Постанова
від 11.09.2012 по справі 2а/0570/7769/2012
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

11 вересня 2012 р. Справа № 2а/0570/7769/2012

Приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17

час прийняття постанови: о 12 год. 15 хв.

Донецький окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Кочанової П.В.

при секретарі Скутельник Ю.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Донецького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Закритого акціонерного товариства «Трест Донбастрансбуд» Дочірнього підприємства «Будівельно - монтажний поїзд №2» про стягнення адміністративно - господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі 6037, 50 грн. та пені у розмірі 72, 60 грн., -

за участю представників сторін:

від позивача: Чабаненко Є.О.за довіреністю № 03-01/23 від 03.01.2012 р.

від відповідача: не з'явився

ВСТАНОВИВ:

Донецьке обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів звернулось до Донецького окружного адміністративного суду із адміністративним позовом до Закритого акціонерного товариства «Трест Донбастрансбуд» Дочірнього підприємства «Будівельно - монтажний поїзд №2» про стягнення адміністративно - господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі 6037,50 грн. та пені у розмірі 72, 60 грн., мотивуючи свої вимоги тим, що відповідачем надано звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів за 2011 рік, відповідно до якого середньооблікова чисельність штатних працівників облікового складу відповідача становила 8 осіб.

Таким чином, позивач зазначає, що згідно ч. 1 ст. 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» у 2011 році повинно бути працевлаштовано 1 інваліда. Втім, за даними звіту інваліди не працювали на вказаному підприємстві.

Отже, відповідач не виконав норматив по створенню 1 робочого місця по працевлаштуванню інвалідів. За проведеними позивачем підрахунками сума адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів становила 6 037, 50 грн.

Статтею 20 Закону та пунктом 4 Порядку сплати підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, суми адміністративного - господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 31.01.2007 року № 70, зазначається, що порушення термінів сплати адміністративно - господарських санкцій тягне за собою нарахування пені у розмірі 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України за кожний календарний день прострочення. У зв'язку з цим, станом на 14.06.2012 року сума нарахованої пені складає 72,60 грн.

На підставі чого, позивач просить стягнути з відповідача адміністративно-господарську санкцію та пеню у загальній сумі 6 110, 10 грн.

Представник позивача в судовому засіданні підтримав позовні вимоги та просив суд задовольнити позов у повному обсязі.

Частиною 4 статті 33 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у разі ненадання особами, які беруть участь у справі, інформації щодо їх поштової адреси судовий виклик або судове повідомлення надсилаються: юридичним особам та фізичним особам - підприємцям - за адресою місцезнаходження (місця проживання), що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців. У разі відсутності осіб, які беруть участь у справі, за такою адресою вважається, що судовий виклик або судове повідомлення вручене їм належним чином.

Відповідно до ч. 4 ст. 128 КАС України, у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.

Оскільки ухвала суду та повістки були направлені відповідачу рекомендованим листом за адресою його реєстрації, але були повернуті на адресу суду з відміткою пошти «за закінченням терміну зберігання», тому суд вважає, що вжив усі залежні від нього заходи для повідомлення відповідача про розгляд справи.

За таких обставин суд вважає, що Закрите акціонерне товариство «Трест Донбастрансбуд» Дочірнього підприємства «Будівельно - монтажний поїзд №2» отримав копію ухвали про відкриття провадження у справі та повістки, але в установлений законодавством строк заперечення та необхідні документи до суду не надав.

Дослідивши подані документи і матеріали, заслухавши пояснення повноважного представника позивача, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.

Відповідно до пункту 1 Положення про Донецьке обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів, затвердженого наказом № 81 від 26.05.2011 року директора Фонду соціального захисту інвалідів (далі - Положення), Донецьке обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів (надалі - відділення Фонду) є територіальним органом бюджетної установи Фонду соціального захисту інвалідів.

Згідно покладених на нього завдань відділення Фонду здійснює контроль за виконанням підприємствами нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів та за своєчасним перерахуванням сум адміністративно-господарських санкцій, що надходять від підприємств, за недодержання ними цього нормативу (пункт 5 Положення).

Основи соціальної захищеності інвалідів в Україні та гарантування їм рівних з усіма іншими громадянами можливості для участі в економічній, політичній і соціальній сферах життя суспільства, створення необхідних умов, які дають можливість інвалідам вести повноцінний спосіб життя згідно з індивідуальними здібностями і інтересами визначені положеннями Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні».

Відповідно до частини третьої статті 18 Закону вказує, що підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

У відповідності зі ст. 19 Закону для всіх підприємств, установ і організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі 4% від середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.

Підприємства, установи і організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, встановленого частиною першою статті 19 вказаного Закону, і забезпечують працевлаштування інвалідів. При розрахунках кількість робочих місць округляється до цілого значення.

Як вбачається зі Звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2011 рік, наданого відповідачем до відділення Фонду, середньооблікова численність штатних працівників облікового складу становила 8 осіб.

Таким чином, відповідно до ч. 1 ст. 19 Закону на ЗАТ «Трест Донбастрансбуд» ДП «Будівельно - монтажний поїзд №2» у 2011 році повинно було працевлаштовано 1 інваліда, фактично ж, за даними вищевказаного звіту інваліди не працювали.

Отже, у відповідності до викладених приписів законодавства відповідач не виконав норматив по створенню 1 робочого місця по працевлаштуванню інвалідів.

Згідно із ч. 3 ст. 19 Закону підприємства, установи, організації, в тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи які використовують найману працю, самостійно здійснюють працевлаштування інвалідів у рахунок нормативів робочих місць виходячи з вимог статті 18 цього закону.

Відповідно до ст. 18 Закону забезпечення прав інвалідів на працевлаштування та оплачувану роботу, в тому числі з умовою про виконання роботи вдома, здійснюється шляхом їх безпосереднього звернення до підприємств, установ, організацій, чи до державної служби зайнятості.

Підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально - економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

У відповідності до вимог ст. 19 Закону України "Про зайнятість населення" Державна служба зайнятості має право, зокрема, направляти для працевлаштування на підприємства, в установи і організації всіх форм власності при наявності там вільних робочих місць (вакантних посад) громадян, які звертаються до служби зайнятості, відповідно до рівня їх освіти і професійної підготовки, а інвалідів, крім того, - відповідно до рекомендацій МСЕК, наявних у них кваліфікації і знань та з урахуванням їх побажань.

Відповідно до аб. 2 п. 2 ст. 19 цього Закону Державна служба зайнятості має право також одержувати від підприємств, установ і організацій, незалежно від форм власності, адміністративні дані по наявність вакантних робочих місць, у тому числі призначених для працевлаштування інвалідів, характер і умови праці на них, про всіх вивільнюваних, прийнятих і звільнених працівників та інформацію про передбачувані зміни в організації виробництва і праці, інші заходи, що можуть призвести до вивільнення працівників.

Постановою Кабінету Міністрів України від 31 січня 2007 року № 70 "Про реалізацію статей 19 і 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" затверджений Порядок подання підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, звітів про зайнятість і працевлаштування інвалідів та інформації, необхідної для організації їх працевлаштування (надалі Порядок).

Згідно з Порядком інформація про наявність вільних робочих місць (вакантних посад) для працевлаштування інвалідів роботодавці подають центру зайнятості за місцем їх реєстрації як платників страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття.

З огляду на викладене, обов'язок по працевлаштуванню інвалідів відповідно до встановленого Законом нормативу, покладається як на роботодавця, так і на державну службу зайнятості.

Як вбачається з матеріалів справи, а саме з Листа № 03-997 від 27.08.2012 року Дебальцевського міського центру зайнятості надісланого на адресу Донецького відділення Фонду соціального захисту інвалідів за період 2011 року від Закритого акціонерного товариства «Трест Донбастрансбуд» Дочірнього підприємства «Будівельно - монтажний поїзд №2» звіти про наявність вакансій за формою 3-ПН не надавались.

Частиною 1 статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що розгляд справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно приписів статті 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Відповідачем не надано суду доказів того, що були вжиті заходи передбачені чинним законодавством по забезпеченню працевлаштування інвалідів, шляхом подання до центу зайнятості інформації про наявні вакансії у 2011 року.

Також, суд зазначає, що заявлені позивачем до стягнення суми за своєю природою є адміністративно - господарськими санкціями, відтак на них розповсюджуються загальні засади відповідальності учасників господарських відносин, визначені у статтях 216-218, 238, 241 Господарського кодексу України.

Відповідно до ч. 1 ст. 218 Господарського кодексу України підставою господарсько-правової відповідальності учасника господарських відносин є вчинене ним правопорушення у сфері господарювання.

Частиною 2 наведеної статті передбачено, що учасник господарських відносин відповідає, зокрема за порушення правил здійснення господарської діяльності, якщо не доведе, що ним вжито усіх залежних від нього заходів для недопущення господарського правопорушення.

Також, статтею 20 Закону та п. 4 Порядку сплати підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, суми адміністративного - господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 31.01.2007 р. № 70, зазначається, що порушення термінів сплати адміністративного - господарських санкцій тягне за собою нарахування пені у розмірі 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України за кожний календарний день прострочення.

У зв'язку з наведеним нарахована позивачем пеня станом на 14 червня 2012 року складає 72,60 грн.

За огляду на зазначене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Донецького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Закритого акціонерного товариства «Трест Донбастрансбуд» Дочірнього підприємства «Будівельно - монтажний поїзд №2» про стягнення адміністративно - господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі 6037, 50 грн. та пені у розмірі 72, 60 грн., разом - 6 110,10 грн. є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись Конституцією України, ст. ст. 2-15, 17-18, 33-35, 45-46, 47-51, 56-59, 69-71, 79, 86, 87, 94, 99, 104-107, 110-111, 121, 122-143, 151-154, 158, 160, 162, 163, 167, 185-186, 254,257 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Донецького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Закритого акціонерного товариства «Трест Донбастрансбуд» Дочірнього підприємства «Будівельно - монтажний поїзд №2» про стягнення адміністративно - господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі 6037, 50 грн. та пені у розмірі 72, 60 грн., разом 6 110,10 грн. - задовольнити у повному обсязі.

Стягнути з Закритого акціонерного товариства «Трест Донбастрансбуд» Дочірнього підприємства «Будівельно - монтажний поїзд №2» (84700, м. Дебальцеве, вул. Радянська, 34, р/р 26001301636319, Дебальцевське БВ філії відділення ПАО Промінвестбанку м. Єнакієве, МФО 334215, код ЄДРПОУ 01380341) на користь Державного бюджету України адміністративно - господарські санкції за невиконання нормативу робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів у 2011 році, у сумі 6 037 (шість тисяч тридцять сім) грн. 50 коп. та пеню у сумі 72 (сімдесят дві) грн. 60 коп., разом 6 110 (шість тисяч сто десять) грн. 10 коп. на р/р 31216230700001 в ГУ ДКСУ у Донецькій області, код ЄДРПОУ 38033949, МФО 834016, код платежу 50070000.

Вступна та резолютивна частини постанови прийняті у нарадчій кімнаті та проголошені у судовому засіданні 11 вересня 2012 року.

Повний текст постанови складено та підписано 17 вересня 2012 року.

Апеляційна скарга на постанову суду подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Донецького апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга на постанову Донецького окружного адміністративного суду подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя Кочанова П.В.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.09.2012
Оприлюднено21.09.2012
Номер документу26055509
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0570/7769/2012

Постанова від 11.09.2012

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кочанова П.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні