ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
18 жовтня 2011 р. 15:55 Справа №2а-6641/11/0170/14
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Кірєєва Д.В.
за участю секретаря: Жигалової К.Ю.
розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Державного підприємства «Бахчисарайське лісове господарство»
до Інспекції Державного архітектурно-будівельного контролю в АР Крим
про визнання протиправним рішення та спонукання до виконання певних дій
за участю представників:
від позивача - не з'явився;
від відповідача - не з'явився,
Суть спору: Державне підприємство «Бахчисарайське лісове господарство» (далі позивач) звернулося до Окружного адміністративного суду АР Крим із адміністративним позовом, в якому просить: визнати протиправним та скасувати рішення Інспекції Державного архітектурно-будівельного контролю в Автономній Республіці Крим щодо відмови в дозволі для виконання будівельних робіт Комплексу по вирощуванню посадочного матеріалу ( перша черга сарай) на території лісового фонду Михайлівського лісництва Бахчисарайського району; зобов'язати відповідача прийняти рішення про розгляд питання по дозволу виконання будівельних робіт комплексу по вирощуванню посадочного матеріалу (перша черга) на території лісового фонду Михайлівського лісництва Бахчисарайського го лісового господарства відповідно до чинного законодавства України.
Ухвалами Окружного адміністративного суду АР Крим від 08.06.11р. відкрито провадження по адміністративній справі, закінчено підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду.
Ухвалою суду від Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 18.10.11р. поновлено строк звернення до суду з адміністративним позовом.
Представник позивача у судове засідання не з'явився, надіслав клопотання, в якому наполягав на задоволенні позовних вимог та просив суд розглянути справу за його відсутності.
Представник відповідача у судове засідання не з'явився, був сповіщений належним чином, про причини неявки суд не повідомив.
Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд
В С Т А Н О В И В:
Державне підприємство «Бахчисарайське лісове господарство» є юридичною особою, державну реєстрацію якої проведено 08.07.1994р. Бахчисарайською районною Державною адміністрацією АР Крим (а.с.6).
25 листопада 2008 року рішенням № 375-ж виконавчого комітету Бахчисарайської міської Ради «Про дозвіл будівництва об'єктів зберігання пожежного інвентарю, комплексу по вирощуванню посадочного матеріалу і відомчого житла ДП "Бахчисарайське лісове господарство" на території лісового фонду Михайлівського лісництва» розглянуто лист державного підприємства «Бахчисарай ское лісове господарство» та було надано згоду на будівництво об'єктів для зберігання пожежного інвентарю, комплексу по вирощуванню посадочного матеріалу із закритою кореневою системою і відомчого житла, для персоналу обслуговуючого ці об'єкти, на території державного ліс ного фонду в кварталі № 45, виділ-17, площею - 0,95 га Михайлівського лісництва Бахчисарайського лісового господарства, а також дозволено виконати виробництво проектно-пошукових робіт по розробки робочого проекту для вищезгаданого будівництва та погодження його у встановленому законом порядку, а відділу архітектури і містобудівництва дозволено робити підготовку архітектурно - планувального завдання (АПЗ) по будівництву цих об'єктів.
Після отримання висновку (технічні умови) № 2/1374 від 30.06.2009р. на вибір земельної ділянки для виробництва проектно-кошторисної документації на «Будівництво комплексу по вирощуванню посадочного матеріалу на території лісфонду Михайлівського лісництва» від відділення з питань наглядово-профілактичної діяльності Бахчисарайського району, позивач отримав висновок Бахчисарайської районної санітарно - епідеміологічної станції №112 від 10.07.2009р. щодо вибору (відведення) ділянки під забудову, в якому вказано, що земельна ділянка на території лісного фонду Михайлівського лісництва Бахчисарайського району АР Крим придатна для будівництва об'єктів зберігання пожежного інвентарю, комплексу по вирощуванню посадочного матеріалу і відомчого житла ДП "Бахчисарайське лісове господарство".
18.03.2010р. Відділом міськбудівництва та архітектури Бахчисарайської районної Державної адміністрації АР Крим надано висновок № 44, щодо розгляду та узгодження робочого проекту Комплексу по вирощуванню посадочного матеріалу на території лісного фонду Михайлівського лісництва ДП «Бахчисарайське лісове господарство».
Позивачем був отриманий позитивний комплексний висновок № 01-00120-04-10 Державної експертизи по робочому проекту: «Комплекс по зрощуванню посадочного матеріалу на території лісного фонду Михайлівського лісництва. Перша черга будівництва. Господарський сарай» №926 від 11.05.2010р.
Листом № 5086 від 31.08.2010р. Відділ держкомзему у Бахчисарайському районі АР Крим, на запит позивача № 239 від 31.08.2010р., повідомив, що згідно з п.5 прикінцевих положень Лісового кодексу України, до отримання в установленому порядку державними лісогосподарськими підприємствами державних актів на право постійного користування земельними лісовими ділянками, документами, що підтверджують це право на раніше надані землі, є планово-картографічні матеріали лісовпорядження, наявні у землекористувача.
Відповідно до вимог чинного законодавства, ДП «Бахчисарайське лісове господарство» оформило усі необхідні документи про призначення відповідальних виконавчих робіт.
13 вересня 2010 року позивачем і ТОВ " Лад-контакт" подано заяву до інспекції державного архітектурно - будівельного конт ролю в АР Крим про надання дозволу на початок будівельних робіт з наданням усіх необхідних документів.
15 вересня 2010 року рішенням № 7/1-р-1289 інспекції державного архітектурно - будівельного контролю в АР Крим позивачу було відмовлено в дозволі на виконання будівельних робіт Комплексу по вирощуванню посадочного матеріалу (перша черга сарай) на території лісового фонду Михайлівського лісництва Бахчисарайського го району з посиланням на відсутність документу, що посвідчує право власно сті або право користування земельною ділянкою, як цього вимагає ст.29 Закону України "Про планування і забудову територій" з урахуванням п.п. 17 п. 10 р. 1 Закону України "Про внесення змін до чинних законодавчих актів України що стосується будівництва" № 509-VI від 16.09.2008 року і "Порядку видачі дозволів на початок будівельних робіт" затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України №1104 від 30.09.2009 року.
Не погодившись з даним рішенням відповідача, позивач звернувся до суду.
Суд вважає, що позов є частково обґрунтованим на підставі нижченаведеного.
Згідно п. 5 Прикінцевих положень Лісового кодексу України до одержання в установленому порядку державними лісогосподарськими підприємствами державних актів на право постійного користування земельними лісовими ділянками, документами, що підтверджують це право на раніше надані землі, є планово-картографічні матеріали лісовпорядкування. Таким, чином позивачем до відповідача, були надані документи, посвідчуючи право користування землею.
Судом встановлено, що позивач звернувшись до інспекції державного архітектурно - будівельного конт ролю в АР Крим, з заявою про надання дозволу на початок будівельних робіт, надав усі необхідні документи, у тому числі, планово-картографічні матеріали лісокористування, оскільки документи на оформлення державного акту на земельні ділянки лісового господарства знаходяться у стадії оформлення.
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч. 3 ст. 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень, адміністративні суди перевіряють, чи прийняті вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією України та законами України, обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення; безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Суд вважає, що відповідачем не були враховані всі обставини, що мають значення для прийняття рішення.
Таким чином, суд вважає, що відмова відповідача, щодо надання дозволу для виконання будівельних робіт Комплексу по вирощуванню посадочного матеріалу (перша черга сарай) на території лісового фонду Михайлівського лісництва Бахчисарайського го району, є протиправною, підлягає скасуванню, та законних підстав для не надання дозволу у відповідача не було.
Відносно вимоги, щодо зобов'язання відповідача прийняти рішення про розгляд питання по дозволу виконання будівельних робіт комплексу по вирощуванню посадочного матеріалу (перша черга) на території лісового фонду Михайлівського лісництва Бахчисарайського го лісового господарства відповідно до чинного законодавства України, суд зазначає наступне.
Положенням ст. 29 Закону України 1699-III від 20.04.2000р. «Про планування і забудову територій» було передбачено, що для одержання дозволу на виконання будівельних робіт замовник подавав до відповідної інспекції державного архітектурно-будівельного контролю письмову заяву, до якої додавались необхідні документи. Цей Закон втратив чинність, у зв'язку з набранням чинності 17 лютого 2011 року Закону України № 3038-VI "Про регулювання містобудівної діяльності" .
Положення п.п.1 п.4 Постанови Кабінету Міністрів України від 30.09.2009р. №1104, яка регулювала порядок надання дозволу на виконання будівельних робіт, втратила чинність згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 року N 466.
Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 34 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" № 3038- VI, якій набрав чинності 17 лютого 2011 року, замовник має право виконувати будівельні роботи після реєстрації відповідною інспекцією державного архітектурно - будівельного контролю декларації про початок виконання будівельних робіт - щодо об'єктів будівництва, що належать до I-III категорій складності.
Частиною 2 ст. 36 цього Закону передбачено, що реєстрацію декларації про початок виконання будівельних робіт проводять відповідні інспекції державного архітектурно - будівельного контролю на безоплатній основі протягом п'яти робочих днів з дня надходження декларації.
Пунктом 9 Порядку виконання будівельних робіт, затвердженого постановою КМУ від 13 квітня 2011 року № 466 передбачено, що інспекція протягом п'яти робочих днів з дня надходження декларації перевіряє повноту даних, зазначених у декларації та реєструє її.
Частиною 4 ст. 35 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" встановлено, що інспекції державного архітектурно - будівельного контролю відмовляють у реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт, якщо декларація подана чи оформлена з порушенням встановлених вимог. Рішення про відмову в реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт приймається у строк, передбачений для реєстрації декларації.
Пунктом 11 Порядку виконання будівельних робіт передбачено, що у разі коли декларація подана чи оформлена з порушенням установлених вимог, Інспекція повертає її замовнику з обґрунтування причин повернення у строк, передбачений для її реєстрації. В пункті 12 зазначено, що після усунення недоліків, що спричинили повернення Декларації, замовник може повторно звернутися до Інспекції для реєстрації декларації.
Постановою Кабінету Міністрів України № 466 від 13 квітня 2011 року затверджена форма декларації з переліком пунктів, що підлягають заповненню замовником.
На підставі вищевикладеного, суд дійшов висновку, що у цій частині позовних вимог необхідно відмовити, у зв'язку з тим що, на час розгляду справи затверджений інший порядок надання дозволу на початок виконання будівельних робіт та дозвіл оформлюється у вигляді декларації, яка позивачем не здавалась до відповідача.
За таких підстав, суд приходить до висновку про необхідність часткового задоволення позовних вимог.
Згідно з ч.3 ст. 94 КАС України, якщо адміністративний позов задоволено частково, судові витрати, здійснені позивачем, присуджуються йому відповідно до задоволених вимог, а відповідачу - відповідно до тієї частини вимог, у задоволенні яких позивачеві відмовлено.
Під час судового засідання, яке відбулось 18.10.2011 р. були оголошені вступна та резолютивна частини постанови. Відповідно до ст. 163 КАС України, повний текст постанови складено 20.10.2011р.
Керуючись ст.ст. 94, 158-163, 167 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задовольнити частково.
2. Визнати противоправним та скасувати відмову Інспекції Державного архітектурно-будівельного контролю в АР Крим у наданні дозволу Державному підприємству «Бахчисарайське лісове господарство» на виконання будівельних робіт Комплексу по вирощуванню посадочного матеріалу (перша черга сарай) на території лісового фонду Михайлівського лісництва Бахчисарайського району № 7/1-р-1289 від 15.09.10р.
3. Стягнути з Державного бюджету України на користь Державного підприємства «Бахчисарайське лісове господарство» (98400, АР Крим, Бахчисарайський район, м. Бахчисарай, вул. Промислова, 4, ЄДРПОУ 00992303) судовий збір у розмірі 1,70 грн.
4. У решті позовних вимог відмовити.
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Кірєєв Д.В.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 18.10.2011 |
Оприлюднено | 28.09.2012 |
Номер документу | 26163244 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кірєєв Д.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні