ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
11 березня 2011 р. 14:50 Справа №2а-15350/10/14/0170
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Кірєєва Д.В.,
при секретарі Жигаловій К.Ю.,
з участю представників сторін:
позивача - Попової С.В., довіреність від 07.02.2011р.,
відповідача - не з'явився;
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Джанкойської об'єднаної державної податкової інспекції в АР Крим
до Закритого акціонерного товариства "Октябрьський вино-коньячний завод"
про стягнення податкової заборгованості у сумі 3282075,75грн.,
Суть спору: Джанкойська об'єднана державна податкова інспекції в АР Крим звернулася до Окружного адміністративного суду АР Крим з адміністративним позовом до Закритого акціонерного товариства "Октябрьський вино-коньячний завод" про стягнення податкової заборгованості у сумі 3282075,75грн.
Позовні вимоги мотивовані тим, що під час проведення планової виїзної документальної перевірки відповідача було встановлено порушення Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів». За результатами перевірки був складений акт, на підставі якого прийнято рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 2947195,75 гривень. Зазначене рішення було отримано відповідачем, але сума штрафних санкцій у встановлений діючим законодавством строк сплачена не була. Також була проведена невиїзна документальна перевірка розрахунку акцизного збору. Результатом якої стало винесення податкового повідомлення-рішення про застосування штрафних санкцій на суму 334880 грн. за заниження податкового зобов'язання по акцизному збору.
Ухвалами Окружного адміністративного суду АР Крим від 30.11.2010 року відкрито провадження в адміністративній справі, закінчено підготовче провадження та справу призначено до судового розгляду.
Відповідач у судове засідання явку представника не забезпечив, про місце, дату та час розгляду адміністративної справи повідомлявся належним чином - судовою повісткою, про причини неявки суд не повідомив, заперечень на адміністративний позов не надав.
Розглянувши надані документи та матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд
ВСТАНОВИВ:
Закрите акціонерне товариство "Октябрьський вино-коньячний завод" (код ЄДРПОУ 31983188) зареєстроване, як юридична особа, Красногвардійською районною державною адміністрацією 05.07.2002р. як юридична особа (далі - відповідач).
Відповідач знаходиться на обліку платників податків у Джанкойській об'єднаній державній податковій інспекції в АР Крим (а.с.22).
Судом встановлено, що в період з 18.03.10 по 15.04.10 року посадовими особами Державної податкової інспекції в Красногвардійському районі АР Крим, правонаступником якої, станом на дату подання позову, є Джанкойська ОДПІ, було проведено планову виїзну документальну перевірку ЗАТ «Октябрський ВКЗ».
За результатами перевірки був складений акт №1019/23-1/31983188 від 22.04.10 року, яким було встановлено, що реалізація відповідачем коньяків в період із квітня по листопад 2009р. за оптово-відпускними цінами, що були нижчими ніж затверджені, на відповідні періоди, постановою КМУ від 30.10.2008р. № 957 «Про встановлення розміру мінімальних оптових і роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв вітчизняного виробництва», що є порушенням законодавства.
Відповідно до абз.13 ч.2 ст. 17 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» ДПІ в Красногвардійському районі АР Крим було прийнято рішення №000325 від 08.09.2010р. про застосування до відповідача фінансових санкцій у розмірі 2947195,75 гривень.
Судом встановлено, що рішення №000325 від 08.09.2010р. було отримане відповідачем 20.09.2010, про що свідчить підпис відповідача на поштовому повідомленні(а.с.32).
Виходячи з наведеного, суд вважає що рішення № 000325 від 08.09.10р. про застосування фінансових санкцій є узгодженим податковим зобов'язанням, а тому позовні вимоги щодо стягнення суми у розмірі 2947195,75 підлягають задоволенню.
Щодо стягнення 334880 грн. суми зобов'язань по акцизному збору, то судом встановлене наступне.
Посадовими особами Державної податкової інспекції в Красногвардійському районі АР Крим, правонаступником якої, станом на дату подання позову, є Джанкойська ОДПІ, було проведено невиїзну документальну перевірку розрахунку акцизного збору ЗАТ «Октябрський ВКЗ» за листопад 2009 року, за результатами якої був складений акт № 010822 від 25.01.2010р.
В результаті перевірки було встановлено заниження податкового зобов'язання по акцизному збору у листопаді 2009р. на 257 600 грн. у зв'язку із включенням до розрахунку сплати акцизного збору по реалізації коньяку у кількості 46000 л. ЗАТ «Бахчисарайський виноробний завод», а оскільки останній не має права на отримання підакцизних товарів без сплати акцизного збору, зазначена дія є порушенням п.«а» ст.3 Декрету КМУ № 1892 від 26.12.92р.
На виконання цього акту було прийнято податкове повідомлення-рішення №0000032100/0 від 01.02.10р. на загальну суму 334880 грн.
Відповідачем податкове повідомлення-рішення від 01.02.10р. було отримано 04.02.10, про що свідчить підпис на поштовому повідомленні 53265, що свідчить про узгодження даного податкового зобов'язання(а.с.34).
Суд задовольняє позовні вимоги виходячи з наступного.
Відповідач є платником податків та зборів, передбачених Законом України "Про систему оподаткування" та відповідно до ст.9 цього Закону зобов'язаний сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни.
Відповідно до пункту 1.2 статті 1 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами"податкове зобов'язання, це зобов'язання платника податків сплатити до бюджетів або державних цільових фондів відповідну суму коштів у порядку та в строки, визначені цим Законом або іншими законами України.
Згідно з п.2,3 ст.9 Закону України "Про систему оподаткування" платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані подавати до державних податкових органів та інших державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів); сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни.
Відповідно до п.п.4.1.1. п. 4.1 ст. 4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" платник податків самостійно обчислює суму податкового зобов'язання, яку зазначає у податковій декларації, крім випадків, передбачених підпунктом "г" підпункту 4.2.2 пункту 4.2, а також пунктом 4.3 цієї статті.
Відповідно до п.п.5.3.1 п.5.3 ст.5 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цього Закону для подання податкової декларації. У разі коли відповідно до закону контролюючий орган самостійно визначає податкове зобов'язання платника податків за причинами, не пов'язаними із порушенням податкового законодавства, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму податкового зобов'язання у строки, визначені у законі з відповідного податку, а за їх відсутності - протягом тридцяти календарних днів від дня отримання податкового повідомлення про таке нарахування.
Згідно з п. п. 5.4.1 п.5.4 ст.5 Закону України №2181 узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у визначені законом строки, визнається сумою податкового боргу платника податків.
Доказів сплати відповідачем узгодженої суми податкових зобов'язань суду не надано.
Позивачем надана копія ухвали Окружного адміністративного суду АР Крим від 13.12.10р. по справі №2а-13763/10/12/0170, якою адміністративний позов ЗАТ «Октябрський ВКЗ» до Джанкойської ОДПІ про скасування податкового повідомлення-рішення №0000032100/0 був залишений без розгляду.
Згідно статті 2 Закону України "Про державну податкову службу в Україні"однією із задач органів податкової служби є здійснення контролю за дотриманням податкового законодавства, повною і своєчасною сплатою до бюджетів податків і зборів.
Відповідно до п.1.3 ст.1 Закону №2181 податковий борг (недоїмка) - податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання.
Закон України "Про державну податкову службу в Україні"передбачає стягнення до бюджетів і державних цільових фондів сум недоїмок, пені у випадках, порядку і розмірах, передбачених законами України.
Примусове стягнення податкової заборгованості - передбачена законодавством України процедура погашення податкової заборгованості платника податків шляхом звернення стягнення на активи відповідного платника податків.
Як вказано у пункті 1.7 статті 1 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами"активами платника податків є кошти, матеріальні та нематеріальні цінності, що належать юридичній або фізичній особі за правом власності або повного господарського відання.
Стаття 41 Конституції України встановлює застереження, що ніхто не може бути протиправно позбавлений права власності. Право приватної власності є непорушним. Примусове відчуження об'єктів права приватної власності може бути застосоване лише як виняток з мотивів суспільної необхідності, на підставі і в порядку, встановлених законом, та за умовами попереднього і повного відшкодування їх вартості.
Статтею 3 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" визначено, що активи платника податків можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкових зобов'язань виключно за рішенням суду.
Відповідно до статті 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
За таких обставин, суд вважає, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню у повному обсязі.
Вступну та резолютивну частину постанови було проголошено у судовому засіданні 11.03.2011р.
Повний текст постанови виготовлено 18.03.2011р.
На підставі викладеного та керуючись ст.ст.158, 160-163, 167 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити повністю.
2. Стягнути з Закритого акціонерного товариства "Октябрьський вино-коньячний завод" (код ЄДРПОУ 31983188, юридична адреса: 97055, Красногвардійський район, с.Амурське, вул. Кримська, 1) податкову заборгованість у сумі 3 282 075 (три мільйони двісті вісімдесят дві тисячі сімдесят п'ять) гривень 75 копійок, у тому числі:
- штрафу - 2947195,75 грн. на р/р 31114106700130 державного бюджету Красногвардійського району в ГУ ДКУ в АР Крим м. Сімферополь, ЗКПО 34740494, МФО 824026, код платежу 21081100;
- з акцизного збору - 337880 грн. на р/р 33216819700130 місцевого бюджету Красногвардійського району в ГУ ДКУ в АР Крим м. Сімферополь, ЗКПО 34740494, МФО 824026, код платежу 14020300.
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Кірєєв Д.В.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 11.03.2011 |
Оприлюднено | 27.09.2012 |
Номер документу | 26139794 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кірєєв Д.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні