Постанова
від 21.08.2012 по справі 8102/12/2070
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61004 м. Харків вул. Мар'їнська, 18-Б-3 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

21 серпня 2012 р. Справа №2а- 8102/12/2070

Харківський окружний адміністративний суд у складі судді Нуруллаєва І.С., розглянувши у порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом Західної міжрайонної державної податкової інспекції м. Харкова Харківської області Державної податкової служби до Товариства з обмеженою відповідальністю "Ирбис" про стягнення заборгованості, -

В С Т А Н О В И В:

Позивач, Західна міжрайонна державна податкова інспекція м. Харкова Харківської області Державної податкової служби, звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з даним позовом, в якому просить суд стягнути з ТОВ „Ирбис" заборгованість по податку на прибуток приватних підприємств в розмірі 2379,00грн. на розрахунковий рахунок 31113029700008, одержувач УДКСУ у Жовтневому районі м. Харкова, код одержувача 37999612 в установі банку ГУДКСУ у Харківській області, МФО 851011 на користь Державного бюджету України; стягнути з ТОВ „Ирбис" заборгованість по комунальному податку в розмірі 2040,00 грн. на розрахунковий рахунок 33215828700008, одержувач УДКСУ у Жовтневому районі м. Харкова, код одержувача 37999612 в установі банку ГУДКСУ у Харківській області, МФО 851011 на користь Державного бюджету України.

Свої вимоги позивач мотивує тим, що відповідач є платником податків і зборів, передбачених Законом України "Про систему оподаткування". Відповідач не виконував обов'язок подавати декларації до державних податкових органів відповідно до законів з питань оподаткування. Відповідач самостійно не сплатив штрафні (фінансові) санкції, накладені на нього податковим органом за вказане порушення. Внаслідок цього у відповідача виник податковий борг, який складає 4419,00 грн. У зв'язку з тим, що вказаний податковий борг відповідачем не погашений, дану суму позивач просить стягнути з відповідача у судовому порядку.

Згідно з п.4 ч.1 ст.183-2 Кодексу адміністративного судочинства України дана справа розглядається у порядку скороченого провадження.

Копія ухвали про відкриття скороченого провадження була надіслана ТОВ „Ирбис" рекомендованим листом з повідомленням про вручення за адресою, вказаною у витязі з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців. 17.08.2012р. конверт із судовими документами повернувся до суду з поміткою "за закінченням терміну зберігання".

З урахуванням положень ч.ч.8 та 11 ст.35 КАС України, відповідач належним чином повідомлений про наслідки неподання до суду заперечень проти позову або заяви про визнання позову.

Суд, дослідивши матеріали справи, оцінивши докази у їх сукупності, прийшов до висновку про задоволення позову, виходячи з наступного.

Судом встановлено, що відповідач -ТОВ „Ирбис" - зареєстрований як юридична особа Виконавчим комітетом Харківської міської ради, реєстраційний номер 10004633448, що підтверджується довідкою та витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців (а.с.6-8, 9-11).

Згідно з довідкою позивача ТОВ „Ирбис" взято на облік як платника податків у Державній податковій інспекції у Жовтневому районі м. Харкова (правонаступником якої є позивач) з 01.01.2007 року (а.с.16)

Згідно з п.2, 3 ч.1 ст. 9 Закону України "Про систему оподаткування" (тут і далі нормативно-правові акти в редакції, чинній на час виникнення відповідних правовідносин,) платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані подавати до державних податкових органів та інших державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів); сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни.

Статтею 15 Декрету Кабінету Міністрів України "Про місцеві податки і збори" встановлено, що комунальний податок справляється з юридичних осіб, крім бюджетних установ, організацій, планово-дотаційних та сільськогосподарських підприємств. Його граничний розмір не повинен перевищувати 10 відсотків річного фонду оплати праці, обчисленого виходячи з розміру неоподатковуваного мінімуму доходів громадян.

Згідно зі ст.22 Декрету Кабінету Міністрів України "Про місцеві податки і збори" відповідальність за правильність обчислення, своєчасність сплати місцевих податків і зборів до бюджету місцевого самоврядування покладається на платників відповідно до чинного законодавства. Контроль за сплатою місцевих податків і зборів здійснюється державними податковими інспекціями.

Відповідно до п.п.2.1.1 п.2.1 ст.2 та абз.2 п.16.4 ст.16 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" від 28 грудня 1994 року N 334/94-ВР платники податку (з числа резидентів - суб'єкти господарської діяльності, бюджетні, громадські та інші підприємства, установи та організації, які здійснюють діяльність, спрямовану на отримання прибутку як на території України, так і за її межами) у строки, визначені законом, подають до податкового органу податкову декларацію про прибуток за звітний період, розраховану наростаючим підсумком з урахуванням від'ємного значення об'єкта оподаткування минулих податкових періодів у разі його наявності відповідно до пункту 6.1 статті 6 цього Закону. При цьому за звітні квартал, півріччя та три квартали платники податку подають спрощену декларацію, а за результатами звітного року - повну. Форми декларацій з цього податку встановлюються центральним податковим органом за узгодженням з комітетом Верховної Ради України, що відповідає за проведення податкової політики.

Відповідно до ст.10 Закону України "Про державну податкову службу в України" державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об'єднані державні податкові інспекції виконують такі функції, як здійснення контролю за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів (обов'язкових платежів); здійснення контролю за своєчасністю подання платниками податків бухгалтерських звітів і балансів, податкових декларацій, розрахунків та інших документів, пов'язаних з обчисленням податків, інших платежів, а також перевіряють достовірність цих документів щодо правильності визначення об'єктів оподаткування і обчислення податків, інших платежів; забезпечення застосування та своєчасного стягнення сум фінансових санкцій, передбачених цим Законом та іншими законодавчими актами України за порушення податкового законодавства; подання до судів позовів до підприємств, установ, організацій та громадян про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна.

Підпунктом 4.1.1 п.4.1 ст.4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" передбачено, що платник податків самостійно обчислює суму податкового зобов'язання, яку зазначає у податковій декларації.

Строки подання податкових декларацій встановлені п.п.4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами".

Штрафні санкції за порушення податкового законодавства накладаються на платника податків у розмірах, визначених ст.17 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", крім штрафних санкцій за порушення валютного законодавства, що встановлюються окремим законодавством.

Штрафні санкції накладаються контролюючими органами, а у випадку, передбаченому пунктом 17.2 цієї статті, самостійно нараховуються та сплачуються платником податків. (абз.2 п.17.1 ст.17 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами").

Відповідно до п.п.17.1.1 п.17.1 ст.17 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" платник податків, що не подає податкову декларацію у строки, визначені законодавством, сплачує штраф у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку.

Фахівцями Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м. Харкова було проведено невиїзну документальну перевірку ТОВ „Ирбис" з питання перевірки своєчасності подання податкової звітності та складено акт №1845/15-03-37/22684697 від 26.07.2010р. (а.с.17-18)

За результатами перевірки встановлено порушення ТОВ „Ирбис" п.п.4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" від 21.12.2000р. №2181 та п.5 розділу ІІІ Положення про порядок обчислення та сплати до міського бюджету комунального податку», а саме: неподання розрахунків про сплату комунального податку за період 2 квартал 2007 року -1 квартал 2010 року.

Вказаний акт про результати перевірки було направлено відповідачу 26.07.2010р. поштою, акт було повернуто до ДПІ у Жовтневому районі м. Харкова з поміткою на конверті "за закінченням терміну зберігання", про що складено акт про неможливість вручення посадовим особам акту невиїзної документальної перевірки від 06.09.2010 №2529/15-03-37(а.с.21).

На підставі акта перевірки №1845/15-03-37/22684697 від 26.07.2010р. ДПІ у Жовтневому районі м. Харкова прийнято податкове повідомлення-рішення від 06.09.2010 №0004711530/0 (а.с.23), яким була визначена сума податкового зобов'язання ТОВ „Ирбис" з податку на прибуток за штрафними санкціями в розмірі 2040,00грн.(а.с.23)

Зазначене податкове повідомлення-рішення листом від 06.09.2010р. за №11812/10/15-03-50 було надіслано ТОВ „Ирбис", однак конверт із документами було повернуто до податкової інспекції з поміткою "за за закінченням терміну зберігання". Тому податкове повідомлення-рішення було розміщено 11.10.2010р. на дошці податкових оголошень (повідомлень). Вказане підтверджується копією акта від 11.10.2010 №2866/15-03-37 про невручення податкового повідомлення (а.с.24).

Також, фахівцями Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м. Харкова було проведено невиїзну документальну перевірку ТОВ „Ирбис" з питання перевірки своєчасності подання податкової звітності та складено акт №1853/1510/22684697 від 26.07.2010р. (а.с.26-27)

За результатами перевірки встановлено порушення ТОВ „Ирбис" п.п.4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" від 21.12.2000р. №2181, п.16.4 ст.16, п.22.13 ст.22 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств", а саме: ТОВ „Ирбис" не подано декларації з податку на прибуток згідно з переліком, що відображено в акті про результати перевірки №1853/1510/22684697 від 26.07.2010р. (а.с.27).

Вказаний акт про результати перевірки було направлено відповідачу 26.07.2010р. поштою, акт було повернуто до Харківської об'єднаної державної податкової інспекції з поміткою на конверті "за закінченням терміну зберігання", про що складено акт про неможливість вручення посадовим особам акту невиїзної документальної перевірки (а.с.30).

На підставі акта перевірки №1853/1510/22684697 від 26.07.2010р. ДПІ у Жовтневому районі м. Харкова прийнято податкове повідомлення-рішення від 06.09.2010 №0004381510/0 (а.с.31), яким була визначена сума податкового зобов'язання ТОВ „Ирбис" з податку на прибуток за штрафними санкціями в розмірі 2380грн.

Вказане податкове повідомлення-рішення листом від 06.09.2010р. за №11812/10/15-03-50 було надіслано відповідачу, однак конверт із документами було повернуто до податкової інспекції з поміткою "за закінченням терміну зберігання". Тому податкове повідомлення-рішення було розміщено 11.10.2010р. на дошці податкових оголошень (повідомлень). Вказане підтверджується копією акта від 11.10.2010 №1997/15-01-11 про неможливість вручення податкового повідомлення-рішення (а.с.32). У відповідача була переплата по даному виду податку у сумі 1,00грн., у зв'язку з чим сума боргу по податку на прибуток приватних підприємств складає 2379,00грн.

Відповідачу було направлено першу податкову вимогу від 22.10.2010р. №1/707 на суму податкового боргу у розмірі 4419,00грн. (а.с.36) та другу податкову вимогу від 03.12.2010р. №2/879 на суму податкового боргу у розмірі 4419,00грн., які відповідачем не було отримано, конверт із документами було повернуто до податкової інспекції з поміткою "за за закінченням терміну зберігання" та складено акт про причини неможливості вручення податкової вимоги №1013/24-11 від 03.12.2010р. (а.с.36-39)

На підставі п.п.6.2.4 п.6.2 ст.6 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" податкові повідомлення - рішення та податкові вимоги вважаються врученими.

До суду не було надано доказів на підтвердження того, що податкові повідомлення -рішення були оскаржені в установленому порядку, тому відповідно до п.5.2 ст.5 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" податкове зобов'язання відповідача вважається узгодженим.

Згідно з п.п.5.4.1. п.5.4. ст. 5 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією статтею, визнається сумою податкового боргу платника податків.

Згідно з п.п.20.1.27 та 20.1.28 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України, органи державної податкової служби мають право визначати у визначених цим Кодексом випадках суми податкових та грошових зобов'язань платників податків; застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом.

Таким чином, судом встановлено, що відповідач не сплатив фінансові санкції, податковий борг відповідача становить з урахуванням переплати 4419,00грн., що підтверджується вищевказаними матеріалами справи та обліковими картками платника - ТОВ „Ирбис" (а.с.12-15).

Враховуючи викладене суд приходить до висновку, що вимоги позивача щодо стягнення боргу з фінансових санкцій за порушення податкового законодавства в сумі 4419,00 грн. є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Відповідно ч.4 ст.94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа судові витрати з відповідача не стягуються.

Керуючись ст.ст. 2, 7-14, 69-71, 86, 94, 158-163, 183-2, 186, 254, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Західної міжрайонної державної податкової інспекції м. Харкова Харківської області Державної податкової служби до Товариства з обмеженою відповідальністю "Ирбис" про стягнення заборгованості - задовольнити у повному обсязі.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Ирбис" (код ЄДРПОУ 22684697, місцезнаходження: вул. Івана Минайленка, буд.13, кв. 123, м.Харків, 61064, р/р 26005036773800 в АТ «УкрСиббанк», МФО 351005, р/р 26007961052188 у філії ПАТ «ПУМБ»в м. Харкові, МФО 350385) заборгованість по податку на прибуток приватних підприємств в розмірі 2379,00грн. (дві тисячі триста сімдесят чотири). на розрахунковий рахунок 31113029700008, одержувач УДКСУ у Жовтневому районі м. Харкова, код одержувача 37999612 в установі банку ГУДКСУ у Харківській області, МФО 851011 на користь Державного бюджету України.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Ирбис" (код ЄДРПОУ 22684697, місцезнаходження: вул. Івана Минайленка, буд.13, кв. 123, м.Харків, 61064, р/р 26005036773800 в АТ «УкрСиббанк», МФО 351005, р/р 26007961052188 у філії ПАТ «ПУМБ»в м. Харкові, МФО 350385) заборгованість по комунальному податку в розмірі 2040,00 грн. (дві тисячі сорок грн. 00 коп.) на розрахунковий рахунок 33215828700008, одержувач УДКСУ у Жовтневому районі м. Харкова, код одержувача 37999612 в установі банку ГУДКСУ у Харківській області, МФО 851011 на користь Державного бюджету України.

Постанова підлягає негайному виконанню.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги в десятиденний строк з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Постанова набирає законної сили після закінчення строків для подачі апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.

Суддя І.С. Нуруллаєв

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.08.2012
Оприлюднено24.09.2012
Номер документу26074032
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —8102/12/2070

Ухвала від 13.07.2012

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Нуруллаєв І.С.

Постанова від 21.08.2012

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Нуруллаєв І.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні