Постанова
від 30.07.2012 по справі 2а-1533/12/2770
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ

2а-1533/12/2770 ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ ПОСТАНОВА Іменем України                         30.07.12 Справа №2а-1533/12/2770 11 год. 20 хв. м. Севастополь Окружний адміністративний суд міста Севастополя в складі: головуючого судді - Мінько О.В.; при секретарі - Бартиші В.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Севастополі адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у Ленінському районі      м. Севастополя Державної податкової служби   до приватного підприємства "Естранс"  стягнення заборгованості, ВСТАНОВИВ: Державна податкова інспекція у Ленінському  районі м. Севастополя  Державної податкової служби звернулася до суду з адміністративним позовом до приватного підприємства "Естранс" про стягнення заборгованості перед бюджетом зі сплати штрафних (фінансових) санкцій по сплаті податку на прибуток у розмірі 502,33 грн. Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідачем несвоєчасно поданні розрахунки зі  сплати єдиного податку  у порушення вимог Податкового кодексу України. Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Севастополя від 12.07.2012 р. відкрито провадження у справі. Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Севастополя від 12.07.2012 р.  закінчено підготовче провадження по справі, справу призначено до судового розгляду. Позивач в судове засідання явку повноважного представника не забезпечив, про дату та місце розгляду справи повідомлений належним чином, надав клопотання з проханням розглянути справу за відсутністю представника, на задоволенні позовних вимог наполягає. Відповідач в судове засідання явку повноважного представника не забезпечив, про дату та місце розгляду справи повідомлений у встановленому законом порядку. Про причини неприбуття в судове засідання або про поважність причин неприбуття, відповідач суд не повідомив, письмові заперечення проти позову з посиланням на докази, якими вони обґрунтовуються не надав. Оскільки до повноважень адміністративних судів не віднесено встановлення фактичного місцезнаходження юридичних осіб або місця проживання фізичних осіб- учасників судового процесу на час вчинення тих чи інших процесуальних дій, суд вважає, що примірники повідомлень про вручення рекомендованої кореспонденції, які повернуті органами поштового зв'язку з позначками "за закінченням терміну зберігання", "адресат не значиться" і таке інше, можуть вважатися належними доказами виконання адміністративним судом обов'язку щодо повідомлення учасників судового процесу про вчинення цим судом певних процесуальних дій. Частиною четвертою статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів. Відповідно до частини шостої статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта. Суд, встановивши обставини по справі, дослідивши матеріали справи, вважає позов таким, що підлягає задоволенню, з наступних підстав. Згідно зі статтею 4 Закону України "Про державну податкову службу в Україні"  N 509-XII 04.12.1990 (далі - Закон № 509-XII) податкова адміністрація є центральним органом виконавчої влади.Державні податкові інспекції у районах міста підпорядковуються відповідним державним податковим адміністраціям. Відповідно до статті другої Закону № 509-XII, завдання органів державного податкового законодавства, правильністю і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фонді податкових зборів (обов'язкових платежів), а також неподаткових доходів, встановлених законодавством. Відповідно до пунктів 1, 2, статті 10 Закону № 509-XII, одним із завдань податкової адміністрації є контроль за своєчасністю, достовірністю та повнотою обчислення і сплати податків та зборів; забезпечення обліку платників податків, правильністю обчислення та своєчасність надходження податків. Пунтом 11 статті 10 Закону № 509-XII встановлено, що органи державної податкової служби подають до судів позови до підприємств, установ, організацій та громадян про визнання угод недійсними і стягнення в доход держави коштів, одержаних ними за такими угодами, а в інших випадках –коштів, одержаних без встановлених законом підставі, а також стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна. Відповідно до пункту 5 частини другої статті 17 Кодексу адміністративного судочинства  України до юрисдикції адміністративних судів входить розгляд спорів за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених Конституцією та законами України. Таким чином, Державна податкова інспекція у Ленінському районі м. Севастополя Державної податкової служби (далі - ДПІ у Ленінському районі м. Севастополя ДПС) є суб'єктом владних повноважень, що може бути позивачем у адміністративній справі, та має право звернутись до суду з позовом про стягнення заборгованості зі сплати штрафних (фінансових) санкцій. Згідно зі статтею 15 Податкового кодексу  платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об'єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об'єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов'язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом. Встановлено, що приватне підприємство "Естранс" зареєстроване в Ленінській районній державній адміністрації м. Севастополя 17.08.2007 р. як юридична особа, та перебуває на обліку в ДПІ у Ленінському районі м. Севастополя ДПС як платник податків і зборів з 20.08.2007 р. за № 8403 (а.с. 5, 6). Як вбачається з матеріалів справи, ДПІ у Ленінському районі м. Севастополя  ДПС 03.03.2011 р. проведено невиїзну документальну перевірку своєчасності подання розрахунку сплати єдиного податку. За результатами перевірки складено акт перевірки № 1490/10/15-1/35337312 від 03.03.2011 р. Перевіркою встановлено та зафіксовано в акті порушення приватним підприємством "Естранс" вимог Податкового кодексу України від 02.12.2010 р. № 2755-V1, Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" від 28.12.1994 р. № 334/94-ВР (далі - Закон       № 334/94-ВР),  яке виразилось у несвоєчасному подані розрахунків сплати єдиного податку, а саме: розрахунки сплати єдиного податку за  2 квартал 2010 р. (граничний строк подання 19.07.2010 р) - не надано, за 3 квартал 2010 р. (граничний строк подання 19.10.2010 р.) - не надано, за 4 квартал 2010 р. (граничний строк подання 19.01.2011 р.) - не надано. Частиною 16.4 статті 16 Закону № 334/94-ВР передбачено, що податок за звітний період сплачується його платником до відповідного бюджету у строк, визначений законом для квартального податкового періоду. Платники податку у строки, визначені законом, подають до податкового органу податкову декларацію про прибуток за звітний період, розраховану наростаючим підсумком з урахуванням від'ємного значення об'єкта оподаткування минулих податкових періодів у разі його наявності відповідно до пункту 6.1 статті 6 цього Закону. При цьому за звітні квартал, півріччя та три квартали платники податку подають спрощену декларацію, а за результатами звітного року - повну. Форми декларацій з цього податку встановлюються центральним податковим органом за узгодженням з комітетом Верховної Ради України, що відповідає за проведення податкової політики. У разі коли платник податку вважає за доцільне роз'яснити окремі результати фінансово-господарської діяльності, зазначені у податковій декларації з цього податку, такий платник податку може надіслати податковому органу таке пояснення, складене у довільній формі. Податковий орган не може вимагати надання форм звітності чи обліку, прямо не передбачених цим Законом, у тому числі складених за правилами бухгалтерської звітності, інших, не передбачених цим Законом, балансів чи звітності. Статистична та бухгалтерська звітність подається органам державної статистики згідно із законом. Крім того, бухгалтерська звітність подається підприємствами органам, до сфери управління яких вони належать, згідно із законом. Це правило поширюється також на будь-які інші податки, збори (обов'язкові платежі), включені до системи оподаткування. Платник податку, крім банків та інших фінансових установ, який отримує дохід від будь-якої діяльності більше ста мільйонів гривень на рік, повинен у наступному році подати на адресу податкового органу фінансовий звіт у терміни, встановлені законодавством для його подання. Відповідальність за неподання фінансової звітності зазначеними суб'єктами встановлюється згідно із законодавством. Відповідно до пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України, Податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює: календарному місяцю (у тому числі в разі сплати місячних авансових внесків) - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця; календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя); календарному року, крім випадків, передбачених підпунктами 49.18.4 та 49.18.5 цього пункту - протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року; Частиною 120.1 статті 120 Податкового кодексу України встановлено, що  неподання або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов'язаними нараховувати та сплачувати податки, збори податкових декларацій (розрахунків), - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання. Згідно з частиною 58.1 статті 58 Податкового кодексу України, У разі коли сума грошового зобов'язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до статті 54 цього Кодексу (крім декларування товарів, передбаченого для громадян), або у разі коли за результатами перевірки контролюючий орган встановлює факт невідповідності суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації, або зменшує розмір задекларованого від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість, розрахованого платником податків відповідно до розділу V цього Кодексу, такий контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення. За результатами перевірки ДПІ у Ленінському районі м. Севастополя ДПС прийняте податкове повідомлення - рішення № 0001310151/0 від 14.03.2011 р. про застосування до приватного підприємства „Естранс" штрафних санкцій з податку на прибуток у розмірі 510,00 грн. Зазначене податкове повідомлення-рішення направлене на адресу платника, але повернено до ДПІ у Ленінському районі м. Севастополя ДПС з відміткою  „за зазначеною адресою не проживає". Як вбачається з облікової картки платника - приватного підприємства „Естранс", на момент прийняття податкового повідомлення - рішення, сума переплати єдиного податку складає  7,67 грн.(а.с. 8, 9). Суму податкового зобов'язання з податку на прибуток платником сплачено не було, у зв'язку з чим, з урахуванням переплати відповідачем у розмірі 7,67 грн., виникла заборгованість перед бюджетом у розмірі 502,33 грн. Відповідно до пункту 59.1 статті 59 Податкового кодексу України, в разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення. ДПІ у Ленінському районі м. Севастополя ДПС на адресу приватного підприємства „Естранс" направлено податкову вимогу № 224 від 29.03.2011 р. поштою з повідомленням про вручення з пропозицією погасити наявну заборгованість перед бюджетом, яка становила 502,33 грн., яку повернуто до ДПІ у Ленінському районі м. Севастополя ДПС з відміткою поштового відділення  "з закінченням терміну зберігання". Відповідно до абзацу ругого пункту 58.3 сатті 58 Податкового кодексу України, у разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення. Штрафна санкція з податку на прибуток приватним підприємством „Естранс" сплачена не була, що призвело до виникнення заборгованості у розмірі 502,33 грн. Контроль за надходженням грошових коштів, що підлягають внесенню до бюджету, здійснює ДПІ у Ленінському  районі м. Севастополя ДПС. Сума податкового боргу відповідачем не погашалася, заходів з погашення заборгованості відповідачем не зроблені. Загальна сума заборгованості приватного підприємства „Естранс" перед бюджетом становить 502, 33 грн. Сума штрафної санкції податкового повідомлення - рішення № 0001310151/0                від 14.03.2011 р. відповідачем не оскаржувалась. Згідно з витягом про реєстрацію в Державному реєстрі обтяжень рухомого майна          № 32828543 від 05.09.2011 р. в податковій заставі знаходяться всі активи платника податків. Відповідно до пункту 87.2 статті 87 Податкового кодексу України джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами Пунктом 95.1 статті 95 Податкового кодексу України встановлено, що орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Згідно з пунктами 95.3, 95.4 статті 95 Податкового кодексу України, стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі податкового боргу або його частини. Погашення суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі, потребує відповідного дозволу суду. Орган державної податкової служби на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Відповідно до Постанови Правління Національного банку України “Про затвердження Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті” № 22                         від 21.01.2004 р., зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 29.03.2004 р. за № 377/8976, примусове списання коштів - списання коштів, що здійснюється стягувачем без згоди платника на підставі встановлених законом виконавчих документів у випадках, передбачених законом. Підпунктом 20.1.28 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України закріплено право органів державної податкової служби застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом. Таким чином, на час розгляду справи відповідач має заборгованість перед бюджетом  зі сплати штрафних (фінансових) санкцій з податку на прибуток організацій і підприємств споживчої кооперації, кооперативів та громадських об'єднань у розмірі 510,00 грн., що підтверджується матеріалами справи. На день розгляду справи відповідачем доказів погашення заборгованості до суду не наведено. Відповідно до частини першої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення З врахуванням зазначеного, аналізуючи законодавство України, оцінюючи у сукупності встановлені обставини та перевівши наявні в матеріалах справи докази, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Державної податкової інспекції у Ленінському районі м. Севастополя Державної податкової служби обґрунтовані, засновані на законі та підлягають задоволенню, а сума заборгованості - стягненню з відповідача. Відповідно частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України повний текст постанови складено та підписано 30.07.2012 р. Керуючись статтями 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України,     суд, - ПОСТАНОВИВ: Адміністративний позов Державної податкової інспекції у Ленінському районі                     м. Севастополя Державної податкової служби, задовольнити. Стягнути з приватного підприємства „Естранс" (99029, м. Севастополь, пр. Ген. Острякова, 61, корп. 1, кімната 520; ЄДРПОУ 35337312, рахунки в установах банків: р/р 260080132337, р/р 260080132337, р/р 260080132337, МФО 320627, АТ „Сбербанк Росії"; р/р 260060328001, р/р 260060328001, р/р 260060328001, МФО 384812, Севаст Ф АТ „Б" фін та Кр" м. Севастополь) на користь Державної податкової інспекції у Ленінському районі                     м. Севастополя Державної податкової служби у дохід державного бюджету Ленінського району м. Севастополя заборгованість перед бюджетом з податку на прибуток у розмірі 502 (пятьсот дві) грн. 33 коп. (р/р 33211865700007, банк отримувача - Головне управління Державного казначейства України у м. Севастополі, МФО 824509 , ЄДРПОУ 24035598, код платежу 18050301) шляхом:- стягнення коштів, які перебувають у власності приватного підприємства „Естранс", у тому числі за рахунок готівки, що належить платнику податків, а також стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих платника. Постанова набирає законної сили в порядку, встановленому статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України, та може бути оскаржена до Севастопольського апеляційного адміністративного суду у порядок і строки, передбачені статтею 186 Кодексу адміністративного судочинства України. Постанова не набрала законної сили. Суддя                                                                      О.В. Мінько                                                                               

СудОкружний адміністративний суд міста Севастополя
Дата ухвалення рішення30.07.2012
Оприлюднено17.09.2012
Номер документу25984331
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1533/12/2770

Постанова від 30.07.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Севастополя

Мінько О.В.

Ухвала від 12.07.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Севастополя

Мінько О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні