ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
25 вересня 2012 року 08 год. 30 хв. № 2а-10418/12/2670
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі: Головуючого - судді Дегтярьової О.В., розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом Управління Пенсійного фонду України в Дніпровському районі міста Києва доПриватного підприємства «Максфарм-Центр» простягнення заборгованості зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування у розмірі 868, 80 грн., - В С Т А Н О В И В:
До Окружного адміністративного суду м. Києва звернулось Управління Пенсійного фонду України в Дніпровському районі м. Києва (далі -УПФУ в Дніпровському районі м. Києва, позивач) з позовом до Приватного підприємства «Максфарм-Центр»(далі -ПП «Максфарм-Центр», відповідач) про стягнення заборгованості зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування у розмірі 868, 80 грн.
В обґрунтування своїх позовних вимог позивач посилався на те, що відповідач має заборгованість по єдиному внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за період січень-липень 2011 року на загальну суму 868, 80 грн. (в тому числі 698, 80 грн. -сума недоїмки, строк сплати по якій настав; 170, 00 грн. -фінансова санкція у вигляді штрафу), яка підлягає з нього стягненню як добровільно не сплачена.
Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 04 вересня 2012 року було відкрито скорочене провадження в адміністративній справі № 2а-10418/12/2670.
Надіслана на адресу відповідача рекомендованим листом № 0620394 9 копія вказаної ухвали була повернута до суду разом поштовим відправленням, в якому зазначено причину його невручення «за закінченням терміну зберігання».
Станом на 25 вересня 2012 року до суду будь-які відомості про зміну місцезнаходження відповідача не надходили.
Частиною четвертою ст. 33 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що у разі ненадання особами, які беруть участь у справі, інформації щодо їх поштової адреси судовий виклик надсилається юридичним особам за адресою місцезнаходження, що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.
Відповідно до ч. 11 ст. 35 Кодексу адміністративного судочинства України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
Таким чином, вважається, що відповідач належним чином повідомлений про відкриття скороченого провадження в адміністративній справі, а також про його права та обов'язки, зокрема про право надати свої заперечення проти позову або заяву про визнання позову.
Згідно з ч. 4 ст. 183 2 Кодексу адміністративного судочинства України справа в порядку скороченого провадження розглядається суддею одноособово, без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі.
З огляду на викладене, справа розглядається в порядку скороченого провадження без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі, на підставі наявних у справі доказів.
Розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду і вирішення справи по суті, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню з таких підстав.
Пунктом першим ч. 1 ст. 4 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування»від 08 липня 2010 року № 2464-VI, який набрав чинності 01 січня 2011 року, (далі -Закон № 2464-VI) передбачено, що платниками єдиного внеску є роботодавці: підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, зазначеним у витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами; фізичні особи - підприємці, зокрема ті, які використовують працю інших осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством про працю, чи за цивільно-правовим договором (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, зазначеним у витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців); фізичні особи, які забезпечують себе роботою самостійно, та фізичні особи, які використовують працю інших осіб на умовах трудового договору (контракту).
ПП «Максфарм-Центр»(ідентифікаційний код 36240083) перебуває на обліку в УПФУ в Дніпровському районі м. Києва (номер реєстраційної картки № 03-12696) та являється платником єдиного внеску, що підтверджується письмовим поясненням Управління від 15.08.2012р. № 12849/08, поданим до суду 20 серпня 2012 року.
Пунктом 1 ч. 2 ст. 6 Закону № 2464-VI встановлено, що на платників єдиного внеску покладено обов'язок своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок.
Згідно із пунктом першим ч. 1 ст. 7 Закону № 2464-VI єдиний внесок нараховується для платників, зазначених у пунктах 1 (крім абзацу сьомого), 2, 3, 6, 7 і 8 частини першої статті 4 цього Закону, - на суму нарахованої заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, що визначаються відповідно до Закону України «Про оплату праці», та суму винагороди фізичним особам за виконання робіт (надання послуг) за цивільно-правовими договорами.
Відповідно до частини восьмої ст. 9 цього Закону, платники єдиного внеску зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за відповідний базовий звітний період, не пізніше 20 числа місяця, що настає за базовим звітним періодом. Базовим звітним періодом є календарний місяць, а для платників, зазначених в абзацах третьому та четвертому пункту 1 частини першої статті 4 цього Закону, - календарний рік.
В силу частиною 12 ст. 9 зазначеного Закону, єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника. За наявності у платника єдиного внеску одночасно із зобов'язаннями із сплати єдиного внеску зобов'язань із сплати податків, інших обов'язкових платежів, передбачених законом, або зобов'язань перед іншими кредиторами зобов'язання із сплати єдиного внеску виконуються в першу чергу і мають пріоритет перед усіма іншими зобов'язаннями, крім зобов'язань з виплати заробітної плати (доходу).
У відповідності до п. 6.2 Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженої Постановою правління Пенсійного фонду України від 27.09.2010р. № 21-5 (далі - Інструкція), сума єдиного внеску, своєчасно не нарахована та/або не сплачена платниками у строки, визначені відповідно до Закону підпунктом 4.3.6 пункту 4.3, абзацом другим підпункту 4.5.2, підпунктом 4.5.3 пункту 4.5 та підпунктом 4.6.2 пункту 4.6 розділу IV цієї Інструкції, обчислена органами Пенсійного фонду України у випадках, передбачених Законом, є недоїмкою.
При цьому суми недоїмки стягуються з нарахуванням пені та застосуванням штрафів.
Пунктом 6.3 Інструкції передбачено, що органи Пенсійного фонду надсилають платникам вимогу про сплату недоїмки в таких випадках, зокрема, якщо платник має на кінець звітного базового періоду недоїмку зі сплати єдиного внеску. У цьому випадку вимога надсилається щомісяця протягом п'яти робочих днів, наступних за звітним базовим періодом. Вимога формується на підставі даних особових рахунків платників на всю суму боргу.
Зокрема, вимога про сплату боргу формується на підставі актів документальних перевірок, актів звірок з органами податкової служби, звітів платника про нарахування єдиного внеску та облікових даних з карток особових рахунків платників за формою згідно з додатком 4 до цієї Інструкції (для платника - юридичної особи) або за формою згідно з додатком 5 до цієї Інструкції (для платника - фізичної особи) (абз. 1 п. 6.4 Інструкції).
Пунктом 6.5 Інструкції встановлено, що протягом десяти робочих днів із дня одержання вимоги про сплату недоїмки платник зобов'язаний сплатити зазначені у вимозі суми недоїмки, штрафів та пені.
Відповідно до ч. 4 ст. 25 Закону № 2464-VI у разі незгоди з розрахунком суми недоїмки платник єдиного внеску узгоджує її з органом Пенсійного фонду в порядку, встановленому Пенсійним фондом за погодженням з центральним органом виконавчої влади у сфері праці та соціальної політики, надсилає платникам єдиного внеску, які мають недоїмку, вимогу про її сплату. У разі якщо згоди з органом Пенсійного фонду не досягнуто, платник єдиного внеску зобов'язаний сплатити суми недоїмки та штрафів разом з нарахованою пенею протягом десяти робочих днів з дня надходження рішення відповідного органу Пенсійного фонду або оскаржити вимогу до органу Пенсійного фонду вищого рівня чи в судовому порядку. У разі якщо платник єдиного внеску протягом десяти робочих днів з дня надходження вимоги не сплатив зазначені у вимозі суми недоїмки та штрафів разом з нарахованою пенею, не узгодив вимогу з органом Пенсійного фонду, не оскаржив вимогу в судовому порядку або не сплатив узгоджену суму недоїмки протягом десяти робочих днів з дня надходження узгодженої вимоги, територіальний орган Пенсійного фонду надсилає в порядку, встановленому законом, до підрозділу державної виконавчої служби вимогу про сплату недоїмки. У випадках, зазначених в абзаці шостому цієї частини, територіальний орган Пенсійного фонду також має право звернутися до суду з позовом про стягнення недоїмки. При цьому заходи досудового врегулювання спорів, передбачені законом, не застосовуються.
Крім того, пунктами 7.1 -7.2, 7.11 і 7.12 вищевказаної Інструкції визначено наступне. За порушення норм законодавства про єдиний внесок на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до платників, на яких згідно з Законом (2464-17) покладено обов'язок нараховувати, обчислювати та сплачувати єдиний внесок, застосовуються фінансові санкції (штрафи та пеня) відповідно до Закону (п. 7.1 Інструкції).
Відповідно до п. 4 ч. 11 ст. 25 Закону № 2464-VI до платників, визначених підпунктами 2.1.1-2.1.4 пункту 2.1 розділу II цієї Інструкції, за неподання, несвоєчасне подання, подання не за встановленою формою звітності, передбаченої цим Законом, територіальним органом Пенсійного фонду накладається штраф у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. При цьому складається рішення про застосування штрафних санкцій за формою згідно з додатком 12 до цієї Інструкції. Підставою для прийняття відповідного рішення є акт про зазначене порушення, складений у довільній формі (пп. 7.2.4 п. 7.2 Інструкції).
У разі якщо платник єдиного внеску чи банк отримали рішення про нарахування пені та/або застосування штрафів і не сплатили зазначені в них суми протягом десяти робочих днів, а також не оскаржили це рішення чи не повідомили у цей строк відповідний орган Пенсійного фонду про його оскарження, таке рішення передається для виконання органу державної виконавчої служби (п. 7.11 Інструкції).
Згідно п. 7.12 Інструкції суми штрафів та нарахованої пені, застосованих за порушення порядку та строків нарахування, обчислення і сплати єдиного внеску, стягуються в тому самому порядку, що і суми недоїмки із сплати єдиного внеску. Суми штрафів та нарахованої пені включаються до вимоги про сплату недоїмки, якщо їх застосування пов'язано з виникненням та сплатою недоїмки.
З матеріалів справи вбачається, що відповідач подав до органу Пенсійного фонду України звіти про нарахування єдиного внеску за період січень-липень 2011 року, де були самостійно визначені суми єдиного внеску, що підлягають сплаті в наступних розмірах: 95, 04 грн. -за січень 2011 року, 95, 04 грн. -за лютий 2011 року, 95, 04 грн. -за березень 2011 року, 96, 96 грн. -за квітень 2011 року, 96, 96 грн. -за травень 2011 року, 96, 96 грн. -за червень 2011 року та 387, 84 грн. - за липень 2011 року, відповідно на загальну суму 963, 84 грн.
22 червня 2011 року УПФУ в Дніпровському районі м. Києва було прийнято Рішення № 772 про застосування штрафних санкцій за неподання, несвоєчасне подання, подання не за встановленою формою звітності, передбаченої Законом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», яким на підставі п. 4 ч. 11 ст. 25 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування»за несвоєчасне подання звітності за лютий 2011 року до ПП «Максфарм-Центр»застосовано фінансові санкції у вигляді штрафу в розмірі 170, 00 грн.
Зазначене Рішення було вручено уповноваженій посадовій особі відповідача 22 червня 2011 року, про що свідчить підпис директора Підприємства Дриги Д.А. на такому Рішенні.
Доказів оскарження цього Рішення в адміністративному або судовому порядку суду та сплати суми штрафу повному обсязі суду не надано.
05 травня, 07 липня, 02 серпня та 02 вересня 2011 року в зв'язку з несплатою ПП «Максфарм-Центр»самостійно визначених сум єдиного внеску (в т.ч. за звітні місяці лютий-липень 2011 року) та суми штрафу в розмірі 170, 00 грн. УПФУ в Дніпровському районі м. Києва виставило відповідачу ряд вимог про сплату боргу, а саме:
- за № Ю-381 на суму 95, 04 грн., в тому числі недоїмка -95, 04 грн.;
- за № Ю-0797 на суму 384, 00 грн., в тому числі 214, 00 грн. - недоїмки, 170, 00 грн. -суми штрафу;
- за № Ю-0909 на суму 480, 96 грн., в тому числі 310, 96 грн. - недоїмки, 170, 00 грн. -суми штрафу;
- за № Ю-0909-2 на суму 173, 50 грн., в тому числі недоїмка -173, 50 грн.
Перелічені вище вимоги не були вручені відповідачу органом пошти з причини «за закінченням терміну зберігання», що підтверджується довідками відділу зв'язку на поштових відправленнях, а тому в силу норм абз. 6 п. 6.4 Інструкції вважаються такими, що надіслані (вручені) відповідачу.
Суду не надано доказів на підтвердження оскарження зазначених вимог в адміністративному або судовому порядку та сплати суми заборгованості.
Згідно даних карток особового рахунку відповідача, копії яких наявні в матеріалах справи, станом на 13 вересня 2012 року із 963, 84 грн. нарахованого єдиного внеску Підприємством було сплачено лише 265, 04 грн., чим підтверджується наявність заявленої суми боргу по сплаті єдиного внеску в розмірі 868, 80 грн. (в тому числі 698, 80 грн. -сума недоїмки, 170, 00 грн. -штрафу).
Беручи до уваги вищевикладені положення законодавства та встановлені по справі обставини, суд приходить до висновку про задоволення позовних вимог.
Відповідно до положень ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати з відповідача стягненню не підлягають.
Керуючись ст.ст. 69 - 71, ст. 94, ст.ст. 158-163, ст. 183 2 , ст. 186, ст. 254, ст. 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
П О С Т А Н О В И В:
1. Адміністративний позов Управління Пенсійного фонду України в Дніпровському районі міста Києва задовольнити повністю.
2. Стягнути з Приватного підприємства «Максфарм-Центр»(місцезнаходження: 02100, м. Київ, вул. Краківська, 11а, ідентифікаційний код 36240083) на користь Управління Пенсійного фонду України в Дніпровському районі міста Києва (місцезнаходження: 02094, м. Київ, вул. Краківська, 18, ідентифікаційний код 22869448) суму заборгованості по єдиному внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування в розмірі 868 (вісімсот шістдесят вісім) грн. 80 коп.
Постанова підлягає негайному виконанню згідно з ч. 1 ст. 256 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова набирає законної сили відповідно до ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова може бути оскаржена за правилами, встановленими в ст. ст. 185 - 187 Кодексу адміністративного судочинства України відповідно, з урахуванням порядку обчислення строку для подання апеляційної скарги, встановленого в ч. 8 ст. 183 2 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя О.В. Дегтярьова
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 25.09.2012 |
Оприлюднено | 26.09.2012 |
Номер документу | 26125127 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Дегтярьова О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні