ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ
ПОСТАНОВА
Іменем України
04.09.12 місто Севастополь Справа №2а-1740/12/2770
Окружний адміністративний суд міста Севастополя у складі:
головуючого судді - Прохорчук О.В.,
секретар судового засідання - Олійник С.О.,
за участю представників сторін:
позивача -Терновий Володимир Володимирович, довіреність № 74 від 05.07.2012,
відповідача -Капустін Дмитро Миколайович, довіреність № 03-15/37 від 05.07.2012,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Севастополі справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Севастопольбудінвест»до Севастопольської міської ради про визнання незаконним та скасування рішення та про зобов'язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Севастопольбудінвест»звернулось до Окружного адміністративного суду міста Севастополя з позовом до Севастопольської міської ради про визнання незаконним та скасування рішення постійної комісії міської ради з питань містобудування, регулювання земельних та водних відносин від 19.04.2012 в частині відмови в задоволенні клопотання Товариства з обмеженою відповідальністю «Севастопольбудінвест»та зобов'язання Севастопольської міської ради розглянути на найближчий сесії міської ради клопотання Товариства з обмеженою відповідальністю «Севастопольбудінвест»від 21.02.2012 про внесення змін до договору оренди земельної ділянки загальною площею 0,35 га, розташованої за адресою: місто Севастополь, вул.Маячна, 50, від 07.04.2008, наданої для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку з вбудовано-прибудованими приміщеннями, в частині виключення з пункту 1.1 договору слів: «вбудовано-прибудовані приміщення».
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідачем незаконно відмовлено у задоволенні клопотання про внесення змін до договору оренди, оскільки воно не було розглянуто на сесії міської ради, а відмова прийнята на підставі рішення не уповноваженого на вирішення цього питання органу.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Севастополя від 06.08.2012 відкрито провадження в адміністративній справі. Іншою ухвалою суду від 06.08.2012 закінчено підготовче провадження, справу призначено до судового розгляду.
У судовому засіданні представник позивача повністю підтримав позовні вимоги, наполягав на їх задоволенні.
Представник відповідача вимоги не визнав, зазначив, що рішення постійної комісії міської ради з питань містобудування, регулювання земельних та водних відносин від 19.04.2012 в частині відмови в задоволенні клопотання Товариства з обмеженою відповідальністю «Севастопольбудінвест»не порушує права останнього, оскільки носить рекомендаційний характер та не є обов'язковим до виконання. Також вважає безпідставною вимогу про зобов'язання Севастопольської міської ради розглянути на найближчий сесії міської ради клопотання позивача від 21.02.2012 про внесення змін до договору оренди земельної ділянки, оскільки воно не було передано на розгляд сесії міської ради з підстав недостатності документів, доданих до клопотання.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку про часткове задоволення позову з наступних підстав.
Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Севастопольбудінвест»12.03.2007 зареєстровано Ленінською районною державною адміністрацією у місті Севастополі в якості юридичної особи.
Відповідно до частини 1 статті 3 Земельного кодексу України земельні відносини регулюються Конституцією України, цим Кодексом, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.
Згідно з частинами 1, 2 статті 116 Земельного кодексу України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, або за результатами аукціону.
Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.
Частиною 1 статті 122 Земельного кодексу встановлено, що сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.
07.04.2008 між Севастопольською міською радою та позивачем, відповідно до рішення Севастопольської міської ради № 3371 від 12.12.2007, укладено договір оренди земельної ділянки, розташованої за адресою: місто Севастополь, вул.Маячна, 36, для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку з вбудовано-прибудованими приміщеннями, з віднесенням цієї земельної ділянки до категорії земель житлової та громадської забудови.
Додатковою угодою від 07.10.2009, на підставі рішення Севастопольської міської ради від 08.09.2009 № 7838, внесені зміни до вказаного договору оренди земельної ділянки, зокрема, адреса земельної ділянки визначена -місто Севастополь, вул.Маячна, 50 (згідно з довідкою Управління містобудування і архітектури Севастопольської міської державної адміністрації від 24.06.2009 № 5-2/883).
21.02.2012 Товариство з обмеженою відповідальністю «Севастопольбудінвест» звернулось до Севастопольської міської ради з клопотанням про внесення змін до пункту 1 договору оренди земельної ділянки від 07.04.2008 в частині виключення з нього слів «вбудовано-прибудовані приміщення».
До клопотання позивачем додано копії декларації про початок виконання будівельних робіт від 07.11.2011, довідку Управління містобудування і архітектури Севастопольської міської державної адміністрації від 24.06.2009 № 5-2/883, рішення Севастопольської міської ради № 3371 від 12.12.2007, договір оренди земельної ділянки від 07.04.2008, додаткову угоду до договору від 07.10.2009 та план земельної ділянки (а.с.56-77).
Листом Севастопольської міської ради № 0315/1973 від 14.05.2012 позивачу повідомлено, що відповідно до Регламенту Севастопольської міської ради вказане клопотання розглянуто на засіданні постійної комісії міської ради з питань містобудування, регулювання земельних та водних відносин, що відбулось 19.04.2012, якою прийнято рішення відмовити у внесенні змін до договору оренди у зв'язку з тим, що зміна цільового призначення земельної ділянки суперечить вимогам норм діючого законодавства у сфері землевпорядкування, зокрема, наказу Державного комітету України із земельних ресурсів від 21.09.2010 № 683.
Будь-яких інших рішень за результатами розгляду клопотання Товариства з обмеженою відповідальністю «Севастопольбудінвест»від 21.02.2012 Севастопольською міською радою не приймалось.
Преамбулою Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»№ 280/97-ВР від 21.05.1997 встановлено, що цей Закон відповідно до Конституції України визначає систему та гарантії місцевого самоврядування в Україні, засади організації та діяльності, правового статусу і відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування.
Відповідно до частини 3 статті 24 вказаного Закону органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією і законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, а в Автономній Республіці Крим - також нормативно-правовими актами Верховної Ради і Ради міністрів Автономної Республіки Крим, прийнятими у межах їхньої компетенції.
Згідно з пунктом 34 частини 1 статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються питання регулювання земельних відносин.
Відповідно до частини 1 статті 59 цього Закону рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.
Певна форма поведінки особи, пов'язана з невиконанням нею дій, які вона повинна була і могла вчинити в силу покладених на неї посадових обов'язків і згідно з чинним законодавством України, вважається бездіяльністю державного органу чи посадової особи.
Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Статтею 71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльність суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Отже, обов'язок доведення обставин, які обґрунтовують правомірність дій або бездіяльності, у даній справі покладено на Севастопольську міську раду.
Всупереч наведеним вимогам, відповідач, як суб'єкт владних повноважень, не надав суду доказів розгляду клопотання позивача про внесення змін до договору оренди земельної ділянки на сесії Севастопольської міської ради.
За таких обставин, суд вважає, що бездіяльність Севастопольської міської ради щодо розгляду клопотання та доданих до нього матеріалів та неприйняття відповідного рішення протягом певного строку, встановленого діючим законодавством України, порушує законні права та інтереси позивача та створює перешкоди в реалізації цих прав та інтересів.
Заперечення відповідача з приводу того, що клопотання позивача не було передано для вирішення на сесії міської ради у зв'язку з недостатністю документів, доданих до нього, не приймаються судом до уваги, оскільки це не підтверджено будь-якими доказами та спростовується відповіддю Севастопольської міської ради від 14.05.2012 № 0315/1973 за результатами розгляду клопотання, з якої вбачається, що позивачу відмовлено в його задоволенні на підставі рішення постійної комісії міської ради з питань містобудування, регулювання земельних та водних відносин від 19.04.2012.
Враховуючи викладене, позовні вимоги в частині зобов'язання Севастопольської міської ради розглянути на найближчий сесії міської ради клопотання Товариства з обмеженою відповідальністю «Севастопольбудінвест»від 21.02.2012 про внесення змін до договору оренди земельної ділянки загальною площею 0,35 га, розташованої за адресою: місто Севастополь, вул.Маячна, 50, від 07.04.2008, наданої для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку з вбудовано-прибудованими приміщеннями, в частині виключення з пункту 1.1 договору слів: «вбудовано-прибудовані приміщення», є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Щодо позовних вимог про визнання незаконним та скасування рішення постійної комісії міської ради з питань містобудування, регулювання земельних та водних відносин від 19.04.2012 в частині відмови в задоволенні клопотання Товариства з обмеженою відповідальністю «Севастопольбудінвест»слід зазначити наступне.
Рішенням Севастопольської міської ради № 11 від 23.11.2010 прийнятий Регламент Севастопольської міської ради VI скликання, відповідно до статті 13 якого постійні комісії входять до структури міської ради.
Рішенням Севастопольської міської ради № 12 від 23.11.2010 затверджено Положення про постійні комісії міської ради VI скликання, згідно з яким постійні комісії міської ради є органами міської ради, вибираються з числа її депутатів для вивчення, попереднього розгляду та підготовки питань, що відносяться до її компетенції, здійснення контролю виконання рішень міської ради. Постійні комісії підконтрольні та підзвітні міській раді та утворюються на строк її повноважень. Рішенням Севастопольської міської ради VI скликання створена, зокрема, Постійна комісія з питань містобудування, регулювання земельних та водних відносин.
Розпорядженням голови Севастопольської міської ради № 911-рп від 22.12.2011 затверджено Положення про постійну комісію Севастопольської міської ради VI скликання з питань містобудування, регулювання земельних та водних відносин, яким визначені мета діяльності, повноваження та основні задачі постійної комісії, серед яких визначено регулювання земельних відносин.
Згідно з висновком постійної комісії з питань містобудування, регулювання земельних та водних відносин Севастопольської міської ради, викладеним у протоколі № 10 від 19.04.2012, вирішено відмовити у задоволенні клопотання Товариства з обмеженою відповідальністю «Севастопольбудінвест»від 21.02.2012 про внесення змін до договору оренди, оскільки внесення змін до договору оренди земельної ділянки призведе до порушення норм, викладених у наказі Державного комітету України із земельних ресурсів від 21.09.2010 № 863.
Так, відповідно до підпункту 1.1.3 пункту 1.1 наказу Державного комітету України із земельних ресурсів № 683 від 21.09.2010 «Про деякі питання запобігання порушенням земельного законодавства»наказано керівникам підлеглих органів взяти під особистий контроль та забезпечити вжиття відповідних організаційних заходів для недопущення погодження документації із землеустрою у разі зміни категорії земель за основним цільовим призначенням, зміни цільового призначення (цільового використання або виду використання) земель без оформлення проекту землеустрою або на підставі оформлення технічної документації.
Відповідно до частини 1 статті 19 Земельного кодексу України землі України за основним цільовим призначенням поділяються на такі категорії: а) землі сільськогосподарського призначення; б) землі житлової та громадської забудови; в) землі природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення; г) землі оздоровчого призначення; ґ) землі рекреаційного призначення; д) землі історико-культурного призначення; е) землі лісогосподарського призначення; є) землі водного фонду; ж) землі промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення.
Частиною 5 статті 20 цього Кодексу встановлено, що види використання земельної ділянки в межах певної категорії земель (крім земель сільськогосподарського призначення та земель оборони) визначаються її власником або користувачем самостійно в межах вимог, встановлених законом до використання земель цієї категорії, з урахуванням містобудівної документації та документації із землеустрою.
Як вбачається з матеріалів справи, проект землеустрою з відведення земельної ділянки для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку з вбудовано-прибудованими приміщеннями та висновок державної експертизи землевпорядкувальної документації Головного управління земельних ресурсів в місті Севастополі по ньому складені саме з відведення земельної ділянки з цільовим призначенням -для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку з вбудовано-прибудованими приміщеннями. Доказів складення проекту землеустрою з відведення земельної ділянки для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку у зв'язку із зміною цільового використання земельної ділянки позивачем суду надано не було.
Рішенням Севастопольської міської ради № 3371 від 12.12.2007 затверджено проект землеустрою з відведення земельної ділянки площею 0,35 га по вул.Маячна, 36 саме для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку з вбудовано-прибудованими приміщеннями.
Враховуючи викладене, суд дійшов висновку про необґрунтованість доводів позивача про незаконність прийнятого постійною комісією міської ради з питань містобудування, регулювання земельних та водних відносин рішення з підстав відсутності у вказаного органу відповідних повноважень та відсутності фактичної зміни цільового призначення земельної ділянки.
Але, слід зазначити, що рішення вказаної комісії не є обов'язковим для виконання та носить рекомендаційний характер, а тому у Севастопольської міської ради не було підстав для відмови в задоволенні клопотання позивача на підставі вказаного рішення без направлення матеріалів на розгляд сесії ради.
З урахуванням викладеного, позовні вимоги підлягають частковому задоволенню.
Керуючись статтями 94, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити частково.
2. Зобов'язати Севастопольську міську раду розглянути на найближчий сесії міської ради клопотання Товариства з обмеженою відповідальністю «Севастопольбудінвест»від 21.02.2012 про внесення змін до договору оренди земельної ділянки загальною площею 0,35 га, розташованої за адресою: місто Севастополь, вул.Маячна, 50, від 07.04.2008, наданої для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку з вбудовано-прибудованими приміщеннями, в частині виключення з пункту 1.1 договору слів: «вбудовано-прибудовані приміщення».
3. У задоволенні решти позовних вимог відмовити.
4. Зобов'язати Головне управління Державної казначейської служби України в місті Севастополі повернути з Державного бюджету України Товариству з обмеженою відповідальністю «Севастопольбудінвест»(99055, місто Севастополь, вул.Хрустальова, 173, ЄДРПОУ 34945559) витрати по сплаті судового збору у розмірі 16,10 грн. (шістнадцять гривень десять копійок).
Постанова може бути оскаржена у строки і порядку, встановлені частинами першою, другою статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подання апеляційної скарги в десятиденний строк з дня отримання копії постанови.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.
Суддя О.В. Прохорчук
Постанову складено та підписано в порядку частини 3 статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України 10 вересня 2012 року.
Суд | Окружний адміністративний суд міста Севастополя |
Дата ухвалення рішення | 04.09.2012 |
Оприлюднено | 17.09.2012 |
Номер документу | 25983748 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Севастополя
Прохорчук О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні