Ухвала
від 21.09.2012 по справі 2а/0508/237/2012
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Головуючий у 1 інстанції - Цукуров В.П.

Суддя-доповідач - Геращенко І.В.

ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21 вересня 2012 року справа №2а/0508/237/2012 приміщення суду за адресою:83017, м. Донецьк, бул. Шевченка, 26

Донецький апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого Геращенка І.В.

суддів Юрченко В.П., Губської Л.В.

за участю представників сторін:

від позивача - не з'явився

від відповідача - не з'явився

розглянувши у письмовому провадженні апеляційну скаргу Донецької обласної громадської організації інвалідів "Асоціація "Скіфи" на постанову Ворошиловського районного суду м.Донецька від 16 серпня 2012 року у справі № 2а/0508/237/2012 за позовом Донецької обласної громадської організації інвалідів "Асоціація "Скіфи" до Донецької міської ради про визнання відмови неправомірною, спонукання скласти програму щодо виділення допомоги для інвалідів та зобов'язання виплатити грошову допомогу,-

ВСТАНОВИВ:

Донецька обласна громадська організація інвалідів "Асоціація "Скіфи" звернулася до Ворошиловського районного суду м.Донецька з позовною заявою до Донецької міської ради про визнання відмови неправомірною, спонукання скласти програму щодо виділення допомоги для інвалідів та зобов'язання виплатити грошову допомогу.

Постановою Ворошиловського районного суду м.Донецька від 16 серпня 2012 року у справі № 2а/0508/237/2012 (головуючий І інстанції Цукуров В.П.) у задоволені позовних вимог відмовлено у повному обсязі.

Позивачем подана апеляційна скарга, в якій просить скасувати постанову суду.

Доводи апеляційної скарги обгрунтовує невірним застосуванням судом першої інстанції норм матеріального права.

Зазначає, що постанова суду прийнята при неповному та невсебічному досліджені усіх матеріалів справи, висновки суду не відповідають фактичним обставинам справи.

Дослідивши матеріали справи, доводи апеляційної скарги та наданих заперечень, колегія суддів встановила.

Донецька обласна громадська організація інвалідів "Асоціація "Скіфи" відповідно до свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи № 664025, зареєстрована Виконавчим комітетом Горліввської міської ради Донецької області 29.10.2009 року, ідентифікаційний код юридичної особи 36685854, місцезнаходження юридичної особи за адресою: 84646, Донецька область, м. Горлівка, вул. Пушкінська, буд. 41, кв. 4.

Донецька обласна громадська організація інвалідів "Асоціація "Скіфи" звернулася до Донецької міської ради із заявою скласти програму щодо виділення допомоги для інвалідів та виплатити грошову допомогу

Листом виконавчого комітету Донецької міської ради № 01/8-509 від 08.02.2012 року було повідомлено позивача про те, що у міському бюджеті м. Донецька передбачена адресна соціальна допомога інвалідам - жителям м. Донецька. Порядок надання соціальної допомоги населенню м. Донецька визначено рішенням виконкому міської ради від 02.02.2011 року. Робота з людьми з обмеженими фізичними можливостями регламентується міською комплексною програмою "Турбота", яка щорічно розробляється та затверджується рішенням міської ради. Громадська організація інвалідів "Асоціація "Скіфи" зареєстрована у м. Горлівці та має статус "обласної" організації, тому вказаним листом запропоновано позивачу звертатися до Донецької обласної ради або за місцем реєстрації.

Між сторонами немає розбіжностей щодо обставин справи, встановлених судом першої інстанції та апеляційним судом, у скарзі вказується на порушення норм матеріального права.

Колегія суддів вважає апеляційну скаргу такою, що не підлягає задоволенню, з наступних підстав.

Відповідно до ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних та юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку у тому числі органів державної влади. У справах щодо оскарження рішень суди перевіряють чи прийняті вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені конституцією та законами України.

Статтею 19 Конституції України встановлено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України, суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Суд вирішує справи на підставі Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України.

Систему та гарантії місцевого самоврядування в Україні, засади організації та діяльності, правового статусу і відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування визначає Закон України «Про місцеве самоврядування».

Відповідно до ст. 10 Закону України "Про місцеве самоврядування" сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.

Згідно з регламентом Донецької міської ради IV скликання, затвердженого рішенням міської ради від 03.10.2010 № 1/11 органом місцевого самоуправління, що представляє територіальну громаду міста Донецька і здійснює від її імені і в його інтересах функції та повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України та законами України є Донецька міська рада.

Таким чином, відповідач у спірних правовідносинах є субєктом владних повноважень, який представляє територіальну громаду міста Донецька і здійснює від її імені та в її інтересах функції та повноваження місцевого самоврядування.

Відповідно до положень Закону України «Про місцеве самоврядування»до повноважень органів місцевого самоврядування віднесено забезпечення збалансованого економічного та соціального розвитку відповідної території, ефективного використання природних, трудових і фінансових ресурсів; здійснення в установленому порядку фінансування видатків з місцевого бюджету. Мінімальні розміри місцевих бюджетів визначаються на основі фінансових нормативів бюджетної забезпеченості з урахуванням економічного, соціального, природного та екологічного стану відповідних територій, виходячи з рівня мінімальних соціальних потреб, встановлених законом. Правові засади бюджетного процесу та міжбюджетних відносин щодо місцевих бюджетів визначаються Бюджетним Кодексом України.

З огляду на вищенаведене, розгляд питань фінансування окремих громадян чи громадських організації повинен узгоджуватись з приписами бюджетного законодавства.

З матеріалів справи вбачається, що позивач зареєстрований у м. Горлівці Донецької області.

Фінансова підтримка статутної діяльності організації проводиться тим органом, який провів реєстрацію.

Таким чином, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що відповідач не мав правових підстав для здійснення своїх функцій на території іншої адміністративно-територіальній одиниці, тобто вимога позивача щодо зобов'язання відповідача виплатити грошову допомогу є необґрунтованою.

З матеріалів справи вбачається, що позивач уповноважений представляти інтереси лише членів Донецької обласної громадської організації інвалідів "Асоціація "Скіфи", тобто позивач не уповноважений представляти в суді інтереси усіх інвалідів.

Таким чином, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції щодо відмови у задоволені позовних вимог позивача про спонукання відповідача скласти програму для виділення допомоги для інвалідів.

Крім того, колегія суддів зазначає, що в міському бюджеті Донецької міської ради передбачена адресна соціальна допомога потребуючим інвалідам - жителям м. Донецька. Порядок надання соціальної допомоги населенню міста Донецька визначений рішенням виконавчого комітету міської ради від 02.02.2011 року № 52.

Також, в м. Донецьку діє міська комплексна програма "Турбота", щодо громадян з обмеженими фізичними можливостями, які мешкають у м. Донецьку, яка щорічно розробляється і затверджується рішенням міської ради.

Аналізуючи приведене законодавство та нормативні акти, які врегульовують спірні правовідносини, встановлені обставини справи, колегія суддів приходить до висновку, що суд першої інстанції правомірно дійшов висновку, щодо відмови задоволення позовних вимог у повному обсязі.

Відповідно до ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідач довів правомірність вищевказаних дій в розумінні пункту 2 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України.

Враховуючи наведене, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції правомірно застосував норми матеріального та процесуального права, доводами апеляційної скарги висновки суду першої інстанції не спростовуються, тому підстав для скасування постанови суду не вбачається.

На підставі викладеного, керуючись ст. 19 Конституції України, ст. 2, ст.160, ст. 167, ст. 195, ст. 197, п.1 ст. 198, ст. 200, п. 1 ч. 1 ст. 205, ст. 206, ст. 211, ст. 212, ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

У Х В А Л И В :

Апеляційну скаргу Донецької обласної громадської організації інвалідів "Асоціація "Скіфи" на постанову Ворошиловського районного суду м.Донецька від 16 серпня 2012 року у справі № 2а/0508/237/2012 - залишити без задоволення.

Постанову Ворошиловського районного суду м.Донецька від 16 серпня 2012 року у справі № 2а/0508/237/2012 за позовом Донецької обласної громадської організації інвалідів "Асоціація "Скіфи" до Донецької міської ради про визнання відмови неправомірною, спонукання скласти програму щодо виділення допомоги для інвалідів та зобов'язання виплатити грошову допомогу - залишити без змін.

Ухвала суду апеляційної інстанції за наслідками перегляду в порядку письмового провадження набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копій особам, які беруть участь у справі, і може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили.

Головуючий І.В.Геращенко

Судді В.П. Юрченко

Л.В.Губська

СудДонецький апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.09.2012
Оприлюднено27.09.2012
Номер документу26152612
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0508/237/2012

Ухвала від 06.09.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Ухвала від 21.09.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Геращенко І.В.

Ухвала від 06.09.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Геращенко І.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні