Рішення
від 12.07.2012 по справі 5024/813/2012
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

73000, м. Херсон, вул. Горького, 18

тел. /0552/ 49-31-78, 42-06-22, 32-11-36


Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

12 липня 2012 р. Справа № 5024/813/2012

Господарський суд Херсонської області у складі судді Ярошенко В.П. при секретарі Мальцевій О.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні справу

за позовом Державної установи "Держгідрографія", м. Київ

до Товариства з обмеженою відповідальністю "Тавріякримсервіс", м. Херсон

про стягнення 5 763 грн.20 коп.

за участю представників сторін:

позивача -Тарасенко Р.Г. дов. № 81 від 27.12.2011 р.,

відповідача -не прибув,

Державна установа "Держгідрографія" (позивач) звернулась до суду з позовом про стягнення з товариства з обмеженою відповідальністю "Тавріякримсервіс" (відповідач) заборгованості по маяковому збору в сумі 5 763 грн. 20 коп.

Позивач позовні вимоги підтримав в повному обсязі.

Відповідач повторно не направив свого представника в судове засідання, не надав відзив на позов та витребувані судом документи, про причини неявки суд не повідомив, хоча відповідно до ст. ст. 64, 77 ГПК України був належним чином повідомлений про час та місце розгляду справи.

Справа розглядається у відповідності до ст. 75 ГПК України за наявними в ній матеріалами.

В судовому засіданні оголошено вступну та резолютивну частину рішення.

Розглянувши матеріали справи, дослідивши надані до справи докази, заслухавши представника позивача, суд

в с т а н о в и в:

Відповідно до п.1 Положення «Про портові збори», затвердженого постановою КМУ від 12.10.2000 р. № 1544, портові збори (корабельний, канальний, маяковий, причальний, якірний, адміністративний та санітарний) справляються у морських портах із суден зазначених груп і плавучих споруд, що плавають під Державним прапором України та іноземним прапором:

вантажні судна, що заходять у порти для виконання вантажних операцій та плавучі споруди (група А);

пасажирські судна, включаючи швидкісні судна на підводних крилах та пороми, що заходять у порти для виконання вантажопасажирських операцій, криголами, киї не належать порту та не орендовані ним (група Б);

ліхтери, буксири, буксири-штовхачі, штовхачі, баржі (самохідні і несамохідні), річкові самохідні судна, включаючи судна типу «Ріка-море»пароплавств, які є членами Братиславської угоди, що заходять у порти на р.Дунаї, а також річкові самохідні судна, що заходять в інші порти для подальшого перевантаження вантажів на морські судна і навпаки (група В);

несамохідні судна (крім барж) (група Г);

судна, що заходять у порт вимушено, для постачання, карантинних потреб, а також судна, що прямують на ремонт на судноремонтні підприємства (бази) України (група Д);

службові та військові судна (група Д);

навчальні, навчально-виробничі судна при виконанні ними рейсів за навчальними планами навчальних закладів, на борту яких перебуває не менш як 50 курсантів, навчально-тренажерні судна (група Д);

наукові, дослідні та швидкісні судна на підводних крилах, що виконують регулярні пасажирські рейси за розкладом у каботажному плаванні (крім прогулянкових і круїз них рейсів) (група Д);

інші судна (судна судноремонтного заводу, аварійно-рятувальні, підводно-технічні, технічні, госпітальні, гідрографічні, судна місцевого портового флоту, криголами, які належать порту та орендовані ним, спортивні судна, приватні яхти, парусні судна, судна, які проходіть ходові випробування, та риболовецькі судна, що заходять у порти без виконання вантажних операцій) (група Е).

Згідно зі ст. 84 Кодексу торгівельного мореплавства України маяковий збір є одним з цільових портових зборів, що справляються у морських портах.

Порядок нарахування та сплати маякового збору встановлені Положенням про портові збори, затвердженим постановою КМУ України від 12.10.2000 № 1544 та Порядком сплати маякового збору, затвердженим наказом Міністерства транспорту та зв'язку України від 04.05.2006 № 423 та зареєстрованим в Міністерстві юстиції України від 17.05.2006 № 576/12450.

Пунктом 21 Положення «Про портові збори»визначено, що маяковий збір нараховується для суден груп «А»і «Б»під час кожного заходження судна у порт (завод) або за кожне проходження його транзитом.

Пунктом 1.3 Порядку сплати маякового збору визначено, що цей порядок є обов'язковим для застосування усіма суб'єктами підприємницької діяльності, незалежно від підпорядкованості та форми власності, які відповідно до Положення «Про портові збори», справляють із суден маяковий збір.

Сплата маякового збору здійснюється судновласниками безпосередньо або через морських агентів, які є представниками судновласників.

Згідно з п. 2.5 Порядку сплати маякового збору, не пізніше дати заходження судна у морський порт, морський агент або судновласник подає інформацію про захід судна за встановленою формою.

Пунктом 2.12 Порядку сплати маякового збору встановлено, що морські порти щомісячно, до 5 числа місяця, наступного за звітним, надають інформацію про судна групи «А»і «Б»відповідно до Положення «Про портові збори», які протягом місяця заходили до порту і сплачували маяковий збір.

На підставі щомісячної інформації, наданої Євпаторійським морським торговельним портом, було встановлено, що судно «Берилл», агентом якого є відповідач, за період квітень-червень 2011 р. здійснювало суднозаходи до Євпаторійського морського торговельного порту для навантаження піском.

Як вбачається з листів від № 1/02/533 17.05.2011, № 1/002/821 від 28.07.2011 р. на адресу відповідача було направлено рахунки на сплату маякового збору та акти за період квітень-червень 2011 р. га загальну суму 5 763 грн. 20 коп., однак листом № 243 від 08.09.2011 р. відповідач надав відмову від сплати рахунків з маякового збору, мотивуючи тим, що судно «Берилл»є судном каботажного плавання та виконує рефулерні роботи по розробці ґрунту кар'єра в оз. Донузлав, акваторії ДП «Євпаторійський морський торгівельний порт»та згідно з Положенням «Про портові збори»належить до суден групи «Е», а отже звільняється від сплати маякового збору.

Відповідачу було направлено претензію № 2/13.1.4/2011 від 25.10.2011 р. з вимогою сплатити заборгованість в розмірі 5 763 грн. 20 коп., однак листом № 248 від 09.11.2011 р. відповідачем надано відмову від сплати заборгованості за претензією, мотивуючи тим, що судно «Берилл»є рефулерним технічним судном для днопоглиблювальних робіт та розробки кар'єрів та згідно з Положенням про портові збори належить до суден групи «Е»і тому звільняється від сплати маякового збору.

Як зазначено в п.3 ч.5 Положення «Про портові збори», тип судна та його спеціалізація визначаються судновими документами.

Відповідно до ст. 35 Кодексу торгівельного мореплавства України встановлений перелік основних судових документів, які повинно мати судно.

Як вбачається з класифікаційного свідоцтва, судно «Берилл»є вантажним рефулерним судном (земснаряд) призначене для добування, перевантаження та транспортування піску.

Відповідно до листа ДП «Євпаторійський морський торговельний порт»№ 2073 від 27.12.2011 р. судно «Берилл»відноситься до групи «Е», які здійснюють комерційні вантажні рейси і фактично є судами групи «А».

Згідно з приміткою 2 до п.1 Положення «Про портові збори»судна груп «В», «Д»та «Е», що виконують комерційні вантажні рейси, належать до групи «А»та згідно з п.21 Положення «Про портові збори», має сплачувати маяковий збір.

Згідно з ч. 1 ст. 193 ГК України суб'єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов'язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться.

Відповідно до ч. 7 ст. 193 ГК України одностороння відмова від виконання зобов'язань договору не допускається, а т ому несплата відповідачем заборгованості є порушенням господарських зобов'язань за вказаним договором, у зв'язку з чим позовні вимоги щодо стягнення основної заборгованості є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Відповідно до ст. 174 ГК України господарські зобов'язання можуть виникати безпосередньо із закону або іншого нормативно-правового акта, що регулює господарську діяльність.

На підставі викладеного, суд дійшов висновку, що позовні вимоги позивачем доведені та підлягають задоволенню в повному обсязі.

Понесені позивачем витрати зі сплати судового збору відшкодовуються йому за рахунок відповідача, з вини якого спір доведено до врегулювання в судовому порядку.

Керуючись ст. ст. 44, 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, суд -

В И Р І Ш И В:

1. Позовні вимоги задовольнити.

2. Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю "Тавріякримсервіс" (73000, м. Херсон вул. Червоностудентська, 2, код ЄДРПОУ 33390903, р/р 26000901026536 від. № 1 в м.Херсоні ПАТ ПУМБ в м. Миколаїв, МФО 326126) на користь Державної установи "Держгідрографія" (02660, м. Київ, просп. Гагаріна, 23, код ЄДРПОУ 21720000, р/р 26007010030480 в ВАТ "Державний експортно-імпортний банк України", МФО 322313) - заборгованість в сумі 5 763 грн. 20 коп., а також 1609 грн. 50 коп. в рахунок відшкодування витрат по сплаті судового збору. Наказ видати.

Дата підписання рішення 16.07.2012

відповідно до вимог ст. 84 ГПК України

Суддя В.П.Ярошенко

Дата ухвалення рішення12.07.2012
Оприлюднено24.09.2012
Номер документу26086184
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —5024/813/2012

Рішення від 12.07.2012

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Ярошенко В.П.

Ухвала від 07.06.2012

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Ярошенко В.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні