УКРАЇНА
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Справа № 2-а/1970/3169/12
"18" вересня 2012 р. м. Тернопіль
Тернопільський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Хрущ В. Л.,
за участю:
секретаря судового засідання Мушія А. Б.,
прокурора -Халанич Г.М.,
представника Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку в особі: Прикарпатського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (сектор нагляду за учасниками ринку цінних паперів у Тернопільській області) - Пастух Г.М.,
за відсутності належним чином повідомленого відповідача,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м.Тернополі справу за адміністративним позовом Прокурора міста Тернополя в інтересах держави, в особі: Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку в особі: Прикарпатського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (сектор нагляду за учасниками ринку цінних паперів у Тернопільській області), до Товариства з обмеженою відповідальністю «ТЕХНОТЕРН -ІНВЕСТ»про стягнення фінансових санкцій, -
ВСТАНОВИВ :
Прокурор міста Тернополя звернувся до Тернопільського окружного адміністративного суду в інтересах держави, в особі: Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку в особі: Прикарпатського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (сектор нагляду за учасниками ринку цінних паперів у Тернопільській області), з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «ТЕХНОТЕРН -ІНВЕСТ», в якому просить стягнути з відповідача в судовому порядку санкції у виді штрафу в розмірі 17000,00 грн., застосованого до відповідача за допущене ним правопорушення на ринку цінних паперів постановою уповноваженої особи Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку №30-06 від 15 березня 2012 року та несплаченого ним у добровільному порядку у строк, визначений даною постановою.
Відповідач про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, за адресою, яка вказана в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, та щодо якої не вносились зміни на час надходження зазначеного позову до суду, що підтверджується наявним в матеріалах справи повідомленням про вручення йому 12.09.2012 року рекомендованого поштового відправлення.
Однак, в строки, зазначені в ухвалі про відкриття провадження у справі, ані заперечень на позов, ані заяви про розгляд справи без його участі відповідач - не подавав, в судове засідання 18.09.2012 року -не з'явився та явку представника - не забезпечив, про причини неявки суд не повідомив.
З огляду на вжиття судом всіх залежних від нього заходів щодо повідомлення належним чином сторін про наявність судової справи за їх участю та можливість реалізації ними права захисту у судовому порядку їх прав та інтересів,- суд, у відповідності до статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України, вважає за можливе розглянути справу за відсутності відповідача, за наявними в ній доказами.
Прокурор та представник позивача в судовому засіданні позов підтримали, просили задовольнити позовні вимоги з мотивів, викладених в позовній заяві.
Заслухавши прокурора та представника позивача, дослідивши матеріали справи, суд встановив наступні обставини.
Згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців №3504/1.5 від 31.08.2012 року, Товариство з обмеженою відповідальністю «ТЕХНОТЕРН -ІНВЕСТ»(ідентифікаційний код за ЄДРПОУ -14046684) - є зареєстрованою з 06.07.1994 року юридичною особою, яка здійснює біржові операції з фондовими цінностями (67.12.0) та іншу допоміжну діяльність у сфері фінансового управління (67.13.0), тобто, здійснює професійну діяльність на фондовому ринку.
Станом на 27.07.2011року статутний фонд Товариства з обмежено відповідальністю «ТЕХНОТЕРН-ІНВЕСТ», який складається із внесків його засновників (учасників), -становив 450000,00 грн.
Разом з тим, в порушення вимог пункту 13 Глави 3 Ліцензійних умов провадження професійної діяльності на фондовому ринку - діяльності з торгівлі цінними паперами, затверджені рішенням Комісії від 26.05.2006 року за №346, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 04.08.2006 року за №938/12812 (зі змінами), - Товариством з обмежено відповідальністю «ТЕХНОТЕРН -ІНВЕСТ»не було збільшено розміру статутного (складеного) капіталу торговця цінними паперами до розміру, установленого частиною 1 статті 17 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок»з урахуванням вимог пункту 2 Прикінцевих положень Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо підвищення вимог до професійних учасників фондового ринку».
У зв'язку з чим, 12 жовтня 2011 року уповноваженою особою -членом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, винесено розпорядження №430-УЛ про усунення порушень законодавства про цінні папери, яким Товариство з обмежено відповідальністю «ТЕХНОТЕРН -ІНВЕСТ»зобов'язано у термін до 12 грудня 2011 року усунути допущене ним порушення законодавства про цінні папери та про виконання даного розпорядження у термін до 12 грудня 2011 року проінформувати уповноважену особу Комісії та управління ліцензування діяльності професійних учасників ринку цінних паперів.
Однак, у термін до 12 грудня 2011 року Товариство з обмежено відповідальністю «ТЕХНОТЕРН -ІНВЕСТ»вищезазначене розпорядження №430-УЛ від 12.10.2011 року - не виконало, - що підтверджується відповідним актом про правопорушення на ринку цінних паперів №1-ЦА-ДТ-Т від 28 лютого 2012 року, складеним уповноваженою особою -членом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку з урахуванням постанови про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів від 20.02.2012 року та розпорядження №430-УЛ від 12.10.2011 року. Примірник даного акту на адресу відповідача надіслано рекомендованою кореспонденцією
02 березня 2012 року.
Вподальшому, 15 березня 2012 року уповноваженою особою -членом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, винесено постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів №30-06 - за невиконання розпорядження №430-УЛ від 12 жовтня 2011 року. Відповідно до даної постанови на підставі пункту 8 частини 1 статті 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні»та підпункту 1.8 пункту 1 розділу ХVІІ Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку №2272 від 11.12.2007 року - до Товариства з обмежено відповідальністю «ТЕХНОТЕРН -ІНВЕСТ» застосовано санкцію у вигляді штрафу у розмірі 17000,00 грн. (1000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян). При цьому постановлено, що вказану суму штрафу відповідачеві слід сплатити протягом 15 днів з моменту отримання даної постанови, а копію розрахункового документу -направити до юридичного управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Вищевказана постанова про накладення санкції №30-06 від 15.03.2012 року була направлена на адресу Товариства з обмежено відповідальністю «ТЕХНОТЕРН -ІНВЕСТ»19 березня 2012 року.
Проте, ані у строки вказані в даній постанові, ані станом на день подання позову до суду вказана сума штрафних санкцій відповідачем - не сплачена.
Доказів оскарження даної постанови у встановлений законом строк до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку чи в судовому порядку, так само, як і доказів сплати визначеної у постанові суми санкцій, - відповідачем на час розгляду справи не надано.
Перевіривши матеріали справи, розглянувши доводи, викладені в позові, та надавши їм належну правову оцінку, проаналізувавши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, у їх сукупності, суд вважає, що позовні вимоги є обґрунтованими, доведеними належним чином та підлягають задоволенню, - з огляду на наступне.
Правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні визначено Законом України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні».
Відповідно до статті 5 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні»- державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.
Частиною 4 статті 6 вищезазначеного закону встановлено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи.
Статтею 7 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні»передбачено, що до завдань Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, зокрема, відноситься захист прав інвесторів шляхом застосування заходів щодо запобігання і припинення порушень законодавства на ринку цінних паперів, застосування санкцій за порушення законодавства у межах своїх повноважень.
Одним із основних повноважень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку у відповідності до положень пункту 14 статті 8 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні»(із змінами, внесеними згідно із Законом України від 06.09.2005 року №2804-IV «Про внесення змін до Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні»»)- є накладення адміністративних стягнень, штрафних та інших санкцій за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.
Відносини, що виникають під час розміщення, обігу цінних паперів і провадження професійної діяльності на фондовому ринку, з метою забезпечення відкритості та ефективності функціонування фондового ринку -регулює Закон України «Про цінні папери та фондовий ринок».
Так, у відповідності до положень статті 17 вказаного вище закону професійна діяльність з торгівлі цінними паперами на фондовому ринку, окрім банків, - провадиться торговцями цінними паперами - господарськими товариствами, для яких операції з цінними паперами є виключним видом діяльності, та включає: брокерську діяльність; дилерську діяльність; андеррайтинг; діяльність з управління цінними паперами.
Водночас, з 27.07.2012 року набрав чинності Закон України від 01.07.2010 року №2393-VI «Про внесення змін до деяких законів України щодо підвищення вимог до професійних учасників фондового ринку», яким абзац сьомий частини першої статті 17 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок»було викладено у наступній редакції: «торговець цінними паперами може провадити дилерську діяльність, якщо має сплачений грошовими коштами статутний капітал у розмірі не менш як 500 тисяч гривень, брокерську діяльність - не менш як 1 мільйон гривень, андеррайтинг або діяльність з управління цінними паперами - не менш як 7 мільйонів гривень.»
При цьому, пунктом 2 Прикінцевих положень Закону України 2393-VI «Про внесення змін до деяких законів України щодо підвищення вимог до професійних учасників фондового ринку»встановлено, що протягом одного року з дня набрання чинності цим Законом (тобто, з 27.07.2010 року по 27.07.2011 року) юридичні особи, які до набрання чинності цим Законом отримали ліцензії на провадження професійної діяльності на фондовому ринку та/або на провадження діяльності з адміністрування пенсійних фондів, зобов'язані привести розміри своїх статутних та власних капіталів у відповідність із вимогами, встановленими цим Законом.
Як вже було зазначено вище у ході розгляду справи встановлено, що відповідач - Товариство з обмежено відповідальністю «ТЕХНОТЕРН -ІНВЕСТ» вимог вищезазначених положень Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок»та Прикінцевих положень Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо підвищення вимог до професійних учасників фондового ринку»- не виконав.
Частиною другої статті 9 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні»встановлено, що уповноважені особи Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку мають право, зокрема, відповідно до розподілу обов'язків чи письмового доручення провадити в межах наданих повноважень розгляд справ про порушення чинного законодавства щодо випуску та обігу цінних паперів, у тому числі стандартів, норм і правил, визначених нормативними актами Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
З метою забезпечення дотримання учасниками ринку цінних паперів вимог законодавства на ринку цінних паперів, захисту прав учасників ринку цінних паперів, рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 11 грудня 2007 року №2272 було затверджено Правила розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, якими визначено порядок та строки розгляду Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку справ про порушення громадянами, посадовими особами та юридичними особами вимог законодавства на ринку цінних паперів.
При цьому, відповідно до пункту 5 Розділу І Правил № 2272 уповноважені особи Комісії в межах своїх повноважень зобов'язані в кожному випадку виявлення правопорушення вжити всіх необхідних заходів для документального закріплення факту правопорушення, всебічно, повно та об'єктивно дослідити обставини справи, а також своєчасно застосувати передбачені законодавством санкції.
Пунктом 2 Розділу ІІ Правил № 2272 - встановлено, що Голова та члени Комісії можуть розглядати справи про правопорушення і застосовувати до учасників ринку цінних паперів санкції, передбачені в розділі XVII цих Правил.
У відповідності до пункту 8 частини1 статті 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», підпункту 1. 8 пункту 1 Розділу XVII Правил № 2272 - за невиконання або несвоєчасне виконання рішень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів - Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Положеннями статті 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні»та Розділу XV Правил №2272 передбачено, що рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення штрафу може бути оскаржено в суді.
Положеннями розділу XVIII Правил № 2272 встановлено, що штраф, який застосовуються за правопорушення на ринку цінних паперів, має бути сплачений юридичною особою не пізніше як через 15 днів з дати отримання ним постанови. Юридичні особи сплачують штрафи шляхом перерахування коштів до Державного бюджету. Документ, який підтверджує сплату штрафу, протягом п'яти робочих днів надсилається до уповноваженого підрозділу центрального апарату Комісії (відповідного підрозділу територіального органу Комісії). У разі несплати штрафу юридичною особою в строк, установлений пунктом 2 цього розділу, штраф стягується в судовому порядку.
Окрім того, і Законом України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», а саме частиною 3 статті 11 цього закону, передбачено, що у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
У ході розгляду справи доказів, які б свідчили про те, що Товариством з обмежено відповідальністю «ТЕХНОТЕРН -ІНВЕСТ» постанова уповноваженої особи Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку №30-06 від 15 березня 2012 року про застосування до відповідача штрафу у розмірі 17000,00 грн. (так само як і розпорядження №430-УЛ від 12.10.2011 року та постанова про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів від 20.02.2012 року) - оскаржувалась у порядку, встановленому статтею 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні»та Розділом XV Правил №2272, - судом не встановлено, відповідачем такі докази -не подавались.
Крім цього, будь-які докази сплати відповідачем суми застосованого до нього штрафу у розмірі 17000,00 грн. -також відсутні.
Відповідно до статті 121 Конституції України, на систему органів прокуратури України покладена функція представництва інтересів громадянина або держави в суді у випадках, визначених законом.
Статтею 36-1 Закону України «Про прокуратуру»визначено, що представництво прокуратурою інтересів держави у суді полягає у здійсненні прокурорами процесуальних та інших дій від імені держави, спрямованих на захист у суді інтересів громадянина або держави у випадках, визначених законом. Підставою представництва у суді інтересів держави є наявність порушень або загрози порушень економічних, політичних та інших державних інтересів внаслідок протиправних дій (бездіяльності) фізичних або юридичних осіб, що вчиняються у відносинах між ними або з державою.
Статтею 60 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, порушення адміністративним судом справ за позовними заявами прокурорів та їх заступників, які звертаються до суду в інтересах держави.
Частиною 1 статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості, а частиною 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Згідно з частиною 1 статті 69 та частиною 1 статті 70 Кодексу адміністративного судочинства України - доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів. Належними - є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування.
Відтак, беручи до уваги вищевикладене, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінюючи наявні у матеріалах справи письмові докази, які мають юридичне значення для її розгляду і вирішення спору по суті, в їх сукупності, а також враховуючи, що на час судового розгляду справи штраф у розмірі 17000,00 грн. за правопорушення на ринку цінних паперів відповідачем в добровільному порядку - не сплачений, відповідні докази, які б підтверджували сплату вказаної суми штрафу на час розгляду справи та спростовували б викладені в позові доводи, - відповідачем не надані, суд дійшов висновку, що позовні вимоги - є обґрунтованими, документально підтвердженими та відповідають чинному законодавству.
Таким чином, - позов підлягає задоволенню в повному обсязі шляхом стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю «ТЕХНОТЕРН-ІНВЕСТ»на користь Державного бюджету України штрафу у розмірі 17000,00 грн. за правопорушення на ринку цінних паперів, застосованого до нього постановою уповноваженої особи Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку №30-06 від 15 березня 2012 року.
Враховуючи вимоги частини 4 статті 94 КАС України - судові витрати у цій справі з
відповідача - не стягуються.
Керуючись статтями 2, 9, 10, 11, 69-71, 94, 128, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
П О С Т А Н О В И В:
1. Адміністративний позов Прокурора міста Тернополя в інтересах держави, в особі: Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку в особі: Прикарпатського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (сектор нагляду за учасниками ринку цінних паперів у Тернопільській області) - задовольнити.
2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «ТЕХНОТЕРН-ІНВЕСТ» (ідентифікаційний код за ЄДРПОУ-14046684) на користь Державного бюджету України штраф у розмірі 17000,00 грн. (сімнадцять тисяч гривень) за вчинене правопорушення на ринку цінних паперів та фондового ринку, - шляхом перерахування вказаних коштів на рахунок Управління Державної казначейської служби України у Тернопільській області за наступними реквізитами: рахунок №31118106700002, МФО 83812, код бюджетної класифікації 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції», символ звітності 106, код одержувача коштів 37977726.
Постанова набирає законної сили за правилами статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.
/ Повний текст постанови виготовлений та підписаний 20 вересня 2012 року./
Головуючий суддя (підпис) Хрущ В. Л.
Копія вірна:
Суддя Хрущ В. Л.
Суд | Тернопільський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.09.2012 |
Оприлюднено | 21.09.2012 |
Номер документу | 26056732 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Хрущ В. Л.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні