Постанова
від 25.09.2012 по справі 2а/2570/2837/2012
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251 Справа № 2а/2570/2837/2012

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

19 вересня 2012 р. м. Чернігів

Чернігівський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Заяць О.В.,

при секретарі Музика С.П.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду справу за адміністративним позовом Публічного акціонерного товариства "Укрнафта" до Державної інспекції сільського господарства в Чернігівській області, заступника начальника відділу оперативного контролю за дотриманням вимог земельного законодавства Управління контролю за використанням та охороною земель Державної інспекції сільського господарства в Чернігівській області Довгопол Олега Євгенійовича, провідного спеціаліста відділу оперативного контролю за дотриманням вимог земельного законодавства Управління контролю за використанням та охороною земель Державної інспекції сільського господарства в Чернігівській області Демчук Ліни Володимирівни про визнання дій протиправними та скасування припису -

В С Т А Н О В И В:

10 вересня 2012 року Публічне акціонерне товариство "Укрнафта" (надалі - ПАТ "Укрнафта") звернулося до суду з адміністративним позовом до Державної інспекції сільського господарства в Чернігівській області, заступника начальника відділу оперативного контролю за дотриманням вимог земельного законодавства Управління контролю за використанням та охороною земель Державної інспекції сільського господарства в Чернігівській області Довгопол Олега Євгенійовича, провідного спеціаліста відділу оперативного контролю за дотриманням вимог земельного законодавства Управління контролю за використанням та охороною земель Державної інспекції сільського господарства в Чернігівській області Демчук Ліни Володимирівни (надалі - інспектори), в якому просить визнати дії інспекторів, щодо складання акту перевірки дотримання вимог земельного законодавства від 26.06.2012 року, протиправними та скасувати припис Державної інспекції сільського господарства в Чернігівській області №483 від 26.06.2012 року.

Свої вимоги обґрунтовує тим, що 26 червня 2012 року Державною інспекцією сільського господарства в Чернігівській області була проведена позапланова невиїзна перевірка дотримання Публічним акціонерним товариством "Укрнафта" вимог земельного законодавства щодо використання земельної ділянки, яка знаходиться на території Чернігівської міської ради за адресою: вул. Кільцева, 8, м. Чернігів.

За результатами перевірки державними інспекторами Управління контролю за використанням та охороною земель Державної інспекції сільського господарства в Чернігівській області складено Акт перевірки дотримання вимог земельного законодавства від 26.06.2012 року. На підставі даного акту перевірки, заступником начальника відділу оперативного контролю за дотриманням вимог земельного законодавства Управління контролю за використанням та охороною земель Державної інспекції сільського господарства в Чернігівській області Довгополом О.Є. було винесено припис №483 від 26.06.2012 року, яким ПАТ "Укрнафта" зобов'язано у 30 денний термін укласти договір оренди земельної ділянки. Позивач вважає, що дії інспекторів, стосовно складання акту є неправомірним та необґрунтованим, а припис винесено з порушенням чинного законодавства.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав, посилаючись на обставини викладені в позові.

Представник відповідача та другий відповідач в судовому засіданні позовні вимоги не визнали, надали заперечення та пояснили, що дії стосовно винесення припису №483 від 26.06.2012 року та проведення позапланової перевірки вчинені з дотриманням вимог чинного законодавства. В зв'язку з цим просять відмовити у задоволенні позовних вимог.

Третій відповідач в судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином, причини неявки суду не відомі.

Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, заслухавши пояснення позивача та представника відповідача, другого відповідача, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає, що позов не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що відповідно статтей 6, 9, 10 Закону України «Про державний контроль за використанням та охороною земель», Порядку планування та проведення перевірок з питань здійснення державного контролю за використанням та охороною земель, затвердженого наказом Держкомзему України від 12.12.2003 року №312 та Положення про державну інспекцію сільського господарства в автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, затвердженого Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України 23.12.2011 року №770 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 12.01.2012 року за №34/20347, 20 червня 2012 року керівником Державної інспекції сільського господарства в Чернігівській області Кекухом В.Ф. був винесений наказ №189 про проведення позапланової перевірки дотримання вимог земельного законодавства при використанні земельної ділянки на території Чернігівської міської ради ПАТ «Укрнафта» по вул. Кільцевій, 8, м. Чернігів На виконання зазначеного наказу було видане посвідчення (направлення) №179 від 20.06.2012 року заступнику начальника відділу оперативного контролю за дотриманням вимог земельного законодавства Довгополу О.Є. та провідному спеціалісту відділу оперативного контролю за дотриманням вимог земельного законодавства управління контролю за використанням та охороною земель Демчук Л.В. на проведення перевірки з 21 червня по 06 липня 2012 року.

Як вбачається з матеріалів справи підставою для проведення позапланової перевірки став лист Управління земельних ресурсів Чернігівської міської ради №301 від 14.06.2012 року з інформацією про можливе порушення вимог земельного законодавства при використанні земельної ділянки по вул. Кільцева, 8, м. Чернігів.

Також з матеріалів справи видно, що пунктом 65 рішення Чернігівської міської ради від 29 лютого 2012 року (вісімнадцята сесія шостого скликання) "Про надання, вилучення і передачу земельних ділянок юридичним та фізичним особам в межах м. Чернігова, надання дозволу на розроблення технічної документації із землеустрою та затвердження проекту землеустрою щодо встановлення прибережної захисної смуги" у зв'язку із закінченням терміну дії договору оренди земельної ділянки, Відкритому акціонерному товариству "Укрнафта" поновлено договір оренди земельною ділянкою (кадастровий номер 7410100000:02:016:0070), строком на 7 років, площею 0,2013 га по вул. Кільцевій, 8 для експлуатації автозаправної станції з основними засобами та встановлено розмір орендної плати на рівні 8-кратного розміру земельного податку.

Чернігівською міською радою було надано позивачу поновлений договір оренди земельної ділянки №2398 від 21 березня 2012 року скріплений печаткою та з підписом уповноваженої особи.

Згідно договору земельної ділянки №2398 від 21 березня 2012 року орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі в розмірі 8,0 відсотка нормативної грошової оцінки землі, що становить 62307,99 грн. (30,9528 грн. за 1 кв. м) на рік.

Враховуючи значне підвищення розміру орендної плати за землю ПАТ "Укрнафта" було направлено Чернігівській міській раді підписаний договір оренди земельної ділянки №2398 від 21 березня 2012 року з урахуванням протоколу розбіжностей та проханням розглянути та погодити даний протокол розбіжностей до договору оренди земельної ділянки №2398 від 21 березня 2012 року.

Листом №1921 від 10.04.2012 року Управління земельних ресурсів Чернігівської міської ради повідомило Позивачу, що для підписання протоколу розбіжностей до договору земельної ділянки №2398 немає законних підстав.

Не погодившись з вищевикладеним, ПАТ "Укрнафта" звернулось з позовом про визнання договору оренди земельної ділянки №2398 від 21.03.2012 року укладеним з урахуванням протоколу розбіжностей ПАТ "Укрнафта".

Згідно з Положенням про Державну інспекцію сільського господарства України, затвердженого Указом Президента України від 13 квітня 2011 року №459/2011 Державна інспекція сільського господарства України є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра аграрної політики та продовольства України, входить до системи органів виконавчої влади і забезпечує реалізацію державної політики у сфері нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі.

Пунктом 6 даного положення встановлено, що Держсільгоспінспекція України здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку територіальні органи - державні інспекції сільського господарства в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах.

Відповідно до Положення про державну інспекцію сільського господарства в автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, затвердженого Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України №770 від 23.12.2011 року, Державна інспекція сільського господарства в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі є територіальним органом Державної інспекції сільського господарства України та їй підпорядковується. Пунктом 3 встановлено, що основним завданням Держсільгоспінспекції є реалізація повноважень Державної інспекції сільського господарства України у межах відповідної території.

Відповідно до статті 10 Закону України «Про державний контроль за використанням та охороною земель» державні інспектори у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель мають право: безперешкодно обстежувати в установленому законодавством порядку земельні ділянки, що перебувають у власності та користуванні юридичних і фізичних осіб, перевіряти документи щодо використання та охорони земель; давати обов'язкові для виконання вказівки (приписи) з питань використання та охорони земель і дотримання вимог законодавства України про охорону земель відповідно до їх повноважень, а також про зобов'язання приведення земельної ділянки у попередній стан у випадках, установлених законом, за рахунок особи, яка вчинила відповідне правопорушення, з відшкодуванням завданих власнику земельної ділянки збитків; складати акти перевірок чи протоколи про адміністративні правопорушення у сфері використання та охорони земель і дотримання вимог законодавства про охорону земель та розглядати відповідно до законодавства справи про адміністративні правопорушення, а також подавати в установленому законодавством України порядку до відповідних органів матеріали перевірок щодо притягнення винних осіб до відповідальності.

Під час проведення перевірки стану дотримання вимог земельного законодавства ПАТ "Укрнафта" інспекторами встановлено, що позивач використовує земельну ділянку без правовстановлюючих документів та на підставі цього винесено припис №483 від 26.06.2012 року.

Відповідно до статті 125 Земельного кодексу України право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.

Пунктом 5 статті 126 даного кодексу визначено, що право оренди земельної ділянки посвідчується договором оренди землі, зареєстрованим відповідно до закону, або договором оренди землі та договором відчуження права оренди землі, зареєстрованими відповідно до закону.

Судом не враховує посилання позивача на те, що при здійсненні перевірки були відсутні направлення на перевірку та кадастровий план земельної ділянки, оскільки дані документи наявні в матеріалах перевірки дотримання вимог земельного законодавства при використанні земельної ділянки на території Чернігівської міської ради ПАТ "Укрнафта" по вул. Кільцевій, 8, які надані другим відповідачем в судовому засіданні.

Також, позивач вважає, що договір оренди був укладений, оскільки Чернігівська міська рада не передала розбіжності, що залишились неврегульованими, у двадцятиденний строк до суду, як передбачено частиною 7 статті 181 Господарського кодексу України.

Однак, суд не бере до уваги дане твердження тому що, Рішенням Господарського суду Чернігівської області від 14 серпня 2012 року по справі №5028/17/43/2012 у задоволенні позовної вимоги щодо визнання договору оренди земельної ділянки №2398 від 21.03.2012 року укладеним з урахуванням протоколу розбіжностей ПАТ "Укрнафта" було відмовлено та даний договір не був зареєстрований згідно чинного законодавства України.

Відповідно до частини 3 статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно частини 2 статті 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідач, як суб'єкт владних повноважень довів правомірність своїх дій та рішень.

Враховуючи вищевикладене, позовні вимоги Публічного акціонерного товариства "Укрнафта" до Державної інспекції сільського господарства в Чернігівській області, заступника начальника відділу оперативного контролю за дотриманням вимог земельного законодавства Управління контролю за використанням та охороною земель Державної інспекції сільського господарства в Чернігівській області Довгопол Олега Євгенійовича, провідного спеціаліста відділу оперативного контролю за дотриманням вимог земельного законодавства Управління контролю за використанням та охороною земель Державної інспекції сільського господарства в Чернігівській області Демчук Ліни Володимирівни про визнання дій протиправними та скасування припису не обґрунтовані та не підлягають задоволенню. Керуючись ст.ст. 122, 158 - 163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

В задоволенні адміністративного позову Публічного акціонерного товариства "Укрнафта" до Державної інспекції сільського господарства в Чернігівській області, заступника начальника відділу оперативного контролю за дотриманням вимог земельного законодавства Управління контролю за використанням та охороною земель Державної інспекції сільського господарства в Чернігівській області Довгопол Олега Євгенійовича, провідного спеціаліста відділу оперативного контролю за дотриманням вимог земельного законодавства Управління контролю за використанням та охороною земель Державної інспекції сільського господарства в Чернігівській області Демчук Ліни Володимирівни - відмовити .

Постанова набирає законної сили та може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду у порядок і строки, передбачені статтями 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя О.В. Заяць

СудЧернігівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.09.2012
Оприлюднено26.09.2012
Номер документу26124905
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/2570/2837/2012

Постанова від 24.09.2012

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Заяць О.В.

Постанова від 25.09.2012

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Заяць О.В.

Ухвала від 11.09.2012

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Заяць О.В.

Ухвала від 10.09.2012

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Заяць О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні