Справа № 2а/2570/2614/2012
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
10 вересня 2012 р. м. Чернігів
Чернігівський окружний адміністративний суд у складі:
Головуючої судді - Бородавкіної С.В.
при секретарі - Андрушко І.М.
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Укрпромспец" до Державної податкової інспекції у м.Чернігові Державної податкової служби про скасування податкових повідомлень-рішень ,-
В С Т А Н О В И В :
Позивач 16.08.2012 року звернувся до суду з позовом до Державної податкової інспекції у м.Чернігові Державної податкової служби і просить скасувати податкові повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у м.Чернігові Державної податкової служби від 08.08.2012 року №0002782320 повністю та від 08.08.2012 року №0002792320 частково в розмірі 24752,00 грн. - за основним платежем та 2160,00 грн. - за штрафними санкціями.
Свої позовні вимоги мотивує тим, що в результаті господарських взаємовідносин з ФОП ОСОБА_1 та ТОВ «Тантал Групп», ТОВ «Укрпромспец» було сформовано податковий кредит на загальну суму ПДВ 54563,00 грн., на підставі виданих ФОП ОСОБА_1 та ТОВ «Тантал Групп» відповідних податкових накладних. Дані накладні були видані як результат виконання ФОП ОСОБА_1 та ТОВ «Тантал Групп» на користь ТОВ «Укрпромспец» робіт та поставки (продажу) продукції. Оплата за виконання вказаних послуг були проведена повністю. Отримані податкові накладні від ФОП ОСОБА_1 та ТОВ «Тантал Групп» були оформлені у відповідності до норм ПК України та Наказу Мінфіну України «Про затвердження форми податкової накладної та Порядку заповнення податкової накладної» від 01.11.2011 р. №1379. Крім того, дані податкові накладні у відповідності до вимог п. 201.6 ст. 201 ПК України були внесені до реєстру отриманих податкових накладних та в електронному вигляді надані до ДПІ. Розбіжностей податкової звітності ТОВ «Укрпромспец» з ФОП ОСОБА_1 та ТОВ «Тантал Групп» податковими органами не встановлено. Висновки податкового органу про те, що вищезазначені правочини нікчемні, є безпідставними, так як контрагенти повністю виконали всі умови договорів. Враховуючи вищевикладене, позивач вважає, що підприємством було правомірно віднесені до складу податкового кредиту суми податку на додану вартість та правомірно сформовані валові витрати у вказаному періоді. Господарські операції з контрагентами ФОП ОСОБА_1 та ТОВ «Тантал Групп» мали реальний характер, були вчинені між праводієздатними особами, первинні документи складені у відповідності до чинного законодавства та не мають дефектів форми, змісту або походження чи інших недоліків.
Представник позивача позовні вимоги просив задовольнити в повному обсязі та пояснив, що основним видом діяльності TOB «Укрпромспец» є виготовлення робочого одягу, іншого одягу та аксесуарів, інші види оптової торгівлі. ТОВ «Тантал груп» були надані послуги по пошиву спецодягу (костюм д/с, куртка утепл., кепка, костюм робочий) ТОВ «Укрпромспец» для подальшого використання у господарській діяльності. Пошив спецодягу виконаний з тканини замовника, тобто з тканини,фурнітури придбаної ТОВ «Укрпромспец» у наступних постачальників ТОВ «Гранд текстиль», ФОП ОСОБА_2, ПП ПРОСПЕР, ТОВ «Торговий дім» Укртекс», ТОВ «М- Текстиль центр»,ФОП ОСОБА_3, ТОВ «Тексіка», TOB «СВ Принт». Всі матеріали та фурнітура були оприбутковані ТОВ «Укрпромспец» на склад, проведені у бухгалтерському обліку по рахунку 201 «Матеріали», розрахунки з постачальниками відображені по рахунку 631. Відпущенні зі складу ТОВ «Укрпромспец» матеріали для надання послуг попошиву спецодягу ТОВ «Тантал груп». Готова продукція була оприбуткована на склад, проведена у бухгалтерському обліку по рахунку 26 «Готова продукція» згідно акту виконаних робіт № 01/12 від 01.12.2010 року. Реалізація продукції відображена у видаткових та податкових накладних, проведена у бухгалтерському обліку по рахунку 361. Нарахування податкового кредиту та податкових зобов'язань ТОВ «Укрпромспец» проводилось тільки згідно отриманих та виданих податкових накладних, оформлених згідно чинного законодавства.
Представник відповідача позовні вимоги не визнав та пояснив, що ТОВ „Укрпромспец" у перевіряємому періоді в результаті господарських взаємовідносин з ФОП ОСОБА_1 сформувало податковий кредит на суму ПДВ 21223 грн. ДПІ у м. Чернігові було проведено документальну позапланову невиїзну перевірку ФОП ОСОБА_1 з питань правомірності нарахування податкових зобов'язань та податкового кредиту декларацій з податку на додану вартість за період з 01.10.2010 року по 31.12.2011 року. Відповідно до наданих на перевірку документів встановлено, що до складу податкових зобов'язань у липні-серпні 2011 року, жовтні 2011 року, грудні 2011 року включено операції з покупцем ТОВ „Укрпромспец". Постачальниками товарів для ФОП ОСОБА_1, були суб'єкти господарювання, які відповідно до даних системи автоматизованого співставлення даних податкового кредиту та податкових зобов'язань, мають ознаки ризикового кредиту, а саме: встановлено розбіжності між сумою податкових зобов'язань постачальників та сумою податкового кредиту ФОП ОСОБА_1 А тому, фінансово-господарська діяльність ФОП ОСОБА_1 здійснювалася поза межами правового поля. Фінансово-господарські взаємовідносини між ФОП ОСОБА_1 та контрагентами є такими, що вчинено без наміру створення правових наслідків, які обумовлювались цими правочинами.
TOB „Укрпромспец" у грудні 2011 року в результаті господарських взаємовідносин з ТОВ „Тантал Групп" сформувало податковий кредит на суму ПДВ 33340 грн. Актом перевірки Бориспільської ОДПІ від 24.03.2011 року № 236/23-1/37222463 про результати проведення документальної невиїзної перевірки ТОВ „Тантал Групп" було встановлено, що товариство за юридичною адресою не знаходиться, інформація про місцезнаходження відсутня; невстановлені особи, використовуючи ім'я директора для прикриття незаконної діяльності, створили підприємство ТОВ „Тантал Групп"; створення даного підприємства було направлене на здійснення протиправної діяльності направленої на ухилення від сплати податків, відмивання та легалізацію коштів. Господарські операції ТОВ „Тантал Групп" та контрагентів - покупців не містять суті своїх розумних економічних або інших причин (ділової мети) систематичного (протягом місяця) придбання та продажу товарів. Наслідком діяльності ТОВ „Тантал Групп" є виключно чи переважно формування податкових зобов'язань та податком кредиту на адресу контрагентів. Тобто, угоди, укладені з контрагентами на реалізацію ТМЦ (робіт, послуг) мають протиправний характер. Таким чином, в ході проведення аналізу встановлено: неможливість фактичного здійснення ТОВ «Тантал Групп» господарських операцій через відсутність майна та інших матеріальних ресурсів, економічно необхідних для здійснення операцій з купівлі-продажу; відсутність необхідних умов для досягнення результатів економічної діяльності у зв'язку з відсутністю трудових ресурсів, основних фондів, складських приміщень, транспортних засобів. Враховуючи вищенаведене, усі операції купівлі-продажу з ТОВ „Тантал Групп" не спричиняють реального настання правових наслідків, а отже є нікчемними по ланцюгу до вигодонабувача. Отже, в ході перевірки не підтверджено наявність поставок товарів (послуг), що свідчить про те, що правочини між ФОП ОСОБА_1, ТОВ „Тантал Групп" та підприємствами покупцями та постачальниками здійснені без мети настання реальних наслідків. Отже, зазначені правочини відповідно до ч. 1, 2 ст.215, ч. 5 ст.203 Цивільного кодексу України є нікчемним, і в силу ст.216 Цивільного кодексу України не створюють юридичних наслідків, крім тих, що пов'язані з їх недійсністю.
Заслухавши пояснення сторін, дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позов підлягає задоволенню виходячи з наступного:
30.07.2012 року працівниками ДПІ у м.Чернігові була проведена документальна планова виїзна перевірка фізичної особи-підприємця Товариства з обмеженою відповідальністю "Укрпромспец" з питань дотримання вимог податкового та іншого законодавства за період з 05.08.2009 року по 31.03.2012 року, за результатами якої складено акт №1375/22/36570820 від 30.07.2012 р. (а.с.12-57).
Перевіркою було встановлено наступні порушення:
п.3.1 ст.3, п.5.1, п.п.5.2.1 п.5.2, п.п.5.3.9 п.5.3 ст.5 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» від 22.05.97 №283/97-ВР, п. 14.1.27 пп.14.1 ст. 14, п.п. 134.1.1 п.134.1 ст.134, п.138.1 ст.138, пп.139.1.9 п.139.1 ст.139 Податкового кодексу України, в результаті чого занижено податок на прибуток у загальній сумі 36509 грн. у т.ч. за 2010 р. у сумі 4320 грн., за 3 квартал 2011 р. у сумі 20432 грн., за 4 квартал 2011 р. у сумі 11757 грн.;
п.п. 7.7.1 п.7.7 ст.7 Закону України від 03.04.1997р. №168/97-ВР "Про податок на додану вартість", п. 198.2, п. 198.6 ст. 198, п.200.1, п. 200.2 ст. 200 Податкового кодексу України від 02.12.2010р. №2755-VI, в результаті чого занижено суму податку на додану вартість, що підлягає сплаті до бюджету у загальній сумі 54563 грн. у т.ч. за грудень 2010 р. у сумі 36796 грн., за липень 2011 р у сумі 7450 грн., за серпень 2011р у сумі 7750 грн., за вересень у сумі 1270 грн., за жовтень 2011р у сумі 1297 грн., та завищено від'ємне значення з ПДВ за вересень у сумі 1297 грн.;
На підставі акта перевірки відповідачем прийнято податкові повідомлення-рішення від 08 серпня 2012 р.: № 0002782320 про збільшення позивачу суми грошового зобов'язання з податку на додану вартість у розмірі 81845,00 грн., в тому числі за основним платежем - 54563,00 грн., за штрафними санкціями - 27282,00 грн. (а.с.76); №0002792320 про збільшення позивачу суми грошового зобов'язання з податку на прибуток приватних підприємств у розмірі 38669,00, в тому числі 36509,00 грн. - за основним платежем та 2160,00 грн. - за штрафними санкціями (а.с.77).
Відповідно до ст. 3 Господарського кодексу України під господарською діяльністю у цьому Кодексі розуміється діяльність суб'єктів господарювання у сфері суспільного виробництва, спрямована на виготовлення та реалізацію продукції, виконання робіт чи надання послуг вартісного характеру, що мають цінову визначеність.
Господарська діяльність здійснюється у загальній економічній сфері, а тому має суто економічні властивості, що неможливо без вартісної оцінки і взаємооцінки, еквівалентності обміну, відповідних обчислень і розрахунків. Тому така ознака результатів господарської діяльності, як цінова визначеність, наявна в абсолютній більшості випадків, хоча в некомерційній господарській діяльності можливе безкоштовне надання результатів останньої.
На момент виникнення спірних правовідносин діяли норми Законів України «Про оподаткування прибутку підприємств» та «Про податок на додану вартість». З 01.01.2011 року набрав чинності Податковий кодексу України, норми якого в частині визначення податку на прибуток та податку на додану вартість кореспондуються з нормами Податкового кодексу України.
Відповідно до п.п.14.1.27 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України витрати - сума будь-яких витрат платника податку у грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, здійснюваних для провадження господарської діяльності платника податку, в результаті яких відбувається зменшення економічних вигод у вигляді вибуття активів або збільшення зобов'язань, внаслідок чого відбувається зменшення власного капіталу (крім змін капіталу за рахунок його вилучення або розподілу власником)
Відповідно до п.п. 134.1.1 п.134.1 ст.134 Податкового кодексу України об'єктом оподаткування є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом зменшення суми доходів звітного періоду, визначених згідно зі статтями 135 - 137 цього Кодексу, на собівартість реалізованих товарів, виконаних робіт, наданих послуг та суму інших витрат звітного податкового періоду, визначених згідно зі статтями 138 - 143 цього Кодексу, з урахуванням правил, встановлених статтею 152 цього Кодексу.
Відповідно до п.138.1 ст.138 Податкового кодексу України витрати, що враховуються при обчисленні об'єкта оподаткування, складаються із: витрат операційної діяльності, які визначаються згідно з пунктами 138.4, 138.6 - 138.9, підпунктами 138.10.2 - 138.10.4 пункту 138.10, пунктом 138.11 цієї статті: інших витрат, визначених згідно з пунктом 138.5, підпунктами 138.10.5, 138.10.6 пункту 138.10, пунктами 138.11, 138.12 цієї статті, пунктом 140.1 статті 140 і статтею 141 цього Кодексу; крім витрат, визначених у пунктах 138.3 цієї статті та у статті 139 цього Кодексу.
Відповідно до п.п. 139.1.1 п.139.1 ст.139 Податкового кодексу України не включаються до складу витрат витрати, не пов'язані з провадженням господарської діяльності.
Відповідно до п.198.1 ст.198 Податкового кодексу України право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з:
а) придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг;
б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів, у тому числі при їх ввезенні на митну територію України (у тому числі у зв'язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності);
в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України;
г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу.
Відповідно до п.198.2 ст.198 Податкового кодексу України датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше;
дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг;
дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.
Відповідно до п.198.3 ст.198 Податкового кодексу України податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з:
придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку;
придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.
Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.
Відповідно до п.198.6 ст.198 Податкового кодексу України не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними (або підтверджені податковими накладними, оформленими з порушенням вимог статті 201 цього Кодексу) чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.
Відповідно до п.200.1 ст.200 Податкового кодексу України сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.
Відповідно до п.200.2 ст.200 Податкового кодексу України при позитивному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету у строки, встановлені цим розділом.
Відповідно до п.201.6 ст.200 Податкового кодексу України податкова накладна є податковим документом і одночасно відображається у податкових зобов'язаннях і реєстрі виданих податкових накладних продавця та реєстрі отриманих податкових накладних покупця.
Частинами 2 та 3 ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» передбачено, що підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи. Первинні і зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати обов'язкові реквізити: назва документа; дата і місце складання; назва підприємства, від імені якого складається документ; зміст і обсяг господарської операції; одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що мають можливість ідентифікувати особу, які брала участь у здійсненні господарської операції.
Отже, на підтвердження включення сум ПДВ до складу податкового кредиту необхідні документи, оформлені відповідно до вимог, встановлених ст.9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», зокрема: документи, що підтверджують факт отримання послуг від іншої особи та документи, що підтверджують зв'язок понесених витрат з господарською діяльністю платника податку.
Товариство з обмеженою відповідальністю "Укрпромспец" зареєстровано Виконавчим комітетом Чернігівської міської ради 04.08.2009 р. (том № 1 а.с.139-142).
Як вбачається з довідки з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України, серед основних видів господарської діяльності ТОВ "Укрпромспец" є виробництво робочого одягу, виробництво верхнього одягу, виробництво іншого одягу та аксесуарів (том № 2 а.с.8).
Позивач отримував замовлення на пошив одягу, у зв'язку з чим здійснював закупку тканин та іншої необхідної продукції для пошиву у ФОП ОСОБА_4, ПП «Текстиль-Контакт», ФОП ОСОБА_2, ТОВ «М-ТекстильЦентр», ТОВ «Гранд Текстиль», ТОВ «СВ-Принт», ПП «Проспер», ТОВ «Торговий дім «Уртекст», ТОВ «Тексіка», що підтверджується первинними документами, а саме: податковими накладними, рахунками-фактурами, видатковими накладними, виписками з особового рахунку (том № 2 а.с.52-98).
01.11.2010 р. між ТОВ "Укрпромспец" (замовник) та ТОВ "Тантал Груп" (виконавець) було укладено договір про надання послуг №02/11-502, відповідно до якого виконавець зобов'язується за завданням замовника надати послуги по пошиву спецодягу, в порядку і на умовах, визначених договором (том №1 а.с.78).
Відповідно до п. 2 договору згідно з цим договором, виконавець надає замовнику наступні послуги: пошив спецодягу (костюмів д/с, курток утеплених, костюмів робочих, кепок).
Відповідно до п. 3 договору вартість послуг визначається сторонами по факту їх надання по результатам кожного календарного місяця та фіксується в актах про надання послуг по пошиву. Акт про надання послуг підписується сторонами до 01 числа місяця, наступного за календарним місяцем, в якому фактично надавалися послуги. Загальна сума договору 200040,00 гривень.
Відповідно до п.п.4.1 п. 4 договору обов'язки виконавця: своєчасно та якісно надавати послуги зазначені в п. 2.1 цього договору; при виникненні обставин, що перешкоджають належному виконанню своїх зобов'язань, згідно з цим договором, терміново повідомити про це замовника; складати та передавати замовнику акти про надання послуг.
Відповідно до п.п.4.2 п. 4 договору обов'язки замовника: приймати від виконавця послуги, що надаються згідно з цим договором; після контролю за достовірністю актів про надання послуг виконавцем, підписувати ці акти в одноденній термін з моменту одержання; оплачувати послуги, на умовах та в порядку зазначеному в п. 3 цього договору.
Виконання даного договору підтверджується наступними документами:
Згідно акту здачі-прийняття робіт (надання послуг) ТОВ «Тантал Груп» були виконані наступні послуги для ТОВ "Укрпромспец": пошив костюма д/с - 916 шт., пошив куртки утепл. - 1072 шт., пошив кепок - 218 шт., пошив костюму роб. - 30 шт. на загальну суму 200040,00 грн., в т.ч. ПДВ -3340,00 грн. (том №1 а.с.79).
Придбання товару також підтверджуються податковою накладною №2075 від 01.12.2010 р. на загальну суму 200040,00 грн., в т.ч. ПДВ -3340,00 грн. (том №1 а.с.80).
Позивачем було оплачено послуги пошиву одягу, що підтверджується квитанціями до прибуткового касового ордера (том №1 а.с.81-86).
ТОВ «Тантал Груп» отримувало для пошиву тканину зі склада позивача та здійснювало доставку готової продукції своїм транспортом.
Готову продукцію було отримано, підписано акт виконаних робіт та прийнято на склад ТОВ «Укрпромспец», про що зроблено запис по бухгалтерському рахунку 26 «Готова продукція».
Дану продукцію ТОВ «Укрпромспец» було відвантажено ТОВ «Інтернафта Інвест» згідно видаткової накладної № 276 від 13.12.2010 р: костюм д/с - 204 шт., куртка утеплена - 210 шт. на загальну суму 96651,72 грн., в т.ч. ПДВ - 16108,62 грн. (том №2 а.с.100) та видаткової накладної № 284 від 15.12.2010 р.: костюм д/с - 696 шт., куртка утеплена - 782 шт. на загальну суму 344776,20 грн., в т.ч. ПДВ - 57462,70грн. (том №2 а.с.99).
Оплату за відвантажену продукцію ТОВ «Інтернафта Інвест» здійснило у повному обсязі в сумі 441427,92 грн. шляхом перерахування коштів на р/р 2600693500175 в КМФ ПАТ «УСБ» м.Київ ТОВ «Укрпромспец».
Куртка утеплена - 80 шт. відвантажено ТОВ «Первомайськдизельмаш» згідно накладної №9 від 24.01.2011 року в частині власної продукції на загальну суму 89363,78 грн. Вся продукція відвантажена та оплачена повністю (том №2 а.с.145).
Костюм д/с - 8 шт. відвантажено ТОВ «Гарант-автомаркет» згідно накладної № 309 від 23.12.2010 р. Оплата в сумі 1820,06 грн. здійснена повністю.
Костюм д/с -8 шт. відвантажено ВАТ «Ічнянський молочно-консервний комбінат» по згідно накладних від 29.12.2010р. №№311,314 (том №2 а.с.107-108).
Кепки - 218 шт. відвантажено ВАТ «Ічнянський молочно-консервний комбінат» у частині продукції згідно накладної №281 від 17.12.2010р., №315,310,312 від 29.12.2012 року (том № 2 а.с.109 - 112).
Костюм робочий -21 шт. відвантажено ВАТ «Кременчуцький завод технічного вуглецю» згідно накладної № 317 від 29.12.2010 року на суму 3664,58 грн. Оплата здійснена в повному обсязі (том № 2 а.с.143).
Костюм робочий - 9 шт. відвантажено ВАТ «Ічнянський молочно консервний комбінат» згідно накладної № 313 від 29.12.2010 року. Оплата проведена в повному обсязі (том №2 а.с.106).
Всі операції по отриманню, відвантаженню та оплаті за готову продукцію відображені у бухгалтерському обліку ТОВ «Укрпромспец» на рахунках 631,26,28.
15.12.2010 р. між фізичною особою-підприємцем ОСОБА_1 (продавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Укрпромспец" (покупець) було укладено договір № 2, відповідно до п.1 якого продавець зобов'язується передати у власність покупця товар - логотип (шеврон) згідно накладної, яка є невід'ємною частиною договору. Загальна сума договору складає 29736,00 грн., в т.ч. ПДВ - 3456,00 грн. (том №2 а.с.87).
Відповідно до п. 6.1 договору поставка товару здійснюється на умовах СРТ (ІНКОТЕРМС 2000) - постачальник оплачує перевезення товару до погодженого місця призначення.
Договір було виконано належним чином, що підтверджується видатковою накладною №1203 від 15.12.2010 року, відповідно до якої було отримано логотипи (шеврон) на загальну суму 20736,00 грн., в т.ч. ПДВ - 3456,00 грн. (том №1 а.с.88) та податковою накладною №1203 від 15.12.2010 р. на загальну суму 20736,00 грн., в т.ч. ПДВ - 3456,00 грн. (том №1 а.с.89). Товар був оплачений в повному обсязі, що підтверджується випискою з банку (том №1 а.с.91).
Логотипи були отримані для подальшого використання у господарській діяльності, а саме для нашивки на готову продукцію для ВАТ «Ічнянський молочно-консервний комбінат», відвантажену згідно накладних № 281 від 17.12.2010 року та від 29.12.2010 р. №310,311,312,313,314,315,317 (том №2 а.с.107-112). ВАТ «Ічнянський молочно-консервний комбінат» було оплачено товар в повному обсязі, що підтверджується виписками з банку (том №2 а.с.114-130).
01.06.2011 р. між фізичної особою-підприємцем ОСОБА_1 (продавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Укрпромспец" (покупець) було укладено договір № 106/11, відповідно до п.1 якого продавець зобов'язується передати у власність покупця товари згідно накладної, яка є невід'ємною частиною договору (том № 1 а.с.92).
Відповідно до п. 6.1 договору поставка товару здійснюється на умовах СРТ (ІНКОТЕРМС 2000) - постачальник оплачує перевезення товару до погодженого місця призначення.
Згідно даного договору був відвантажений, отриманий та оплачений наступний товар:
Логотипи для спецодягу були отримані позивачем від ФОП ОСОБА_1 згідно видаткової накладної № 5 від 05.07.2011 року на загальну суму 11000,00 грн., в т.ч. ПДВ - 1833,33 грн. (том № 1а.с.95). Придбання логотипів також підтверджується податковою накладною №5 від 05.07.2011 р. на загальну суму 11000,00 грн., в т.ч. ПДВ - 1833,33 грн. (том № 1а.с.94). Товар був оплачений в повному обсязі, що підтверджується випискою з банку (том №1 а.с.96-97).
Готову продукцію було відвантажено ТОВ «Чистий світ -К» згідно видаткової накладної № 1189 від 08.07.2011 року на загальну суму 41599,20 грн., в т.ч. ПДВ - 6933,20 грн. (том №2 а.с.146).
Костюм робочий - 80 шт. були отримані позивачем від ФОП ОСОБА_1 згідно видаткової накладної №14 від 14 липня 2011 року на суму 8600,00грн., в т.ч. ПДВ - 1433,33 грн. (том №1 а.с.99). Придбання костюмів також підтверджується податковою накладною №14 від 14 липня 2011 року на суму 8600,00грн., в т.ч. ПДВ - 1433,33 грн. (том №1 а.с. 100). Товар був оплачений в повному обсязі, що підтверджується рахунком на оплату №141 від 14.07.2011 р. (том №1 а.с.98).
Товар було відвантажено наступним покупцям: Корпорація «Укртрансбуд» згідно видаткових накладних №12021 від 16.07.2011р. на суму 2485,00 грн., № 1194 від 15.07.2011 року на суму 9913,68 грн., № 1206 від 14.07.2011 року на суму 3625,94 грн. (том № 2 а.с.183-185); ПАТ Готель «Ореанда» згідно видаткової накладної №1215 від 22.07.2011 року на суму 11736,84 грн. (том №2 а.с.181).
Костюм робочий (куртка+п/к) - 260 шт. були отримані позивачем від ФОП ОСОБА_1 згідно видаткової накладної № 27 від 27.07.2011 року на суму 25100,00 грн., в т.ч. ПДВ - 4183,33 грн. (том №1 а.с.103). Придбання костюмів також підтверджується податковими накладними №1910 від 19.07.2011 р. на суму 10000,00 грн., в т.ч. ПДВ - 1666,67 грн., №221 від 22.07.2011 р. на суму 10000,00 грн., в т.ч. ПДВ - 1666,67 грн., №271 від 27.07.2011 р. на суму 5100,00 грн., в т.ч. ПДВ - 850,00 грн. (том № 1 а.с.104-106). Товар був оплачений в повному обсязі 19.07.2011 року на суму 10000,00 грн., 22.07.2011 року на суму 10000,00 грн., 27.07.2011 року на суму 5100,00 грн. (том № 1 а.с.107-108).
Товар було відвантажено наступним покупцям: ЗАТ «Чернігівський автозавод» згідно видаткової накладної № 1243 від 12.08.2011р. на суму 28614,11 грн., в т.ч. ПДВ - 4769,02 грн. (том №2 а.с.159); ТОВ «ТРАНСІНВЕСТ» згідно видаткової накладної №1238 від 11.08.2012 року на суму 1958,04 грн., в т.ч. ПДВ - 326,34 грн. (том №2 а.с.158);ТОВ «Екотек» згідно видаткової накладної №1234 від 04.08.2011 року на суму 1309,98 грн., в т.ч. ПДВ - 218,33 грн. (том №2 а.с.157); Сімейне приватне підприємство «Респект Плюс» згідно накладної №1214 від 27.07.2011 року на суму 1447,20 грн., в т.ч. ПДВ - 241,20 грн. (том №2 а.с.152); ТОВ «Янг Україна» видаткової накладної № 1217 від 27.07.2011 року на суму 2897,50 грн., в т.ч. ПДВ - 482,92 грн. (том № 2 а.с.150); Колективне підприємство Ніжинська ПШМК в частині продукції згідно видаткової накладної №1245 від 16.08.2011 року на загальну суму 22407,05 грн., в т.ч. ПДВ - 3734,51 грн.
Костюм (куртка +п/к) з логотипом - 100 шт. були отримані позивачем від ФОП ОСОБА_1 згідно видаткової накладної №08 від 08.08.2011 року на суму 20600,00 грн., в т.ч. ПДВ - 3433,33 грн. (том №1 а.с.110). Придбання костюмів також підтверджується податковою накладною №08 від 08.08.2011 року на суму 20600,00 грн., в т.ч. ПДВ - 3433,33 грн. (том № 1 а.с.111). Товар був оплачений в повному обсязі, що підтверджується випискою по рахунку (том №1 а.с.112-113).
Готову продукцію було відвантажено ПРАТ «Мамалигівський гіпсовий завод» згідно видаткової накладної №1235 від 10.08.2011 року на загальну суму 27355,61 грн. (том №2 а.с.179).
Костюм камуфльований - 80 шт. були отримані позивачем від ФОП ОСОБА_1 згідно видаткової накладної №15 від 15.08.2011 року на суму 10500,00 грн., в т.ч. ПДВ - 1750,00 грн. (том №1 а.с.114). Придбання костюмів також підтверджується податковою накладною №15 від 15.08.2011 року на суму 10500,00 грн., в т.ч. ПДВ - 1750,00 грн. (том №1 а.с.115). Товар був оплачений в повному обсязі, що підтверджується виписками по рахунку (том №1 а.с.116-117).
Готову продукцію було відвантажено ВАТ «Ічнянський завод сухого молока та масла» згідно видаткової накладної №1253 від 18.08.2011 р. на суму 18451,19 грн., в т.ч. ПДВ - 3075.20 грн. (том №2 а.с.177) та ПАТ «Кременчуцький колісний завод» згідно видаткової накладної №1250 від 17.08.2011 року на суму 2779,92 грн., в т.ч. ПДВ - 463,32 грн. (том №2 а.с.174).
Костюм робочий з логотипом (чорний) - 95 шт. були отримані позивачем від ФОП ОСОБА_1 згідно видаткової накладної №22 від 22.08.2011 року на суму 15400,00 грн., в т.ч. ПДВ - 2566,67 грн. (том № 1 а.с.118). Придбання костюмів також підтверджується податковою накладною №22 від 22.08.2011 р. на суму 15400,00 грн., в т.ч. ПДВ - 2566,67 грн. (том № 1 а.с.119). Товар був оплачений в повному обсязі, що підтверджується випискою по рахунку (том №1 а.с.120).
Готову продукцію було відвантажено ТОВ «Пісковський завод скловиробів» згідно видаткової накладної № 1277 від 07.09.2011 року на загальну суму 46815,50 грн., в т.ч. ПДВ - 7802,58 грн.
Тканина х/б 100 - 465м була отримана позивачем від ФОП ОСОБА_1 згідно видаткової накладної № 08 від 08.09.2011 року на суму 15400,00 грн., в т.ч. ПДВ - 2566,67 грн. (том №1 а.с.121). Придбання тканини також підтверджується податковою накладною №915 від 08.09.2011 р. на суму 15400,00 грн., в т.ч. ПДВ - 2566,67 грн. (том №1 а.с.123). Товар був оплачений в повному обсязі, що підтверджується випискою по рахунку (том №1 а.с.124). Дана тканина використана у власному виробництві для пошиву костюмів для ТОВ «ТИТАН». Готова продукція оплачена у повному обсязі та відвантажена згідно видаткових накладних від 20.09.2011 року №№ 1295,1296,1297,1298,1300,1301 (том №2 а.с.116-171).
Для зберігання та виготовлення продукції позивач орендував у Закритого акціонерного товариства по туризму та екскурсіях «Чернігівтурист» нежиле приміщення, а саме: 2-й поверх будинку допоміжних послуг загальною площею 124,5 м2, що розташований за адресою: м.Чернігів, вул.Шевченка, 103, що підтверджується договором №30 від 15.11.2010 р. (том №2 а.с.9-16).
Перевезення готової продукції для замовників здійснюється ПП «Нічний експрес» та ТОВ «Транспортна компанія «САТ», ТОВ «Євро Експрес», що підтверджується договорами на перевезення вантажів автомобільним транспортом (том №2 а.с.17-23)
Всі операції по отриманню, відвантаженню та оплаті за товар, готову продукцію та матеріали відображені у бухгалтерському обліку ТОВ «Укрпромспец» в журналах-ордерах по рахунках 631, 26, 28.
На момент здійснення позивачем господарських операцій ТОВ «Тантал Груп» та ФОП ОСОБА_1 були належним чином зареєстровані в якості суб'єктів господарювання, що підтверджується витягами та довідками з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (том №2 а.с.6-8).
Таким чином, суд вважає, що дані господарські операції між позивачем та ТОВ «Тантал Груп» та ФОП ОСОБА_1 мали реальний характер, оскільки придбання товару, зазначеного у податкових та видаткових накладних, відбулось з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності ТОВ «Укрпромспец», наявні всі належні первинні документі, які вимагаються від покупця законодавством і підтверджують реальність господарських операцій, які є підставою для формування податкового обліку, також господарські операції спричинили реальні зміни майнового стану платника податків.
Крім того, податковий орган, не подав жодних доказів на підтвердження того, що позивач діяв без належної обачності й обережності і йому мало бути відомо про порушення, які допускав його контрагент, а також не зазначено інших обставин, які могли б свідчити про недобросовісність позивача. Також не доведено та не надано доказів, які б свідчили про наявність обставин, що виключають обґрунтованість заявленої позивачем податкової вигоди - як-то безтоварний та/або фіктивний характер здійснених операцій.
Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Згідно з ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Всупереч наведеним вимогам відповідач, як суб'єкт владних повноважень, не довів правомірності прийнятих ним податкових повідомлень-рішень від 08.08.2012 року №0002782320 та №0002792320.
Встановивши, на підставі досліджених доказів та їх правової оцінки, підтвердження відповідними розрахунковими, платіжними та іншими документами надання контрагентом позивачу товару, відображення таких операцій в бухгалтерському обліку позивача та надання до перевірки всіх необхідних первинних документів, які відповідали вимогам законодавства, суд вважає, що позивачем не було порушено вимог Законів України «Про оподаткування прибутку підприємств» та «Про податок на додану вартість», Податкового кодексу України, а тому позовні вимоги про скасування податкових повідомлень-рішень Державної податкової інспекції у м.Чернігові Державної податкової служби від 08.08.2012 року №0002782320 повністю та від 08.08.2012 року №0002792320 частково в розмірі 24752,00 грн. - за основним платежем та 2160,00 грн. - за штрафними санкціями з підстав, наведених позивачем у позовній заяві, підлягають задоволенню.
Керуючись статтями 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В :
Позов задовольнити.
Скасувати податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у м.Чернігові Державної податкової служби від 08.08.2012 року №0002782320 повністю.
Скасувати податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у м.Чернігові Державної податкової служби від 08.08.2012 року №0002792320 частково в розмірі 24752,00 грн. - за основним платежем та 2160,00 грн. - за штрафними санкціями.
Стягнути з Державного бюджету України (р/р 31216206784002, код 38054398, отримувач: Державний бюджет м.Чернігова, банк отримувача: ГУ ДКСУ у Чернігівській області, МФО 853592) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Укрпромспец" (код 36570820) судові витрати в сумі 1087,57 грн.
Постанова набирає законної сили та може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду у порядок і строки, передбачені статтями 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Бородавкіна С.В.
Суд | Чернігівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.09.2012 |
Оприлюднено | 19.09.2012 |
Номер документу | 26019276 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернігівський окружний адміністративний суд
Бородавкіна С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні