Ухвала
від 27.09.2012 по справі 2а-10448/12/0170/3
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія

СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

Іменем України

Справа № 2а-10448/12/0170/3

27.09.12 м. Севастополь

Севастопольський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді Омельченка В. А.,

суддів Дудкіної Т.М. ,

Цикуренка А.С.

при секретарі судового засідання Прокопенко О.О.

за участю сторін:

позивач, - Політичної партії "УДАР" (Український Демократичний Альянс за Реформи) Віталія Кличка" в особі уповноваженої особи в одномандатному виборчому окрузі № 10 ОСОБА_4 - не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином та своєчасно,

позивач, - Кандидат у народні депутати України в одномандатному окрузі № 10 ОСОБА_5, не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином та своєчасно,

відповідач, - Голова Окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 10 - ОСОБА_7, не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином та своєчасно,

представник відповідача, Окружної виборчої комісії одномандатного виборчого округу № 10- не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином та своєчасно.

розглянувши матеріали справи № 2а-10448/12/0170/3 за апеляційною скаргою Політичної партії "УДАР"(Український Демократичний Альянс за Реформи) Віталія Кличка" в особі уповноваженої особи в одномандатному виборчому окрузі № 10 ОСОБА_4 на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим (головуючого судді Шкляр Т.О., суддів Гаманка Є.О., Циганової Г.Ю. ) від 24.09.12

за позовом Політичної партії "УДАР"(Український Демократичний Альянс за Реформи) Віталія Кличка" в особі уповноваженої особи в одномандатному виборчому окрузі № 10 ОСОБА_4 (вул. Турецька, буд.12, офіс № 2, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим,95000)

Кандидата у народні депутати України в одномандатному окрузі № 10 ОСОБА_9 (вул. К. Лібкнехта, буд.15, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим,95000)

до Голови Окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 10 - ОСОБА_7 (вул. Павленко, буд.1, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим,95006)

Окружної виборчої комісії одномандатного виборчого округу № 10 (вул. Павленко, буд.1,Сімферополь,Автономна Республіка Крим,95006)

про визнання протиправними дій та спонукання до виконання певних дій,

ВСТАНОВИВ:

Постановою Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 24.09.2012 в задоволенні адміністративного позову Політичної партії "УДАР"(Український Демократичний Альянс за Реформи) Віталія Кличка" в особі уповноваженої особи в одномандатному виборчому окрузі № 10 ОСОБА_4, Кандидату у народні депутати України в одномандатному окрузі № 10 ОСОБА_9 до Голови Окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 10 - ОСОБА_7,Окружної виборчої комісії одномандатного виборчого округу № 10, - відмовлено у повному обсязі.

Стягнуто з Політичної партії "УДАР"(Український Демократичний Альянс за Реформи) Віталія Кличка" 16,10 грн. судового збору на користь Державного бюджету України.

Стягнуто з Кандидата у народні депутати України в одномандатному окрузі № 10 ОСОБА_9 16, 10 грн судового збору на користь Держаного бюджету України.

Не погодившись з рішенням суду, позивач - Політична партія "УДАР"(Український Демократичний Альянс за Реформи) Віталія Кличка в особі уповноваженої особи в одномандатному виборчому окрузі № 10 ОСОБА_4, 26.09.2012 звернувся з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати постанову суду першої інстанції та прийняти нове рішення по справі, яким задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.

Апеляційна скарга мотивована тим, що судом першої інстанції порушено норми матеріального права. А саме, апелянт - Політична партії "УДАР"(Український Демократичний Альянс за Реформи) Віталія Кличка" в особі уповноваженої особи в одномандатному виборчому окрузі № 10 ОСОБА_4 посилається на порушення відповідачем Головою Окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу №10 ОСОБА_7 процедури жеребкування щодо включення кандидатур до складу дільничних виборчих комісій з виборів народних депутатів України 21.09.12 р., зокрема, проведення вказаного жеребкування з порушеннями вимог Закону України "Про вибори народних депутатів України", Постанови ЦВК від 17.05.12 р. № 88, Постанови ЦВК від 13.09.12 р. № 895, з огляду на що, на думку апелянта, мають місце правові підстави для проведення повторного жеребкування Окружною виборчою комісією з виборів народних депутатів одномандатного виборчого округу № 10.

Апелянт в апеляційній скарзі посилається на ті обставини, що відеозаписи засідання Окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 10 21.09.12 р. є належним та достатнім доказом наявності порушень відповідача, оскільки він містить інформацію щодо предмету доказування.

Окрім того, апелянтом зазначалось, що висновки суду першої інстанції щодо неможливості повторного жеребкування щодо включення кандидатур до складу дільничних виборчих комісій з виборів народних депутатів України є безпідставними, оскільки така можливість не заборонена діючим законодавствам і при вирішенні питання про неправомірність дій відповідачів, суд першої інстанції повинен був вибрати спосіб захисту порушених прав та інтересів позивачів.

Ухвалою Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 27.09.2012 відкрито апеляційне провадження за апеляційною скаргою Політичної партії "УДАР" (Український Демократичний Альянс за Реформи) Віталія Кличка" в особі уповноваженої особи в одномандатному виборчому окрузі № 10 ОСОБА_4.

Сторони в судове засідання не з'явилися, про дату, час та місце судового розгляду сповіщені належним чином та своєчасно.

Чинне законодавство не обмежує коло представників осіб, які беруть участь у справі, при апеляційному розгляді адміністративної справи.

Крім того, згідно з частиною четвертою статті 196 Кодексу адміністративного судочинства України, неприбуття у судове засідання сторін або інших осіб, які беруть участь у справі, належним чином повідомлених про дату, час і місце апеляційного розгляду, не перешкоджає судовому розгляду справи.

При викладених обставинах, враховуючи те, що сторони викликалися в судове засідання, але в суд не з'явилися, суд вважає можливим розглянути справу у відсутності нез 'явившихся сторін.

Відповідно статті 197 КАС України, суд апеляційної інстанції може розглянути справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на основі наявних у ній доказів, у разі неприбуття жодної з осіб, які беруть участь у справі, у судове засідання, хоча вони були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового засідання.

Суд, керуючись положеннями пункту 2 частини першої статті 197 Кодексу адміністративного судочинства України, визнав за можливе перейти до письмового провадження по справі.

На підставі та за правилами статті 195 Кодексу адміністративного судочинства України, розглянувши справу, судова колегія встановила наступне.

ОСОБА_10 є уповноваженою особою Політичної партії "УДАР (Український Демократичний Альянс за Реформи) Віталія КличкаВ»в одномандатному виборчому окрузі № 10, про що видано посвідчення № УП-1796 від 16.08.12 р.

ОСОБА_5 є кандидатом у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 10, висунутий Політичною партією "УДАР (Український Демократичний Альянс за Реформи) Віталія Кличка", про що видано посвідчення № КД-2294 від 09.08.12 р.

Окружна виборча комісія з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 10 є юридичною особою, ЄДРПОУ 38318355, утворена відповідно до Постанови ЦВК № 604 від 26.08.12 р. "Про утворення окружних виборчих комісій з виборів народних депутатів України 28.10.12 р.".

ОСОБА_7 є Головою Окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 10, про що видано посвідчення № ОВК-4233 від 31.08.12 р., свідчить Витяг з додатку до постанови Окружної виборчої комісії одномандатного виборчого округу № 10 від 05.09.12 р. № 3 "Розподіл обов'язків між членами Окружної виборчої комісії", наявний в матеріалах справи.

21.09.12 р. Окружною виборчою комісією з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 10 було проведено жеребкування щодо включення кандидатур до складу дільничних виборчих комісій з виборів народних депутатів України 28.10.12 р., про що складено протокол засідання Комісії № 8 від 21.09.12 р.

Згідно з вказаним протоколом № 8 від 21.09.12 р. присутніми на засіданні були 18 осіб -членів комісії, в тому числі: Голова комісії -ОСОБА_7, заступник голови комісії ОСОБА_12, секретар комісії ОСОБА_13 Крім того, присутніми на засіданні також були офіційні спостерігачі, уповноважені особи, довірені особи, кандидати в народні депутати, позаштатний працівник ТОР "Чорноморська телерадіокомпанія".

Вказаним протоколом затверджено результати жеребкування щодо включення кандидатур до складу дільничних виборчих комісій з виборів народних депутатів України.

Організація і порядок виборів народних депутатів України визначені Законом України "Про вибори народних депутатів України"(далі - Закон України № 4061).

Спеціальними колегіальними органами, уповноваженими організовувати підготовку та проведення виборів депутатів і забезпечувати додержання та однакове застосування законодавства України про вибори депутатів, є виборчі комісії, про що зазначено у ч. 1 ст. 25 Закону України "Про вибори народних депутатів України".

Відповідно до ч. 1, 2 ст. 24 Закону України № 4061 систему виборчих комісій, що здійснюють підготовку та проведення виборів депутатів, становлять:

1) Центральна виборча комісія;

2) окружні виборчі комісії;

3) дільничні виборчі комісії.

Повноваження виборчих комісій щодо підготовки та проведення виборів депутатів здійснюються:

1) Центральної виборчої комісії - на всій території України та закордонних виборчих дільницях;

2) окружної виборчої комісії - у межах одномандатного округу;

3) дільничної виборчої комісії - у межах виборчої дільниці.

Відповідно до ч.5 ст. 25 Закону України № 4061 окружна виборча комісія є юридичною особою, має печатку, зразок якої затверджується Центральною виборчою комісією. Окружна виборча комісія є комісією вищого рівня щодо всіх дільничних виборчих комісій в межах відповідного одномандатного округу.

Відповідно до ч. 2 ст. 31 Закону України № 4061 до повноважень Окружної виборчої комісії відноситься в тому числі: забезпечення підготовки та проведення виборів депутатів у межах територіального виборчого округу, утворення дільничних виборчих комісій.

Відповідно до ч. 1 ст. 33 Закону України № 4061 виборча комісія є колегіальним органом. Основною формою роботи виборчої комісії є засідання, яке скликається головою комісії, в разі його відсутності - заступником голови, а в разі відсутності голови та його заступника - секретарем комісії.

Відповідно до ч. ч. 1, 2 ст.28 Закону України № 4061 дільнична виборча комісія утворюється відповідною окружною виборчою комісією не пізніш як за тридцять один день до дня голосування у складі голови, заступника голови, секретаря та інших членів комісії.

Дільнична виборча комісія утворюється у складі:

1) для малих дільниць - 10 - 18 осіб;

2) для середніх дільниць - 14 - 20 осіб;

3) для великих дільниць - 18 - 24 особи.

Відповідно до ч. 4 ст. 28 Закону України № 4061 право подання кандидатур до складу дільничних виборчих комісій мають суб'єкти подання, зазначені у частині другій статті 27 цього Закону, та кандидати у депутати у відповідному одномандатному окрузі.

Відповідно до ч. 5 ст. 28 Закону України № 4061 до складу дільничної виборчої комісії звичайної чи спеціальної виборчої дільниці, за винятком випадків, передбачених частиною дванадцятою цієї статті, обов'язково включаються (за наявності відповідного подання) по одному представнику суб'єкта подання, зазначеного у пункті 1 частини другої статті 27 цього Закону. Не більше ніж по одному представнику від суб'єктів подання, зазначених у пункті 2 частини другої статті 27 цього Закону, та кандидатів у депутати у відповідному одномандатному окрузі включаються до складу дільничної виборчої комісії шляхом жеребкування, що проводиться окружною виборчою комісією не пізніш як на третій день після закінчення строку внесення подань, зазначених у частині шостій цієї статті, в порядку, визначеному Центральною виборчою комісією. Кандидатури, внесені до складу дільничної виборчої комісії, можуть бути відхилені лише з підстав їх невідповідності вимогам, встановленим статтею 26 цього Закону, або застосування механізму жеребкування, передбаченого цією частиною, а також внесення подання з порушенням вимог частин шостої, сьомої, дев'ятої цієї статті.

Відповідно до ч. ч. 6, 7 ст. 28 Закону України № 4061 суб'єкт подання кандидатур до складу дільничних виборчих комісій не пізніш як за тридцять дев'ять днів до дня голосування подає до відповідної окружної виборчої комісії на паперових носіях та в електронному вигляді за формою, затвердженою Центральною виборчою комісією, список осіб від цього суб'єкта подання, не більше однієї кандидатури до однієї виборчої комісії, для включення їх до складу відповідних дільничних виборчих комісій. У поданні зазначаються особи, запропоновані відповідним суб'єктом подання на посаду голови, заступника голови та секретаря виборчої комісії. Подання від партії підписується керівником партії (або особою, яка виконує його повноваження) та скріплюється печаткою цієї партії. Подання від кандидата у депутати вносяться за підписом відповідного кандидата у депутати.

Так, відповідно до п. 8,9 Порядку проведення жеребкування щодо включення кандидатур до складу дільничних виборчих комісій з виборів народних депутатів України, затвердженого Постановою Центральної виборчої комісії від 13.09.2012 р. № 895 "Про внесення змін до постанови Центральної виборчої комісії від 17 травня 2012 року № 88 "Про Порядок проведення жеребкування щодо включення кандидатур до складу дільничних виборчих комісій з виборів народних депутатів України" (далі -Порядок № 895), кількість місць, на які включаються кандидатури шляхом жеребкування (далі - вакантні місця), визначається окремо для кожної дільничної виборчої комісії знаходженням різниці між максимально можливою кількістю членів цієї комісії, зазначеною у пунктах 2 та 3 цього Порядку, та кількістю кандидатур, що обов'язково включаються до складу цієї комісії.

Жеребкування проводиться у разі, якщо кількість внесених кандидатур, які відповідають вимогам Закону і можуть включатися до складу відповідної дільничної виборчої комісії шляхом жеребкування, є більшою ніж кількість вакантних місць у складі цієї комісії, щодо заповнення яких проводиться жеребкування.

Відповідно до п.11 Порядку № 895 для проведення жеребкування окремо для кожної дільничної виборчої комісії складається у вигляді таблиці список кандидатур, які відповідають вимогам Закону та можуть бути включені до її складу шляхом жеребкування. До такого списку включаються кандидатури із зазначенням порядкового номера кожної з них, визначеного за датою та часом надходження подання до окружної виборчої комісії (для виборчих комісій звичайних, спеціальних виборчих дільниць) або до Центральної виборчої комісії (для дільничних виборчих комісій закордонних виборчих дільниць), їх прізвищ, власних імен (усіх власних імен), по батькові (за наявності), суб'єкта їх подання (для політичної партії -її повна назва, для кандидата у депутати у відповідному одномандатному виборчому окрузі -прізвище, власне ім'я (усі власні імена), по батькові (за наявності). Список також містить графу для фіксації результатів жеребкування шляхом проставлення проти кандидатур, які включаються до складу комісії за результатами жеребкування, відповідної відмітки.

Згідно з п. 4 Порядку № 895 суб'єктами подання кандидатур до складу дільничних виборчих комісій звичайних та спеціальних виборчих дільниць є:

1) політична партія, депутатська фракція якої зареєстрована в Апараті Верховної Ради України поточного скликання (на чергових виборах народних депутатів України 2012 року -депутатські фракції, про сформування та реєстрацію яких у Верховній Раді України шостого скликання було оголошено на пленарному засіданні);

2) політичні партії - суб'єкти виборчого процесу;

3) кандидати у депутати у відповідному одномандатному виборчому окрузі.

Згідно з п. 6 Порядку № 895 за наявності відповідного подання та за умови його відповідності вимогам Закону до складу дільничної виборчої комісії звичайної, спеціальної виборчої дільниці (за винятком випадків, коли спеціальна виборча дільниця утворена на судні, яке в день голосування перебуває у плаванні під Державним Прапором України, на полярній станції України) включаються:

по одній кандидатурі від суб'єктів подання, зазначених у підпункті 1 пункту 4 цього Порядку, -обов'язково;

не більше ніж по одній кандидатурі від суб'єктів подання, зазначених у підпунктах 2, 3 пункту 4 цього Порядку, -шляхом жеребкування, що проводиться окружною виборчою комісією на її засіданні не пізніш як на третій день після закінчення строку внесення відповідних подань.

Відповідно до п. п. 12-13 Порядку № 895 жеребкування проводиться на засіданні виборчої комісії.

Жеребкування проводиться за допомогою барабана, скриньки або іншого пристрою, який дає змогу провести жеребкування (далі -пристрій), з використанням однакових за розміром та кольором аркушів паперу, карток, кульок тощо (далі -жеребки), з нанесенням на кожному жеребку одного з порядкових номерів згідно зі списком кандидатур, які відповідають вимогам Закону та можуть бути включені до складу комісії шляхом жеребкування.

Кількість жеребків повинна дорівнювати найбільшій кількості кандидатур, запропонованих для включення до складу цих дільничних виборчих комісій.

Якщо жеребки виготовляються чи запаковуються у спосіб, що унеможливлює ознайомлення з їх змістом до моменту діставання з пристрою, жеребкування проводиться за допомогою пристрою з прозорого матеріалу.

Якщо жеребки виготовляються у спосіб, що дає можливість ознайомитися з їх змістом до моменту діставання з пристрою, жеребкування проводиться за допомогою пристрою з непрозорого матеріалу.

Види матеріалу пристрою (прозорий чи непрозорий) та жеребків для проведення жеребкування визначаються виборчою комісією до початку її засідання, на якому відбувається жеребкування.

Окружною виборчою комісією до проведення процедури жеребкування визначаються:

член комісії для фіксування результатів жеребкування;

член комісії або особа з числа спеціалістів, експертів та технічних працівників для діставання жеребків із пристрою, оголошення та демонстрації присутнім на засіданні комісії нанесеного на кожному жеребку порядкового номера;

особа з числа спеціалістів, експертів та технічних працівників для виконання технічної роботи (вкидання жеребків у пристрій, його обертання, розкриття конвертів тощо);

два члени комісії для опрацювання результатів жеребкування.

Відповідно до п. 14 Порядку № 895 перед початком жеребкування головуючий на засіданні виборчої комісії (чи за його дорученням -інший член комісії) оголошує: максимальний граничний склад кожної дільничної виборчої комісії, у якому вона буде утворена, кількість кандидатур, які включаються до складу дільничної виборчої комісії обов'язково, та кількість кандидатур, які за результатами розгляду подань можуть бути включені до складу дільничної виборчої комісії шляхом жеребкування.

Жеребки поміщаються визначеною окружною виборчою комісією особою з числа спеціалістів, експертів, технічних працівників (за дорученням головуючого на засіданні Центральної виборчої комісії -працівником її Секретаріату) в пристрій для жеребкування та перемішуються. При цьому кандидати у народні депутати України та уповноважені особи політичних партій перед поміщенням жеребків у пристрій можуть їх оглянути.

За дорученням головуючого на засіданні виборчої комісії член цієї комісії або особа з числа спеціалістів, експертів, технічних працівників (працівник Секретаріату Центральної виборчої комісії) дістає з пристрою жеребок і розпаковує його, якщо жеребок запакований, демонструючи та оголошуючи нанесений на ньому номер.

Після діставання із барабана останнього жеребка всі номери оголошуються та заносяться членом окружної виборчої комісії (працівником Секретаріату Центральної виборчої комісії) до відповідної відомості у порядку визначеної жеребкуванням черговості.

Таким чином, Постановою ЦВК № 895 від 13.09.12 р. визначений чіткий порядок проведення процедури жеребкування щодо включення кандидатур до складу дільничних виборчих комісій з виборів народних депутатів України, який передбачає певний послідовний механізм дій Окружної виборчої комісії.

Відповідно до ч. ч. 1, 2 ст. 35 Закону України № 4061 документування діяльності окружних та дільничних виборчих комісій здійснюється у порядку, встановленому цією статтею та порядком ведення діловодства виборчих комісій, який затверджується Центральною виборчою комісією.

На засіданні виборчої комісії ведеться протокол засідання, який веде секретар комісії. За відсутності секретаря комісії чи у разі невиконання ним своїх повноважень на засіданні комісія обирає зі свого складу секретаря засідання, який виконує обов'язки секретаря комісії на відповідному засіданні та при оформленні документів засідання. Протокол засідання комісії підписується головуючим на засіданні та секретарем комісії (чи секретарем засідання).

Відповідно до п. 17 Порядку № 895 результати жеребкування заносяться до протоколу засідання відповідної виборчої комісії.

Відповідно до п. п. 4.2 п. 4 Порядку ведення діловодства у виборчих комісіях та комісіях з референдумів, затвердженого Постановою ЦВК від 15.09.2010 р. № 350 (зі змінами, внесеними Постановою ЦВК від 19.01.12 р. № 4) протокол комісії встановлює підсумки певних дій, виконаних комісією.

На засіданні Окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 10, яке відбулось 21.09.12 р., були присутні 18 осіб-членів комісії, всі були зареєстровані, що підтверджується реєстраційним листом від 21.09.12 р.

За результатами проведеного 21.09.12 р. засідання щодо проведення жеребкування щодо включення кандидатур до складу дільничних виборчих комісій з виборів народних депутатів України був складений протокол № 8 від 21.09.12 р.

З матеріалів справи вбачається, що жеребкування щодо включення кандидатур до складу дільничних виборчих комісій Окружною виборчою комісією з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 10 було проведено за допомогою прозорої скриньки, з використанням однакових за розміром та кольорів конвертів.

Так, згідно з Витягом з протоколу № 6 засідання Окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 10 від 19.09.12 р., було визначено пристрій та вид жеребків, за допомогою яких буде проведено жеребкування щодо включення кандидатур до складу дільничних виборчих комісій. За результатами голосування було вирішено провести жеребкування за допомогою прозорої скриньки. Визначено, що в якості жеребків будуть використані однакові за розміром, за кольором поштові конверти з вкладеними до них аркушами з номерами суб'єктів виборчого процесу.

Зі змісту протоколу засідання Окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 10 від 21.09.12 р. № 8 вбачається, що Окружною виборчою комісією з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 10 шляхом голосування до проведення процедури жеребкування були визначені:

- член комісії для фіксування результатів жеребкування;

- член комісії для діставання жеребків із пристрою, оголошення та демонстрації присутнім на засіданні комісії нанесеного на кожному жеребку порядкового номера;

- особу з числа технічних працівників, залучених до роботи ОВК № 10, - для виконання технічної роботи (вкидання жеребків у пристрій, його обертання, розкриття конвертів, тощо);

- члени комісії для опрацювання результатів жеребкування,

про що наявні відповідні записи в протоколі засідання Комісії 21.09.12 р.

Зокрема, на засіданні Комісії 21.09.12 р. було проголосовано більшістю голосів за обрання:

- ОСОБА_11 від фракції "Блок Юлії Тимошенко""Батьківщина"- у якості члена комісії для фіксування результатів жеребкування;

- Секретаря комісії ОСОБА_13 від ПП "Руська Єдність"- для діставання жеребків із пристрою, оголошення та демонстрацію присутнім на засіданні комісії нанесеного на кожному жеребку порядкового номера;

- ОСОБА_16, особу з числа технічних працівників, залучених до роботи ОВК № 10, - для виконання технічної роботи (вкидання жеребків у пристрій, його обертання, розкриття конвертів, тощо);

- ОСОБА_17 від Ліберальної партії України, ОСОБА_18 від Партії "Руський блок"- у якості членів комісії для опрацювання результатів жеребкування.

Протоколом засідання Комісії № 8 від 21.09.12 р. підтверджується, що Голова Комісії перед початком жеребкування оголосила, хто є суб'єктами подання кандидатур до складу ДВК звичайних та спеціальних виборчих дільниць; оголосила суб'єктів подання, від яких необхідно обов'язково включити по одній кандидатурі.

Жеребки були поміщені особою з числа технічних працівників, залучених до роботи ОВК, ОСОБА_16, у скриньку та перемішані.

Секретарем комісії, ОСОБА_13, по черзі були дістані жеребки зі скриньки, оголошені та продемонстровані присутнім на засіданні комісії нанесений на кожному жеребку порядковий номер.

Вказане підтверджується протоколом засідання Комісії від 21.09.12 р., у якому, зокрема, вказано наступне.

ОСОБА_16 помістив конверти з жеребками до скриньки та перемішав їх. Член комісії ОВК № 10 ОСОБА_13 почергово діставала конверти з жеребками із прозорої скриньки, оголошувала та демонструвала присутнім на засіданні комісії нанесеного на кожному жеребку порядкового номера. Член комісії, обрана для фіксування результатів голосування, ОСОБА_11, заносила результати жеребкування до відповідного документу -відомості результатів жеребкування щодо черговості включення кандидатур, поданих політичними партіями -суб'єктами виборчого процесу, кандидатами у народні депутати України до складу кожної ДВК одномандатного виборчого округу № 10.

В протоколі засіданні Комісії №8 від 21.09.12 р. вказано, що ОСОБА_13 до останнього жеребка дістала конверти зі скриньки. Усі номери були занесені до відповідної відомості у порядку визначеної результатом жеребкування черговості.

Судова колегія, обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування судом норм матеріального та процесуального права, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги і заперечення, крім випадків, встановлених ст. 72 цього Кодексу.

Змагальність реалізується передусім через доказування, тобто підтвердження сторонами обставин, на які вони посилаються для обґрунтування своїх вимог чи заперечень, доказами, що супроводжується посиланням на відповідну норму права.

Відповідно до ч. 1 ст. 69 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів.

Відповідно до ч. 3 ст. 86 КАС України суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.

При цьому належність доказу означає встановлення інформації (фактичних даних), які визначають предмет доказування. Зміст фактичних даних повинен відповідати їх формі, а саме документально підтверджувати певні обставини, на які посилається сторона, тобто мати ознаку допустимості, що виключає суперечливість поєднання змісту та форми доказу. Останній критерій є обов'язковою ознакою для правової придатності доказу та його достовірності, що, в свою чергу, визначає якісну оцінку вже наявного доказу як належного та допустимого, тобто дозволяє перевірити його правдоподібність та відповідність реальній дійсності у співвідношенні з іншими засобами доказування.

На підставі викладеного, судова колегія не погоджується з доводами апеляційної скарги, що відеозапис позивачів процедури жеребкування, здійснений власноруч є належним та достатнім доказом наявності порушень відповідача, оскільки вказаний відеозапис не містить доказів порушення відповідачами одномандатного виборчого округу № 10 положень Постанови № 895 від 13.09.12 р.

Вказаним відеозаписом підтверджуються дії Голови ОВК та членів ОВК одномандатного виборчого округу № 10 під час проведення процедури жеребкування 21.09.12 р., які зафіксовані в протоколі засідання комісії № 8 від 21.09.12 р.

Крім того, відеозапис засідання Комісії від 21.09.12 р. під час проведення жеребкування, здійснений Чорноморською ТРК не відображує все засідання Комісії та всю процедуру здійснення жеребкування, а є монтажем, що складається з уривків інтерв'ю, уривків засідання Комісії та уривків процедури жеребкування, що не може бути відповідним та допустимим доказом.

Проте навіть вказаний відеозапис не містить доказів порушення з боку відповідачів вимог чинного законодавства щодо порядку проведення жеребкування щодо включення кандидатур до складу дільничних виборчих комісій.

Так, згідно з вказаним відеозаписом особа, яка була обрана для виконання технічних робіт, зокрема, ОСОБА_16, помістив у пристрій для жеребкування -прозору скриньку -жеребки (поштові конверти однакового кольору) та перемішав їх.

Доказів того, що при цьому були порушені вимоги чинного законодавства, не надано.

Жеребкування щодо включення кандидатур до складу дільничних виборчих комісій завершено після заповнення вакантних місць у всіх дільничних виборчих комісіях. Результати жеребкування були занесені до протоколу № 8 від 21.09.12 р. Окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 10.

За результатами проведеного засідання Комісією було затверджено результати жеребкування відповідно списків кандидатур, які відповідають вимогам Закону України "Про вибори народних депутатів України"та можуть бути включені до дільничних виборчих комісій дільниць одномандатного виборчого округу № 10.

Дії по визначенню члена комісії для фіксування результатів жеребкування; члена комісії для діставання жеребків із пристрою, оголошення та демонстрації присутнім на засідання комісії нанесеного на кожному жеребку порядкового номера; особи з числа технічних працівників для виконання технічної роботи (вкидання жеребків у пристрій); двох членів комісії для опрацювання результатів жеребкування; поміщенню жеребків у пристрій для жеребкування та перемішуванню; діставанню з пристрою жеребків та оголошенню нанесеного на ньому номеру; оголошення всіх номерів після діставання з пристрою та занесення до відповідної відомості у порядку визначеної жеребкуванням черговості не здійснювались головою Окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 10, що відповідає вимогам Порядку проведення жеребкування щодо включення кандидатур до складу дільничних виборчих комісій з виборів народних депутатів України, затвердженого Постановою ЦВК від 13.09.12 р. № 895.

Крім того, судова колегія погоджується з висновками суду першої інстанції, що чинним законодавством не передбачено визнання процедури жеребкування щодо включення кандидатур до складу дільничних виборчих комісій з виборів народних депутатів України, яка відбулася, такою, що не відбулась; чинне законодавство не містить такого поняття як проведення "повторного жеребкування" та його підстави.

Таким чином, з огляду на викладене, судова колегія приходить до висновку про безпідставність доводів апеляційної скарги, щодо можливості повторного жеребкування щодо включення кандидатур до складу дільничних виборчих комісій з виборів народних депутатів України.

Також, судова колегія зазначає, що обрання якого-небудь способу захисту порушених прав та інтересів позивачів можливо при встановлення порушень їх прав та інтересів.

Однак, порушення, на які посилаються позивачі не були встановлені та не надано належних та допустимих доказів на їх підтвердження.

За таких підстав, судова колегія зазначає, що висновки суду першої інстанції відповідають обставинам справи, нормам матеріального та процесуального права, доводи апеляційної скарги їх не спростовують, а тому підстав для скасування судового рішення судова колегія, не вбачає.

Відповідно до статті 200 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права.

На підставі викладеного, судова колегія дійшла висновку, що апеляційна скарга підлягає залишенню без задоволення, а постанова суду першої інстанції - без змін.

Керуючись частиною третьою статті 24, статтями 160, 167, 172, 177, частиною першою статті 195, 197, пунктом 1 частини першої статті 198, статтею 200, пунктом 1 частини першої статті 205, статтями 206 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

1.Апеляційну скаргу Політичної партії "УДАР" (Український Демократичний Альянс за Реформи) Віталія Кличка" в особі уповноваженої особи в одномандатному виборчому окрузі № 10 ОСОБА_4 залишити без задоволення.

2.Постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 24.09.12 залишити без змін.

3.Стягнути з Політичної партії "УДАР" (Український Демократичний Альянс за Реформи) Віталія Кличка" в особі уповноваженої особи в одномандатному виборчому окрузі № 10 ОСОБА_4 судовий збір у розмірі 16,10 грн. на користь Державного бюджету України.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення згідно з частиною третьою статті 177 Кодексу адміністративного судочинства України.

Ухвала є остаточною та оскарженню не підлягає.

Головуючий суддя підпис В.А.Омельченко

Судді підпис Т.М. Дудкіна

підпис А.С. Цикуренко

З оригіналом згідно

Головуючий суддя В.А.Омельченко

СудСевастопольський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.09.2012
Оприлюднено27.09.2012
Номер документу26155829
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-10448/12/0170/3

Ухвала від 27.09.2012

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Омельченко В'ячеслав Анатолійович

Постанова від 24.09.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Шкляр Т.О.

Ухвала від 23.09.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Шкляр Т.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні