Категорія №8.1.5
ПОСТАНОВА
Іменем України
17 вересня 2012 року Справа № 2а/1270/6415/2012
окружний адмі?ністративний суд у складі:
Головуючого судді: Матвєєвої В.В.,
при секретарі: Захаровій Ю.О.,
за участю представників:
позивача - ДПІ в Жовтневому районі м. Луганська
Луганської області Державної податкової служби: Шеховцова О.О. (довіреність № 973/10 від 27.03.2012, дійсна до 27.03.2013),
відповідача - ТОВ «Лугенергопром»: не з'явився,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративний позов Державної податкової інспекції у Жовтневому м. Луганська Луганської області Державної податкової служби до Товариства з обмеженою відповідальністю «Лугенергопром» про стягнення податкової заборгованості в сумі 3910,99 грн., -
В С Т А Н О В И В:
17 серпня 2012 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов позов Державної податкової інспекції у Жовтневому м. Луганська Луганської області Державної податкової служби до Товариства з обмеженою відповідальністю «Лугенергопром» про стягнення податкової заборгованості в сумі 3910,99 грн.
В обґрунтування заявлених позовних вимог зазначено, що відповідач - ТОВ «Лугенергопром», перебуває на податковому обліку в ДПІ у Жовтневому районі м. Луганська Луганської області Державної податкової служби.
Станом на момент звернення до суду з позовом відповідач має заборгованість перед бюджетом в загальній сумі 3910,99 грн., з яких:
- податковий борг з податку на додану вартість у розмірі 3406,50 грн.;
- податковий борг з податку на прибуток у розмірі 504,49 грн.
Заборгованість перед бюджетом утворилася внаслідок несплати узгоджених податкових зобов'язань, що підтверджується податковими деклараціями із зазначених податків. ДПІ у Жовтневому районі м. Луганська Луганської області Державної податкової служби з метою погашення податкового боргу платника податків вживалися заходи з погашення податкового боргу, а саме: посадовій особі відповідача була особисто вручена податкова вимога від 24.04.2012 № 340, що не була виконана.
В позові позивач також зазначив, що 24.04.2012 ДПІ у Жовтневому районі м. Луганська Луганської області Державної податкової служби було прийнято рішення про опис майна ТОВ «Лугенергопром» у податкову заставу.
На підставі викладеного, позивач просить стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Лугенергопром» коштів з рахунків платника податків у банках за податковим боргом в сумі 3910,99 грн.
Представник позивача у судовому засіданні підтримав позовні вимоги в повному обсязі, надав пояснення, аналогічні викладеним в позовній заяві. Просив задовольнити позовні вимоги в повному обсязі
Представник відповідача у судове засідання не з'явився, про дату та час судового розгляду справи був повідомлений належним чином, ані заяви про визнання позовних вимог, ані заперечень до суду не надходило, про причини неявки суду невідомо.
Відповідно до ч. 4 ст. 128 КАС України, у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.
За таких обставин, суд вважає можливим розглянути справу за відсутності представника відповідача.
Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст.69-72 КАС України, суд дійшов висновку, що адміністративний позов є обґрунтованим та підлягає задоволенню з огляду на таке.
Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Лугенергопром» зареєстроване як суб'єкт підприємницької діяльності - юридична особа виконавчим комітетом Жовтневої районної ради 07.08.2008 за № 23821200000015251, за адресою: м. Луганськ, вул. 60 років утворення СРСР,1/2 (а. с. 6-8, 12). Перебуває на податковому обліку в ДПІ у Жовтневому районі м. Луганська Луганської області Державної податкової служби з 09.06.2003 (а. с. 14).
На даний час, згідно довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців від 12.06.2012 державну реєстрацію відповідача не скасовано (а. с. 9-11).
Станом на 27.07.2012 відповідач має податкову заборгованість перед бюджетом в сумі 3910,99 грн., з яких:
1) з податку на додану вартість в сумі 3406,50 грн., з яких:
- за основним платежем - 2458,00 грн., що виник на підставі прийнятого податковим органом податкового повідомлення - рішення № 0001371610 від 21.03.2012 (а. с. 19), винесеного на підставі акту перевірки № 359/160 від 06.02.2012 (а. с. 17-18);
- за штрафними санкціями - 947,05 грн., що виникли на підставі прийнятих податковим органом податкових повідомлень - рішень № 0001381610 від 21.03.2012 (а. с. 20), винесеного на підставі акту № 359/160 від 06.02.2012 (а. с. 17-18), № 0000271610 від 23.01.2012 (а. с. 23);
- пеня - 1,45 грн.;
2) з податку на прибуток в сумі 18401,73 грн., з яких за основним платежем та штрафними санкціями - 504,49 грн., що виникли на підставі прийнятого податковим органом податкового повідомлення - рішення № 0002451510 від 12.04.2010 (а. с. 26 зв.), винесеного на підставі акту перевірки від 27.03.2012 № 119/151 (а. с. 25-26).
Зазначений борг підтверджується розрахунком податкового боргу (а. с. 15), довідкою про суми податкового боргу платника податків (а. с. 30), долучених представником позивача до матеріалів позову.
З метою погашення податкового боргу податковим органом приймались заходи з погашення податкового боргу, а саме: посадовій особі відповідача була особисто вручена податкова вимоги від 24.04.2012 № 340 (а. с. 27), про що свідчать підпис в графі вимоги «Податкову вимогу отримав» від 24.04.2012о.
Як вбачається з матеріалів справи, ДПІ у Жовтневому районі м. Луганська Луганської області Державної податкової служби 24.04.2012 було прийнято рішення № 38 про опис майна ТОВ «Лугенергопром» у податковому заставу. Але зазначені вище заходи не призвели до позитивних результатів.
Відповідно до статті 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначення вичерпного переліку податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України.
У відповідності із статтею 14 Податкового кодексу України:
- грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності (підпункт 14.1.39 пункту 14.1);
- податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк) (підпункт 14.1.156 пункту 14.1);
- штрафна санкція (фінансова санкція, штраф) - плата у вигляді фіксованої суми та/або відсотків, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, а також штрафні санкції за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності (підпункт 14.1.265 пункту 14.1);
- пеня - сума коштів у вигляді відсотків, нарахованих на суми грошових зобов'язань, не сплачених у встановлені законодавством строки (підпункт 14.1.162 пункту 14.1);
- податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання (підпункту 14.1.175 пункту 14.1).
Згідно із статтею 16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний: вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів (підпункт 16.1.2 пункту 16.1 статті 16); подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів (підпункт 16.1.3 пункту 16.1 статті 16); сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи (підпункт 16.1.4 пункту 16.1 статті 16).
Відповідно до статті 20 Податкового кодексу України, органи державної податкової служби мають право визначати у визначених цим Кодексом випадках суми податкових та грошових зобов'язань платників податків (підпункт 20.1.27 пункту 20.1); застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом (підпункт 20.1.28 пункту 20.1); звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини (пункт 20.1.18 пункту 20.1).
Згідно із пунктом 54.1 статті 54 Податкового кодексу України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом.
У відповідності із пунктом 49.18 статті 49 Податкового кодексу України податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює:
- календарному місяцю (у тому числі в разі сплати місячних авансових внесків) - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця (підпункт 49.18.1);
- календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя) (підпункт 49.18.2);
- календарному року, крім випадків, передбачених підпунктами 49.18.4 та 49.18.5 цього пункту - протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року (підпункт 49.18.3);
- календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб - до 1 травня року, що настає за звітним (підпункт 49.18.4);
- календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб - підприємців - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року (підпункт 49.18.5).
Платник податків відповідно до пункту 57.1 статті 57 Податкового кодексу України зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Розділом V Податкового кодексу України врегульовані питання, пов'язані з обчисленням та сплатою податку на додану вартість.
У відповідності із пунктом 202.1 статті 202 Податкового кодексу України звітним (податковим) періодом по податку на додану вартість є один календарний місяць, а у випадках, особливо визначених цим Кодексом, календарний квартал, з урахуванням таких особливостей:
а) якщо особа реєструється як платник податку з іншого дня, ніж перший день календарного місяця, першим звітним (податковим) періодом є період, який розпочинається від дня такої реєстрації та закінчується останнім днем першого повного календарного місяця;
б) якщо податкова реєстрація особи анулюється в інший день, ніж останній день календарного місяця, то останнім звітним (податковим) періодом є період, який розпочинається з першого дня такого місяця та закінчується днем такого анулювання.
Податкова декларація з податку на додану вартість згідно з пунктом 203.1 статті 203 Податкового кодексу України подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.
Відповідно до ст. 180 Податкового Кодексу України, платниками податку є:
1) будь-яка особа, що провадить господарську діяльність і реєструється за своїм добровільним рішенням як платник податку у порядку, визначеному статтею 183 цього розділу;
2) будь-яка особа, що зареєстрована або підлягає реєстрації як платник податку;
3) будь-яка особа, що ввозить товари на митну територію України в обсягах, які підлягають оподаткуванню, та на яку покладається відповідальність за сплату податків у разі переміщення товарів через митний кордон України відповідно до Митного кодексу України, а також:
особа, на яку покладається дотримання вимог митних режимів, які передбачають повне або часткове умовне звільнення від оподаткування, у разі порушення таких митних режимів, встановлених митним законодавством;
особа, яка використовує, у тому числі при ввезенні товарів на митну територію України, податкову пільгу не за цільовим призначенням та/або всупереч умовам чи цілям її надання згідно із цим Кодексом, а також будь-які інші особи, що використовують податкову пільгу, яку для них не призначено.
Норми цього пункту не застосовуються до операцій з ввезення на митну територію України фізичними особами (громадянами) чи суб'єктами підприємницької діяльності, які не є платниками податку, культурних цінностей, зазначених у пункті 197.7 статті 197 цього Кодексу;
4) особа, що веде облік результатів діяльності за договором про спільну діяльність без утворення юридичної особи;
5) особа - управитель майна, яка веде окремий податковий облік з податку на додану вартість щодо господарських операцій, пов'язаних з використанням майна, що отримане в управління за договорами управління майном.
Для цілей оподаткування господарські відносини між управителем майна з власної господарської діяльності та його діяльності з управління майном прирівнюються до відносин на основі окремих цивільно-правових договорів;
6) особа, що проводить операції з постачання конфіскованого майна, знахідок, скарбів, майна, визнаного безхазяйним, майна, за яким не звернувся власник до кінця строку зберігання, та майна, що за правом успадкування чи на інших законних підставах переходить у власність держави (у тому числі майна, визначеного у статті 172 Митного кодексу України) , незалежно від того, чи досягає вона загальної суми операцій із постачання товарів/послуг, визначеної пунктом 181.1 статті 181 цього Кодексу, а також незалежно від того, який режим оподаткування використовує така особа згідно із законодавством;
7) особа, що уповноважена вносити податок з об'єктів оподаткування, що виникають внаслідок поставки послуг підприємствами залізничного транспорту з їх основної діяльності, що перебувають у підпорядкуванні платника податку в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до п. 181.1 ст. 181 Податкового кодексу України, у разі якщо загальна сума від здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню згідно з цим розділом, у тому числі з використанням локальної або глобальної комп'ютерної мережі, нарахована (сплачена) такій особі протягом останніх 12 календарних місяців, сукупно перевищує 300 000 гривень (без урахування податку на додану вартість), така особа зобов'язана зареєструватися як платник податку в органі державної податкової служби за своїм місцезнаходженням (місцем проживання) з дотриманням вимог, передбачених статтею 183 цього Кодексу, крім особи, яка є платником єдиного податку.
Платник податку у відповідності із пунктом 203.2 статті 203 Податкового кодексу України зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання з податку на додану вартість, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого пунктом 203.1 цієї статті для подання податкової декларації.
Як вбачається із матеріалів справи, в порушення вимог пункту 57.1 статті 57 та пункту 203.2 статті 203 Податкового кодексу України ТОВ «Лугенергопром» протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, самостійно суму податкового зобов'язання з податку на додану вартість не сплатило, внаслідок чого за платником податків утворився податковий борг в сумі 3910,99 грн.
Пунктом 95.1 статті 95 Податкового кодексу України регламентовано, що орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Підпунктами 87.1 та 87.2 статті 87 Податкового кодексу України визначено, що джерелами самостійної сплати грошових зобов'язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів. Джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.
Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, проводиться не раніше, ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги та здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини (підпункти 95.2 та 95.3 статті 95 Податкового кодексу України).
У судовому засіданні судом встановлено, що відповідачу Товариству з обмеженою відповідальністю «Лугенергопром» було виставлено податкову вимогу від 24.04.2012 № 340 (а. с. 27).
Оскільки зазначена податкова вимога є чинною, доказів про відкликання податкових вимог суду не надано, суд прийшов до висновку, що органом державної податкової служби при зверненні до адміністративного суду з поданням про стягнення коштів за податковим боргом дотримані вимоги пункту 95.2 статті 95 Податкового кодексу України.
З вище викладеного вбачається, що до теперішнього часу податковий борг в сумі 3910,99 грн. Товариством з обмеженою відповідальністю «Лугенергопром» не сплачений, вимоги про стягнення податкового боргу та податкові повідомлення - рішення в установленому законом порядку не оскаржені, а тому сума боргу є узгодженою.
За таких обставин суд вважає, що позов Державної податкової інспекції у Жовтневому м. Луганська Луганської області Державної податкової служби до Товариства з обмеженою відповідальністю «Лугенергопром» про стягнення податкової заборгованості в сумі 3910,99 грн. є доведеним та таким, що підлягає задоволенню.
На підставі вищевикладеного, керуючись Податковим Кодексом України, ст. ст. 17-20, 69-72, 86, 158-164, 167 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Позовні вимоги Державної податкової інспекції у Жовтневому м. Луганська Луганської області Державної податкової служби до Товариства з обмеженою відповідальністю «Лугенергопром» про стягнення податкової заборгованості в сумі 3910,99 грн. - задовольнити повністю.
Стягнути з а рахунок коштів, які перебувають у власності Товариства з обмеженою відповідальністю «Лугенергопром» (юридична адреса: 91042, м. Луганськ, вул. 60 років утворення СРСР, 1/2, код ЄДРПОУ 32538558, р/р 260053017870, Ф Луганське обласне АТ Ощад м. Луганськ, МФО 304665) та з рахунків у банках, обслуговуючих Товариство з обмеженою відповідальністю «Лугенергопром», заборгованість перед бюджетом в сумі 3910,99 грн. (три тисячі дев'ятсот десять гривень дев'яносто дев'ять копійок), з яких:
- з податку на додану вартість в сумі 3406,50 грн. (три тисячі чотириста шість гривень п'ятдесят копійок) перерахувати на р/р 31119029700004 ГУДКУ у Луганській області, одержувач Державний бюджет Жовтневого району, код 24046538, МФО 804013, код платежу 14010100;
- з податку на прибуток підприємств в сумі 504,49 грн. (п'ятсот чотири гривні сорок дев'ять копійок) перерахувати на р/р 31117009700004 ГУДКУ у Луганській області, одержувач Державний бюджет Жовтневого району, код 24046538, МФО 804013, код платежу 11021000.
Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Повний текст постанови складено та підписано 21 вересня 2012 року.
СуддяВ.В. Матвєєва
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.09.2012 |
Оприлюднено | 28.09.2012 |
Номер документу | 26164804 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
В.В. Матвєєва
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні