Постанова
від 17.08.2012 по справі 10/б-5022/1391/2012
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ОБЛАСТІ

"17" серпня 2012 р.Справа № 10/Б-5022/1391/2012 Іменем України

Постанова

За заявою кредитора: Управління Пенсійного Фонду України в Збаразькому районі, м. Збараж вул. Грушевського ,3 Тернопільської області

до боржника: Приватного агропромислового підприємства " Андрощук " с. Бутин Збаразького району Тернопільської області

про визнання банкрутом

За участю представників:

Кредитора: Домбик Т.С.- головного спеціаліста-юрисконсульта УПФ в Збаразькому районі , довіреність № 2118/04 від 07.05.2012 року ;

Боржника: не прибув

Арбітражний керуючий: Гирила В.І., ліцензія.

Представнику кредитора роз'яснено його процесуальні права та обов'язки сторони відповідно до статей 20,22,81-1 Господарського процесуального кодексу України.

Суть справи: Кредитор - Управління Пенсійного Фонду України в Збаразькому районі, м. Збараж звернулося до господарського суду з заявою № 2684/02 від 25.07.2012 року ( вх. № 0819 від 01.08.2012 року ) про порушення справи про банкрутство приватного агропромислового підприємства " Андрощук " с. Бутин Збаразького району Тернопільської області , в порядку статті 52 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом ", стверджуючи, що підприємство неспроможне погасити заборгованість в сумі 33284,63 грн.; припиненням підприємницької діяльності ; не поданням звітності до ДПІ більше року та відсутністю керівних органів юридичної особи за їх місцезнаходженням .

Ухвалою господарського суду від 02 серпня 2012 року порушено провадження у справі №10/Б-5022/1391/2012 та проведення судового засідання призначено о 10 годині 40 хв. 17 серпня 2012 року.

Ухвала господарського суду від 02.08.2012 року про порушення справи про банкрутство № 10/Б-5022/1391/2012 була направлена приватному агропромисловому підприємству " Андрощук " за адресою , вказаною кредитором , а саме с. Бутин Збаразького району рекомендованою кореспонденцією.

Боржник не надав суду заперечень щодо заявлених грошових вимог кредитора, його представник не прибув у судове засідання, хоча про судове слухання був повідомлений відповідно до статті 64 ГПК України, а тому суд розглядає заяву за наявними в ній документами в порядку статті 75 ГПК України.

Представник кредитора у судовому засіданні 17.08.2012 року підтримав заявлені вимоги повністю .

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представника кредитора, суд встановив наступне:

Боржник: приватне агропромислове підприємство " Андрощук ", місцезнаходження органів управління якого с. Бутин Збаразького району Тернопільської області є юридичною особою, яка зареєстрована у встановленому законом порядку Збаразькою районною державною адміністрацією 21.02.2000 року і включене до ЄДРПОУ, ідентифікаційний код 30827885, що підтверджується Довідкою № 07-03/23 від 20.03.2012 року Управління статистики у Збаразькому районі Тернопільської області, Витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 23.03.2012 року .

Статтею 52 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом " встановлено, що у разі, якщо громадянин -підприємець або керівні органи боржника - юридичної особи відсутні за її місцезнаходженням, або у разі ненадання боржником протягом року до органів державної податкової служби згідно із законодавством податкових декларацій, документів бухгалтерської звітності, а також за наявності інших ознак, що свідчать про відсутність підприємницької діяльності боржника, заява про порушення справи про банкрутство відсутнього боржника може бути подана кредитором незалежно від розміру його вимог до боржника та строку виконання зобов'язання.

Господарський суд у двотижневий строк з дня винесення ухвали про порушення провадження у справі про банкрутство відсутнього боржника виносить постанову про визнання відсутнього боржника банкрутом, відкриває ліквідаційну процедуру і призначає ліквідатором ініціюючого кредитора за згодою останнього.

Отже , підстави для подання кредитором заяви про порушення справи про банкрутство відсутнього боржника настають як у разі наявності будь-якої з ознак , передбачених цією статтею , так і в разі їх сукупності .

Такої ж правової позиції дотримується Вищий господарський суд України , зокрема , у своїй постанові від 13 грудня 2011 року , справа № 18/122.

У поданій до суду заяві Управління Пенсійного Фонду України в Збаразькому районі підставами для порушення вказало всі три обставини , а саме : припиненням підприємницької діяльності ПАП " Андрощук " ; не поданням боржником звітності до ДПІ більше року та відсутністю керівних органів юридичної особи за їх місцезнаходженням : с. Бутин Збаразького району .

У судовому засіданні встановлено, що боржник: приватне агропромислове підприємство " Андрощук " с. Бутин Збаразького району станом на час подання заяви до суду заборгувало перед Управління Пенсійного Фонду України в Збаразькому районі, м. Збараж 33284,63грн.

Постановою Тернопільського окружного адміністративного суду від 16.07.2008 року у справі № 2-а-178/08 стягнуто з боржника ПАП " Андрощук " на користь УПФ в Збаразькому районі 4050,28 грн. витрат на виплату та доставку пільгових пенсій ; постановою Тернопільського окружного адміністративного суду від 04.11.2009 року у справі № 2-а-2778/09/1970 стягнуто 6355,21 грн. боргу на виплату та доставку пільгових пенсій ; постановою Тернопільського окружного адміністративного суду від 21.10.2010 року у справі № 2-а-3119/10/1970 стягнуто 6997,15 грн. витрат на виплату та доставку пільгових пенсій ; постановою Тернопільського окружного адміністративного суду від 21.03.2011 року у справі № 2-а-1970/585/11 стягнуто 8798,46 грн. витрат на виплату та доставку пільгових пенсій ; постановою Тернопільського окружного адміністративного суду від 13.03.2012 року у справі № 2-а-1970/643/12 стягнуто 7083,53 грн. витрат на виплату та доставку пільгових пенсій .

На виконання постанов Тернопільський окружний адміністративний суд видав Виконавчі листи по адміністративних справах по стягненню з ПАП " Андрощук " суми боргу .

11.05.2012 року заступником начальника Відділу ДВС Збаразького районного управління юстиції було винесено Постанови про повернення виконавчих документів стягувачеві, у яких зазначається , що у ході проведених виконавчих дій встановлено , що ПАП " Андрорщук " не являється власником нерухомого майна , земельних ділянок , транспортних засобів та сільськогосподарської техніки ; немає відкритих рахунків у фінансових установах ; не здійснює господарської діяльності . Іншого майна та коштів належних боржнику , на яке можна звернути стягнення за виконавчими документами не виявлено .

Сума кредиторських вимог охоплена виконавчими документами становить 33284,63 грн.

Станом на 25.07.2012р. заборгованість ПАП " Андрощук" складає 33284,63 грн., що являє собою витрати на виплату та доставку, пільгових пенсій.

Отже, грошові вимоги Управління Пенсійного Фонду України в Збаразькому районі є безспірними.

Доказів, які б свідчили про погашення заборгованості перед кредитором приватне агропромислове підприємство " Андрощук " с. Бутин Збаразького району суду не представило, а тому у відповідності до статті 33 ГПК України, суд вважає, що на час розгляду заяви в суді борг не сплачений і грошові вимоги в сумі 33284,63грн. підтверджені документально.

Посилання Управління Пенсійного Фонду України в Збаразькому районі про відсутність органів управління боржника по місцю їх знаходження не знайшло свого підтвердження у судовому засіданні з огляду на наступне .

Пунктом 1 статті 1 Закону України " Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців " встановлено , що місцезнаходження юридичної особи -місцезнаходження постійно діючого виконавчого органу юридичної особи , а в разі його відсутності -місцезнаходження іншого органу чи особи , уповноваженої діяти від імені юридичної особи без довіреності ( далі виконавчий орган ) , за певною адресою , яка вказана засновниками ( учасниками ) в установчих документах і за якою здійснюється зв'язок з юридичною особою .

Відповідно до ч. 5 статті 17 Закону відомості про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням повинні міститися в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців .

Положеннями ч. 1 статті 18 Закону України " Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців " , яка визначає статус відомостей Єдиного державного реєстру , передбачено , що якщо відомості , які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру , були внесені до нього , то такі відомості вважаються достовірними і можуть бути використані в спорі з третьою особою , доки до них не внесені відповідні зміни .

При цьому ч. 3 статті 18 цього Закону встановлено , що у випадку , якщо відомості , які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, не були до нього внесені , вони не можуть бути використані в спорі з третьою особою , крім випадків , коли третя особа знала або могла знати ці відомості .

Згідно статті 19 пункт 7 Закону України " Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців " юридична особа щорічно , починаючи з дати її державної реєстрації , протягом одного місяця зобов'язана подати ( надіслати рекомендованим листом ) державному реєстратору реєстраційну картку встановленого зразка про підтвердження відомостей про юридичну особу .

Вказаним пунктом на державного реєстратора покладено виконання певних повноважень , зокрема , щодо внесення до Єдиного державного реєстру запису про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням або запис про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу .

Разом з тим, згідно із ч. 8 ст. 19 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців", якщо до Єдиного державного реєстру не внесено запис про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням, то в разі неодержання реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу в установлений частиною сьомою цієї статті строк, а також у разі одержання державним реєстратором від органу державної податкової служби повідомлення встановленого зразка про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням державний реєстратор зобов'язаний у строк, що не перевищує десяти робочих днів з дати, яка встановлена для подання реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу, або з дати одержання повідомлення від органу державної податкової служби, направити рекомендованим листом юридичній особі повідомлення про необхідність подання державному реєстратору реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу.

У разі повернення до державного реєстратора рекомендованого листа з відміткою відділення зв'язку про відсутність юридичної особи за вказаною адресою або неподання юридичною особою протягом місяця з дати направлення їй відповідного повідомлення реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням або запис про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу.

Отже, запис про непідтвердження відомостей про юридичну особу свідчить про те, що юридична особа отримала повідомлення державного реєстратора, але протягом встановленого строку не подала реєстраційну картку державному реєстратору.

В свою чергу запис про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням вноситься до Єдиного державного реєстру лише у випадку повернення до державного реєстратора рекомендованого листа з відміткою відділення зв'язку про відсутність юридичної особи за її адресою .

В силу ст. 34 Господарського процесуального кодексу України обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.

Основними та належними доказами відсутності боржника за його місцезнаходженням у даному випадку є відомості, які містяться в Єдиному державному реєстрі. Проте такі докази ініціюючим кредитором до заяви не додані.

Таким чином, Державний Реєстратор наділений повноваженнями щодо підтвердження чи спростування знаходження постійно діючого виконавчого органу юридичної особи за вказаною адресою .

У зв'язку з чим при встановленні факту відсутності керівних органів боржника -юридичної особи за її місцезнаходженням як ініціюючий кредитор , так і суд мають керуватися відомостями , які містяться в Єдиному державному реєстрі .

Управління Пенсійного Фонду України в Збаразькому районі м. Збараж надало суду Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців , виконаного Державним реєстратором Романів О.П. станом на 23.03.2012 року , в якому вказано : в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців записів не знайдено

Отже , в Єдиному державному реєстрі вказано , що записів не знайдено , а не вказано про відсутність керівних органів приватного агропромислового підприємства " Андрощук " за юридичною адресою : с. Бутин Збаразького району Тернопільської області .

Процесуальне право на звернення до суду з заявою про порушення провадження у справі про банкрутство за спрощеною процедурою відсутнього боржника виникає у заявника лише за наявності підстав, передбачених ст. 52 Закону про банкрутство, а також у разі внесення до Єдиного державного реєстру запису про відсутність боржника за його місцезнаходженням.

Згідно довідки Збаразької МР ДПІ, м. Збараж № 2503/10/18 від 08.08.2012 року ПАП " Андрощук " Збаразького району подало останню податкову звітність ( збір за забруднення навколишнього середовища ) 08.02.2005 року;

Виходячи з статей 10,11,11-1 Закону України " Про державну податкову службу " встановлення факту неподання платником податків у встановлений строк , протягом року податкових декларацій відноситься виключно до компетенції органів державної податкової служби , яка , з вказаних підстав може бути ініціюючим кредитором у справі про банкрутство відсутнього боржника .

В даному випадку , з вказаної підстави з заявою про порушення справи про банкрутство за межами своєї компетенції звернулося УПФ в Збаразькому районі , яке не наділене повноваженнями на звернення за кваліфікуючою ознакою неподання боржником податкової звітності у встановлений строк протягом року , в силу закону .

Таким чином , у суду немає правової підстави для порушення справи про банкрутство ПАП " Андрощук " за неподання звітності більше року до податкового органу .

Такої ж правової позиції дотримується і Вищий господарський суд України у своїй постанові від 30 вересня 2010 року у справі № di_507300 .

Окрім того , кредитор надав документи :

- Довідку управління держкомзему у Збаразькому районі Тернопільської області № 566-025 від 21.03.2012 року , згідно якої земельна ділянка за ПАП " Андрощук" на території району у власності чи користуванні не зареєстрована;

- Довідку 2-го ВРЕР за №703 від 03.04.2012 року , згідно якої за боржником транспортних засобів не зареєстровано;

- Довідку Інспекції Держтехнагляду ОДА по Збаразькому районі № 1472 від 03.04.2012 року , згідно якої за боржником сільськогосподарська техніка не зареєстрована;

-Довідку № 325 від 23.03.2012 року Збаразького районного бюро технічної інвентаризації , згідно якої за ПАП " Андрощук " нерухомого майна на території Збаразького району не зареєстровано.

Отже , надані Управлінням Пенсійного Фонду України в Збаразькому районі, м. Збараж документи свідчать, що боржник приватне агропромислове підприємство " Андрощук " с Бутин не здійснює господарську діяльність.

З огляду на наведене, вимоги кредитора: Управління Пенсійного Фонду України в Збаразькому районі м. Збараж про визнання його грошових вимог відносно боржника приватного агропромислового підприємства " Андрощук " с. Бутин Збаразького району в сумі 33284,63 грн. та винесення постанови про визнання банкрутом, відкриття ліквідаційної процедури в порядку статті 52 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом " у зв'язку з відсутністю підприємницької діяльності -є обґрунтованими та такими, що підлягають до задоволення.

У поданій до суду заяві Управління Пенсійного Фонду України в Збаразькому районі, м. Збараж внесло господарському суду пропозицію про призначення ліквідатором у справі № 10/Б-5022/1391/2012 - Гирилу В.І. жителя м. Тернопіль , Ліцензія серії АВ №600793, видана Міністерством юстиції України 12.06.2012 року (заява Гирили В.І. на участь у справі про банкрутство в матеріалах справи).

Заяв від інших арбітражних керуючих ( розпорядників майна ) про участь у справі № 10/Б-5022/1391/2012, до суду не поступало.

У відповідності із ст. 4 1 ГПК України, господарські суди розглядають справи про банкрутство в порядку провадження, передбаченого цим Кодексом, з урахуванням особливостей, встановлених Законом, які превалюють, як спеціальні норми права, у застосуванні над загальними нормами ГПК України.

Провадження у справах про банкрутство регулюється цим Законом, ГПК України, іншими законодавчими актами України. Провадження у справах про банкрутство окремих категорій суб'єктів підприємницької діяльності регулюється з урахуванням особливостей, передбачених розділом VI цього Закону (п.п. 1, 3 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом").

За визначенням ст. 1 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", розпорядником майна є фізична особа, на яку у встановленому цим Законом порядку покладаються повноваження щодо нагляду та контролю за управлінням та розпорядженням майном боржника на період провадження у справі про банкрутство в порядку, встановленому цим Законом. Розпорядник майна призначається господарським судом із числа осіб, зареєстрованих державним органом з питань банкрутства як арбітражні керуючі.

За приписами ч. 3 ст. 3 1 та ч. 5 ст. 13 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", арбітражними керуючими не можуть бути призначені: особи, які згідно з цим Законом вважаються заінтересованими; особи, які здійснювали раніше управління цим боржником - юридичною особою, за винятком випадків, коли з дня усунення цієї особи від управління зазначеним боржником минуло не менше трьох років, якщо інше не встановлено цим Законом; особи, яким заборонено здійснювати цей вид підприємницької діяльності або займати керівні посади; особи, які мають судимість за вчинення корисливих злочинів.

У поданій до суду заяві на участь у справі про банкрутство Гирила В.І.. вказує, що управління боржником раніше не здійснював , не є заінтересованою особою відносно боржника, судимості за вчинення корисливих злочинів та заборони суду займатися діяльністю арбітражного керуючого не має.

Клопотання Управління Пенсійного Фонду України в Збаразькому районі, м. Збараж підлягає до задоволення.

Керуючись статтями 1,4-1,13, 23, 52 Закону України " Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом ", Законом України " Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців " , ст.ст. 4-1,12,34 Господарського процесуального кодексу України , господарський суд, -

П О С Т А Н О В И В:

1.Боржника: приватне агропромислове підприємство " Андрощук " с. Бутин Збаразького району, ідентифікаційний код 30827885 -визнати банкрутом.

2.Визнати грошові вимоги Управління Пенсійного Фонду України в Збаразькому районі, м. Збараж вул. Грушевського ,3 Тернопільської області відносно приватного агропромислового підприємства " Андрощук " с. Бутин Збаразького району, ідентифікаційний код 30827885 в сумі 33284,63 грн.

3.Відкрити ліквідаційну процедуру банкрута: приватного агропромислового підприємства " Андрощук " с. Бутин Збаразького району Тернопільської області , ідентифікаційний код 30827885.

4.Встановити строк ліквідаційної процедури банкрута -3 ( три ) місяці з дня винесення постанови.

5.Призначити ліквідатором приватного агропромислового підприємства " Андрощук " с. Бутин Збаразького району Тернопільської області Гирилу Віктора Івановича, жителя м. Тернопіль вул. Бригадна ,27/1 , Ліцензія Державного департаменту з питань банкрутства серія АГ № 580397 , видана 17.08.2011 року ;

Покласти на ліквідатора Гирилу В.І. м. Тернопіль обов'язки, передбачені статтею 25 Закону України " Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом ".

6.Припинити повноваження органів управління банкрута та власників його майна щодо управління банкрутом та розпорядження його майном.

7.Збаразькій міжрайонній державній податковій інспекції м. Збараж вул. Б. Хмельницького ,1 д розглянути питання щодо проведення позапланової перевірки своєчасності , достовірності , повноти нарахування та сплати податків і зборів ( обов'язкових платежів ) ПАП " Андрощук " с. Бутин Збаразького району Тернопільської області . Матеріали за результатами перевірки направити господарському суду для долучення до матеріалів справи

8.Постанову надіслати банкруту, кредитору, ліквідатору Гирилі В.І. м. Тернопіль ; Відділу ДВС Збаразького районного управління юстиції, м. Збараж ; Збаразькій МР ДПІ м. Збараж ; Державному Реєстратору Збаразької районної державної адміністрації, м. Збараж ; Сектору з питань банкрутства Головного управління юстиції у Тернопільській області, м. Тернопіль, вул. Грушевського, 8.

Суддя М.Є. Півторак

СудГосподарський суд Тернопільської області
Дата ухвалення рішення17.08.2012
Оприлюднено27.09.2012
Номер документу26151773
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —10/б-5022/1391/2012

Судовий наказ від 16.11.2012

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Півторак М.Є.

Ухвала від 02.08.2012

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Півторак М.Є.

Ухвала від 25.10.2012

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Півторак М.Є.

Ухвала від 16.11.2012

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Півторак М.Є.

Постанова від 17.08.2012

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Півторак М.Є.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні