ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
22 березня 2012 р. Справа №2а-676/12/0170/17
Суддя Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим Папуша О.В., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу
за позовом Красногвардійського районного центру зайнятості
до ОСОБА_1
про стягнення ,
ВСТАНОВИВ:
10.01.12р. до суду надійшов названий адміністративний позов, яким позивач просить суд стягнути з відповідача заборгованість з відшкодування витрат на навчання сумою 476,14 грн.
В обґрунтування заявлених вимог позивач послався на порушення відповідачем вимог Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття". При сприянні позивача стосовно працевлаштування відповідача, останньому призначено виплату матеріальної допомоги у період професійного навчання, направлено його не перепідготовку до учбового закладу за обраною ним професією, з якого його відраховано через регулярні пропуски занять без поважних причин. Оскільки відповідач без поважних на причин покинув навчання з професійної підготовки стягненню з нього підлягає сума заборгованості, що витрачена на його фактичне навчання.
Ухвалою суду від 11.01.12р. відкрито провадження в адміністративній справі, розпочато підготовче провадження, відповідачу надано строк для надання суду та в копії позивачу заперечень проти позову та документів на підтвердження своїх доводів, які в нього є, з'ясовано питання про склад осіб які беруть участь у справі, визначено факти, які необхідно встановити для вирішення спору, вивчено документи надані позивачем, прийнято рішення щодо відсутності необхідності проведення попереднього судового засідання, внаслідок чого закінчено підготовче провадження, справу призначено до розгляду в судовому засіданні на 09.02.12р.
Представник позивача у судове засідання не прибув, надіславши до канцелярії суду клопотання про розгляд справи за його відсутності. 22.03.12р. до початку судового засідання надав суду клопотання про розгляд адміністративної справи в порядку письмового провадження, позовні вимоги підтримав у повному обсязі.
Направлені відповідачу ухвали про відкриття провадження в адміністративній справі, про закінчення підготовчого провадження і призначення справи до судового розгляду, повістка про виклик до суду в адміністративній справі повернуто до суду поштовим відділенням зв'язку з довідкою про причини повернення: "за зазначеною адресою не проживає". Беручи до уваги вимоги ч. 11 ст. 35 КАС України, судом вжито усіх можливих заходів щодо сповіщення сторін про розгляд адміністративної справи, вжито достатніх заходів для повідомлення відповідача про строк подання заперечень проти позову, порядок їх подання, а також наслідки неподання такого заперечення, суд не знаходить перешкод для розгляду справи в порядку письмового провадження та її вирішення по суті позовних вимог.
Дослідивши матеріали справи в їх сукупності, судом з'ясовано, що позивач звернувся до Окружного адміністративного суду АР Крим відповідно до пункту 5 частини другої статті 17 КАС України, на підставі статей 36, 39 Закону України від 02.03.2000 року №1533-ІІІ "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування", якою районний центр зайнятості, як місцевий орган державної виконавчої влади -місцевий орган державної служби зайнятості, наділений правом на звернення до суду з позовом про стягнення недоїмки, що утворилась внаслідок умисного невиконання застрахованою особою своїх обов'язків та зловживанням щодо виплаченої матеріальної допомоги у період професійного навчання.
З огляду на викладене та зважаючи на положення ст.ст. 17, 18, 50 КАС України на цю справу поширюється компетенція адміністративних судів та вона підсудна окружному адміністративному суду.
Для реалізації державної політики зайнятості населення, професійної орієнтації, підготовки і перепідготовки, працевлаштування та соціальної підтримки тимчасово не працюючих громадян у порядку, що визначається Кабінетом Міністрів України (вищим органом виконавчої влади), відповідно до частини 1 статті 18 Закону України "Про зайнятість населення", створена державна служба зайнятості, діяльність якої здійснюється під керівництвом Міністерства праці та соціальної політики України, місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування.
У відповідності до частини 2 статті 18 Закону України "Про зайнятість населення", Постанови Кабінету Міністрів "Про затвердження положень щодо застосування Закону УРСР "Про зайнятість населення" № 47 від 24 червня 1991 року державна служба зайнятості складається з: державного центру зайнятості Міністерства праці та соціальної політики України, центру зайнятості Автономної Республіки Крим, обласних, Київського та Севастопольського міських, районних, міськрайонних, міських і районних у містах центрів зайнятості тощо.
З положень статті 2 Закону України "Про зайнятість населення" безробітними визнаються працездатні громадяни працездатного віку, які через відсутність роботи не мають заробітку або інших передбачених законодавством доходів і зареєстровані у державній службі зайнятості як такі, що шукають роботу, готові та здатні приступити до підходящої роботи. Безробітними визнаються також інваліди, які не досягли пенсійного віку, не працюють та зареєстровані як такі, що шукають роботу.
Встановлені судом з матеріалів справи фактичні обставини свідчать про те, що ОСОБА_1, за його особистою заявою (а.с.4) відповідності до статті 2 Закону України "Про зайнятість населення" відповідачу надано статус безробітного та згідно статей 22 і 23 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" призначено допомогу по безробіттю, зареєстровано у Красногвардійському міському центрі зайнятості безробітним з 19.04.11р. (а.с.5-6). Відповідно до договору від 28.04.11р. № 17280411116, укладеного між Красногвардійським районним центром зайнятості та ОСОБА_1, останнього направлено на професійну підготовку до Навчального центру агропромислового комплексу за професією, спеціальністю, навчальною програмою слюсар з експлуатації та ремонту газового устаткування, розряд 2, строком на 3,55 міс. (590 год.) з метою сприяння подальшому працевлаштуванню (а.с.10).
Зайнятість, за приписами статті 1 Закону України від 01.03.91 р. № 803-XII "Про зайнятість населення", - це діяльність громадян, пов'язана із задоволенням особистих та суспільних потреб і така, що, як правило, приносить їм доход у грошовій або іншій формі.
Зайнятість населення, що проживає на території України, забезпечується державою шляхом проведення активної соціально-економічної політики, спрямованої на задоволення його потреб у добровільному виборі виду діяльності, стимулювання створення нових робочих місць і розвитку підприємництва.
Відповідно до статті 2 Закону України від 01.03.91 р. № 803-XII "Про зайнятість населення" безробітними визнаються працездатні громадяни працездатного віку, які через відсутність роботи не мають заробітку або інших передбачених законодавством доходів і зареєстровані у державній службі зайнятості як такі, що шукають роботу, готові та здатні приступити до підходящої роботи.
Для реалізації державної політики зайнятості населення, професійної орієнтації, підготовки і перепідготовки, працевлаштування та соціальної підтримки тимчасово не працюючих громадян у порядку, що визначається Кабінетом Міністрів України, створюється державна служба зайнятості, діяльність якої здійснюється під керівництвом Міністерства праці та соціальної політики України, місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування (ст. 18 Закону). Державна служба зайнятості складається з: Державного центру зайнятості Міністерства праці та соціальної політики України, центру зайнятості Автономної Республіки Крим, обласних, Київського та Севастопольського міських, районних, міськрайонних, міських і районних у містах центрів зайнятості, центрів організації професійного навчання незайнятого населення і центрів професійної орієнтації населення, інспекцій по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення.
За правилами статті 19 названого Закону державна служба зайнятості, зокрема, організує при потребі професійну підготовку і перепідготовку громадян у системі служби зайнятості або направляє їх до інших навчальних закладів, що ведуть підготовку та перепідготовку працівників, сприяє підприємствам у розвиткові та визначенні змісту курсів навчання й перенавчання.
На вимогу частини другої статті 19 Закону професійна підготовка, підвищення кваліфікації і перепідготовка громадян організуються державною службою зайнятості за її направленням у навчальних закладах, на підприємствах, в установах і організаціях (незалежно від їх підпорядкованості) згідно з укладеними договорами або у спеціально створюваних для цього навчальних закладах державної служби зайнятості за рахунок коштів Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття.
Закон України від 02.03.00р. № 1533-III "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття", розроблений відповідно до Конституції України та Основ законодавства України про загальнообов'язкове державне соціальне страхування, визначає правові, фінансові та організаційні засади загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття.
З положень частини першої статті 1 названого Закону загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття (далі - страхування на випадок безробіття) - система прав, обов'язків і гарантій, яка передбачає матеріальне забезпечення на випадок безробіття з незалежних від застрахованих осіб обставин та надання соціальних послуг за рахунок коштів Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття.
Як убачається з договору від 28.04.11р. № 17280411112, укладеного між Красногвардійським районним центром зайнятості та ОСОБА_1, пункт 3.1.2, у разі припинення навчання без поважних причин з громадянина стягується загальна сума витрат на професійне навчання.
Сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг застрахованій особі, внаслідок умисного невиконання нею своїх обов'язків та зловживання ними, за приписами частини третьої статті 36 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття", стягується з цієї особи відповідно до законодавства України з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати їй забезпечення та надання соціальних послуг.
Відповідно до розрахунку позивача стосовно незаконно отриманих виплат безробітного Красногвардійського центру зайнятості розмір витрат на професійне навчання складає 2 976,14 грн. Матеріалами справи підтверджено часткове погашення відповідачем витрат на професійне навчання, понесених позивачем, сумою 2 500,00 грн. Залишок непогашеної заборгованості складає 476,14 грн.
З огляду на викладене, виходячи з заявлених позовних вимог, наданих сторонами доказів, матеріалів справи, враховуючи правові норми, які належить застосовувати до цих спірних правовідносин, суд приходить до висновку, що заявлені до відшкодування витрати підтверджено належним чином, ґрунтуються на положеннях Законів України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття", "Про зайнятість населення", тому підлягають задоволенню.
Відповідно до частини четвертої статті 94 КАС України, у справах в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись статтями 94, 159, 160, 161, 162, 163, 186, 254 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Задовольнити адміністративний позов повністю.
Стягнути з ОСОБА_1 на користь Красногвардійського районного центру зайнятості заборгованість з відшкодування витрат на професійне навчання сумою 476,14 грн., що підлягають зарахуванню на р/р 37170001000337 в ГУ ДКСУ в АР Крим, м. Сімферополь, ЄДРПОУ 20708586, МФО 824026.
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня отримання постанови.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення строку, з якого суб'єкт владних повноважень може отримати копію постанови суду.
Суддя О.В. Папуша
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 22.03.2012 |
Оприлюднено | 24.09.2012 |
Номер документу | 26071484 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Папуша О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні