення особистого селянського господарства, видані 1 серпня 2008 року Яготинською районною державною адміністрацією ОСОБА_1.

Визнати право власності на земельну ділянку, площею 0, 4820 га вартістю 6006 грн., що надавалась ОСОБА_1 та розташована в адміністративних межах Двірківщинської сільської ради Яготинського району Київської області, за державою в особі Яготинської районної державної адміністрації Київської області.

Стягнути із ОСОБА_1 судовий збір на користь держави у розмірі 220 (двісті двадцять) гривень 14 копійок.

Рішення може бути оскаржене до Апеляційного суду Київської області через Яготинський районний суд шляхом подання до суду апеляційної скарги протягом десяти днів з дня його проголошення.

Суддя Кисіль О.А.

СудЯготинський районний суд Київської області
Дата ухвалення рішення07.05.2012
Оприлюднено18.09.2012
Номер документу25979286
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —1028/131/12

Ухвала від 21.06.2017

Цивільне

Яготинський районний суд Київської області

Карпович В. Д.

Ухвала від 07.07.2017

Цивільне

Яготинський районний суд Київської області

Карпович В. Д.

Ухвала від 04.10.2016

Цивільне

Яготинський районний суд Київської області

Бурзель Ю. В.

Ухвала від 01.09.2016

Кримінальне

Яготинський районний суд Київської області

Бурзель Ю. В.

Ухвала від 04.08.2016

Цивільне

Яготинський районний суд Київської області

Бурзель Ю. В.

Ухвала від 27.06.2014

Кримінальне

Яготинський районний суд Київської області

Литвин Л. І.

Ухвала від 05.12.2013

Кримінальне

Яготинський районний суд Київської області

Литвин Л. І.

Ухвала від 08.11.2013

Кримінальне

Апеляційний суд Київської області

Капічон О. М.

Постанова від 28.08.2013

Кримінальне

Апеляційний суд Київської області

Орел А. І.

Постанова від 12.07.2013

Кримінальне

Яготинський районний суд Київської області

Бурзель Ю. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні