ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
26 вересня 2012 р. (14:37) Справа №2а-10543/12/0170/2
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Яковлєва С.В.,
при секретарі Проніні Є.С.,
розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Виконавчого комітету Сімеїзської селищної ради
до Громадської організації «Фрирайт» в особі Канунова Анрі Владиленовича
про обмеження права на мирні зібрання
за участю представників:
від позивачів - Матвиєць О.П. - представник, довіреність № 02-14/1847 від 25.09.2012 р.
від відповідача - не з'явився
Суть спору: Виконавчий комітет Сімеїзської селищної ради (далі позивач) звернувся до Окружного адміністративного суду АР Крим з адміністративним позовом, в якому просив заборонити Громадської організації «Фрирайт» (далі відповідач) проведення мітингів і демонстрацій за адресою: смт. Сімеїз, автодорога Ялта-Севастополь 0-43 км (від 21 км+100 - 33 км+600), по вул. Южнобережне шосе, що підвідомча Сімеїзській селищній раді з 9-00 години 27-30 вересня 2012 року з залученням представників громадських організацій, політичних партій та інших громадян, відповідно до поданого Громадською організацією «Фрирайт» повідомлення від 25.09.2012 року.
Ухвалою суду від 26.09.2012 року відкрито провадження у адміністративній справі № 2а-10543/12/0170/2.
У судовому засіданні, яке відбулось 26.09.2012 року, представник позивача наполягав на задоволенні позовних вимог з підстав, викладених у адміністративному позові, визначивши, що проведення відповідачем акції призведе до порушення громадського порядку, руху транспорту на зазначених ділянках автошляху.
Відповідач у судове засідання, яке відбулось 26.09.2012 р., явку свого представника не забезпечив, про час та день його проведення був сповіщений належним чином, заперечень на позов не надіслав.
Суд, керуючись ст. 38 КАС України, враховуючи обмежені терміни розгляду справи, визначені у ст.182 КАС України, вислухавши думку представника позивача, приймаючи до уваги, доведення до відповідача відомостей про відкриття провадження у справі, часу та дня проведення судового засідання, ухвалив розглянути справу на підставі наданих документів.
Розглянувши матеріали справи, дослідивши надані докази, заслухавши представника позивача, суд
ВСТАНОВИВ:
Відповідач 25.09.2012 року повідомив позивача про те, що 27-30 вересня 2012 року з 9-00 години будуть проводитись демонстрації та мітинги на тему: протест проти порушення прав молоді, нестабільної політики держави в області освіти та спорту, а також проблеми екології на південному березі АР Крим. Місцем проведення заходів визначено Південнобережне шосе на протязі від смт. Гурзуф до смт. Форос, із заїздом до ДК НВАО «Масандра», готелю «Ореанда», санаторію «Росія» та до Лівадійського палацу.
Зазначене повідомлення розглянуто та листом від 25.09.2012 р. №02-14/1846 відповідач був повідомлений про те, що позивач заперечує проти проведення заявлених заходів, у зв'язку із несвоєчасним повідомленням про їх проведення.
Згідно ст. 39 Конституції України громадяни мають право збиратися мирно, без зброї і проводити збори, мітинги, походи і демонстрації, про проведення яких завчасно сповіщаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування. Обмеження щодо реалізації цього права може встановлюватися судом відповідно до закону і лише в інтересах національної безпеки та громадського порядку - з метою запобігання заворушенням чи злочинам, для охорони здоров'я населення або захисту прав і свобод інших людей.
Відповідно до Рішення Конституційного Суду України від 19.04.2001р. у справі №4-рп/2001 (справа щодо завчасного сповіщення про мирні зібрання) тривалість строків завчасного сповіщення має бути у розумних межах і не повинна обмежувати передбаченого статтею 39 Конституції України права громадян на проведення зборів, мітингів, походів і демонстрацій. Такі строки мають слугувати гарантією реалізації цього права громадян. Упродовж цього строку зазначені органи мають здійснити і ряд підготовчих заходів, зокрема, для забезпечення безперешкодного проведення громадянами зборів, мітингу, походу чи демонстрації, підтримання громадського порядку, охорони прав і свобод інших людей. У разі необхідності органи виконавчої влади чи місцевого самоврядування можуть погоджувати з організаторами масових зібрань дату, час, місце, маршрут, умови, тривалість їх проведення тощо. Строк завчасного сповіщення має бути достатнім і для того, щоб органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування могли визначитися, наскільки проведення таких зібрань відповідає закону, та в разі потреби, згідно з частиною другою статті 39 Конституції України, звернутися до суду для вирішення спірних питань.
Порядок та строки звернення із заявою про проведення зборів, мітингу, вуличного походу або демонстрації встановлений у пункті 2 Указу Президії Верховної Ради СРСР від 28.07.1988р. № 9306-XI "Про порядок організації і проведення зборів, мітингів, вуличних походів і демонстрацій в СРСР" (який є чинним на території України відповідно до Постанови Верховної Ради України від 12 вересня 1991 року «Про порядок тимчасової дії на території України окремих актів законодавства СРСР»), відповідно до якого заява про проведення зборів, мітингу, вуличного походу або демонстрації подається в письмовій формі не пізніш як за десять днів до намічуваної дати їх проведення. В заяві зазначаються мета, форма, місце проведення заходу або маршрути руху, час його початку і закінчення, передбачувана кількість учасників, прізвища, імена, по батькові уповноважених (організаторів), місце їх проживання і роботи (навчання), дата подачі заяви.
У чинному законодавстві України поняття «збори», «мітинг» та «демонстрація» наведені лише в наказі МВС України "Про затвердження Статуту патрульно-постової служби міліції України" від 28.07.94 № 404, відповідно до якого зборами є спеціально організована невелика присутність громадян в громадському або іншому місці, викликана необхідністю обговорення різних політичних, соціальних, економічних, культурних та інших проблем, під мітингом розуміють масові збори з питань злободенних, переважно політичних питань, які проводяться, як правило, на вулицях, майданах, стадіонах, парках. Неодмінні атрибути мітингу - масова аудиторія, промовці, лозунги, прапори, заклики (усні, друковані, письмові); демонстрація визначена як масове находження громадян з приводу висловлення будь-яких громадсько-політичних настроїв, в тому числі з питань протесту або незгоди будь з чим. Цей захід може проводитись з метою підкреслення свого відношення до будь-якої події чи посадової особи тощо.
Особливості провадження у справах за адміністративними позовами суб'єктів владних повноважень про обмеження щодо реалізації права на мирні зібрання передбачені статтею 182 КАС України.
За вимогами ч.5 ст.182 КАС України суд задовольняє позов про обмеження щодо реалізації права на мирні зібрання лише у разі створення реальної небезпеки заворушень чи злочинів, загрози здоров'ю населення або правам і свободам інших людей через проведення зборів, мітингів, походів, демонстрацій чи інших зібрань. Крім того суд задовольняє вимоги позивача в інтересах національної безпеки та громадського порядку, що означає необхідність встановлення наявності одразу двох чинників - порушення національної безпеки та громадського порядку.
На думку суду, відповідач повідомив позивача про проведення демонстрацій та мітингів з порушенням термінів, передбачених Указом Президії Верховної Ради СРСР від 28.07.1988р. № 9306-XI «Про порядок організації і проведення зборів, мітингів, вуличних походів і демонстрацій в СРСР», у строк який обмежив можливість завчасно прийняти необхідні заходи щодо забезпечення громадського порядку, визначення порядку технічного забезпечення його проведення.
Крім того, у повідомленні відповідача про проведення зазначених акцій не вказано її організатора та не визначено осіб, відповідальних за забезпечення громадського порядку та безпеку учасників заходу.
До матеріалів справи залучено повідомлення Департаменту охорони в АР Крим Управління Державної охорони України від 20.09.2012 року № 2/5-406 про те, що з 27.09.2012 року по 30.09.2012 року в м. Ялта відбуватиметься засідання Ради глав урядів СНД за участю осіб щодо яких здійснюється державна охорона.
Згідно з планом заходів із підготовки та проведення засідання Ради глав урядів СНД та бізнес-форуму «Ялтинські ділові зустрічі» учасники зустрічі відвідують смт. Масандра (ДК НВАО «Масандра»), смт. Лівадія (Лівадійський палац), м. Ялта (готель «Ореанда», м. Ялта (санаторний комплекс «Росія»). Розділом ІІІ зазначеного плану «Безпека та охорона» передбачено розробку заходів безпеки та належного громадського порядку в місці проведення бізнес-форуму, резиденціях, місцях відвідання главами делегацій держав-учасниць СНД, аеропорту, готелях на шляхах руху учасників засідання.
Матеріали справи свідчать про намір відповідача провести демонстрації та мітинги на автошляху Ялта-Севастополь по вул. Південнобережне шосе, із заїздом до ДК НВАО «Масандра», готелю «Ореанда», санаторію «Росія», Лівадійського палацу, саме в місцях проведення засідання Ради глав урядів СНД та бізнес-форуму «Ялтинські ділові зустрічі».
За таких обставин суд вважає, що існує реальна небезпека порушення громадського порядку, порушення руху транспорту на зазначених ділянках автошляху, а також може стати причиною створення загрози громадської безпеки. Крім того, проведення вказаної акції може привести до виникнення заторів та ДТП, її проведення призведе до залучення значних сил, що зробить неможливим забезпечення нормальної життєдіяльності населених пунктів, що знаходяться на протязі зазначених ділянок автошляху, а також попередження безладу та злочинів, охорони здоров'я населення та захисту прав і свобод інших громадян, а також забезпечення безпеки осіб, щодо яких здійснюється державна охорона.
До матеріалів справи в порядку, передбаченому ст.71 КАС України, не надані будь-які докази, які спростовували б зазначені вище твердження позивача.
Крім того, суд, приймаючи до уваги те, що повідомлення відповідача про проведення 25.09.2012 року масового заходу не було надіслано завчасно, вважає що у позивача був відсутній час та можливість здійснити підготовчі заходи, необхідні, зокрема, для забезпечення безперешкодного проведення зборів громадян, підтримання громадського порядку, охорони прав і свобод інших осіб.
Вивчивши документи справи, суд дійшов висновку, що існує реальна небезпека порушення громадського порядку, завдання шкоди здоров'ю громадян, створення загрози безпеки, у разі проведення відповідачем зазначених вище заходів.
За таких обставин суд вважає, що позовні вимоги належить задовольнити.
Керуючись ст.ст. 19, 39 Конституції України, ст. 160-163, 182 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задовольнити.
2. Заборонити Громадській організації «Фрирайт» (98600, АР Крим, м. Ялта, вул. Горького, 16, кв. 58, ЄДРПОУ 36657597) організацію і проведення демонстрацій, мітингів та інших заходів за адресою: смт. Сімеїз, автошлях Ялта-Севастополь 0-43 км (від 21 км+100 - 33км+600) по вул. Південнобережне шосе, що підвідомча Сімеїзській селищній раді, 27.09.2012 року, 28.09.2012 року, 29.09.2012 року та 30.09.2012 року, із залученням представників громадських організацій, політичних партій та інших громадян.
Постанова виконується негайно та може бути оскаржена через Окружний адміністративний суд АР Крим до Севастопольського апеляційного адміністративного суду відповідно до положень КАС України.
Суддя Яковлєв С.В.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 26.09.2012 |
Оприлюднено | 27.09.2012 |
Номер документу | 26140138 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Яковлєв С.В.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Яковлєв С.В.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Яковлєв С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні