Постанова
від 07.07.2012 по справі 2а/0470/11522/11
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

07 листопада 2011 р. Справа № 2а/0470/11522/11 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі судді Рищенко А.Ю. , розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративний позов Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України до Кредитної спілки «Стожари» про про стягнення штрафу у сумі 935, 00 грн. , -

ВСТАНОВИВ :

14.09.2011 року Державна комісія з регулювання ринків фінансових послуг України звернулась до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Кредитної спілки «Стожари» про стягнення штрафу у сумі 935, 00 грн.

В обґрунтування своїх позовних вимог позивач зазначив, що за результатами проведеної перевірки відповідача до останнього було застосовано захід впливу у вигляді штрафу у розмірі 85, 00 грн., накладеного постановою про накладення штрафу за порушення законодавства про фінансові санкції від 01.04.2011 року № 140/42/7-п. За результатами проведеної позивачем перевірки відповідача було складено акт планової інспекції щодо дотримання вимог законодавства про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом від 18.03.2011 року № 140/42/7-п-ФМ. На підставі вказаного акту перевірки до відповідача було застосовано захід впливу у вигляді штрафу у розмірі 850, 00 грн. Таким чином, загальна сума заборгованості відповідача складає - 935, 00 грн.

Просить суд стягнути з Кредитної спілки «Стожари» на користь Державного бюджету України штраф у сумі 935, 00 грн.

Копію ухвали про відкриття скороченого провадження було направлено на адресу відповідача та отримано ним, згідно даних поштового повідомлення - 25.10.2011 року.

У строк, встановлений ч. 3 ст. 183-2 КАС України, заперечень проти позову або заяви про визнання позову відповідач до суду не надав.

Згідно п. 2 ч. 5 ст. 183-2 КАС України, справа повинна бути розглянута у порядку скороченого провадження не пізніше трьох днів з дня закінчення строку, передбаченого для надання заперечень або заяви про визнання позову, якщо до суду не було подано заперечення відповідача та за умови, що справа розглядається судом за місцезнаходженням відповідача.

Відповідно до ч. 4 ст. 183-2 КАС України, суддя розглядає справу в порядку скороченого провадження одноособово, без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі. За результатами розгляду справи у скороченому провадженні суддя, оцінивши повідомлені позивачем, відповідачем обставини, за наявності достатніх підстав приймає законне та обґрунтоване судове рішення.

Суд, вивчивши матеріали справи та оцінивши повідомлені позивачем обставини, вважає необхідним даний позов задовольнити повністю з наступних підстав.

Відповідно до ч. 1 ст. 67 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Як вбачається з матеріалів справи, Кредитна спілка «Стожари» набула статусу фінансової установи шляхом внесення до Державного реєстру фінансових установ, який ведеться Державної комісією з регулювання ринків фінансових послуг України.

Так, відповідно до п. 1 Положення про Державну комісію з регулювання ринків фінансових послуг України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.02.2010 року № 157, Державна комісія з регулювання ринків фінансових послуг України є спеціально уповноваженим органом виконавчої влади у сфері регулювання ринків фінансових послуг у межах, визначених законодавством.

Статтею 1 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» визначено, що до фінансових установ належать банки, кредитні спілки, ломбарди, лізингові компанії, довірчі товариства, страхові компанії, установи накопичувального пенсійного забезпечення, інвестиційні фонди і компанії та інші юридичні особи, виключним видом діяльності яких є надання фінансових послуг.

Статтею 39 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» передбачено, що у разі порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг, Державна комісія з регулювання ринків фінансових послуг України застосовує заходи впливу відповідно до закону.

Нормами вищевказаного Закону передбачено один з видів заходів впливу, що застосовує уповноважений орган за порушення законодавства, що регулює діяльність з надання фінансових послуг - штраф, розміри і порядок застосування якого передбачено ст. ст. 41, 42 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг».

Згідно Положення про застосування Державною комісією з регулювання ринків фінансових послуг України заходів впливу, затвердженого розпорядженням Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України від 13.11.2003 року № 125, факти порушення законодавства про фінансові послуги виявляються посадовими особами Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України при здійсненні нагляду за діяльністю установ, що фіксуються у відповідних актах про порушення.

Позивачем була проведена перевірка Кредитної спілки «Стожари», за результатами якої було складено Акт планової інспекції з питань додержання вимог законодавства України про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом та фінансування тероризму Кредитної спілки «Стожари» від 18.03.2011 року № 140/42/7-п.

На підставі вищевказаного Акту перевірки до відповідача було застосовано захід впливу у вигляді штрафу у розмірі 85, 00 грн., що підтверджується відповідною постановою про накладення штрафу за порушення законодавства про фінансові послуги від 01.04.2011 року № 140/42/7-п.

Як вбачається з матеріалів справи, 07.04.2011 року відповідачу було направлено листа з вимогами про необхідність виконання постанови № 140/42/7-п, який був отриманий останнім - 14.04.2011 року. Проте, відповідач не виконав у встановлений законодавством строк для добровільного виконання вимоги постанови позивача № 140/42/7-п та не сплатив штраф у розмірі 85, 00 грн. Також позивач зазначив, що відповідач не оскаржував до суду дії позивача щодо застосування штрафу.

Крім того, суд зазначає, що 18.03.2011 року позивачем була також проведена планова інспекція Кредитної спілки «Стожари», за результатами якої було складено Акт від 18.03.2011 року № 140/42/7-п-ФМ.

Відповідно до ст. 5 Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму», суб'єктами державного фінансового моніторингу є Національний банк України, Міністерство фінансів України, Міністерство юстиції України, Міністерство транспорту та зв'язку України, Міністерство економіки України, Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку, Державна комісія з регулювання ринків фінансових послуг України. Суб'єктами первинного фінансового моніторингу банки, страховики (перестраховики), кредитні спілки, ломбарди та інші фінансові установи.

Відповідно до ст. 17 Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму», у разі невиконання (неналежного виконання) суб'єктом первинного фінансового моніторингу вимог цього Закону та/або нормативно-правових актів, що регулюють діяльність у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, на нього в установленому законом порядку може бути накладено штраф.

Санкції до суб'єктів первинного фінансового моніторингу, передбачені ст. 17 вищевказаного Закону, застосовуються суб'єктами державного фінансового моніторингу, які здійснюють регулювання і нагляд зі діяльністю суб'єктів первинного фінансового моніторингу, в межах їхньої компетенції.

Відповідно до п. 3 Порядку застосування Державною комісією з регулювання ринків фінансових послуг України штрафів за невиконання (неналежне виконання) вимог Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом», затвердженого розпорядженням Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України від 13.11.2003 року № 120, факти невиконання (неналежного виконання) вимог Закону України виявляються службовими особами Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України при здійсненні нагляду за діяльністю установ.

Отже, за порушення відповідачем вимог Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом», на підставі Акту перевірки № 140/42/7-п-ФМ було застосовано захід впливу у вигляді штрафу у розмірі 850, 00 грн., накладеного постановою про застосування штрафу за невиконання (неналежне виконання) вимог Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму» від 01.04.2011 року № 140/42/7-п-ФМ.

07.04.2011 року відповідачу було надіслано листа щодо виконання вимог постанови № 140/42/7-п-ФМ, що підтверджується поштовим повідомленням про вручення від 14.04.2011 року. Проте, у добровільному порядку на момент звернення до суду із позовною заявою відповідач не виконав вимог постанови від 01.04.2011 року № 140/42/7-п-ФМ щодо сплати штрафу у розмірі 850, 00 грн.

Отже, загальна сума заборгованості відповідача складає 935, 00 грн.

Таким чином, враховуючи вищевикладене, суд вважає за необхідне адміністративний позов задовольнити повністю.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 10, 12, 60, 86, 160, 161, 163, 183-2 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України до Кредитної спілки «Стожари» про стягнення штрафу у сумі 935, 00 грн. - задовольнити повністю.

Стягнути з Кредитної спілки «Стожари» (49064, м. Дніпропетровськ, вул. Комсомольська, буд. 52, офіс 323, код за ЄДРПОУ - 26139362) на користь Державного бюджету України (код бюджетної класифікації за доходами - 21081100 та символ звітності банку - 100) штраф у сумі 935 (дев'ятсот тридцять п'ять) грн. 00 коп.

Постанову суду відповідно до ч. 1 ст. 256 КАС України, звернути до негайного виконання.

Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.

Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги через Дніпропетровський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її отримання.

Суддя А. Ю. Рищенко

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.07.2012
Оприлюднено27.09.2012
Номер документу26140398
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0470/11522/11

Ухвала від 21.09.2011

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Рищенко Андрій Юрійович

Постанова від 07.07.2012

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Рищенко Андрій Юрійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні