Постанова
від 09.11.2010 по справі 2а-5668/10/14/0170
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

вул. Київська, 150, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95493

ПОСТАНОВА

Іменем України

09 листопада 2010 р.Справа №2а-5668/10/14/0170

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі :

Головуючого судді Кірєєва Д.В., при секретарі судового засідання Юзефович Г.В.,

За участю представників сторін:

від позивача - Сачок О.А., представник за дов.,

від відповідача - не з'явився,

розглянув адміністративну справу

,

за позовом Красноперекопська об'єднана державна податкова інспекція в АР Крим

до Приватне підприємство "Вантажтранссервіс-Люкс"

про припинення юридичної особи

Суть спору: Суть спору: До Окружного адміністративного суду Автономної Республіки звернулась з адміністративним позовом Красноперекопська ОДПІ АР Крим до Приватного підприємства «Вантажтранссервіс-Люкс» про припинення юридичної особи, мотивуючи свої вимоги тим, що відповідач, не зазначивши інформацію про своє місцезнаходження, перешкоджає своїми діями державі здійснювати контроль за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою та своєчасністю сплати податків, зборів (обов'язкових платежів), а також податкових платежів, що виключає своєчасне виявлення та відвернення правопорушень та злочинів у сфері оподаткування.

Ухвалами Окружного адміністративного суду АР Крим від 16.07.10р. відкрито провадження по справі, після закінчення підготовчого провадження справу призначено до судового розгляду.

У судовому засіданні представник позивача позов повністю підтримав та пояснив, що Приватне підприємство «Вантажтранссервіс-Люкс» зареєстроване рішенням Виконавчого комітету Херсонської міської ради АР Крим від 18.06.2008 року за № 14991020000009898 згідно з довідкою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців відповідач зареєстрований за адресою м.Крисноперекопськ, Мікрорайон 8, б. 13, кв. 30.

Представник позивача зазначає, що відповідно до Відомостей з Єдиного державного реєстру відповідач за зазначеною адресою не знаходиться. Крім того, згідно з ч.1 ст.18 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" від 15.05.2003 р. N 755-IV відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру та були внесені до нього, вважаються достовірними, доки до них не внесено відповідних змін.

Відповідач заперечення на позов суду не надав, явку свого представника у судове засідання не забезпечив, про час та день його проведення був повідомлений належним чином, про причини неявки суд не повідомив.

Суд, приймаючи до уваги ненадання відповідачем доказів неможливості участі його представника у судовому засіданні з поважних причин, відсутність у матеріалах справи його клопотання про неможливість розгляду справи без участі його представника, керуючись ст. 128 КАС України, вважає можливим продовжити розгляд справи на підставі наявних доказів.

Розглянувши матеріали справи, дослідивши надані докази, суд

ВСТАНОВИВ:

Відповідач зареєстрований зареєстроване рішенням Виконавчого комітету Херсонської міської ради АР Крим від 18.06.2008 року за № 14991020000009898, ЄДРПОУ 35870610.

18.08.2010 року Виконавчим комітетом Красноперекопської міської ради АР Крим внесені зміни щодо місцезнаходження Приватного підприємства «Вантажтранссервіс-Люкс»: 96000, АР Крим, м. Красноперекопськ, Мікрлрайон 8, 13, кв. 30.

Законом, що визначає статус державної податкової служби в Україні, її функції та правові основи діяльності є Закон України «Про державну податкову службу в Україні» від 4 грудня 1990 р. №509 -ХІІ (далі Закон №509).

Згідно з ст. 2 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» завданнями органів державної податкової служби є: здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платежів), а також неподаткових доходів, установлених законодавством (далі - податки, інші платежі); внесення у встановленому порядку пропозицій щодо вдосконалення податкового законодавства; прийняття у випадках, передбачених законом, нормативно-правових актів і методичних рекомендацій з питань оподаткування; формування та ведення Державного реєстру фізичних осіб - платників податків та інших обов'язкових платежів та Єдиного банку даних про платників податків - юридичних осіб; роз'яснення законодавства з питань оподаткування серед платників податків; запобігання злочинам та іншим правопорушенням, віднесеним законом до компетенції податкової міліції, їх розкриття, припинення, розслідування та провадження у справах про адміністративні правопорушення.

Частиною 17 ст. 11 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» встановлено, що органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених законами України, мають право звертатися у передбачених законом випадках до судових органів із заявою (позовною заявою) про скасування державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності.

Законом, що регулює відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб - підприємців є Закон України про «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» від 15 травня 2003 року N 755-IV.

Частиною 2 статті 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» встановлено, що підставами для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, зокрема є: визнання недійсним запису про проведення державної реєстрації через порушення закону, допущені при створенні юридичної особи, які не можна усунути; провадження нею діяльності, що суперечить установчим документам, або такої, що заборонена законом;

невідповідність мінімального розміру статутного фонду юридичної особи вимогам закону;

неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону;

наявність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням.

Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно до ч.1 ст. 9 КАС України суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

З системного аналізу зазначених норм вбачається, що позивач має право звертатися до суду у порядку встановленому ст. 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємств» тільки у частині, що стосується його компетенції.

Суд, враховуючи положення статті 2 Закону України «Про державну податкову службу в Україні», яка встановлює завдання органів державної податкової служби, статті 10 Закону, що визначає функції державних податкових інспекцій в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонних та об'єднаних державних податкових інспекцій, приходить до висновку, що до компетенції позивача Законом не віднесено контроль за місцезнаходженням юридичних осіб та фізичних осіб - підприємств. В силу викладеного суд приходить до висновку, що позивач не має права звертатися до суду з позовами про припинення діяльності юридичних осіб та фізичних осіб - підприємств з підстав наявності в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням.

Суд вважає необхідним визначити, що відповідно до п. 17 ч. 1 ст. 11 Закону України «Про державну податкову службу в Україні», абз. 4 ч. 2 ст. 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених законами України, мають право звертатися до судових органів із заявою (позовною заявою) про скасування державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності, тільки, у разі неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності

Докази того ж, що відповідач не надає до органів податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону, у матеріалах справи відсутні.

Крім того, позов не містить обґрунтування того, чим саме відсутність підприємства за місцем реєстрації перешкоджає податковому органу у здійсненні покладених на неї державною функцій контролю за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів (обов'язкових платежів).

За таких обставин адміністративний позов не підлягає задоволенню.

Керуючись статтями 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Відмовити у задоволенні позовних вимог.

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя Кірєєв Д.В.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення09.11.2010
Оприлюднено28.09.2012
Номер документу26140564
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-5668/10/14/0170

Постанова від 09.11.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кірєєв Д.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні