Постанова
від 05.09.2012 по справі 2а-6340/12/1370
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

05 вересня 2012 р. № 2а-6340/12/1370

року Львівський окружний адміністративний суд у складі:

головуючої cудді -Потабенко В.А.

за участю секретаря судових засідань -Гойни Є.А.,

за участі представників сторін:

позивача -Цицик О.І., згідно довіреності,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції в Залізничному районі м. Львова до відкритого акціонерного товариства "Пересувна механізована колона № 13" про стягнення податкового боргу, -

в с т а н о в и в :

ДПІ в Залізничному районі м. Львова звернулася до суду з позовом до ВАТ "Пересувна механізована колона № 13" про стягнення податкового боргу в розмірі 5966,92 грн., що виник з податку на прибуток та податку на додану вартість.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримала, просила позов задовольнити.

Відповідач не забезпечив участі в судовому засіданні уповноваженого представника, кореспонденція, яка скеровувалася на адресу відповідача судом, повернулась з довідками Укрпошти про відсутність адресата за вказаною на конверті адресою.

Згідно ст. 33 КАС України, у разі ненадання особами, які беруть участь у справі, інформації щодо їх поштової адреси, судовий виклик або судове повідомлення надсилаються:

юридичним особам та фізичним особам - підприємцям - за адресою місцезнаходження (місця проживання), що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців;

фізичним особам, які не мають статусу підприємців, - за адресою їх місця проживання чи місця перебування, зареєстрованою у встановленому законом порядку.

У разі відсутності осіб, які беруть участь у справі, за такою адресою, вважається, що судовий виклик або судове повідомлення вручене їм належним чином.

З долученої до матеріалів справи довідки з ЄДР вбачається, що згідно відомостей відносно ВАТ "Пересувна механізована колона № 13", ідентифікаційний код 01272114, в реєстрі, адреса реєстрації відповідача наступна: 79040, м. Львів, вул. Курмановича, 9.

За таких обставин суд вважає, що відповідач належним чином, в силу приписів ст.ст. 33-35 КАС України, був повідомлений про час та місце розгляду справи і таку можна розглядати у відсутності представника відповідача, на підставі наявних доказів, відповідно до ст. 71 КАС України.

Заслухавши пояснення представника позивача, з'ясувавши дійсні обставини справи, дослідивши надані докази, суд прийшов до висновку, що позов підлягає до задоволення з наступних підстав.

В судовому засіданні встановлено, що ВАТ "Пересувна механізована колона № 13" зареєстрована як суб'єкт підприємницької діяльності 11.05.1998 року виконкомом Львівської міської ради, що підтверджено наявним в матеріалах справи спеціальним витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.

22.06.1998 року відповідача взято на облік платників податків за № 01272114, що підтверджено наявною в матеріалах справи довідкою позивача від 23.12.2011 року № 42852/10/29-017.

На підставі акту № 2616/15-1/01272114 від 22.09.2011 року, ДПІ в Залізничному районі м. Львова прийнято податкове повідомлення-рішення № 0009111501 від 22.09.2011 року на суму 1700,00 грн. штрафних (фінансових) санкцій за платежем податок на прибуток приватних підприємств.

На підставі акту № 3970/15-1/01272114 від 30.11.2011 року, ДПІ в Залізничному районі м. Львова прийнято податкове повідомлення-рішення № 0015531501 від 30.11.2011 року на суму 1020,00 грн. штрафних (фінансових) санкцій за платежем податок на прибуток приватних підприємств.

На підставі акту № 1475/15-1 від 25.06.2009 року, ДПІ в Залізничному районі м. Львова прийнято податкове повідомлення-рішення № 0003621501/0/17392 від 25.06.2009 року на суму 170,00 грн. штрафних (фінансових) санкцій за платежем податок на прибуток приватних підприємств.

На підставі акту № 107/15-1 від 15.01.2010 року, ДПІ в Залізничному районі м. Львова прийнято податкове повідомлення-рішення № 0000501501/0/775 від 15.01.2010 року на суму 340,00 грн. штрафних (фінансових) санкцій за платежем податок на прибуток приватних підприємств.

На підставі акту № 1708/15-1 від 16.07.2010 року, ДПІ в Залізничному районі м. Львова прийнято податкове повідомлення-рішення № 0005501501/0/19043 від 16.07.2010 року на суму 340,00 грн. штрафних (фінансових) санкцій за платежем податок на прибуток приватних підприємств.

На підставі акту № 802/15-2 від 30.03.2010 року, ДПІ в Залізничному районі м. Львова прийнято податкове повідомлення-рішення № 0002931502/0 від 01.04.2010 року на суму 170,00 грн. штрафних (фінансових) санкцій за платежем податок на додану вартість.

На підставі акту № 1112/15-2 від 15.05.2009 року, ДПІ в Залізничному районі м. Львова прийнято податкове повідомлення-рішення № 0003361502/0 від 18.05.2009 року на суму 170,00 грн. штрафних (фінансових) санкцій за платежем податок на додану вартість.

На підставі акту № 735/15-2 від 08.04.2009 року, ДПІ в Залізничному районі м. Львова прийнято податкове повідомлення-рішення № 0002221502/0 від 10.04.2009 року на суму 170,00 грн. штрафних (фінансових) санкцій за платежем податок на додану вартість.

На підставі акту № 421/15-2 від 12.03.2009 року, ДПІ в Залізничному районі м. Львова прийнято податкове повідомлення-рішення № 0000901502/0 від 16.03.2009 року на суму 170,00 грн. штрафних (фінансових) санкцій за платежем податок на додану вартість.

На підставі акту № 3100/15-2 від 11.12.2009 року, ДПІ в Залізничному районі м. Львова прийнято податкове повідомлення-рішення № 0009821502/0 від 18.12.2009 року на суму 170,00 грн. штрафних (фінансових) санкцій за платежем податок на додану вартість.

На підставі акту № 2793/15-2 від 13.11.2009 року, ДПІ в Залізничному районі м. Львова прийнято податкове повідомлення-рішення № 0009121502/0 від 16.11.2009 року на суму 170,00 грн. штрафних (фінансових) санкцій за платежем податок на додану вартість.

На підставі акту № 2541/15-2 від 16.10.2009 року, ДПІ в Залізничному районі м. Львова прийнято податкове повідомлення-рішення № 0008621502/0 від 19.10.2009 року на суму 170,00 грн. штрафних (фінансових) санкцій за платежем податок на додану вартість.

На підставі акту № 1980/15-2 від 04.09.2009 року, ДПІ в Залізничному районі м. Львова прийнято податкове повідомлення-рішення № 0006191502/0 від 07.09.2009 року на суму 170,00 грн. штрафних (фінансових) санкцій за платежем податок на додану вартість.

На підставі акту № 1766/15-2 від 28.07.2009 року, ДПІ в Залізничному районі м. Львова прийнято податкове повідомлення-рішення № 0005271502/0 від 05.08.2009 року на суму 170,00 грн. штрафних (фінансових) санкцій за платежем податок на додану вартість.

На підставі акту № 1592/15-2 від 09.07.2009 року, ДПІ в Залізничному районі м. Львова прийнято податкове повідомлення-рішення № 0004831502/0 від 10.07.2009 року на суму 170,00 грн. штрафних (фінансових) санкцій за платежем податок на додану вартість.

На підставі акту № 1377/15-2 від 18.06.2009 року, ДПІ в Залізничному районі м. Львова прийнято податкове повідомлення-рішення № 0003811502/0 від 25.06.2009 року на суму 170,00 грн. штрафних (фінансових) санкцій за платежем податок на додану вартість.

На підставі акту № 1120/15-2 від 15.05.2009 року, ДПІ в Залізничному районі м. Львова прийнято податкове повідомлення-рішення № 0003671502/0 від 09.06.2009 року на суму 39,21 грн. штрафних (фінансових) санкцій за платежем податок на додану вартість, що складає 10 % узгодженої суми податкового зобов'язання, сплаченого з затримкою.

На підставі акту № 593 від 09.03.2010 року, ДПІ в Залізничному районі м. Львова прийнято податкове повідомлення-рішення № 0002121502/0 від 12.03.2010 року на суму 170,00 грн. штрафних (фінансових) санкцій за платежем податок на додану вартість.

На підставі акту № 251 від 01.02.2010 року, ДПІ в Залізничному районі м. Львова прийнято податкове повідомлення-рішення № 0001801502/0 від 08.02.2010 року на суму 170,00 грн. штрафних (фінансових) санкцій за платежем податок на додану вартість.

На підставі акту № 64 від 13.01.2010 року, ДПІ в Залізничному районі м. Львова прийнято податкове повідомлення-рішення № 0000761502/0 від 20.01.2010 року на суму 170,00 грн. штрафних (фінансових) санкцій за платежем податок на додану вартість.

З матеріалів справи вбачається, що зазначені податкові повідомлення-рішення не були вручені платнику податків з причин його відсутності за податковою адресою і розміщені на дошці податкових оголошень відповідно до актів від 22.09.2011 року, 24.07.2010 року, 30.11.2011 року, 05.06.2009 року, 19.03.2010 року, 25.06.2009 року, 20.01.2010 року та 23.08.2010 року.

Щодо боргу, що виник до 01.01.2011 року.

Згідно норм Закону України «Про систему оподаткування»від 25 червня 1991 року № 1251-ХІІ (в редакції, що діяла на момент виникнення податкового зобов'язання), платники податків зобов'язані сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законом терміни.

Відповідно до п. 1.3 ст.1 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" № 2181-ІІІ, з наступними змінами та доповненнями (надалі -Закон № 2181-ІІІ), податковий борг -податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання.

Відповідно до п.п 5.2.1 п. 5.2 ст. 5 Закону № 2181-ІІІ, податкове зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим органом відповідно до цього закону, вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення, за винятком випадків, у разі коли платник податків вважає, що контролюючий орган невірно визначив суму податкового зобов'язання або прийняв будь-яке інше рішення, що не суперечить законодавству з питань оподаткування або виходить за межі його компетенції встановленої законом, такий платник податків має право звернутися до контролюючого органу із скаргою про перегляд цього рішення. Остаточне рішення вищого (центрального) контролюючого органу за заявою платника податків не підлягає подальшому адміністративному оскарженню, але може бути оскаржене в судовому порядку.

Відповідно до п.п. 5.3.1. п. 5.3. ст. 5 Закону № 2181-ІІІ, у разі визначення податкового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах "а" - "в" підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4, платник податків зобов'язаний погасити нараховану суму податкового зобов'язання протягом десяти календарних днів від дня отримання податкового повідомлення, крім випадків коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру апеляційного узгодження. Також платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цього Закону для подання податкової декларації.

Згідно з підпунктом 5.4 статті 5 Закону № 2181-ІІІ, узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією статтею, визнається сумою податкового боргу платника податків.

Отже, безспірними вимогами органів стягнення слід вважати узгоджену суму податкового зобов'язання, не сплачену платником податків у строки, визначені статтею 5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»

Відповідно до преамбули Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», цей Закон є спеціальним законом з питань оподаткування, який встановлює порядок погашення зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язкових платежів), включаючи збір на обов'язкове державне пенсійне страхування та внески на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків контролюючими органами, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності та визначає процедуру оскарження дій органів стягнення.

Відповідно до п. 1.12 ст. 1 Закону № 2181-ІІІ, контролюючий орган -державний орган, який у межах своєї компетенції, визначеної законодавством, здійснює контроль за своєчасністю, достовірністю і повнотою нарахування податків і зборів (обов'язкових платежів) та погашенням податкових зобов'язань чи податкового боргу. Податкові органи є контролюючим органом стосовно податків і зборів (обов'язкових платежів), які справляються до бюджетів та державних цільових фондів.

Контролюючі органи мають право здійснювати перевірки своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати лише стосовно тих податків і зборів (обов'язкових платежів), які віднесені до їх компетенції цим пунктом.

Органами, уповноваженими здійснювати заходи з погашення податкового боргу є виключно податкові органи, а також державні виконавці у межах їх компетенції.

Відповідно до п.п. 3.1.1 п. 3.1 ст. 3 Закону № 2181-ІІІ, активи платника податків (кошти, матеріальні та нематеріальні цінності, що належать юридичній або фізичній особі за правом власності або повного господарського відання) можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкового боргу виключно за рішенням суду. В інших випадках платники податків самостійно визначають черговість та форми задоволення претензій кредиторів за рахунок активів, вільних від заставних зобов'язань забезпечення боргу.

У будь-яких інших випадках, коли платник податків згідно із законами з питань оподаткування уповноважений утримувати податок, збір (обов'язковий платіж), якими оподатковуються інші особи, у тому числі податки на доходи фізичних осіб, дивіденди, репатріацію, додану вартість, акцизні збори, а також будь-які інші податки, що утримуються з джерела виплати, сума таких податків, зборів (обов'язкових платежів) вважається бюджетним фондом, який належить державі або територіальній громаді та створюється від їх імені.

Щодо боргу, що виник після 01.01.2011 року

Відповідно до ст. 16 Податкового Кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI (надалі -ПК України), платник податків зобов'язаний, зокрема, сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом.

У п. 31.1 ст.31 ПК України визначено, що строком сплати податку та збору визнається період, що розпочинається з моменту виникнення податкового обов'язку платника податку із сплати конкретного виду податку і завершується останнім днем строку, протягом якого такий податок чи збір повинен бути сплачений у порядку, визначеному податковим законодавством. Податок чи збір, що не був сплачений у визначений строк, вважається не сплаченим своєчасно.

Пунктом 1 ст. 36 ПК України передбачено, що податковим обов'язком визнається обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи. А також, податковий обов'язок виникає у платника за кожним податком та збором.

Відповідно до п. 54.3.1 ст. 54 ПК, контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо платник податків не подає в установлені строки податкову (митну) декларацію.

Крім того, згідно п. 54.3.3 ст. 53 ПК України, контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо згідно з податковим та іншим законодавством особою, відповідальною за нарахування сум податкових зобов'язань з окремого податку або збору, застосування штрафних (фінансових) санкцій та пені, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, є контролюючий орган.

Відповідно до п. 57.3 ст. 57 ПК України, у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення.

У відповідності до п. 1 ст. 109 Кодексу, податковими правопорушеннями є протиправні діяння (дія чи бездіяльність) платників податків, податкових агентів, та/або їх посадових осіб, а також посадових осіб контролюючих органів, що призвели до невиконання або неналежного виконання вимог, установлених цим Кодексом та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Згідно з п. 59.1 ст.59 ПК України у разі, коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Відповідно до п. 14.1.175 ст. 14 ПК України, податковим боргом є сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Отже, безспірними вимогами органів стягнення слід вважати узгоджену суму податкового зобов'язання, не сплачену платником податків у строки, визначені статтею 57 Податкового кодексу України.

Відповідно до п. 1.1 ст. 1 Податкового кодексу України, він регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Відповідно до п. 41.1 ст. 41 ПК України, органи державної податкової служби є контролюючими органами щодо податків, які справляються до бюджетів та державних цільових фондів, крім зазначених у підпункті 41.1.2 цього пункту, а також стосовно законодавства, контроль за дотриманням якого покладається на органи державної податкової служби.

Згідно п. 20.1.28 ст. 20 ПК України, органи державної податкової служби наділені, зокрема, правом застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом.

Відповідно до п. 95.1 ст. 95 ПК України, орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Пунктом 95.3 ст. 95 ПК України передбачено, що стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Відповідно до п. 87.1 ст. 87 ПК України, джерелами самостійної сплати грошових зобов'язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів.

Згідно наявної в матеріалах справи довідки № 42857/9/19-023/2222 від 23.12.2011 року, станом на 22.12.2011 року заборгованість ВАТ "Пересувна механізована колона № 13" перед бюджетом становить 9396,32 грн., в тому числі заявлено до стягнення 5966,92 грн.

На даний час вказана сума податкового зобов'язання є узгодженою та у встановлені законом строки до бюджету не сплаченою, тобто визнається сумою податкового боргу, а, відтак, підлягає стягненню в примусовому порядку.

Враховуючи все вищенаведене, а також п. 20.1.18 ст. 20 ПК України, згідно якого органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають до задоволення.

Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача -суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають, відповідно до п. 4 ст. 94 КАС України.

Керуючись ст.ст. 7-14, 18, 19, 33-35, 69-71, 94, 128, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 167 КАС України, суд -

П О С Т А Н О В И В :

позов задовольнити повністю.

Стягнути з відкритого акціонерного товариства "Пересувна механізована колона № 13", ідентифікаційний код 01272114, що зареєстроване за адресою: 79040, м. Львів, вул. Курмановича, 9, до бюджету податковий борг в сумі 5966 (п'ять тисяч дев'ятсот шістдесят шість) гривень 92 коп.

Постанова може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через Львівський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Повний текст постанови виготовлений 10.09.2012 року.

Суддя Потабенко В.А.

Дата ухвалення рішення05.09.2012
Оприлюднено21.09.2012
Номер документу26056358
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-6340/12/1370

Постанова від 05.09.2012

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Потабенко Варвара Анатоліївна

Ухвала від 18.07.2012

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Потабенко Варвара Анатоліївна

Ухвала від 18.07.2012

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Потабенко Варвара Анатоліївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні