2а-12964/11/0170/17 ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013 ПОСТАНОВА Іменем України 05 квітня 2012 р. Справа №2а-12964/11/0170/17 Суддя Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим Папуша О.В., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції в м. Сімферополі АР Крим до Комунального підприємства "Єкспо-технологія" про стягнення, ВСТАНОВИВ: 21.10.11р. до суду надійшов названий адміністративний позов, яким позивач просить суд стягнути з відповідача заборгованість по податку з доходів фізичних осіб загальною сумою 65 136,43 грн. В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відповідач має несплачену заборгованість зі сплати до бюджету податкових зобов'язань щодо погашення заборгованості всього загальною сумою 139 456,66 грн. Самостійно нараховані та узгоджені з податковим органом податкові зобов'язання ним не погашено За вказаних обставин, позивач просив суд постановити рішення згідно якого стягнути з платника податків податкову заборгованість в розмірі заборгованості по платежам до бюджету в зазначеній сумі. За поданим позовом ухвалою суду від 21.10.2011 року відкрито провадження в адміністративній справі, розпочато підготовче провадження, за результатами закінчення якого, справу призначено до розгляду в судовому засіданні. Позивача, повідомлений належним чином про місце, день і час судового розгляду, явку свого повноважного представника у судове засідання не забезпечив, про поважність причин його неявки суд не повідомив. Представником позивача до канцелярії суду подано клопотання про розгляд адміністративної справи за його відсутності, позовні вимоги підтримано у повному обсязі. Поважність причин неявки представником позивача у судові засідання ним суду не наведено. Направлені відповідачу ухвали про відкриття провадження в адміністративній справі, про закінчення підготовчого провадження і призначення справи до судового розгляду, повістка про виклик до суду в адміністративній справі повернуто до суду поштовим відділенням зв'язку з довідкою про причини повернення: "за зазначеною адресою не зареєстровано". Беручи до уваги вимоги ч. 11 ст. 35 КАС України, судом вжито усіх можливих заходів щодо сповіщення сторін про розгляд адміністративної справи, вжито достатніх заходів для повідомлення відповідача про строк подання заперечень проти позову, порядок їх подання, а також наслідки неподання такого заперечення. Розглянувши матеріали справи, зважаючи на приписи статті 122 КАС України, суд не знаходить перешкод для розгляду справи та вважає за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження, без участі повноважних представників сторін відповідно до приписів частини шостої статті 128 КАС України за наявними в ній матеріалами. Оцінивши повідомлені позивачем обставини, дослідивши матеріали справи, аналізуючи обставини, якими обґрунтовувались вимоги та докази, якими вони підтверджуються, враховуючи правові норми, які належить застосовувати до цих спірних правовідносин, аналізуючи обставини, якими обґрунтовувались вимоги і заперечення, та докази, якими вони підтверджуються, враховуючи правові норми, які належить застосовувати до цих спірних правовідносин, зважаючи на звернення позивача до окружного адміністративного суду з підстав, передбачених п. 5 ч. 2 ст. 17 КАС України, суд, з'ясовуючи фактичні обставини, оцінюючи докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню частково, виходячи з наступного. Позивач є суб'єктом владних повноважень, органом державної податкової служби у системі органів виконавчої влади, підпорядковується Державній податковій адміністрації в Автономній Республіці Крим і забезпечує реалізацію єдиної державної податкової політики на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці. У своїй діяльності керується Конституцією України, Податковим Кодексом України, Законом України "Про державну податкову службу в Україні", та іншими законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, іншими нормативно-правовими актами органів державної влади, у тому числі наказами, а також розпорядженнями органів державної податкової служби вищого рівня. Відповідач – суб'єкт господарювання, ідентифікаційний код юридичної особи 34740080, зареєстрований Виконавчим комітетом Сімферопольської міської ради Автономної Республіки Крим з 17.11.06р., узятий на облік в органах державної податкової служби з 21.11.2006р., перебуває на обліку у ДПІ в м. Сімферополі (а.с.5-9). Встановлені судом з матеріалів справи фактичні обставини свідчать про те, що актом позапланової перевірки правильності, повноти та своєчасності перерахування в бюджет утриманого податку з доходу фізичних осіб, своєчасності перерахування в бюджет утриманого податку з доходів фізичних осів, своєчасності нарахування та сплати заробітної плати КП "Єкспо-Технологія" за період з 01.06.08р. по 31.05.11р., контролюючим органом встановлено порушення пп. 8.1.2 п. 8.1 ст. 8, пп. "а" п. 19.2 ст. 19 Закону України від 22.05.03р. № 889-IV та пп. 168.1.1, пп. 168.1.4 п. 168.1 ст. 168 розділу IV Податкового кодексу України № 2755-VI від 02.12.2010р., податок з доходів фізичних осіб не перераховано та перераховувався до бюджету несвоєчасно. Сальдо по рах. 641 (розрахунки із бюджетом по податку з доходів фізичних осіб) станом на 31.05.2011р. складає Кт – 68 852,33 грн. Поточна заборгованість по податку з доходів фізичних осіб за травень 2011 р. термін сплати якої не настав складає 3 715,90 грн. Сума непогашених податкових зобов'язань станом на 31.05.2011р. становить: грудень 2008р. – 6 177,35 грн., березень 2009р. – 3 293,34 грн., квітень 2009р. – 759,78 грн., травень 2009р. – 759,78 грн., червень 2009р. – 759,78 грн., липень 2009р. – 693,02 грн., серпень 2009р. – 657,21 грн., вересень 2009р. – 1 120,27 грн., жовтень 2009р. – 368,01 грн., листопад 2009р. – 229,74 грн., грудень 2009р. – 187,98 грн., травень 2010р. – 936,70 грн., червень 2010р. – 1 456,23 грн., липень 2010р. – 3 754,96 грн., серпень 2010р. – 5 813,76 грн., вересень 2010р. – 5 818,25 грн., жовтень 2010р. – 5 391,61 грн., листопад 2010р. – 7 034,10 грн., грудень 2010р. – 3 677,10 грн., січень 2011р. – 5 199,14 грн., лютий 2011р. – 2 011,83 грн., березень 2011р. – 7 698,91 грн., квітень 2011р. – 1 337,58 грн. Як убачається з матеріалів справи, заборгованість по податковим зобов'язанням зі сплати податку з доходів фізичних осіб, виникла у період чинності Закону України "Про порядок погашення зобов'язання платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" та Податкового кодексу України, положення яких застосовуються судом при вирішення цієї справи. З положень п. 1.3 ст. 1 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" податковий борг (недоїмка) – податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання. Відповідно до п. 5.1 ст. 5 Закону України від 21.12.2000 р. № 2181 "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків у податковій декларації, вважається узгодженим з дня подання такої податкової декларації, та не може бути оскаржене платником податків в адміністративному або судовому порядку. Незалежно від наявності відмови у прийнятті податкової декларації платник податків зобов'язаний погасити податкове зобов'язання, самостійно визначене ним у такій податковій декларації, протягом строків, установлених пунктом 5.3 статті 5 цього Закону. Платник податків згідно до вимог п.п. 5.3.1 п. 5.3 ст. 5 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цього Закону для подання податкової декларації. За правилами пп 5.4.1. п. 5.4. ст. 5 Закону України від 21.12.2000р. № 2181-III "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією статтею, визнається сумою податкового боргу платника податків. З матеріалів справи судом встановлено, що розмір заборгованості відповідача перед місцевим бюджетом Залізничного району м. Сімферополь зі сплати податку з доходів фізичних осіб, що самостійно нарахований, задекларований та узгоджений позивачем за період з грудня 2008 року по грудень 2010 року, у період чинності Закону України від 21.12.2000р. № 2181-III "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", складає 48 888,97 грн. З 01.01.2011р. набрав чинності Податковий кодекс України, який регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства. Положення статті 16 Податкового кодексу України, що визначають обов'язки платника податків, зокрема, пп. 16.1.2, 16.1.3, 16.1.4., зобов'язують платника податків: вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів; подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи. Зі змісту п. 46.1. ст. 46 Податкового кодексу України вбачається, що податкова декларація, розрахунок (далі – податкова декларація) – документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку. На вимогу п. 54.1. ст. 54 Податкового кодексу України, крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою. Виконанням податкового обов'язку, за правилами п. 38.1. статті 38 ПК України, визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов'язань у встановлений податковим законодавством строк. Як убачається з пп. 14.1.175. п. 14.1. ст. 14 ПК України податковим боргом є сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання. Заходом впливу контролюючого органу на платника податків, що не виконує приписи податкового законодавства, кореспондовані з положень статті 67 Конституції України, визначено положеннями п. 59.1. ст. 59 Податкового кодексу України, у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, є податкова вимога, яку орган державної податкової служби надсилає (вручає) платнику податків в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення. Податкова вимога може не надсилатися, якщо загальна сума податкового боргу платника податків не перевищує одного неоподатковуваного мінімуму доходів громадян. Проте, як убачається з матеріалів справи розмір податкового боргу, що рахується за платником податків за період з січня 2011 року по травень 2011 року є значно більшим за розмір одного неоподатковуваного мінімуму доходів громадян. Відповідно до пп. 14.1.153. п. 14.1. ст. 14 ПК України податкова вимога – письмова вимога органу державної податкової служби до платника податків щодо погашення суми податкового боргу. На вимогу пункту 59.3. статті 59 ПК України податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання. Податкова вимога повинна містити відомості про факт виникнення грошового зобов'язання та права податкової застави, розмір податкового боргу, який забезпечується податковою заставою, обов'язок погасити податковий борг та можливі наслідки його непогашення в установлений строк, попередження про опис активів, які відповідно до законодавства можуть бути предметом податкової застави, а також про можливі дату та час проведення публічних торгів з їх продажу. Приписами п. 59.4. ст. 59 ПК України на податковий орган покладено обов'язок надіслати податкову вимогу також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов'язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення. Як убачається з наданих позивачем доказів, на обґрунтування заявлених позовних вимог, позивачем не надано належних доказів надіслання відповідачу податкової вимоги та отримання її останнім відносно наявної заборгованості по податковим зобов'язанням по податку з доходів фізичних осіб, який виник за період з січня по травень 2011 року. Суд при вирішенні справи керується принципом законності, засади якого визначено частиною першою статті 9 КАС України та відповідно до яких, суд вирішує справи на підставі Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України; суд застосовує інші нормативно-правові акти, прийняті відповідним органом на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Встановлені з матеріалів справи фактичні обставини свідчать про недотримання позивачем, визначеного діючим податковим законодавством порядку погашення податкового боргу за податковими зобов'язаннями, що виникли у відповідача з набранням чинності Податкового кодексу України, недотримання строків звернення та обов'язковості вчинення дій, направлених на погашення податкового боргу – надіслання (вручення) платнику податків податкової вимоги з першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання, який не виконує обов'язку зі сплати податків та зборів, обов'язок сплати яких передбачено приписами статті 67 Конституції України, положення якої є нормами прямої дії. Недотримання податковим органом, визначеного діючим податковим законодавством, порядку стягнення податкового боргу, не надає позивачу, що входить до системи органів державної податкової служби, який на вимогу частини другої статті 19 Конституції України зобов'язаний діяти лише в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією та законами України, повноважень вчиняти дії, що не визначені законом. Невиконання встановленого Податковим кодексом України порядку погашення податкового боргу, що порушує права та законні інтереси відповідача, з огляду на приписи статей 2, 6-9 КАС України, не надає суду підстав вважати заявлені позовні вимоги заснованими на законі, обґрунтованими та такими, що безперечно підлягають задоволенню. Відповідно до пп. 95.1, п. 95.3 ст. 95 Податкового кодексу України, орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини. За приписами п. 95.3 ст. 95 ПК України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини. Зважаючи на викладене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню частково. У справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем – фізична чи юридична особа, відповідно до частини четвертої статті 94 КАС України, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються. Керуючись статтями 94, 159, 160, 161, 162, 163, 186, 254 КАС України, суд - ПОСТАНОВИВ: Задовольнити адміністративний позов частково. Стягнути з рахунків Комунального підприємства "Єкспо-Технологія", ідентифікаційний код юридичної особи 34740080, у банках його обслуговуючих, на користь місцевого бюджету залізничного району м. Сімферополь АР Крим заборгованість по податку з доходів фізичних осіб сумою 48 888,97 грн., що підлягає зарахуванню на р/р 33211800700003 в ГУ ДКСУ в АР Крим, м. Сімферополь, МФО 824026, код в ЄДРПОУ 34740405, код платежу 11010100. В решті позовних вимог відмовити. Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня отримання постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення строку, з якого суб'єкт владних повноважень може отримати копію постанови суду. Суддя О.В. Папуша
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 05.04.2012 |
Оприлюднено | 24.09.2012 |
Номер документу | 26072381 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Папуша О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні