ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
27 березня 2012 р. Справа №2а-316/12/0170/17
Суддя Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим Папуша О.В., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу
за позовом Кримське республіканське відділення Фонду соціального захисту інвалідів
до Товариство з обмеженою відповідальністю "ФІРМА "МІКС" ЛТД"
про спонукання до виконання певних дій ,
ВСТАНОВИВ:
03.01.11р. до суду надійшов названий адміністративний позов, яким позивач просить суд зобов'язати відповідача надати документи для реєстрації: заяву про реєстрацію роботодавця у відділенні Фонду соціального захисту інвалідів та копію свідоцтва про державну реєстрацію відповідача, а також звіт за формою № 10-ПІ "Звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів" за 2010 рік.
В обґрунтування заявлених вимог позивач послався на порушення та недотримання вимог відповідачем вимог діючого законодавства у сфері захисту інтересів інвалідів,, внаслідок чого позивач позбавлений можливості виконання покладених на нього державою функцій та обов'язків.
Ухвалою суду від 10.01.12р. відкрито провадження в адміністративній справі, розпочато підготовче провадження, відповідачу надано строк для надання суду та в копії позивачу заперечень проти позову та документів на підтвердження своїх доводів, які в нього є, з'ясовано питання про склад осіб які беруть участь у справі, визначено факти, які необхідно встановити для вирішення спору, вивчено документи надані позивачем, прийнято рішення щодо відсутності необхідності проведення попереднього судового засідання, внаслідок чого закінчено підготовче провадження, справу призначено до розгляду в судовому засіданні на 09.02.12р.
Позивач, повідомлений належним чином про місце, день і час судового розгляду явку повноважних представників у судове засідання не забезпечив, розгляд справи просив здійснити за відсутності його повноваженого представника, позовні вимоги підтримав у повному обсязі.
Направлені відповідачу ухвали про відкриття провадження в адміністративній справі, про закінчення підготовчого провадження і призначення справи до судового розгляду, повістка про виклик до суду в адміністративній справі повернуто до суду поштовим відділенням зв'язку з довідкою про причини повернення: "за закінченням терміну зберігання".
Відповідно до Спеціального витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, місцезнаходження відповідача, за даними ЄДР, співпадає з адресами, на які направлялись ухвали суду та повістки про виклик в адміністративній справі.
Беручи до уваги вимоги ч. 11 ст. 35 КАС України, судом вжито усіх можливих заходів щодо сповіщення сторін про розгляд адміністративної справи, вжито достатніх заходів для повідомлення відповідача про строк подання заперечень проти позову, порядок їх подання, а також наслідки неподання такого заперечення, суд не знаходить перешкод для розгляду справи в порядку письмового провадження та її вирішення по суті позовних вимог.
Розглянувши матеріали справи, клопотання позивача, зважаючи на приписи статті 122 КАС України, суд не знаходить перешкод для розгляду справи та вважає за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження, без участі повноважних представників сторін відповідно до приписів частини шостої статті 128 КАС України за наявними в ній матеріалами.
Дослідивши наявні матеріали в їх сукупності, судом з'ясовано, що позивач звернувся до Окружного адміністративного суду АР Крим на підставі пункту 5 частини другої статті 17 КАС України, за вирішенням спору за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадку прямо передбаченому законом, та, зважаючи на положення ст.ст. 18, 50 КАС України, оскільки однією із сторін справи є орган державної влади, на цей спір поширюється компетенція адміністративних судів та справа підсудна окружному адміністративному суду.
Статтею 43 Конституції України задекларовано право кожного на працю, що включає можливість заробляти собі на життя працею, яку він вільно обирає або на яку вільно погоджується. Виконання та реалізація зазначеної конституційної норми забезпечується законами України, підзаконними актами та актами ненормативного характеру, які встановлюють механізм реалізації права на працю.
Відповідно до частини 7 статті 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" контроль за виконанням нормативів робочих місць та перевірки підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, щодо їх реєстрації у Фонді соціального захисту інвалідів, його відділеннях, подачі щорічного звіту та сплати ними адміністративно-господарських санкцій, а також надання державній службі зайнятості інформації, необхідної для організації працевлаштування інвалідів, визначаються Кабінетом Міністрів України.
Правовий статус, повноваження та умови діяльності зазначеного Фонду визначені Положенням про Фонд соціального захисту інвалідів, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 26.09.2002 року № 1434.
Відповідно до пункту 1 Положення про Фонд соціального захисту інвалідів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.09.2002р. № 1434, Фонд є урядовим органом державного управління, який діє у складі Міністерства праці та соціальної політики і підпорядковується йому.
Правовий статус Кримського республіканського відділення Фонду соціального захисту інвалідів визначений Положенням про Кримське республіканське відділення Фонду соціального захисту інвалідів, затвердженого Наказом директора Фонду соціального захисту інвалідів від 01.03.07р. № 16. Пунктом 1 Положення встановлено, що відділення являється територіальним органом Фонду соціального захисту інвалідів, а відповідно до пункту 12 Положення відділення має статус юридичної особи, та реалізує завдання, визначені пунктом 3 Положення, до яких належать здійснення контролю за додержанням підприємствами, установами, організаціями, фізичними особами, які використовують найману працю, нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів.
З положень частини першої статті 55 Господарського кодексу України суб'єктом господарювання визнаються учасники господарських відносин, які здійснюють господарську діяльність, реалізуючи господарську компетенцію (сукупність господарських прав та обов'язків), мають відокремлене майно і несуть відповідальність за своїми зобов'язаннями в межах цього майна, крім випадків встановлених законом. Згідно з пунктом 1 частини 2 статті 55 ГК України юридичні особи, створені відповідно до Цивільного кодексу України, підприємства, створені відповідно до Господарського кодексу України та зареєстровані в установлено законом порядку визнаються суб'єктами господарювання.
Відповідно до частини восьмої статті 69 Господарського кодексу України підприємство з правом найму робочої сили забезпечує визначену відповідно до закону кількість робочих місць для працевлаштування, зокрема інвалідів. Відповідальність підприємства за невиконання даної вимоги встановлюється законом.
Відповідач - Товариство з обмеженою відповідальністю "ФІРМА "МІКС "ЛТД", суб'єкт господарювання, ідентифікаційний код 22300151, зареєстрований юридичною особою Виконавчим комітетом Сімферопольської міської ради з 29.12.94р., місцезнаходження за адресою: 95000, АР Крим, м. Сімферополь, Залізничний район, вулиця Дибенка, будинок 5, квартира 13 (а.с.4-5,23-24).
Спеціальним законом, який визначає основи соціальної захищеності інвалідів в Україні і гарантує їм рівні з усіма іншими громадянами можливості для участі в економічній, політичній і соціальній сферах життя суспільства, створення необхідних умов, які дають можливість інвалідам вести повноцінний спосіб життя згідно з індивідуальними здібностями і інтересами, є Закон України від 21.03.91р. № 875 "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні".
Засадами частини першої статті 1 названого Закону встановлено, що інваліди в Україні володіють усією повнотою соціально-економічних, політичних, особистих прав і свобод, закріплених Конституцією України та іншими законодавчими актами.
Одним із аспектів соціальної захищеності інвалідів, відповідно до частини першої статті 17 вказаного Закону, є право працювати на підприємствах, в установах, організаціях, а також займатися підприємницькою та іншою трудовою діяльністю, яка не заборонена законом.
За правилами статті 18 названого Закону підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів.
Відповідно до частини першої статті 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю (далі - роботодавці), установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.
З положень частини дев'ятої вищеназваної статті Закону підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, в яких за основним місцем роботи працює 8 і більше осіб, реєструються у відповідних відділеннях Фонду соціального захисту інвалідів за своїм місцезнаходженням і щороку подають цим відділенням звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів.
Процедура реєстрації підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій, громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, що використовують найману працю, в яких за основним місцем роботи працює вісім і більше осіб у відділеннях Фонду соціального захисту інвалідів визначена у Порядку реєстрації підприємств, установ, організацій та фізичних осіб, що використовують найману працю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 31.01.07р. № 70 (далі по тексту - Порядок).
Пунктами 2, 3 Порядку передбачено, що роботодавці реєструються у відділеннях Фонду за місцем їх державної реєстрації як юридичних осіб так фізичних осіб-підприємців. Для реєстрації роботодавці подають відділенню Фонду відповідну заяву та копію свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи або фізичної особи-підприємця.
Відповідно до п. 3 Порядку реєстрації підприємств, установ, організацій та фізичних осіб, що використовують найману працю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 31.01.2007 р. № 70 новостворені роботодавці та підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, що використовують найману працю, в яких кількість працюючих, для яких це місце роботи є основним, збільшилася до восьми і більше осіб, реєструються у відділенні Фонду до 1 лютого, що настає за роком створення або збільшення кількості працюючих.
З дослідженої судом довідки Сімферопольського міського центру зайнятості від 15.11.11 року № 05-3459 середньооблікова кількість найманих працівників ТОВ "ФІРМА "МІКС "ЛТД" за основним місцем роботи у 2010 році становила 9 осіб, з них інвалідів - 0 осіб.
Отже, відповідач, як суб'єкт господарювання, що використовує найману працю і є роботодавцем, на вимогу вищевказаного Закону відповідно до встановленого постановою Кабінету Міністрів України від 31.01.07р. № 70 порядку повинен бути зареєстрований у Кримському республіканському відділенні Фонду соціального захисту інвалідів.
Суд зауважує, що відповідно до пункту 4 статті 20 Закону України "Про зайнятість населення" підприємства, установи і організації незалежно від форми власності реєструються у місцевих центрах зайнятості за їх місцезнаходженням як платники збору до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, щомісяця подають цим центрам адміністративні дані у повному обсязі про наявність вільних робочих місць (вакансій), у тому числі призначених для працевлаштування інвалідів, та про працівників, які працюють неповний робочий день (тиждень), якщо це не передбачено трудовим договором, або не працюють у зв'язку з простоєм виробництва з не залежних від них причин, і в десятиденний строк - про всіх прийнятих працівників у порядку, встановленому законодавством. Несвоєчасна реєстрація або відмова від неї, порушення порядку подання адміністративних даних тягне за собою відповідальність, передбачену законом.
25.11.11р. на адресу відповідача позивачем направлено вимогу, якою наголошено на необхідності надання відділенню Фонду у строк до 06.12.11р. заяви про реєстрацію роботодавця у Кримському республіканському відділенні Фонду соціального захисту інвалідів, надавши також копію свідоцтва про державну реєстрацію, форму № 10-ПІ "Звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів" за звітний 2010 рік.
На вимогу положень частини першої статті 72 КАС України відповідачем суду не надано доказів на підтвердження обставин виконання визначених законом вимог щодо його реєстрації як роботодавця у Кримському республіканському відділенні Фонду соціального захисту інвалідів.
За таких підстав вимога позивача щодо спонукання відповідача до подання Кримському республіканському відділенню Фонду соціального захисту інвалідів документів для реєстрації: заяви про реєстрацію роботодавця у відділенні Фонду соціального захисту інвалідів та копії свідоцтва про державну реєстрацію відповідача підлягають задоволенню.
З огляду на положення статті 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" обов'язок підприємства щорічного подання звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів наступає лише після відповідної реєстрації у Фонді, а тому позовні вимоги в частині спонукання відповідача до подання звіту за формою № 10-ПІ "Звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів" за 2010 рік, задоволенню не підлягають.
У справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, відповідно до частини четвертої статті 94 КАС України, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись ст.ст. 159, 160, 161, 162, 163, 186, 254 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити частково.
Зобов'язати Товариство з обмеженою відповідальністю "ФІРМА "МІКС" ЛТД" надати Кримському республіканському відділенню Фонду соціального захисту інвалідів документи для реєстрації: заяву про реєстрацію роботодавця у відділенні Фонду соціального захисту інвалідів та копію свідоцтва про державну реєстрацію Товариство з обмеженою відповідальністю "ФІРМА "МІКС" ЛТД".
В решті позовних вимог відмовити.
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня отримання постанови.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення строку, з якого суб'єкт владних повноважень може отримати копію постанови суду.
Суддя О.В. Папуша
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 27.03.2012 |
Оприлюднено | 25.09.2012 |
Номер документу | 26072063 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Папуша О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні