Постанова
від 19.09.2012 по справі 2а/1270/6691/2012
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія №9.4.4

ПОСТАНОВА

Іменем України

19 вересня 2012 року Справа № 2а/1270/6691/2012

Луганський окружний адміністративний суд у складі

головуючого судді: Каюди А.М.

при секретарі судового засідання: Опейкіній Є.А.

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Луганського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку до відкритого акціонерного товариства «Плодорозсадник «Луганський» про стягнення суми штрафних санкцій в розмірі 510,00грн.,-

ВСТАНОВИВ:

30 серпня 2012 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Луганського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку до відкритого акціонерного товариства «Плодорозсадник «Луганський» про стягнення суми штрафних санкцій в розмірі 510,00грн.

В обґрунтування позовних вимог зазначено таке.

22 травня 2011 року в господарській діяльності ВАТ «Плодорозсадник «Луганський» відбулись дії, які відповідно до ст..41 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» можуть вплинути на фінансово-господарський стан емітента та призвести до значної зміни вартості його цінних паперів, а саме: зміна складу посадових осіб емітента.

Відповідно до вимог п.1 гл.3 розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням ДКЦПФР №1591 від 19.12.2006, розкриття особливої інформації має здійснюватись шляхом.:

- оприлюднення у стрічці новин протягом двох робочих днів з дати вчинення дії, але не пізніше 10.00годии третього робочого дня, з дня вчинення дії,

- опублікування в офіційному друкованому виданні протягом п'яти робочих днів після вчинення дії,

- подання до Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку протягом десяти робочих днів після дати вчинення дії.

ВАТ «Плодорозсадник «Луганський» в порушення закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» та Положення, в термін, передбачений Положенням, не розкрило особливу інформацію від 22.05.2011 року шляхом оприлюднення у стрічці новин, опублікування в офіційному друкованому виданні та подання до Комісії.

Такі дії ВАТ «Плодорозсадник «Луганський» підпадають під правопорушення, відповідальність за яке передбачена п.п.5,6,7 ч.1 ст.11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні»

Факт вчинення зазначеного правопорушення та вини юридичної особи повністю підтверджується актами про правопорушення на ринку цінних паперів №№1-ЛУ, 2-ЛУ та 3-ЛУ від 10.01.2012 року.

У зв'язку з цим, керуючись ст..ст. 9,11,12 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», 19.01.2012 року уповноваженою особою ЛТУДКЦПФР у відношенні ВАТ «Плодорозсадник «Луганський» було винесено постанови №№ 1-ЛУ, 2-ЛУ, 3-ЛУ про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів у розмірі 510,00грн. Постанови про накладення санкцій відповідачем не оскаржувались, в добровільному порядку штрафні санкції не сплачені.

За таких обставин позивач просить стягнути з відповідача суму штрафної санкції і розмірі 510,00грн. в судовому порядку.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав, надав пояснення аналогічні викладеному в адміністративному позові, просив задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився про час, місце та дату розгляду був повідомлений належним чином, надав до суду 18 вересня 2012 року лист в якому зазначив, що визнає позов ЛТУДКЦПФР в повному обсязі та зазначає, що товариство не мало можливості сплатити відповідний рахунок оскільки на всі рахунки товариства і майно накладено арешт.

Заслухавши пояснення представника позивача, відповідача та представника відповідача, перевіривши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів та заперечень, оцінивши докази відповідно до вимог ст.69-72 Кодексу адміністративного судочинства України, суд прийшов до наступного.

Згідно із абз. 2 ст.1 Закону України від 30 жовтня 1996 року № 448/96-ВР «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» (далі - Закон № 448) державне регулювання ринку цінних паперів - це здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.

Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку є державним органом, підпорядкованим Президенту України і підзвітним Верховній Раді України. До системи цього органу входять Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку, її центральний апарат і територіальні органи. Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи (ст.6 Закону № 448).

Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку, у відповідності із п.14 ст.8 Закону № 448, зокрема, має право накладати штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.

Відповідно до п.10 ч.1 ст.8 Закону № 448 позивач має право надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства.

В статті 41 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» №3480 від 23.02.2006 року (далі Закон №3480) особлива інформація емітента визначається як інформація про будь-які дії, що можуть вплинути на фінансово господарський стан емітента та призвести до значної зміни вартості його цінних паперів. До особливої інформації зокрема, належать відомості про зміну складу посадових осіб емітента.

Частиною четвертою ст. 41 Закону № 3480 визначено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку встановлює додаткові вимоги до розкриття особливої інформації про емітента та вживає заходів щодо її розкриття.

Склад, порядок і строки розкриття на фондовому ринку регулярної, особливої інформації та інформації про іпотечні цінні папери, сертифікати фонду операцій з нерухомістю та інформації в повідомленні про проведення загальних зборів (далі - Інформація) емітентами цінних паперів та подання її до Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку регулює Положення «Про розкриття інформації емітентами цінних паперів», затвердженого рішенням ДКЦПФР №1591 від 19.12.2006, зареєстрованого в МЮУ 05.02.2007 за № 97/13364 (далі - Положення).

Пунктом 6 глави 2 розділу ІІ Положення передбачено, що до інформації про зміну складу посадових осіб емітента належить інформація про звільнення або призначення голови та членів наглядової ради, виконавчого органу, ревізійної комісії, ревізора акціонерного товариства, головного бухгалтера, а також голови та членів іншого органу товариства, якщо утворення такого органу передбачено статутом товариства. Емітенти цінних паперів зобов'язані розкривати особливу інформацію про зміну складу посадових осіб також у разі призначення або звільнення осіб, що виконують обов'язки посадових осіб емітента тимчасово (крім випадків, коли призначення особи виконуючою обов'язки пов'язане з відпусткою, відрядженням, хворобою посадової особи, яка безпосередньо займає відповідну посаду). Датою вчинення дії вважається дата прийняття рішення відповідним органом управління емітента щодо зміни складу посадових осіб емітента.

Статтею 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» № 448/96-ВР від 30 жовтня 1996 року, передбачена відповідальність юридичних осіб за правопорушення на ринку цінних паперів у вигляді накладення штрафів за нерозміщення, розміщення не в повному обсязі інформації та/або розміщення недостовірної інформації у загальнодоступній базі даних Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів.

Відповідно до розділу IV Правил розгляду справ про правопорушення на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням ДКЦПФР від 11.12.2007 №2272 (далі Правила) уповноважена особа при виявленні правопорушення виносить постанову про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів.

Судом встановлено, підтверджується матеріалами справи, що відповідач - Відкрите акціонерне товариство «Плодорозсадник Луганський», порушив вимоги п.1 глави 3 розділу ІІ Положення «Про розкриття інформації емітентами цінних паперів», а саме особливу інформацію про прийняття 22.05.2011 р. Наглядовою радою товариства рішення про зміну складу посадових осіб емітента відповідачем було розкрито шляхом розміщення у стрічці новин 31.05.2011 року, шляхом опублікування в офіційному друкованому виданні 02.06.2011 року, шляхом подання до Комісії 19.12.2011 року, в зв'язку з чим було порушені справи про правопорушення на ринку цінних паперів, що підтверджується постановами від 28 грудня 2011 року за вих. №7205-2, №7204-2, №7203-2 (а.с.6,15,24) Зазначені постанови були направлені на адресу ВАТ «Плодорозсадник «Луганський» поштою, що підтверджується копіями квитанцій про направлення рекомендованих листів (а.с.8,17,26)

Відповідно до Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» від 30.10.1996 №448/96 та Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених Рішенням державної комісії з цінних паперів та фондового ринку 11.12.2007 № 2272, Луганське територіальне управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку здійснює державний контроль за дотриманням вимог законодавства на ринку цінних паперів та при виявленні фактів порушень законодавства про цінні папери уповноважені особи складають акти про правопорушення на ринку цінних паперів, які в подальшому є підставою для винесення постанови про накладення штрафних санкцій.

10 січня 2012 року уповноваженою особою Позивача було складено Акт №1-ЛУ, Акт №2-ЛУ, Акт №3-ЛУ про правопорушення на ринку цінних паперів(а.с.9,18,27)

В Акті №1-ЛУ зазначено, що ВАТ Плодорозсадник «Луганський» не здійснило розкриття особливої інформації про зміну складу посадових осіб емітента від 22.05.2011 р у стрічці новин протягом одного робочого дня після дати вчинення дії, але не пізніше 10.00 години другого робочого дня після дати вчинення дії, що є порушенням вимог п.1 глави 3 розділу ІІ Положення «Про розкриття інформації емітентами цінних паперів».

Відповідно до Акту №2-ЛУ встановлено, що ВАТ Плодорозсадник «Луганський» не здійснило розкриття особливої інформації про зміну складу посадових осіб емітента від 22.05.2011 року шляхом опублікування в офіційному друкованому виданні протягом п'яти робочих днів після дати вчинення дії, що є порушенням вимог п.1 глави 3 розділу ІІ Положення «Про розкриття інформації емітентами цінних паперів».

Відповідно до Акту №3-ЛУ визначено, що ВАТ «плодорозсадник Луганський» не здійснено розкриття особливої інформації про зміну складу посадових осіб емітента від 22.05.2011 року шляхом подання до Комісії протягом десяти робочих днів після дати вчинення дії, що є порушенням вимог п.1 глави 3 розділу ІІ Положення«Про розкриття інформації емітентами цінних паперів».

Постанови про розгляд справи №1-ЛУ №2-ЛУ, №3-ЛУ про правопорушення на ринку цінних паперів від 10 січня 2012 року разом з відповідними актами були отримані представником підприємства, про що свідчить підпис уповноваженої особи на актах та постановах про розгляд справ про правопорушення на ринку цінних паперів (а.с.9-10,11,18-19,20, 27-28,29)

Пункт 7 ч.1 ст. 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» передбачає, що за неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;

Пункт 6 ч.1 ст. 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» (зі змінами і доповненнями) передбачає, що Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за нерозміщення, розміщення не в повному обсязі інформації та/або розміщення недостовірної інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Пункт 5 ч.1 ст. 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» (зі змінами і доповненнями) передбачає, що Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за неопублікування, опублікування не в повному обсязі інформації та/або опублікування недостовірної інформації - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Постановою №1-ЛУ про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів від 19.01.2012 року до відповідача застосовано санкцію у вигляді накладення штрафу у розмірі 10 неоподаткованих мінімумів доходів громадян 170 гривень за правопорушення відповідальність за яке передбачена п. 6 ч.1 ст.11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» (а.с.12).

Постановою №2-ЛУ про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів від 19.01.2012 року до відповідача застосовано санкцію у вигляді накладення штрафу у розмірі 10 неоподаткованих мінімумів доходів громадян 170 гривень за правопорушення відповідальність за яке передбачена п. 5 ч.1 ст.11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» (а.с.21)

Постановою №3-ЛУ про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів від 19.01.2012 року до відповідача застосовано санкцію у вигляді накладення штрафу у розмірі 10 неоподаткованих мінімумів доходів громадян 170 гривень за правопорушення відповідальність за яке передбачена п.7 ч.1 ст.11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» (а.с.30)

Зазначені постанови про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів, були направлені на адресу відповідача поштою, рекомендованим листом з листом з повідомленням (а.с.14,23,32). На час, розгляду справи у суду відсутні відомості щодо оскарження зазначених постанов про накладення штрафу, за таких обставин, ці постанови є чинними та підлягають виконанню

Частиною 3 ст.11 цього Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні»передбачено, що штрафи, накладені Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку, стягуються у судовому порядку.

Порядок накладення штрафу, визначений ст.12 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», позивачем дотриманий.

Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Відповідно до статті 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись статтями 71, 94, 158-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Позовні вимоги Луганського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку до відкритого акціонерного товариства «Плодорозсадник «Луганський» про стягнення суми штрафних санкцій в розмірі 510,00грн. задовольнити в повному обсязі.

Стягнути з відкритого акціонерного товариства «Плодорозсадник «Луганський» (91008, м.Луганськ, вул..Линьова,128, код 00414999), суму штрафної санкції у розмірі 510,00грн (п'ятсот десять гривень 00коп.) в дохід Держаного бюджету України.

Постанова суду може бути оскаржена до Донецького апеляційного адміністративного суду. Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано.

На підставі частини 3 статті 160 КАС України у судовому засіданні проголошено вступну та резолютивну частини постанови.

Постанову у повному обсязі складено та підписано 21 вересня 2012 року..

СуддяА.М. Каюда

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.09.2012
Оприлюднено25.09.2012
Номер документу26103806
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/1270/6691/2012

Ухвала від 03.09.2012

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

А.М. Каюда

Постанова від 19.09.2012

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

А.М. Каюда

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні