Постанова
від 01.12.2011 по справі 2а-3387/11/0170/14
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

01 грудня 2011 р. 11:05 Справа №2а-3387/11/0170/14

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Кірєєва Д.В. за участю секретаря Сафронової К.Ю., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Малого підприємства «Прохолода»

до Кримського республіканського підприємства «Бюро реєстрації і технічної інвентаризації м. Євпаторія»

за участю третьої особи на стороні відповідача, яка не заявляє самостійні вимоги на предмет спору Виконавчий комітет Митяєвської сільської ради Сакського району АР Крим про спонукання до виконання певних дій

за участю представників:

від позивача: не з'явився;

від відповідача: не з'явився;

від третьої особи: не з'явився,

Суть спору: Мале підприємство «Прохолода» звернулось до Окружного адміністративного суду АР Крим з позовною заявою до Кримського республіканського підприємства «Бюро реєстрації і технічної інвентаризації м. Євпаторія» про визнаня протиправними дії Кримського Республіканського підприємства «Бюро реєстрації і технічної інвентаризації м. Євпаторії» щодо відмов (викладених у листах: від 24.03.2010 за вих. № 895 / 01-13; від 29.03.2010 за вих. № 939/01-13) у видачі Малому підприємству «Прохолода» свідоцтва про право власності на нерухоме майно - житловий будинок, літ. «А», загальною площею 107 кв.м., житловою площею 37,3 кв.м, літ. «Б» Сарай - 12 кв.м., розташовані за адресою: АР Крим, Сакський район, с. Журавлі, вул. Міра, Г-А; обладнання у вигляді виробничої лінії по розливу мінеральної води, будівля їдальні літ. «А», загальною площею 379,5 кв.м., літ «Б» погреб -72,2 кв.м., вхід в погреб 11,9 кв.м. лит. «В» сарай - 4,2 кв.м., літ. «Уб» вбиральня - 2,6 кв.м., за адресою: АР Крим, Сакський район, с. Журавлі, вул. Продольна, 6, та реєстрації за Малим підприємством «Прохолода» права власності на дане нерухоме майно; зобов'язання Кримське Республіканське підприємство «Бюро реєстрації і технічної інвентаризації м. Євпаторії видати Малому підприємству «Прохолода» свідоцтво про право власності на нерухоме майно - житловий будинок, літ. "А", загальною площею 107 кв.м., житловою площею 37,3 кв.м, літ. «Б» Сарай - 12 кв.м., розташовані за адресою: АР Крим, Сакський район, с. Журавлі, вул. Міра, 1-А обладнання у вигляді виробничої лінії по розливу мінеральної води, будівля їдальні літ «А», загальною площею 179,5 кв.м., літ «Б» погреб - 72,2 кв.м., вхід в погреб 11,9 кв.м., літ. «В» сарай - 4,2 кв.м., літ. «Уб» вбиральня - 2,6 кв.м., за адресою: АР Крим Сакський район, с. Журавлі, вул. Продольна, 6; зобов'язання Кримське Республіканське підприємство «Бюро реєстрації і технічної інвентаризації м. Євпаторії» зареєструвати за Малим підприємством «Прохолода» право власності на нерухоме майно - житловий будинок, літ. «А», загальною площею 107 кв.м., житловою площею 37,3 кв.м, літ. «Б» сарай - 12 кв.м., розташовані за адресою: АР Крим, Сакський район, с. Журавлі, вул. Міра, 1-А обладнання у вигляді виробничої лінії по розливу мінеральної води, будівля їдальні літ «А», загальною площею 179,5 кв.м., літ «Б» погреб - 72,2 кв.м., вхід в погреб 11,9 кв.м., літ. «В» сарай - 4,2 кв.м., літ. «Уб» вбиральня - 2,6 кв.м., за адресою: АР Крим Сакський район, с. Журавлі, вул. Продольна, 6.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що Відмова відповідача в оформленні прав власності Малого підприємства «Прохолода» на нерухоме майно - житловий будинок, літ. «А», загальною площею 107 кв.м., житловою площею 37,3 кв.м, літ. «Б» Сарай - 12 кв.м., розташовані за адресою: Сакський район, с. Журавлі, вул. Міра, 1-А; обладнання у вигляді виробничої лінії по розливу мінеральної води, будівля їдальні літ «А», загальною площею 179,5 кв.м., літ «Б» погреб - 72,2 кв.м., вхід в погреб 11,9 кв.м., літ «В» сарай - 4,2 кв.м., літ. «Уб» вбиральня - 2,6 кв.м., за адресою: Сакський район, с. Журавлі, вул. Продольна, 6, перешкоджає у здійсненні права власності в повному обсязі.

Ухвалами Окружного адміністративного суду АР Крим від 22.03.2011р. відкрито провадження в адміністративній справі, закінчено підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду.

Представник позивача у судове засідання не з'явився, про час та дату розгляду справи був повідомлений належним чином, надав на адресу суду клопотання про підтримку позовних вимог, та розгляд справи за його відсутність.

Відповідач у судове засідання не з'явився, про час та дату розгляду справи був повідомлений належним чином, 05.07.2011р. надіслав на адресу суду заперечення на позов та просив відмовити у задоволенні позовних вимог позивача.

Представник третьої особи у судове засідання не з'явився, на день слухання справи від нього надійшло клопотання про розгляд справи у відсутності його представника, вказавши , що з позовними вимогами згоден.

Приймаючи до уваги, що в матеріалах справи достатньо доказів для з'ясування обставин по справі, суд вважає можливим на підставі ст. 128 КАС України розглядати справу за відсутності представників сторін, на підставі наявних у справі матеріалів.

Дослідивши матеріали справи та оцінивши докази по справі в їх сукупності, суд

ВСТАНОВИВ:

Мале підприємство «Прохолода» зареєстровано Сакською районною державною адміністрацією АР Крим 20.09.1991р., ідентифікаційний код 23435226.

Ст.19 Конституції України визначає, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Оцінюючи правомірність дій та рішень органу владних повноважень, суд керується критеріями, закріпленими у ст. 2 КАС України, які певною мірою відображають принципи адміністративної процедури, встановлюючи при цьому чи прийняті (вчинені) ним рішення (дії) : на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Судом встановлено, що 17.02.1992р. був укладений договір зареєстрований у реєстрі за №166, між Агроторговим підприємством радгоспу «Дружба» і Малим підприємством «Прохолода», останньому в оренду було передано з правом подальшого викупу: будівля трикімнатного житлового будинку, літ. «А», загальною площею 107 кв.м., житловою площею 37,3 кв.м, літ. «Б» сарай - 12 кв.м., розташовані за адресою: Сакський район, с. Журавлі, вул. Міра, 1-А; обладнання у вигляді виробничої лінії по розливу мінеральної води, будівля їдальні літ «А», загальною площею 179,5 кв.м., літ «Б» погреб - 72,2 кв.м., вхід в погреб 11,9 кв.м., літ «В» сарай - 4,2 кв.м., літ. «Уб» вбиральня - 2,6 кв.м., за адресою: Сакський район, с. Журавлі, вул. Продольна, 6 (а.с.18-20).

Згідно довідки № 01-11/26 від 09.04.1993р., виданої Агроторговим підприємством радгоспом «Дружба» , що орендне приміщення у с. Журавлі, колишня їдальня та будинок побуту сплачені та будівлі є власністю МП «Прохолода» (а.с.21).

Відповідно довідки № 991/03-3.21 від 08.04.2010р. виданої Митяєвською сільською радою Сакського району АР Крим, радгосп «Дружба» реорганізовано в Агроторгове підприємство радгосп «Дружба» на підставі наказу «235- к від 15.09.1988р., Агроторгове підприємство радгосп «Дружба» реорганізований в колективне сільськогосподарське підприємство Агрофірма «Дружба» на підставі наказу № 104 від 30.07.1996р. КСП Агрофірма «Дружба» реорганізована в сільськогосподарський виробничий кооператив «Дружба» на підставі наказу №22 від 10.03.2000р. У зв'язку з ліквідацією СВК «Дружба» архівні дані підприємства знаходяться в Митяєвської сільської раді, підстава акт прийому передачі №1 від 22.02.2004р. (а.с.22).

Судом встановлено що СВК «Дружба» ліквідовано на підставі ухвали Господарського суду АР Крим від 25.12.2006р. по справі №2-20/1609-2006р. за заявою Сакського міжрайонного прокурора в інтересах держави в особі кредитора Євпаторійської ОДПІ до боржника Сільськогосподарського виробничого кооперативу «Дружба» про банкрутство (а.с. 23). Також, Господарським судом АР Крим встановлено, що за кооперативом нерухоме майно не зареєстровано.

Рішенням Виконавчого комітету Митяєвської сільської ради Сакського району №157 від 23.12.2009р. вирішено оформити право приватної власності на нерухоме майно, розташоване за адресою: Сакський район, с.Журавлі, вул. Продольна, 6 за Малим Підприємством «Прохолода» на підставі довідки радгоспу «Дружба» №01-11/26 від 09.04.1993р. та пунктом 2 зазначено рішення запропоновано Кримскому Республіканскому підприємству «Бюро реєстрації та технічної інвентаризації м.Євпаторії, підготувати та надати свідоцтво про право приватної власності встановленого зразку на нерухоме майно з господарськими будівлями в Сакському районі,с. Журавлі,вул. Продольна, 6 Малому підприємству «Прохолода».

Аналогічне рішення Виконавчого комітету Митяєвської сільської ради Сакського району за № 158 від 23.12.2009р. було прийнято відносно нерухомого майна житлового будинку з надвірними пост ройками, в Сакському районі, с.Журавлі, вул. Мира, 1А, Малому Підприємству «Прохолода».

У 2009 році головою ліквідаційної комісії були подані документи до Кримського республіканського підприємства «Бюро реєстрації і технічної інвентаризації м. Євпаторія» для реєстрації права власності за МП «Прохолода» на викуплені об'єкти нерухомого майна.

Листом від 24.03.2010р. № 895/01-13 та листом від 29.03.2010р. № 939/01-13 було відмовлено в проведенні реєстрації прав власності за МП «Прохолода на об'єкти нерухомого майна розташованих за адресою: АР Крим , Сакський район, с.Журавлі, вул. Міра, 1А, та за адресою: АР Крим, Сакський район, с.Журавлі, вул. Продольна, 6 та повідомлено, що п. 1 рішень виконавчого комітету Митяєвської сільської ради Сакського району № 157 від 23.12.2009р. та №158 від 23.12.2009р. встановлено, що нежилі приміщення належать МП «Прохолода» на підставі довідки радгоспу «Дружба» № 01-11/26 від 1993р. Але, дана довідка не є правовстановлюючим документом, оскільки згідно дійсному законодавству того часу, купівля -продаж об'єктів нерухомого майна оформлювалась договором. Також у вказаних вище листах зазначено, що на час винесення рішення Виконавчим комітетом Митяєвської сільської ради діяли норми ст.ст. 331, 334 Цивільного кодексу України, згідно яких право власності на нерухоме майно виникло з моменту його державної реєстрації.

Таким чином, відповідач вказує, що оскільки реєстрація прав власності на об'єкти нерухомого майна за адресою: АР Крим , Сакський район, с.Журавлі, вул. Міра, 1А, та за адресою: АР Крим, Сакський район, с.Журавлі, вул. Продольна, 6, відсутня, законних підстав для вказання у даному рішенні про приналежність прав власності на дані об'єкти МП «Прохолода немає. В наслідок чого, рішення Виконавчого комітету Митяєвської сільської ради № 157 від 23.12.2009р. та №158 від 23.12.2009р. не заснованим на законі.

Не погодившись з даними рішеннями відповідача, позивач звернувся до суду.

Проаналізувавши матеріали справи, оцінивши докази по справі у їх сукупності, суд вважає, що позов є частково обґрунтованим на підставі нижченаведеного.

Відповідно до ст. 182 Цивільного кодексу України право власності та інші речові права на нерухомі речі, обмеження цих прав, їх виникнення, перехід і припинення підлягають державній реєстрації. Державна реєстрація прав на нерухомість і правочинів щодо нерухомості є публічною, здійснюється відповідним органом, який зобов'язаний надавати інформацію про реєстрацію та зареєстровані права в порядку, встановленому законом.

Відносини, пов'язані з державною реєстрацією речових прав на нерухоме майно всіх форм власності, їх обмежень та правочинів щодо нерухомості, регулюються нормами Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень» від 01.07.2004р. №1952-IV із змінами та доповненнями (далі -Закон №1952-IV), що визначено статтею 1 цього Закону.

Державна реєстрація речових прав на нерухоме майно (далі - державна реєстрація прав) - офіційне визнання і підтвердження державою фактів виникнення, переходу або припинення прав на нерухоме майно, обтяження таких прав шляхом внесення відповідного запису до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно ( п.1 ч.1 ст. 2 Закону №1952-IV).

Відповідно до п. 1 ч.1 ст. 4 Закону №1952-IV, обов'язковій державній реєстрації підлягають речові права та обтяження на нерухоме майно, розміщене на території України, що належить фізичним та юридичним особам, державі в особі органів, уповноважених управляти державним майном, іноземцям та особам без громадянства, іноземним юридичним особам, міжнародним організаціям, іноземним державам, а також територіальним громадам в особі органів місцевого самоврядування, а саме: право власності на нерухоме майно.

Повноваження комунальних підприємств бюро реєстрації та технічної інвентаризації як узагальнюючого поняття системи органів, спрямованих на виконання делегованих повноважень щодо державної реєстрації прав власності на нерухоме майно на час звернення позивача щодо здійснення за ним реєстрації права власності також визначені п. 1.3. «Тимчасового положення про порядок державної реєстрації права власності та інших речових прав на нерухоме майно» затвердженого Наказом Міністерства юстиції України 07.02.2002 № 7/5(у редакції наказу Міністерства юстиції України від 28.07.2010 № 1692/5) зареєстрованого в Міністерстві юстиції України18 лютого 2002 р. за № 157/6445 державна реєстрація прав проводиться реєстраторами бюро технічної інвентаризації (далі - БТІ) у межах визначених адміністративно-територіальних одиниць, обслуговування на території яких здійснюється БТІ, створеними до набрання чинності Законом України "Про внесення змін до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень" та інших законодавчих актів України" та підключеними до Реєстру прав власності на нерухоме майно.

Частина 4 ст. 15 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень» визначає, що державній реєстрації підлягають виключно заявлені права за умови їх відповідності законодавству і поданим документам.

Відповідно до ч. 7 ст. 16 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» державна реєстрація прав проводиться на підставі заяви правонабувача, сторін (сторони) правочину, за яким виникло право, або уповноважених ними (нею) осіб.

Разом із заявою про державну реєстрацію прав та їх обтяжень подаються документи, що підтверджують виникнення, перехід, припинення відповідних прав, та документ, що підтверджує оплату послуг з державної реєстрації прав та їх обтяжень. (ч. 3 ст. 16 Закону).

Підстави для державної реєстрації прав та їх обтяжень наведені у ст. 19 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень"№1952-IV від 01.07.2004р., а вичерпний перелік підстав до відмови у реєстрації об'єктів нерухомого майна -у ст. 24 вказаного Закону.

Зокрема, у ст. 19 вказаного Закону зазначено, що державна реєстрація прав проводиться на підставі: 1) договорів, укладених у порядку, встановленому законом; 2) свідоцтв про право власності на нерухоме майно, виданих відповідно до вимог цього Закону; 3) свідоцтв про право власності, виданих органами приватизації наймачам житлових приміщень у державному та комунальному житловому фонді; 4) державних актів на право власності або постійного користування на земельну ділянку у випадках, встановлених законом; 5) рішень судів, що набрали законної сили; 6) інших документів, що підтверджують виникнення, перехід, припинення прав на нерухоме майно, поданих органу державної реєстрації прав разом із заявою.

Відносно вимог позивача, щодо зобов'язання відповідача видати МП «Прохолода» свідоцтво про право власності на нерухоме майно - житловий будинок, літ. "А", загальною площею 107 кв.м., житловою площею 37,3 кв.м, літ. «Б» Сарай - 12 кв.м., розташовані за адресою: АР Крим, Сакський район, с. Журавлі, вул. Міра, 1-А обладнання у вигляді виробничої лінії по розливу мінеральної води, будівля їдальні літ «А», загальною площею 179,5 кв.м., літ «Б» погреб - 72,2 кв.м., вхід в погреб 11,9 кв.м., літ. «В» сарай - 4,2 кв.м., літ. «Уб» вбиральня - 2,6 кв.м., за адресою: АР Крим Сакський район, с. Журавлі, вул. Продольна, 6, суд зазначає наступне.

Закон України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень"встановлює порядок проведення державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, стаття 15 Закону при цьому передбачає:

прийняття і перевірку документів, що подаються для державної реєстрації прав та їх обтяжень, реєстрацію заяви;

встановлення факту відсутності підстав для відмови в державній реєстрації прав та їх обтяжень, зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та/або їх обтяжень;

прийняття рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, відмову в ній або зупинення державної реєстрації;

внесення записів до Державного реєстру прав;

видачу свідоцтва про право власності на нерухоме майно у випадках, встановлених статтею 18 цього Закону;

надання витягів з Державного реєстру прав про зареєстровані права та/або їх обтяження.

У випадках, передбачених законодавством України, державна реєстрація прав проводиться після технічної інвентаризації об'єкта нерухомого майна, права стосовно якого підлягають державній реєстрації.

Державній реєстрації підлягають виключно заявлені права за умови їх відповідності законодавству і поданим документам.

Державна реєстрація прав (надання відмови в ній) проводиться в строк, що не перевищує чотирнадцяти робочих днів (крім випадків, встановлених у частині сьомій цієї статті) з моменту надходження до органу державної реєстрації прав заяви про таку реєстрацію та передбачених цим Законом та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до нього, документів, необхідних для її проведення.

У ст. 24 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень"міститься перелік підстав, з яких може бути відмовлено у державній реєстрації прав:

заявлене право, обтяження не підлягає державній реєстрації відповідно до цього Закону;

об'єкт нерухомого майна або більша його частина розміщені на території іншого органу державної реєстрації прав;

із заявою про державну реєстрацію прав та їх обтяжень звернулася неналежна особа;

подані документи не відповідають вимогам, встановленим цим Законом, або не дають змоги встановити відповідність заявлених прав документам, що їх посвідчують;

заяву про державну реєстрацію прав, пов'язаних з відчуженням нерухомого майна, подано після державної реєстрації обтяжень, встановлених щодо цього майна, крім випадків, встановлених частиною дев'ятою статті 15 цього Закону;

заявлене право вже зареєстровано.

Вказаний перелік є вичерпним, відмова у державній реєстрації прав з підстав, не передбачених цим Законом, заборонена.

Пунктом 1.3 Тимчасового положення визначено, що державну реєстрацію прав власності на нерухоме майно здійснюють підприємства бюро технічної інвентаризації у межах визначених адміністративно-територіальних одиниць.

Відповідно до пунктів 2.1-2.3 Тимчасового положення для проведення державної реєстрації виникнення, переходу або припинення права власності та інших речових прав на нерухоме майно власник (власники), інший правонабувач (правонабувачі) або уповноважена ним (ними) особа подає реєстратору БТІ заяву про державну реєстрацію прав.

За результатом розгляду заяви про державну реєстрацію прав реєстратор БТІ приймає рішення про державну реєстрацію прав або відмову в ній. Державна реєстрація прав або надання відмови в ній проводиться в строк, що не перевищує чотирнадцяти робочих днів з моменту прийняття реєстратором БТІ заяви про державну реєстрацію прав, без урахування терміну проведення технічної інвентаризації об'єкта, права щодо якого підлягають державній реєстрації.

Розділ VIII Тимчасового положення регламентує особливості оформлення права власності на нерухоме майно з видачею свідоцтва про право власності.

Абзацом 12 підпункту а) пункту 8.1 Тимчасового положення передбачено, що оформлення права власності на нерухоме майно проводиться з видачею свідоцтва про право власності за заявою про оформлення права власності на нерухоме майно: органами місцевого самоврядування: - фізичним та юридичним особам на підставі документів, установлених законодавством, які підтверджують право власності на об'єкти нерухомого майна та не віднесені до правовстановлювальних документів, передбачених у додатку 2 до Положення.

Такім чином, дії щодо видачі свідоцтва про право власності на нерухоме майно, не входить до компетенції БТІ, а згідно з абз. 12 підпункту а) пункту 8.1 Тимчасового положення це право належить органами місцевого самоврядування, у зв'язку з чим в частині позовних вимог щодо зобов'язання органів БТІ видати свідоцтва про право власності на нерухоме майно слід відмовити.

Згідно п. 8.3 Тимчасового положення, підготовку документів для видачі свідоцтва про право власності за дорученням органів місцевого самоврядування та інших органів відповідно до законодавства можуть проводити БТІ.

Таким чином, зі змісту наведених вище норм, суд дійшов до висновку, що обов'язок відповідача підготувати документи для видачі свідоцтво про право власності МП «Прохолода на нерухоме майно - житловий будинок, літ. "А", загальною площею 107 кв.м., житловою площею 37,3 кв.м, літ. «Б» Сарай - 12 кв.м., розташовані за адресою: АР Крим, Сакський район, с. Журавлі, вул. Міра, 1-А обладнання у вигляді виробничої лінії по розливу мінеральної води, будівля їдальні літ «А», загальною площею 179,5 кв.м., літ «Б» погреб - 72,2 кв.м., вхід в погреб 11,9 кв.м., літ. «В» сарай - 4,2 кв.м., літ. «Уб» вбиральня - 2,6 кв.м., за адресою: АР Крим Сакський район, с. Журавлі, вул. Продольна, 6, покладений саме на відповідача.

Оцінюючи правомірність прийнятого відповідачем рішення в частині відмови позивачу в підготовці свідоцтва про право власності суд виходить з того, що вказані в рішенні відповідача підстави для такої відмови діюче законодавство не передбачає.

Згідно з ч. 2 статті 71 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідач не надав суду належних доказів, з посиланням на відповідні норми матеріального права, про те, що підстави відмови у підготовці свідоцтва про право власності на об'єкт нерухомості позивача є правомірними та передбаченими діючим законодавством.

Судом встановлено, що позивач звернувшись до Кримського республіканського підприємства «Бюро реєстрації і технічної інвентаризації м. Євпаторія», з заявою для реєстрації права власності за МП «Прохолода» на викуплені об'єкти нерухомого майна, надав усі необхідні документи, у тому числі, довідку №1 від 19.10.2009р. про те що, нерухоме майно за адресою: Сакський район, с.Журавлі, вул. Продольна, 6, знаходиться на балансі МП «Прохолода» с 1991року; довідки №696, №697 від 10.02.2011р. виданих Митяєвською сільською радою, що рішення про приватизації земельної ділянки загальної площі 0.15 га на якому розташоване нерухоме майно, яке належить МП «Прохолода» у Сакському районі, с.Журавлі, вул. Міра, 1а, земельної ділянки загальної площі 0.25 га на якому розташоване нерухоме майно, яке належить МП «Прохолода» у Сакському районі, с.Журавлі, вул. Продольна, 6, сільською радою не приймалось та державний акт на право власності на земельну ділянку не надавався, в оренду не передавався.

В свою чергу, ч.1 ст. 3 Закону №1952-IV визначає, що державна реєстрація прав є обов'язковою. Інформація про права на нерухоме майно та їх обтяження підлягає внесенню до Державного реєстру прав.

Права на нерухоме майно, які підлягають державній реєстрації відповідно до цього Закону, виникають з моменту такої реєстрації ( ч. 3 ст. 3 Закону №1952-IV)

Так, ст. 41 Конституції України та ст. 321 ЦК України визначають, що право власності є непорушним. Ніхто не може бути протиправно позбавлений цього права чи обмежений у його здійсненні.

Суд зазначає, що державна реєстрація прав власності на нерухоме майно здійснюється виключно органами БТІ, згідно до чинного законодавства, тому належним способом захисту порушених прав позивача є зобов'язання відповідача здійснити у встановленому законом порядку дії щодо реєстрації права власності позивача на нерухоме майно - житловий будинок, літ. "А", загальною площею 107 кв.м., житловою площею 37,3 кв.м, літ. «Б» Сарай - 12 кв.м., розташовані за адресою: АР Крим, Сакський район, с. Журавлі, вул. Міра, 1-А обладнання у вигляді виробничої лінії по розливу мінеральної води, будівля їдальні літ «А», загальною площею 179,5 кв.м., літ «Б» погреб - 72,2 кв.м., вхід в погреб 11,9 кв.м., літ. «В» сарай - 4,2 кв.м., літ. «Уб» вбиральня - 2,6 кв.м., за адресою: АР Крим Сакський район, с. Журавлі, вул. Продольна, 6.

В силу ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Всупереч вимогам даної норми, відповідачем правомірності своєї відмови у реєстрації прав суду не доведено.

За таких обставин, враховуючи положення п.п. 1, 2 ч. 3 ст. 2 КАС України, суд дійшов висновку, що відповідачем при відмові позивачу у проведенні державної реєстрації прав власності на об'єкт нерухомості були порушені вимоги діючого законодавства, у зв'язку з чим позовні вимоги, про визнання протиправними дій відповідача, щодо відмови Малому підприємству «Прохолода» у підготовці документів для видачі свідоцтва про право власності на нерухоме майно підлягають задоволенню, також підлягають задоволенню вимоги, про зобов'язання відповідача здійснити дії згідно діючого законодавства щодо реєстрації права власності за позивачем на нерухоме майно - житловий будинок, літ. "А", загальною площею 107 кв.м., житловою площею 37,3 кв.м, літ. «Б» Сарай - 12 кв.м., розташовані за адресою: АР Крим, Сакський район, с. Журавлі, вул. Міра, 1-А обладнання у вигляді виробничої лінії по розливу мінеральної води, будівля їдальні літ «А», загальною площею 179,5 кв.м., літ «Б» погреб - 72,2 кв.м., вхід в погреб 11,9 кв.м., літ. «В» сарай - 4,2 кв.м., літ. «Уб» вбиральня - 2,6 кв.м., за адресою: АР Крим Сакський район, с. Журавлі, вул. Продольна, 6, у порядку, встановленому діючим законодавством України.

Перевіряючи дотримання позивачами вимог статті 99 КАС України щодо строків звернення до адміністративного суду для захисту своїх прав у спірних відносинах, суд встановив, що позивач звернувся до Окружного адміністративного суду АР Крим 21.03.2011 року.

Стаття 99 КАС України пов'язує момент початку перебігу строку звернення до адміністративного суду за захистом своїх прав, свобод та інтересів із днем, коли позивач дізнався або повинен був дізнатись про порушення своїх прав у спірних відносинах.

Відповідно до частини другої статті 99 КАС України (у редакції що діяла на час виникнення спірних відносин) для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється річний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.

Зі змісту позовної заяви вбачається, що листи Кримського республіканського підприємства «Бюро реєстрації та технічної інвентаризації м. Євпаторії» про відмову у проведенні реєстрації прав власності, були прийняти 22.03.2010р. вих. № 895/01-13 від 24.03.2010р. та 25.03.2010р. вих. № 939/01-13 від 29.03.2010р., а позивач звернувся до Окружного адміністративного суду АР Крим 21.03.2011 року.

Приймаючи до уваги вищевказане, суд вважає що позивачем не пропущено річний строк звернення до суду з позовом про оскарження вищевказаних відмов відповідача.

За таких підстав, суд приходить до висновку про необхідність часткового задоволення позовних вимог.

Відповідно до частини 3 статті 94 КАС України, якщо адміністративний позов задоволено частково, судові витрати, здійснені позивачем, присуджуються йому відповідно до задоволених вимог, а відповідачу - відповідно до тієї частини вимог, у задоволенні яких позивачеві відмовлено.

Під час судового засідання, яке відбулось 01.12.2011 р. були оголошені вступна та резолютивна частини постанови. Відповідно до ст. 163 КАС України постанову в повному обсязі складено 06.12.2011р.

На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 94, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

1. Позовні вимоги задовольнити частково.

2. Визнати протиправними дії Кримського республіканського підприємства «Бюро реєстрації та технічної інвентаризації м. Євпаторії» щодо відмови Малому підприємству «Прохолода» у підготовці документів для видачі свідоцтва про право власності на нерухоме майно - житловий будинок, літ. "А", загальною площею 107 кв.м., житловою площею 37,3 кв.м, літ. «Б» Сарай - 12 кв.м., розташовані за адресою: АР Крим, Сакський район, с. Журавлі, вул. Міра, 1-А обладнання у вигляді виробничої лінії по розливу мінеральної води, будівля їдальні літ «А», загальною площею 179,5 кв.м., літ «Б» погреб - 72,2 кв.м., вхід в погреб 11,9 кв.м., літ. «В» сарай - 4,2 кв.м., літ. «Уб» вбиральня - 2,6 кв.м., за адресою: АР Крим Сакський район, с. Журавлі, вул. Продольна, 6.

3. Зобов'язати Кримське республіканське підприємство «Бюро реєстрації та технічної інвентаризації м. Євпаторії» підготувати документи для видачі Малому підприємству «Прохолода» свідоцтва про право власності Малого підприємства «Прохолода» на нерухоме майно - житловий будинок, літ. "А", загальною площею 107 кв.м., житловою площею 37,3 кв.м, літ. «Б» Сарай - 12 кв.м., розташовані за адресою: АР Крим, Сакський район, с. Журавлі, вул. Міра, 1-А обладнання у вигляді виробничої лінії по розливу мінеральної води, будівля їдальні літ «А», загальною площею 179,5 кв.м., літ «Б» погреб - 72,2 кв.м., вхід в погреб 11,9 кв.м., літ. «В» сарай - 4,2 кв.м., літ. «Уб» вбиральня - 2,6 кв.м., за адресою: АР Крим Сакський район, с. Журавлі, вул. Продольна, 6.

4. Зобов'язати Кримське республіканське «Бюро реєстрації та технічної інвентаризації м. Євпаторія» здійснити у встановленому законом порядку дії щодо реєстрації за Малим підприємством «Прохолода» права власності на нерухоме майно - житловий будинок, літ. "А", загальною площею 107 кв.м., житловою площею 37,3 кв.м, літ. «Б» Сарай - 12 кв.м., розташовані за адресою: АР Крим, Сакський район, с. Журавлі, вул. Міра, 1-А обладнання у вигляді виробничої лінії по розливу мінеральної води, будівля їдальні літ «А», загальною площею 179,5 кв.м., літ «Б» погреб - 72,2 кв.м., вхід в погреб 11,9 кв.м., літ. «В» сарай - 4,2 кв.м., літ. «Уб» вбиральня - 2,6 кв.м., за адресою: АР Крим Сакський район, с. Журавлі, вул. Продольна, 6.

5. Стягнути з Державного бюджету України на користь Малого підприємства «Прохолода» 1,70 грн. судового збору.

6. В задоволенні решти частини позову відмовити.

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя Кірєєв Д.В.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення01.12.2011
Оприлюднено28.09.2012
Номер документу26163174
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-3387/11/0170/14

Постанова від 01.12.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кірєєв Д.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні