Постанова
від 07.03.2012 по справі 2а-1011/12/0170/17
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

07 березня 2012 р. Справа №2а-1011/12/0170/17

Суддя Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим Папуша О.В., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу

за позовом Приватного акціонерного товариства "Селянська Промислова Артіль"

до Управління пенсійного фонду України у Білозерському районі Херсонської області

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача, - Управління Пенсійного фонду України у Джанкойському районі АР Крим

про визнання нечинним розрахунок фактичних витрат,

ВСТАНОВИВ:

19.01.12р. до суду надійшов названий адміністративний позов, яким позивач просить суд визнати нечинним розрахунок фактичних витрат на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" пунктів "б" - "з" статті 13 Закону Управлінням Пенсійного фонду України у Білозерському районі Херсонської області, що направлений із повідомленням від 20.12.11р. № 10639/02-02-05.

Позовні вимоги обґрунтовано тим, що відповідачем необґрунтовано та без достатніх на то правових підстав здійснено розрахунок про відшкодування коштів, затрачених на виплату і доставку пенсії ОСОБА_1, призначеної на пільгових умовах, відповідно до пунктів "б" - "з" статті 13 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", оскільки останній ніколи не мав трудових відносин з позивачем. У довідці, виданій позивачем ОСОБА_1, оскільки архів СТОВ "Родина", у якому і працював ОСОБА_2, передано на зберігання Лобанівській філії ПрАТ "Селянська Промислова Артіль", вказано про працевлаштування ОСОБА_1 у радгоспі "Родина" у відповідний період. Проте, ПрАТ "Селянська Промислова Артіль" не є правонаступником ліквідованого СТОВ "Родина" та не несе обов'язку з відшкодування відповідних витрат відповідача.

Ухвалою суду від 20.01.12р. відкрито провадження в адміністративній справі за названим позовом, розпочато підготовче провадження, відповідачу надано строк для надання суду та в копії позивачу заперечення проти позову та документів на підтвердження своїх доводів, які в нього є, з'ясовано питання про склад осіб які беруть участь у справі, визначено факти, які необхідно встановити для вирішення спору, вивчено документи надані позивачем, прийнято рішення щодо відсутності необхідності проведення попереднього судового засідання, внаслідок чого закінчено підготовче провадження, справу призначено до розгляду в судовому засіданні на 28.02.12р.

Представник позивача, надавши суду додаткові докази на підтвердження заявлених вимог, підтримав позов, за викладених у ньому підстав, просив суд задовольнити адміністративний позов у повному обсязі.

Відповідач, повідомлений належним чином про місце, день і час судового розгляду, явку повноважних представників у судове засідання не забезпечив, про поважність причин неявки суд не сповістив, подавши до канцелярії суду письмові заперечення.

Не визнаючи адміністративний, позов, заперечуючи проти заявлених вимог, відповідач, пославшись на положення п. 11, п. 20 постанови Кабінету Міністрів України від 12.08.93р. № 637, зазначив, що довідку про періоди роботи, що зараховуються до спеціального стажу, має право видати лише підприємство, де працювала особа, або його правонаступник. Оскільки позивач видав пільгову довідку, то діяв як правонаступник, узяв на себе відповідальність за сам факт видачі такої довідки і достовірність підстав її видачі, позивач є особою, яка повинна відшкодувати витрати, відповідно до виставленого розрахунку.

З підстав необхідності надання часу позивачу для ознайомлення із поданими відповідачем запереченнями, необхідності надання додатково часу для надання сторонами додаткових пояснень та доказів, судом відкладено розгляд справи до 07.03.12р.

До початку судового засідання представником позивача надано суду клопотання про розгляд адміністративної справи в порядку письмового провадження та копію архівної довідки, довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців стосовно СТОВ "Родина".

Відповідач, повідомлений належним чином про місце, день і час судового розгляду, явку повноважних представників у судове засідання не забезпечив, про поважність причин неявки суд не сповістив.

Розглянувши матеріали справи, клопотання представника позивача, зважаючи на приписи статті 122 КАС України, суд не знаходить перешкод для розгляду справи та вважає за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження, без участі повноважних представників сторін відповідно до приписів частини шостої статті 128 КАС України за наявними в ній матеріалами.

Положеннями Закону України від 05.11.1991 року № 1788-XII "Про пенсійне забезпечення" відповідно до Конституції України гарантовано всім непрацездатним громадянам України право на матеріальне забезпечення за рахунок суспільних фондів споживання шляхом надання трудових і соціальних пенсій, спрямований на те, щоб повніше враховувалася суспільно корисна праця як джерело зростання добробуту народу і кожної людини, встановлює єдність умов і норм пенсійного забезпечення робітників, членів колгоспів та інших категорій трудящих, а також гарантує соціальну захищеність пенсіонерів шляхом встановлення пенсій на рівні, орієнтованому на прожитковий мінімум, а також регулярного перегляду їх розмірів у зв'язку зі збільшенням розміру мінімального споживчого бюджету і підвищенням ефективності економіки республіки.

Відповідно до статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" Пенсійний фонд України призначає незалежно від місця останньої роботи на пільгових умовах пенсію за віком. Стаття 8 Закону України "Про пенсійне забезпечення" передбачає, що виплата пенсій здійснюється з коштів Пенсійного фонду України, який є самостійною фінансово-банківською системою, не входить до складу державного бюджету України, формується за рахунок коштів, що відраховуються підприємствами і організаціями (в тому числі й тими, що використовують працю громадян за угодами цивільно-правового характеру) на заходи соціального страхування за тарифами, диференційованими залежно від небезпечності, шкідливості, тяжкості робіт та стану інших умов праці, страхових внесків громадян, які займаються підприємницькою діяльністю, обов'язкових страхових внесків громадян, а також коштів державного бюджету України.

Згідно частини 2 Прикінцевих положень Закону України 09.07.2003 року № 1058-IV "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" зберігається порядок покриття витрат на виплату і доставку цих (пільгових) пенсій, що діяв до набрання чинності цим Законом. Підприємства та організації з коштів, призначених на оплату праці, вносять до Пенсійного фонду плату, що покриває фактичні витрати на виплату і доставку пенсій особам, які були зайняті повний робочий день на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком № 1 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, крім тих, що були безпосередньо зайняті повний робочий день на підземних роботах (включаючи особовий склад гірничорятувальних частин) з видобутку вугілля, сланцю, руди та інших корисних копалин, на будівництві шахт та рудників за списком робіт і професій, затвердженим Кабінетом Міністрів України, починаючи з дня набрання чинності цим Законом, у розмірі 20 відсотків з наступним збільшенням її щороку на 10 відсотків до 100-відсоткового розміру відшкодування фактичних витрат на виплату і доставку цих пенсій до набуття права на пенсію за віком відповідно до цього Закону.

Відповідно до п. "б" -"з" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" на пільгових умовах мають право на пенсію за віком, незалежно від місця останньої роботи працівники, зайняті повний робочий день на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці, за списком № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджуваним Кабінетом Міністрів України, і за результатами атестації робочих місць: чоловіки - після досягнення 55 років і при стажі роботи не менше 25 років, з них не менше 12 років 6 місяців на зазначених роботах; жінки - після досягнення 50 років і при стажі роботи не менше 20 років, з них не менше 10 років на зазначених роботах. Працівникам, які мають не менше половини стажу роботи з шкідливими і важкими умовами праці, пенсії на пільгових умовах призначаються із зменшенням віку, передбаченого статтею 12 цього Закону, на 1 рік за кожні 2 роки 6 місяців такої роботи чоловікам і за кожні 2 роки такої роботи - жінкам; трактористи-машиністи, безпосередньо зайняті у виробництві сільськогосподарської продукції в колгоспах, радгоспах, інших підприємствах сільського господарства, чоловіки -після досягнення 55 років і при загальному стажі роботи не менше 25 років, з них не менше 20 років на зазначеній роботі; жінки, які працюють трактористами-машиністами, машиністами будівельних, шляхових і вантажно-розвантажувальних машин, змонтованих на базі тракторів і екскаваторів, -після досягнення 50 років і при загальному стажі роботи не менше 20 років, з них не менше 15 років на зазначеній роботі; жінки, які працюють доярками (операторами машинного доїння), свинарками-операторами в колгоспах, радгоспах, інших підприємствах сільського господарства, після досягнення 50 років і при стажі зазначеної роботи не менше 20 років, за умови виконання встановлених норм обслуговування. Норми обслуговування для цих цілей встановлюються в порядку, що визначається Кабінетом Міністрів України.

Відшкодуванню підлягають витрати Пенсійного фонду України на виплату і доставку пенсій, призначених на пільгових умовах відповідно до частини 2 розділу XV Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", в частині пенсій призначених згідно з пунктами "а", "б-з" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення", а саме сума до сплати, що покриває фактичні витрати на виплату і доставку пенсій працівникам за списком № 1, 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 16.01.2003р. № 36.

Постановою Кабінету Міністрів України від 12.08.1993р. № 637 затверджено Порядок підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсій за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній, з положень пункту 1 якої, основним документом, що підтверджує стаж роботи, є трудова книжка. За відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній трудовий стаж встановлюється на підставі інших документів, виданих за місцем роботи, служби, навчання, а також архівними установами.

Відповідно до п. 20 вказаного Порядку у тих випадках, коли в трудовій книжці відсутні відомості, що визначають право на пенсії на пільгових умовах або за вислугу років, установлені для окремих категорій працівників, для підтвердження спеціального трудового стажу приймаються уточнюючі довідки підприємств, установ, організацій або їх правонаступників. У довідці має бути вказано: періоди роботи, що зараховуються до спеціального стажу; професія або посада; характер виконуваної роботи; розділ, підрозділ, пункт, найменування списків або їх номери, куди включається цей період роботи; первинні документи за час виконання роботи, на підставі яких видана зазначена довідка.

З матеріалів справи, а саме, з довідки від 29.11.06р. № 204, виданої ОСОБА_1 вбачається, що 13.04.1979 року, рішенням правління № 8, він був прийнятий до радгоспу "Родина" Джанкойського району у якості тракториста-машиніста і був безпосередньо зайнятий у виробництві сільськогосподарської продукції протягом повного польового періоду у рослинництві або протягом календарного року у тваринництві. 11.03.1982р., ОСОБА_1, відповідно до рішення правління № 6, звільнений.

Довідка від 29.11.06р. № 204 видана на підставі особових рахунків за 1979 - 1982 роки для пред'явлення до Управління Пенсійного фонду України, завірена підписами директора та інспектора по кадрам ЛФ ЗАО "КПА", скріплена печаткою "Лобанівська філія Закритого акціонерного товариства "Селянська Промислова Артіль".

З положень пункту "в" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" на пільгових умовах мають право на пенсію за віком, незалежно від місця останньої роботи: трактористи-машиністи, безпосередньо зайняті у виробництві сільськогосподарської продукції в колгоспах, радгоспах, інших підприємствах сільського господарства, - чоловіки після досягнення 55 років і при загальному стажі роботи не менше 25 років, з них не менше 20 років на зазначеній роботі.

Відповідно до дослідженої судом довідки від 29.11.06р. № 203 радгосп "Родина" реорганізовано у Сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальністю "Родина", у відповідності з Указом Президента України № 1529/99 від 03.12.99р. та відповідно рішення зборів уповноважених, наказ № 1 від 07.02.2000р.

У зв'язку з ліквідацією СТОВ "Родина" документи по особовому складу радгоспу "Родина", СТОВ "Родина" передані на зберігання до Лобанівської філії ЗАТ "Селянська Промислова Артіль" (наказ по Лобанівській філії ЗАТ "Селянська Промислова Артіль" № 378 від 01.09.03р.) відповідно до листа начальника архівного відділу райдержадміністрації від 07.08.03р. (а.с.14).

Дослідивши матеріали справи суд зауважує на те, що довідка Лобанівської філії ЗАТ "Селянська Промислова Артіль", представлена відповідачу відповідно до передбаченої пунктом 20 Порядку уточнюючої довідки ліквідованого підприємства-роботодавця ОСОБА_1, містить необхідний об'єм інформації, з якого можливо дійти висновку про наявність підстав для призначення позивачу пенсії за віком на пільгових умовах, місця роботи - Радгосп "Родина", період роботи - з 13.04.79р. по 11.03.82р., додаткові відомості окремої категорії працівників - трактористів-машиністів.

Вказана довідка, для підтвердження спеціального трудового стажу, засвідчена та видана Лобанівською філії ЗАТ "Селянська Промислова Артіль" з підстав того, що документи по особовому складу радгоспу "Родина", СТОВ "Родина" передані на зберігання до Лобанівської філії ЗАТ "Селянська Промислова Артіль".

Доводи відповідача про можливість видачі відповідної довідки лише правонаступниками підприємства-роботодавці, яким, внаслідок реорганізації радгоспу "Родина" у СТОВ "Родина", ліквідації СТОВ "Родина", є ПрАТ "Селянська Промислова Артіль", не підтверджено відповідачем належними доказами та спростовано зібраними судом матеріалами справи.

Досліджені судом: протокол № 1 від 21.01.1998 року установчого збору ЗАТ "Селянська Промислова Артіль" (а.с.30-31), установчий договір ЗАТ "Селянська Промислова Артіль" від 21.01.1998р. (а.с.32-34), Статут ЗАТ "Селянська Промислова Артіль" (а.с.35-37), Доповнення до Статуту та Зміни до Статуту ЗАТ "Селянська Промислова Артіль" (а.с.38-42), Довідка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 22.02.2012р. стосовно Приватного акціонерного товариства "Селянська Промислова Артіль", ідентифікаційний код юридичної особи 25143485, Статут ПрАТ "Селянська Промислова Артіль" (а.с.9-10), довідка з ЄДРПОУ Лобанівської філії ПрАТ "Селянська Промислова Артіль" (а.с.11), Довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 01.03.2012р. стосовно Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Родина", ідентифікаційний код юридичної особи 03760013, не дають підстав та обставин стосовно встановлення факту правонаступництва СТОВ "Родина" ПрАТ "Селянська Промислова Артіль".

Як убачається з Довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 01.03.2012р. юридична особа - Сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальністю "Родина" з 06.04.2006 року припинена у зв'язку з визнанням її банкрутом.

Отже, Приватне акціонерне товариство "Селянська Промислова Артіль", реорганізоване 04.05.2011р. з Закритого акціонерного товариства "Селянська Промислова Артіль", внаслідок приведення установчих документів та організаційної форми суб'єкта господарювання до вимог Закону України "Про акціонерні товариства", не є правонаступником Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Родина", ідентифікаційний код юридичної особи 03760013, реорганізованого радгоспу "Родина" відповідно до наказу № 1 від 07.02.2000р. Обставина видачі довідки не встановлює факту правонаступництва.

Розрахунок суми відшкодування, розрахований відповідно до підпункту 6.1 Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженої постановою правління Пенсійного фонду України від 19.12.2003 р. № 21-1, направлений ПрАТ "Селянська Промислова Артіль" разом з листом від 20.12.2011р. "Про відшкодування витрат" (а.с.6), який не є правонаступником СТОВ "Родина", радгоспу "Родина", у якому у період з 13.04.79р. по 11.03.82р. працював ОСОБА_1, і який не мав трудових відносин з ПрАТ "Селянська Промислова Артіль" є нечинним, а дії відповідача з нарахування позивачу суми витрат, що підлягають відшкодуванню, з направлення відповідачем позивачу розрахунку та листа від 20.12.2011р. не заснованими на законі та протиправними.

З положень частини першої статті 2 КАС України, завдання адміністративного судочинства, якими є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ, через що дослідженню судом, у справах за зверненням фізичної або юридичної особи до суб'єкта владних повноважень, підлягають питання вчинення суб'єктом владних повноважень дій, прийняття рішень, відповідно до наданих йому повноважень, визначених законом в їх компетенції, в порядку, у якому здійснюються дії, що спрямовані на реалізацію владних повноважень. Здійснюючи такі дії, вони можуть спиратись тільки на компетенційні права і обов'язки та використовувати у своїй діяльності ті засоби, форми, прийоми, що передбачені законодавством.

На вимогу частини 3 статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень, адміністративні суди перевіряють, чи прийняті вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення; безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо.

Як убачається з наведеного вище, досліджених судом доказів, норм матеріального права, що підлягають застосуванню при розгляді і вирішенні спору, суд знаходить доведеними вимоги позивача, такими що ґрунтуються на положеннях діючого законодавства, а тому, з метою поновлення порушених прав позивача, про які останній просить в адміністративному позові, суд, задовольняючи позов частково, вважає за необхідне визнати протиправними дії відповідача, які не засновані на положеннях пенсійного законодавства, та, обираючи відповідний належний спосіб захисту порушеного права, - визнати протиправними дії Управління Пенсійного фонду України у Білозерському районі Херсонської області з нарахування та направлення Приватному акціонерному товариству "Селянська Промислова Артіль" розрахунку фактичних витрат на виплати і доставку пенсії ОСОБА_1 розміром 115,92 грн., призначеної на пільгових умовах, відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Зкону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", пунктів "б"-"з" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення", направленого із повідомленням "Про відшкодування витрат" від 20.12.2011р. № 10689/02-02-05.

За правилами частини першої статті 94 КАС України, у разі ухвалення судового на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує на її користь усі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України, а тому з огляду на понесені позивачем витрати зі сплати судового збору, факт понесення яких підтверджено платіжним доручення від 19.01.12р. № 2574, підлягають відшкодуванню з Державного бюджету України, за рахунок коштів виділених Управлінню Пенсійного фонду України у Білозерському районі Херсонської області, шляхом їх безспірного списання із його рахунків.

Керуючись статтями 94, 159, 160, 161, 162, 163, 186, 254 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити в повному обсязі.

Визнати протиправними дії Управління Пенсійного фонду України у Білозерському районі Херсонської області з нарахування та направлення Приватному акціонерному товариству "Селянська Промислова Артіль" розрахунку фактичних витрат на виплати і доставку пенсії ОСОБА_1 розміром 115,92 грн., призначеної на пільгових умовах, відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Зкону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", пунктів "б"-"з" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення", направленого із повідомленням "Про відшкодування витрат" від 20.12.2011р. № 10689/02-02-05.

Стягнути з Державного бюджету України на користь Приватного акціонерного товариства "Селянська Промислова Артіль" судові витрати, шляхом їх безспірного списання із рахунку Управління пенсійного фонду України у Білозерському районі Херсонської області, в рахунок відшкодування понесених витрат зі сплати судового збору, розміром 32,19 грн.

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня отримання постанови.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення строку, з якого суб'єкт владних повноважень може отримати копію постанови суду.

Суддя О.В. Папуша

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення07.03.2012
Оприлюднено25.09.2012
Номер документу26072227
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1011/12/0170/17

Ухвала від 27.05.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Тракало В.В.

Ухвала від 26.09.2012

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Санакоєва Майя Анзорівна

Ухвала від 05.11.2012

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Тракало В.В.

Постанова від 07.03.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Папуша О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні