cpg1251 ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-Б тел. 284-18-98
УХВАЛА
Справа № 50/738-49/367-2012 17.09.12
За заявою (боржника) Товариства з обмеженою відповідальністю "СІГМА-КОНСАЛТИНГ"
(код ЄДРПОУ 35441886)
про банкрутство
Суддя Мандичев Д.В.
Представники:
Від заявника (боржника) -не з'явилися
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "СІГМА - КОНСАЛТИНГ" звернулось з заявою про порушення справи про банкрутство, оскільки останній неспроможній сплатити борг.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 12.11.2009р. (суддя Головатюк Л.Д.) було порушено провадження у справі №50/738 за особливостями, передбаченими статтею 51 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" та призначено розгляд справи на 30.11.2009р.
Постановою Господарського суду міста Києва від 30.11.2009р. Товариство з обмеженою відповідальністю "СІГМА - КОНСАЛТИНГ" (код ЄДРПОУ 35441886) визнано банкрутом, припинено процедуру розпорядження майном, відкрито ліквідаційну процедуру, ліквідатором банкрута призначено арбітражного керуючого Варакіну В.В., якого зобов'язано надати суду ліквідаційний баланс банкрута та звіт ліквідатора до 30.11.2010р.
Ухвалою Київського апеляційного господарського суду від 10.03.2010р. відмовлено ДПІ у прийнятті апеляційної скарги на постанову Господарського суду міста Києва від 30.11.2009р.
Постановою Вищого господарського суду України від 07.07.2010р. припинено касаційне провадження за касаційною скаргою ДПА у м. Києві на постанову Господарського суду міста Києва від 30.11.2009р.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 18.03.2011р. продовжено строк ліквідаційної процедури на три місяці - до 18.06.2011р.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 27.04.2011р. відхилено клопотання ДПІ у Подільському районі м. Києва про призначення ліквідатором банкрута арбітражного керуючого Гаврилюка Є.В., звільнено від обов'язків ліквідатора арбітражного керуючого Варакіну В.В. та призначено новим ліквідатором банкрута арбітражного керуючого Безручко Я.Л.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 14.06.2011р. звільнено від обов'язків ліквідатора банкрута арбітражного керуючого Безручко Я.Л. та призначено ліквідатором банкрута арбітражного керуючого Авілова С.В.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 17.06.2011р. відмовлено ДПІ у Подільському районі м. Києва про призначення ліквідатором банкрута арбітражного керуючого Гаврилюка Є.В.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 14.10.2011р. продовжено строк ліквідаційної процедури на три місяці -до 14.01.2012р.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 19.01.2012р. продовжено строк ліквідаційної процедури на три місяці -до 14.02.2012р.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 17.02.2012р. відмовлено ДПІ у Подільському районі м. Києва про припинення провадження по справі та продовжено строк ліквідаційної процедури на три місяці -до 19.04.2012р.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 17.05.2012р. затверджено звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс, провадження у справі припинено.
Ухвалою Київського апеляційного господарського суду від 11.06.2012р. апеляційну скаргу ДПІ у Подільському районі м. Києва повернуто скаржнику.
Постановою Київського апеляційного господарського суду від 26.07.2012р. постанову Господарського суду міста Києва від 30.11.2009р. та ухвалу Господарського суду міста Києва від 17.05.2012р. скасовано.
Відповідно до розпорядження щодо призначення повторного автоматичного розподілу №04-1/812 від 15.08.2012 справу №50/738 передано на новий розгляд судді А.В. Митрохіній.
Ухвалою Господарського суду м. Києва від 17.08.2012р. суддя А.В. Митрохіна прийняла справу №50/738 до свого провадження, присвоїла новий №50/738-49/367-2012 та призначила розгляд справи на 05.09.2012р.
Розпорядженням голови Господарського суду міста Києва В.В. Князкова від 05.09.2012р., у зв'язку з тим, що суддя А.В. Митрохіна знаходиться у відпустці, з метою дотримання процесуальних строків, справу №5011-49/10202-2012 передано для розгляду судді Д.В. Мандичеву.
Ухвалою Господарського суду м. Києва від 05.09.2012 суддя Мандичев Д.В. прийняв справу №50/738-49/367-2012 до свого провадження, призначив до розгляду у судовому засіданні на 17.09.2012 та зобов'язав заявника (боржника) -надати суду: письмові обґрунтовані пояснення з посиланням на норми чинного законодавства з урахуванням Постанови Київського апеляційного господарського суду від 26.07.2012р. у справі №50/738; докази попередньої публікації відповідного оголошення у спеціальному бюлетні державного реєстратора, з дотриманням строків, що передбачені ч. 4 ст. 105 ЦК України, про припинення юридичної особи - Товариства з обмеженою відповідальністю "СІГМА - КОНСАЛТИНГ" до моменту порушення провадження у справі; докази повідомлення органу Державної податкової служби про ліквідацію Товариства з обмеженою відповідальністю "СІГМА - КОНСАЛТИНГ" за формою 8-ОПП (станом на дату подання заяви до суду - 09.11.2009р.); оригінал витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців станом на дату розгляду справи.
У судове засідання, яке відбулось 17.09.2012, повноважні представники заявника (боржника) не з'явилися, причин неявки суду не повідомили та витребуваних ухвалами суду від 17.08.2012 та від 05.09.2012 доказів суду не надали.
Суд, дослідивши матеріали справи встановив наступне.
Як вбачається із приписів постанови Київського апеляційного господарського суду №50/738 від 26.07.2012, у матеріалах справи №50/738-49/367-2012 відсутні відомості та до матеріалів справи не додано доказів щодо належної публікації оголошення згідно з вимогами ст.105 Цивільного кодексу України з метою виявлення кредиторів та встановлення повного обсягу кредиторської заборгованості. Окрім наведеного, також відсутні посилання на факти та відсутні докази повідомлення органу державної податкової служби про ліквідацію, шляхом подання заяви за формою №8-ОПП, у встановленому законом порядку.
Відповідно до вимог ч. 1 ст. 51 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", якщо вартості майна боржника - юридичної особи, щодо якого прийнято рішення про ліквідацію, недостатньо для задоволення вимог кредиторів, така юридична особа ліквідується в порядку, передбаченому цим Законом. У разі виявлення зазначених обставин ліквідатор (ліквідаційна комісія) зобов'язані звернутися в господарський суд із заявою про порушення справи про банкрутство такої юридичної особи.
Відповідно до вимог ч. 1 ст. 43 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом.
На думку суду звернення до господарського суду з заявою про порушення справи про банкрутство за процедурою, передбаченою ст. 51 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", можливе лише після виконання вимог та дотримання строків, передбачених ст.ст. 105, 110, 111 Цивільного кодексу України та ст. 60 Господарського кодексу України, які регулюють процедуру ліквідації юридичної особи власником, а також .
Частина 1 ст. 105 Цивільного кодексу України передбачає, що учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, зобов'язані негайно письмово повідомити про це орган, що здійснює державну реєстрацію, який вносить до єдиного державного реєстру відомості про те, що юридична особа перебуває у процесі припинення.
Відповідно до вимог ч. 4 ст. 105 Цивільного кодексу України комісія з припинення юридичної особи поміщає в друкованих засобах масової інформації, в яких публікуються відомості про державну реєстрацію юридичної особи, що припиняється, повідомлення про припинення юридичної особи та про порядок і строк заявлення кредиторами вимог до неї. Таке повідомлення друкується у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації (Бюлетень державної реєстрації).
Інформація про прийняття засновниками (учасниками) або уповноваженим ними органом рішення щодо припинення юридичної особи, про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи відповідно до вимог ст. 22 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців»підлягає обов'язковому опублікуванню в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації -виданні спеціально уповноваженого органу з питань державної реєстрації, в якому згідно із ст. 1 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців»публікуються відомості з Єдиного державного реєстру. Отже, викладена інформація повинна друкуватися у спеціальному засобі масової реєстрації - (Бюлетень державної реєстрації).
В заяві про визнання банкрутом наявне оголошення про припинення юридичної особи, опубліковане в газеті «Урядовий кур»єр», яка не являється спеціалізованим друкованим засобом масової інформації, а отже, таке повідомлення не може бути сприйнятим судом, як належний доказ виконання заявником(боржником) вимог ч.4 ст.105 ЦК України.
Частиною 3 ст. 110 Цивільного кодексу України встановлено, що якщо вартість майна юридичної особи є недостатньою для задоволення вимог кредиторів, юридична особа ліквідується в порядку, встановленому законом про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом.
Відповідно до вимог ч. 1 ст. 111 Цивільного кодексу України ліквідаційна комісія після закінчення строку для пред'явлення вимог кредиторами складає проміжний ліквідаційний баланс, який містить відомості про склад майна юридичної особи, що ліквідується перелік пред'явлених кредиторами вимог, а також про результати їх розгляду. Проміжний ліквідаційний баланс затверджується учасниками юридичної особи або органом, який прийняв рішення про ліквідацію юридичної особи.
Відповідно до вимог частини 5 статті 60 Господарського кодексу України, яка регулює загальний порядок ліквідації суб'єкта господарювання, ліквідаційна комісія оцінює наявне майно суб'єкта господарювання, який ліквідується і розраховується з кредиторами, складає ліквідаційний баланс та подає його власнику або органу, який призначив ліквідаційну комісію. Достовірність та повнота ліквідаційного балансу повинні бути перевірені у встановленому законодавством порядку з обов'язковою перевіркою органом державної податкової служби, у якому перебуває на обліку суб'єкт господарювання.
Виходячи із визначених норм діючого законодавства, суд вважає, що тільки після оцінки вартості наявного майна боржника, в порядку ст. 60 Господарського кодексу України, публікації оголошення в порядку ст. 105 Цивільного кодексу України та ст. 22 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" для виявлення кредиторів, повідомлення органу державної податкової служби про ліквідацію підприємства та складання проміжного ліквідаційного балансу можливо з'ясувати питання про недостатність вартості майна боржника для задоволення вимог кредиторів та відповідно можливе звернення до господарського суду з заявою про порушення провадження у справі про банкрутство боржника в порядку статті 51 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", яка передбачає спрощену процедуру банкрутства. Крім того, приписами ст. 60 Господарського кодексу України чітко визначено, що складений ліквідаційної комісією проміжний ліквідаційний баланс підлягає обов'язковій перевірці податковим органом.
Тобто, в процесі ліквідації, орган державної податкової служби має обов'язково перевірити суб'єкта господарювання.
Строк повідомлення державної податкової служби про прийняття рішення щодо ліквідації підприємства установлений Порядком обліку платників податків і зборів, затверджений наказом Державної податкової адміністрації України від 22.12.2010 № 979.
Відповідно до п. 11.1 Порядком обліку платників податків і зборів юридичній особі, у разі прийняття рішення про припинення засновниками (учасниками) юридичної особи, уповноваженими органами чи судом, голові комісії з припинення (ліквідатору, ліквідаційній комісії тощо) чи особі, відповідальній за погашення грошових зобов'язань або податкового боргу платника податків у разі ліквідації платника податків, слід у 3-денний строк від дати внесення до Єдиного державного реєстру відомостей про те, що юридична особа перебуває у процесі припинення, подати в орган державної податкової служби, в якому платник податків перебуває на обліку, такі документи:
заяву про припинення платника податків за ф. № 8-ОПП, дата якої фіксується в журналі за ф. № 6-ОПП;
оригінал довідки за ф. № 4-ОПП;
копію розпорядчого документа (рішення) власника або органу, уповноваженого на те установчими документами про припинення;
копію розпорядчого документа про утворення комісії з припинення (ліквідаційної
комісії).
Якщо стосовно платника податків до Єдиного державного реєстру не внесено запису про прийняття рішення про припинення, заява за ф. № 8-ОПП органом державної податкової служби не розглядається. Про це орган державної податкової служби інформує платника податків та пропонує йому подати повторну заяву після внесення такого запису до Єдиного державного реєстру.
Слід зазначити, що ліквідація суб'єкта господарювання з порушенням ч. 5 ст. 60 Господарського кодексу України порушує інтереси Державної податкової служби як спеціально уповноваженого Державою органу у сфері справляння податків і зборів, здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платежів), та позбавляє можливості прийняти рішення щодо обов'язкової перевірки платника податків у визначенні законодавством строки.
Матеріали справи не містять належних доказів на підтвердження вчинення комісією з припинення юридичної особи всіх дій передбачених Цивільним кодексом України та Господарським кодексом України, зокрема матеріали не містять доказів повідомлення органу державної податкової служби про ліквідацію боржника у встановленому законом порядку та подання державній податковій інспекції на перевірку проміжного ліквідаційного балансу, як то передбачено ст. 60 Господарського кодексу України.
Таким чином, суд дійшов висновку, що оскільки заявником (боржником) не було належним чином виконано вимоги ч.4 ст.105 Цивільного кодексу України та ч.5 ст.60 Господарського кодексу України доказами обґрунтовано правового статусу боржника, як суб'єкта підприємництва та відсутні інші обставини, передбачені ст. 51 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", провадження у справі підлягає припиненню на підставі ч. 1 ст. 80 ГПК України через субсидіарне застосування цієї норми до провадження у справах про банкрутство. Відповідно до п.1 1 ч.1 ст. 80 ГПК господарський суд припиняє провадження у справі якщо відсутній предмет спору.
З урахуванням викладеного, суд припиняє провадження у справі №50/738-49/367-2012 на підставі п.1 1 ч.1 ст. 80 ГПК України, оскільки у справі відсутній предмет спору.
Аналогічної позиції притримується Київський апеляційний господарський суд в Постанові № 44/260-б від. 23.11.2011 року та № 46/159-б від 06.12.2011 року.
Приймаючи до уваги вищевикладене, керуючись Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом провадження", Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", Господарським кодексом України, Цивільним кодексом України, Господарським процесуальним кодексом України, суд -
У Х В А Л И В:
1.Провадження у справі № 50/738-49/367-2012 за заявою Товариства з обмеженою відповідальністю «Сігма-Консалтинг» про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю «Сігма-Консалтинг» (код ЄДРПОУ 35441886) припинити.
2. Припинити дію мораторію на задоволення вимог кредиторів.
3. Зобов'язати державного реєстратора Подільської районної у місті Києві державної адміністрації внести до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запис (п 1 ст. 39 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців") про припинення провадження у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю «Сігма-Консалтинг» (код ЄДРПОУ 35441886).
4.Копію ухвали направити заявнику, боржнику, Державному реєстратору за місцезнаходженням боржника для вчинення певних дій відповідно до ст. 39 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", державній виконавчій службі за місцем знаходження боржника та державній податковій інспекції за місцем знаходження боржника для відома.
Суддя Д.В.Мандичев
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 17.09.2012 |
Оприлюднено | 24.09.2012 |
Номер документу | 26077859 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд міста Києва
Мандичев Д.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні