Категорія №8.3.2
ПОСТАНОВА
Іменем України
19 вересня 2012 року Справа № 2а/1270/6524/2012
Луганський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді: Каюди А.М.
при секретарі: Опейкіній Є.А.
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Державної податкової інспекції в місті Свердловську Луганської області до Свердловської міської організації партії «Руський блок» про припинення юридичної особи.,-
ВСТАНОВИВ:
10 грудня 2008 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Державної податкової інспекції в місті Свердловську Луганської області до Свердловської міської організації партії «Руський блок» про припинення юридичної особи.
19 лютого 2009 року постановою Луганського окружного адміністративного суду у задоволенні позовних вимог позивачеві було відмовлено ща необґрунтованістю.
Ухвалою Донецького апеляційного адміністративного суду від 10 червня 2009 року постанову Луганського окружного адміністративного суду від 19 лютого 2009 року було залишено без змін, апеляційну скаргу позивача - без задоволення.
Ухвалою Вищого адміністративного суду України від 26 липня 2012 року постанову Луганського окружного адміністративного суду від 19 лютого 2009 року та ухвалу Донецького апеляційного адміністративного суду від 10 червня 2009 року було скасовано, адміністративну справу направлено на новий розгляд до суду першої інстанції.
21 серпня 2012 року зазначена справа надійшла на адресу Луганського окуржного адміністративного суду.
Ухвалою від 22 серпня 2012 року (суддя Коршиков С.К.) справу прийнято до провадження.
Ухвалою від 19 вересня 2012 року справу за вищезазначеним позовом було прийнято до провадження, в зв'язку з повторним автоматичним перерозподілом.
В обґрунтування позовних вимог зазначено таке.
Свердловська міська організація партії «Руський блок» зареєстрована як політична партія виконкомом Свердловської міської ради 21.12.2005. Станом на 02.12.2008 року СМОП «Руський блок» перебуває на податковому обліку в ДПІ в м.Свердловську Луганської області та за даними ДПІ в м.Свердловську не має поточних рахунків. Згідно висновку ДПІ в м.Свердловську від 31.10.2008 року СМОП «Руський блок» не звітує більше року. Станом на 31.10.2008 року заборгованості по податках, зборах та обов'язкових платежах не має. За таких обставин ДПІ в м. Свердловську Луганської області просить припинити відповідача як юридичну особу.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримала, просила задовольнити позов в повному обсязі, надала пояснення аналогічні викладеному в адміністративному позові.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився про час, місце та дату розгляду справи був повідомлений належним чином, з урахуванням вимог п.11 ст.35 КАС України.
Заслухавши пояснення представника позивача, перевіривши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.69-72 Кодексу адміністративного судочинства України, суд прийшов до наступного.
Свердловська міська організація партії «Руський блок» зареєстрована в якості юридичної особи Виконавчим комітетом Свердловської міської ради Луганської області (а.с.4-5), та перебуває на обліку в якості платника податків в Державній податковій інспекції в м.Свердловську Луганської області, що підтверджується довідкою від 02 грудня 2008 року №425 (а.с.3).
Відповідно до статті 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Платники податків відповідно до вимог частини 1 статті 9 Закону України від 25 червня 1991 року № 1251-XII «Про систему оподаткування» (норми якого діяли на час виникнення правовідносин) серед іншого зобов'язані вести бухгалтерський облік, складати звітність про фінансово-господарську діяльність і забезпечувати її зберігання у терміни, встановлені законами; подавати до державних податкових органів та інших державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів); сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни.
Відповідно до положень пункту 3 частини 1 статті 10 Закону України від 04 грудня 1990 року № 509-XII «Про державну податкову службу в Україні» (норми якого діяли на час виникнення правовідносин) до функцій податкових органів належить контролювання своєчасності подання платниками податків бухгалтерських звітів і балансів, податкових декларацій, розрахунків та інших документів, пов'язаних з обчисленням податків, інших платежів, а також перевірка достовірності цих документів щодо правильності визначення об'єктів оподаткування і обчислення податків, інших платежів.
Відповідно до підпункту 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 Закону України від 21 грудня 2000 року № 2181-III «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» (який був чинним на дату виникнення спірних правовідносин) податкові декларації подаються за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює:
а) календарному місяцю (у тому числі при сплаті місячних авансових внесків), - протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця;
б) календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі при сплаті квартальних або піврічних авансових внесків), - протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя);
в) календарному року, крім випадків, передбачених підпунктом "г" підпункту 4.1.4 цього пункту, - протягом 60 календарних днів за останнім календарним днем звітного (податкового) року;
г) календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб (прибуткового податку з громадян), - до 1 квітня року, наступного за звітним.
Відповідно до положень ч 2 ст.14 Закону України «Про об'єднання громадян» у випадку реєстрації об'єднання громадян набуває статусу юридичної особи.
Дані реєстрації включаються до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців шляхом внесення відповідного запису в порядку, встановленому законом для державної реєстрації юридичних осіб.
Відповідно до ст..1 Закону України «Про об'єднання громадян» об'єднанням громадян є добровільне громадське формування, створене на основі єдності інтересів для спільної реалізації громадянами своїх прав і свобод.
Відповідно до пункту 8.6 розділу 8 Порядку обліку платників податків, зборів (обов'язкових платежів), затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України від 19 лютого 1998 року № 80 (в редакції наказу Державної податкової адміністрації України від 17 листопада 1998 року № 552) і зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 16 березня 1998 року за № 172/2612 (який був чинним до 14 січня 2011 року), якщо платник податків не має заборгованості перед бюджетом та у разі неподання протягом одного року в органи державної податкової служби податкових декларацій, документів податкової звітності, то керівник органу державної податкової служби приймає рішення у вигляді розпорядження відносно платника податків - про звернення до суду або господарського суду із заявою (позовною заявою) про скасування державної реєстрації платника податків, постановлення судового рішення про припинення юридичної особи чи підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця.
В судовому засіданні встановлено, що висновком Державної податкової інспеції в м.Свердловську Луганської області підтверджено, що в порушення норм податкового законодавства Свердловська міська організація партії не подає до податкової податкову звітність з моменту реєтрації. Станом на 31.10.2008 у зазначеного платника податків відсутня заборгованість зі сплати податків зборів та обов'язкових платежів (а.с.6).
На виконання ухвали Вищого адмінінстративного суду України від 26 липня 2012 року судом під час розгляду справи було досліджено факт неподання відповідачем податкової звітності, заначений факт щодо неподання відповідачем звітності має місце і на час розгляду справи, що підтверджується висновком Державної податкової інспекції в м.Свердловську від 17 вересня 2012 року (а.с.66)
Згідно до ст..19 Закону України «Про об'єднання громадян» встановлено порядок припинення діяльності об'єднання громадян. Припинення діяльності об'єднання громадян може бути проведено шляхом його реорганізації або ліквідації (саморозпуску, примусового розпуску).
У відповідності із частиною 2 статті 38 Закону України від 15 травня 2003 року № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» підставами для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, зокрема є:
- визнання недійсним запису про проведення державної реєстрації через порушення закону, допущені при створенні юридичної особи, які не можна усунути;
- провадження нею діяльності, що суперечить установчим документам, або такої, що заборонена законом;
- невідповідність мінімального розміру статутного фонду юридичної особи вимогам закону;
- неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону;
- наявність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням.
Так, суд вважає за необхідне зазначити, що норми Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» є загальними відносно спеціальних норм Закону України «Про об'єднання громадян», які регулюють питання реєстрації об'єднання громадян, їх ліквідації і не суперечать загальним нормам. У зв'язку з цим, залежно від підстав припинення об'єднання громадян, застосуванню підлягають відповідно норми закону України «про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» чи Закону України «Про об'єднання громадян»
Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку що органи податкової служби наділені правом звернення до суду з позовом про припинення громадської організації за неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларації, документів фінансової звітності відповідно до закону,
За таких обставин в зв'язку з тим що відповідач не має заборгованості за платежами до бюджету та не подає протягом року органам державної податкової служби податкові декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів, відповідно до закону, у суду є підстави для припинення юридичної особи відповідача.
Відповідно до частини 1 статті 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» № 755-IV, 15.05.2003 суд, який постановив рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язане з банкрутством юридичної особи, у день набрання таким рішенням законної сили направляє його копію державному реєстратору за місцезнаходженням юридичної особи для внесення до Єдиного державного реєстру запису про судове рішення. Дата надходження відповідного судового рішення вноситься державним реєстратором до журналу обліку реєстраційних дій.
Питання по судових витратах не вирішується, оскільки позивач звільнений від їх сплати у встановленому порядку, а ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України не передбачено їх стягнення у даних випадках.
Керуючись статтями 71, 94, 158-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
Позовні вимоги Державної податкової інспекції в місті Свердловську Луганської області до Свердловської міської організації партії «Руський блок» про припинення юридичної особи задовольнити в повному обсязі.
Припинити юридичну особу Свердловської міської організації партії «Руський блок» (94800, Луганська область, м.Свердловськ, кв.50 років Жовтня, 39/34, код 33869823)
У день набрання постановою законної сили направити її копію до виконавчого комітету Свердловської міської ради (94800, Луганська область, м.Свердловськ, вул..Енгельса,42) для внесення до Єдиного державного реєстру запису про судове рішення щодо припинення юридичної особи.
Постанова суду може бути оскаржена до Донецького апеляційного адміністративного суду. Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано.
На підставі частини 3 статті 160 КАС України у судовому засіданні проголошено вступну та резолютивну частини постанови.
Постанову у повному обсязі складено та підписано 24 вересня 2012 року..
СуддяА.М. Каюда
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.09.2012 |
Оприлюднено | 26.09.2012 |
Номер документу | 26123586 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
А.М. Каюда
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні