Ухвала
від 11.09.2012 по справі 2а-7866/12/1370
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УХВАЛА

про відмову у відкритті провадження в адміністративній справі

11 вересня 2012 р. 2а-7866/12/1370

Суддя Львівського окружного адміністративного суду Мричко Наталія Іванівна, перевіривши матеріали позовної заяви Прокурора Яворівського району Львівської області в інтересах держави в особі Державної екологічної інспекції у Львівській області до Комунального підприємства «Комфорт-Янів»про стягнення коштів в сумі 1 938 562,35 грн., -

встановив:

Прокурор Яворівського району Львівської області в інтересах держави в особі Державної екологічної інспекції у Львівській області звернувся до Львівського окружного адміністративного суду з позовом до Комунального підприємства «Комфорт-Янів», в якому просить стягнути з відповідача (код ЄДРПОУ 36170603) на користь держави суму коштів в розмірі 1 938 562,35 грн. на спеціальний рахунок місцевого бюджету Івано-Франківської селищної ради Яворівського району Львівської області (р/р 33119331700702, банк УДКСУ у Яворівському районі м.Львів, ЄДРПОУ 38011710, МФО 825014, код платежу 24062100), в рахунок відшкодування збитків, заподіяних державні, внаслідок порушень водного законодавства.

При з'ясуванні підстав для відкриття провадження у даній справі, суддя вважає, що провадження не підлягає відкриттю, з огляду на таке.

В період з 25.04.-09.05.2012 року державним інспектором з ОНПС у Львівській області Мацьківим М.М., ОСОБА_2, ОСОБА_3 проведена перевірка дотримання вимог природоохоронного законодавства Комунальним підприємством «Комфорт-Янів». Під час перевірки встановлено, що:

- очисні споруди КП «Комфорт-Янів»призначені для очистки зворотних вод підприємств-організацій, житлового фонду та об'єктів соцкультпобуту з подальшим скидок в р.Верещиця. на день перевірки очисні споруди знаходились в робочому стані. Технічний стан очисних споруд не задовільний. Має місце та спостерігається часткова руйнація розподільних лотків, корозія первинних та вторинних відстійників, поодинока руйнація стінок біофільтрів, що є порушенням правил експлуатації водогосподарських споруд, вимог ст.44, 110 Водного кодексу України;

- скид стічних вод з очисних споруд здійснювався з перевищенням норм встановлених дозволом на спец водокористування нормативів ГДС по таких показниках забруднень, як: завислі речовини, БСК5, БККп, ХСК, СПАР, хлориди, залізо загальне, нафтопродукти та азоту амонійному. Скиди стічних вод очисних споруд з перевищенням встановлених норм ГДС призвів до забруднення поверхневих вод р.Верещиця та є порушенням вимог ст.44, 70, 95, 110 Водного кодексу України, ст. 40,51 ЗУ «Про ОНПС»та постанови КМУ від 25.03.1999 року № 465;

- викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря здійснювалось без спеціального дозволу, що являється порушенням ст.9, 10 ЗУ «Про охорону атмосферного повітря». Статзвітність не складається.

За результатами перевірки складено Акт № 658-06-785 перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства від 25.04-09.05.2012 року.

На підставі Акта № 658-06-785 перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства від 25.04-09.05.2012 року та Методики розрахунку відшкодування збитків, заподіяних державі внаслідок порушення законодавства про охорону та раціональне використання водних ресурсів, затвердженої Міністерством охорони навколишнього природного середовища за № 389 від 20.07.2009 року та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 14.06.2009 року за № 767/16783, державним інспектором з охорони навколишнього природного середовища у Львівській області Мацьківим М., здійснений розрахунок розмірів збитків, заподіяних державі внаслідок самовільного видобування підземної прісної води КП «Комфор-Янів». Визначений розмір завданих збитків становить 1 938 562,35 грн.

У відповідності до ч. 1, 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі -КАС України) завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

До адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи законами України встановлено інший порядок судового провадження.

Згідно припису п. 1 ч. 1 ст. 3 КАС України справа адміністративної юрисдикції (далі - адміністративна справа) - переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Як вбачається із матеріалів справи, позивач просить стягнути з юридичної особи -Комунального підприємства «Комфорт-Янів»суму збитків, яка завдана державі внаслідок порушення відповідачем природоохоронного законодавства, в розмірі 1 938 562,35 грн.,.

Положеннями ч. 2 ст. 21 КАС України встановлено, що вимоги про відшкодування шкоди, заподіяної протиправними рішеннями, діями чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень або іншим порушенням прав, свобод та інтересів суб'єктів публічно-правових відносин, розглядаються адміністративним судом, якщо вони заявлені в одному провадженні з вимогою вирішити публічно-правовий спір. Інакше вимоги про відшкодування шкоди вирішуються судами в порядку цивільного або господарського судочинства.

З аналізу вказаної вище норми вбачається, що для вирішення спорів про відшкодування шкоди встановлений інший порядок судового провадження.

Прокурор Яворівського району звертаючись до Львівського окружного адміністративного суду в інтересах держави в особі Державної екологічної інспекції у Львівській області з позовом до Комунального підприємства «Комфорт-Янів»просить лише відшкодувати збитки завдані державі, проте вимог про вирішення публічно-правового спору не заявляє.

З огляду на викладене вище, суд приходить до переконання, що спір між позивачем та відповідачем (фактично з приводу стягнення коштів) за своїм характером не є публічно-правовим на який поширюється юрисдикція адміністративного суду, тому такі спори повинні вирішуватись в порядку господарського судочинства.

З'ясувавши те, що дану позовну заяву не належить розглядати в порядку адміністративного судочинства, тому відсутні підстави для відкриття провадження у даній справі.

У відповідності до нормативного припису п. 1 ч. 1 ст. 109 Кодексу адміністративного судочинства України суддя відмовляє у відкритті провадження в адміністративній справі, якщо заяву не належить розглядати в порядку адміністративного судочинства.

Керуючись ст.ст. 109, 160, 165 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

УХВАЛИВ:

відмовити у відкритті провадження у справі за позовною заявою Прокурора Яворівського району Львівської області в інтересах держави в особі Державної екологічної інспекції у Львівській області до Комунального підприємства «Комфорт-Янів»про стягнення коштів в сумі 1 938 562,35 грн.

Копію ухвали про відмову у відкритті провадження в адміністративній справі надіслати позивачу, разом із позовною заявою та усіма доданими до неї матеріалами.

Роз'яснити позивачу, що повторне звернення до адміністративного суду з таким самим адміністративним позовом, щодо якого постановлено ухвалу про відмову у відкритті провадження, не допускається.

Роз'яснити позивачу, що розгляд такої категорії справ віднесено до юрисдикції господарського суду.

Апеляційна скарга на ухвалу суду першої інстанції подається протягом п'яти днів з дня проголошення ухвали. Якщо ухвалу було постановлено в письмовому провадженні або без виклику особи, яка її оскаржує, апеляційна скарга подається протягом п'яти днів з дня отримання копії ухвали.

Ухвала суду набирає законної сили в строк та в порядку, визначеному ст. 254 КАС України.

Суддя Мричко Н.І.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.09.2012
Оприлюднено19.09.2012
Номер документу26018575
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-7866/12/1370

Ухвала від 11.09.2012

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Мричко Наталія Іванівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні