Постанова
від 03.04.2012 по справі 2а-2218/12/0170/17
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

03 квітня 2012 р. Справа №2а-2218/12/0170/17

Суддя Окружного адміністративного суду Автономної Республіки КримПапуша О.В., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу

за позовом Прокурора м. Армянська в інтересах держави в особі Армянського міського центру зайнятості

до ОСОБА_1

про стягнення

ВСТАНОВИВ:

До Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим 24.02.2012 року надійшов адміністративний позов Прокурора м. Армянська в інтересах держави в особі Армянського міського центру зайнятості до ОСОБА_1 про стягнення заборгованості незаконно виплаченої допомоги по безробіттю сумою 12 375,94 грн.

Ухвалою суду від 27.02.2012 року відкрито провадження в адміністративній справі та у справі розпочато підготовче провадження, запропоновано відповідачу надати суду та в копії позивачу заперечення проти позову та документи на підтвердження своїх доводів, які в нього є. Розглянувши в підготовчому провадженні матеріали справи, судом з'ясовано питання про склад осіб, які беруть участь у справі, визначено факти, які необхідно встановити для вирішення спору, вивчено документи надані позивачем, зобов'язано сторін надати оригінали документів та докази на підтвердження заявлених вимог, за результатами чого закінчено підготовче провадження та призначено справу до розгляду в судовому засіданні на 03.04.2012 року.

До судового засідання представник позивача надав суду клопотання про розгляд справи у порядку письмового провадження, позовні вимоги підтримує у повному обсязі. Відповідач надав клопотання про розгляд справи у порядку письмового провадження, у якому зазначив, що позовні вимоги визнає у повному обсязі (а.с.36).

Дослідивши матеріали справи в їх сукупності, судом з'ясовано, що прокурор міста Армянськ АР Крим звернувся до Окружного адміністративного суду АР Крим в інтересах держави в особі Армянського міського центру зайнятості на підставі ст.ст. 20, 36-1 Закону України "Про прокуратуру", ст. 60 Кодексу адміністративного судочинства України, діючи на реалізацію владної компетенції, визначеної Закону України від 02.03.2000 року № 1533 "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття", якою Армянський міський центр зайнятості наділено правом на звернення до суду з позовами про стягнення заборгованості незаконно виплаченої допомоги по безробіттю.

З огляду на викладене та зважаючи на положення ст.ст. 17, 18, 50 КАС України на цю справу поширюється компетенція адміністративних судів. Цей позов розглядається судом відповідно до пункту 5 частини другої статті 17 КАС України як спір за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадку прямо передбаченому законом, та, згідно до частини другої статті 18 цього Кодексу, оскільки однією із сторін справи є орган державної влади, вона підсудна окружному адміністративному суду.

Прокурор, подавши позов в інтересах держави в особі позивача просить суд стягнути з відповідача виплачену допомогу по безробіттю за період з 02.11.2010 року по 14.07.2011 року сумою 12 375,94 грн.

Відповідно до частини 1 статті 18 Закону України "Про зайнятість населення", для реалізації державної політики зайнятості населення, професійної орієнтації, підготовки і перепідготовки, працевлаштування та соціальної підтримки тимчасово не працюючих громадян у порядку, що визначається Кабінетом Міністрів України (вищим органом виконавчої влади), створюється державна служба зайнятості, діяльність якої здійснюється під керівництвом Міністерства праці та соціальної політики України, місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування.

У відповідності до частини 2 статті 18 Закону України "Про зайнятість населення", Постанови Кабінету Міністрів "Про затвердження положень щодо застосування Закону УРСР "Про зайнятість населення" № 47 від 24 червня 1991 року державна служба зайнятості складається з: державного центру зайнятості Міністерства праці та соціальної політики України, центру зайнятості Автономної Республіки Крим, обласних, Київського та Севастопольського міських, районних, міськрайонних, міських і районних у містах центрів зайнятості тощо.

За таких підстав, органом, уповноваженим державою здійснювати відповідні функції у даних спірних відносинах є Армянський міський центр зайнятості, який входить до складу державної служби зайнятості.

Відповідно до ст. 7 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" від 02.03.2000 року № 1533 одним із видів забезпечення безробітних є допомога по безробіттю.

Згідно ст. 2 Закону України "Про зайнятість населення" безробітними визначаються працездатні громадяни працездатного віку, які через відсутність роботи не мають заробітку або інших передбачених законодавством доходів і зареєстровані у державній службі зайнятості як такі, що шукають роботу, готові та здатні приступити до підходящої роботи.

Відповідно до п. 2, ст. 16 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" виплата забезпечення та надання соціальних. послуг передбачених статтею 7 цього Закону, здійснюється за рахунок коштів Фонду.

За правилами ст. 36 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" зареєстровані в установленому порядку як безробітні, зобов'язані своєчасно подавати відомості про обставини, що впливають на умови виплати їм забезпечення та надання соціальних послуг.

Пунктом 3 статті 36 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" встановлено, що сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг застрахованій особі внаслідок умисного невиконання нею своїх обов'язків та зловживання ними стягується з цієї особи відповідно до законодавства України з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати їй забезпечення та надання соціальних послуг.

11 жовтня 2010 року ОСОБА_1 звернулась до Армянського центру зайнятості з метою пошуку роботи, відповідно до поданої заяви зареєстрована, відкритто персональна картка НОМЕР_1 (а.с. 17), у зв'язку з відсутністю підходящої роботи 18 жовтня 2010 року ОСОБА_1 присвоєно статус безробітної та призначена виплата допомоги по безробіттю, як застрахованій особі в залежності від страхового стажу відповідно до п.п. 1,2,3, ст. 22, п.1 ст. 23 Закону №1533 на протязі 360 календарних днів з 18.10.2010 року по 12.10.2011 року.

З матеріалів справи вбачається, що згідно з наказом № НТ 101125 від 25.11.2010 року припинена виплата допомоги по безробіттю з 24.11.2010 року, у зв'язку із закінченням строку виплати тому, що відповідача за період з 24.11.2010 року по 14.07.2011 року отримана допомога по безробіттю одноразово для організації безробітними підприємницької діяльності, відповідно до п. 7 "Порядку надання допомоги по безробіттю, у тому числі одноразової її виплати для організації безробітними підприємницької діяльності" (а.с. 13). З 24.11.2010 року ОСОБА_1 знята з обліку у зв'язку з отриманням одноразової виплати допомоги по безробіттю для організації підприємницької діяльності.

Відповідно акту від 28.11.2011 року №73 про розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення відповідно до Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" встановлено, що громадянка ОСОБА_1 дійсно працювала та отримувала дохід в Армянській філії КРВНЗ Кримського гуманітарного університету за трудовою угодою з 01 жовтня 2010 року по 11 жовтня 2010 року та з 02 листопада 2010 року по 20 листопада 2010 року період перебування на обліку, як безробітна з 02.11.2010 року по 20.11.2010 року (а.с. 11).

Про своє працевлаштування, зміну обставин, що виливаються на умови виплати їм забезпечення та надання соціальних послуг ОСОБА_1 Армянський міський ценрт зайнятості не повідомила.

Згідно з п. 3, ст. 36 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття", сума виплаченого забезпечення Армянським МЦЗ в зазначену періоді вважається незаконною та підлягає стягненню з гр. ОСОБА_1

Положення про порядок реєстрації, перереєстрації та ведення обліку громадян, які шукають роботи, і безробітних, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 14.02.2007 року №219, відповідачка приховала від державної служби зайнятості дані про своє працевлаштування, тобто той факт, що вона є зайнятою особою.

Відповідно розрахунку позовної заяви Армянського міського центру зайнятості по справі № 012500506111000002 за період з 02 листопада 2010 року по 14 листопада 2011 року ОСОБА_1 було виплачено з Фонда соціального страхування на випадок безробіття допомогу по безробіттю загальною сумою 12 375,94 грн., з яких за період з 02.11.2010 року по 15.01.2011 року сумою 4419,98, грн., з 16.01.2011 року по 15.04.2011 року сумою 4243,18 грн., з 16.04.2011 року по 14.07.2011 року сумою 3712,78 грн.

12 грудня 2011 року № 25/05-1443 ОСОБА_1 отримала листа про відшкодування коштів, ознайомилась з наказом від 12.12.2011 року № 9 про повернення коштів (а.с.7). Відповідач добровільно кошти не повернув про наслідки був попереджений.

Відповідно до ст. 34 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" виконавчі органи Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття мають право стягувати з роботодавця суму страхових коштів та вартість соціальних послуг, наданих безробітному в разі поновлення його на роботі за рішенням суду, а також незаконно виплачені безробітному суми матеріального забезпечення в разі неповідомлення роботодавцем Фонду про прийняття його на роботу.

Згідно з п. 4 ст. 35 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" встановлено, що із роботодавця утримується сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг безробітному у разі поновлення його на роботі за рішенням суду.

Проаналізувавши зібрані у справі докази в їх сукупності, суд приходить до висновку, що заявлений до відшкодування розмір заборгованості підтверджено належним чином, ґрунтується на положеннях Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття", тому заявлені вимоги щодо стягнення заборгованості грошових коштів сумою 12 375,94 грн., внаслідок виплати вказаної суми, як допомоги по безробіттю ОСОБА_1, підлягають задоволенню.

Відповідно до частини четвертої статті 94 КАС України, у справах в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись статтями 94,159, 160, 161, 162, 163, 186, 254 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити в повному обсязі.

Стягнути з ОСОБА_1 на користь Армянського міського центру зайнятості (р/р 37178001000458, в ГУ ДКСУ в АР Крим, м. Сімферополь, отримувач Армянський міський центр зайнятості, МФО 824026, ЄДРПОУ 20742264) незаконно отриману допомогу сумою 12 375,94 грн.

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня отримання постанови.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення строку, з якого суб'єкт владних повноважень може отримати копію постанови суду.

Суддя Папуша О.В.

Дата ухвалення рішення03.04.2012
Оприлюднено24.09.2012
Номер документу26072420
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2218/12/0170/17

Постанова від 03.04.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Папуша О.В.

Ухвала від 27.02.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Папуша О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні