Постанова
від 21.09.2012 по справі 2а/2570/2760/2012
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 2а/2570/2760/2012

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

19 вересня 2012 року м. Чернігів

Чернігівський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Лобана Д.В.,

при секретарі Романенко Л.Л.,

з участю представника позивача

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду справу за адміністративним позовом Ріпкинського сільського споживчого товариства до Державної податкової інспекції у Ріпкинському районі Чернігівської області Державної податкової служби про скасування податкового повідомлення-рішення, -

в с т а н о в и в:

Ріпкинське сільське споживче товариство (далі - Ріпкинське ССТ) звернулось до суду з адміністративним позовом про скасування податкового повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Ріпкинському районі Чернігівської області Державної податкової служби (далі - ДПІ у Ріпкинському районі) № 0000292333 від 23.08.2012 в частині застосування штрафної санкції в сумі 4812,15 грн.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що перевіркою господарської одиниці позивача встановлено не щоденне друкування фіскальних звітних чеків, не оприбуткування готівки за: 07.11.2011, сума продажу 706,49 грн, Z - звіт роздрукований 08.11.2011 о 8 годині 25 хвилин; 02.01.2012, сума продажу 255,94 грн, Z - звіт роздрукований 03.01.2012 о 10 годині 03 хвилин. Тобто, посадовою особою споживчого товариства, на думку позивача, вчинено один вид порушення - несвоєчасне роздрукування фіскального звітного чека, відповідальність за яке встановлена п. 4 ст. 17 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі громадського харчування та послуг» в розмірі 20 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Штрафна санкція в сумі 765 грн нарахована, що підтверджено розрахунком штрафних санкцій, який є додатком до повідомлення-рішення та акту перевірки від 09.08.2012 і повністю сплачена позивачем. Однак, відповідачем застосовано ще й штрафну санкцію за неоприбуткування готівки, у відповідності до абзацу 3 статті 1 Указу Президента України від 12.06.95 № 436/95, що не відповідає вимогам чинного законодавства, а саме Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі громадського харчування та послуг» та наказу ДПА України № 614 про затвердження «Порядку реєстрації, опломбування та застосування реєстраторів розрахункових операцій за товари (послуги)», тобто, на думку позивача, відповідачем застосовано два стягнення за одне правопорушення.

В судовому засіданні представник позивача позов підтримав, просив його задовольнити в повному обсязі та додатково пояснив, що здавання готівкової виручки до каси Ріпкинського ССТ наступного дня за днем її надходження до каси магазину № 33 не є порушенням порядку оприбуткування, визначеного вимогами Положення № 637.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився, про дату, час та місце судового розгляду повідомлений належним чином, причини неявки суду не повідомив.

Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, доводи позовної заяви, суд приходить до висновку, що позовні вимоги задоволенню не підлягають, виходячи з наступних підстав.

Ріпкинське ССТ (ідентифікаційний код-01777021) зареєстровано в якості юридичної особи Ріпкинською районною державною адміністрацією Чернігівської області 22.01.1999, що підтверджується довідкою відділу статистики у Ріпкинському районі № 115 від 30.08.2012 (а.с. 14).

Судом встановлено, що 09.08.2012 ДПІ у Ріпкинському районі на підставі наказу на проведення фактичної перевірки № 153 від 08.08.2012 та направлень на перевірку № 124, 125 від 08.08.2012 проведено перевірку господарської одиниці - магазину № 33, що розташований по вулиці Перемоги, 23, с. Вербичі Ріпкинського району Чернігівської області та належить Ріпкинському ССТ.

За результатами перевірки складено акт від 09.08.2012 (а.с. 8-9), в якому зафіксовано, зокрема, несвоєчасне проведення друкування фіскальних звітних чеків, неоприбуткування готівки 07.11.2011 та 02.01.2012, тобто порушення:

- пункту 2.6 розділу 2 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління НБУ від 15.12.2004 № 637 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 13 січня 2005 р. за № 40/10320;

- пунктів 9 статті 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі громадського харчування та послуг» (далі - Закон).

На підставі акта перевірки від 09.08.2012 ДПІ у Ріпкинському районі прийнято податкове повідомлення-рішення № 0000292333 від 23.08.2012, яким до відповідача застосовано штрафні санкції на загальну суму 5577,15 грн, з яких санкцію в сумі 765 грн позивач визнав та сплатив в повному обсязі, що підтверджується копією платіжного доручення (а.с. 16).

Відповідно до пункту 7.5 розділу 7 Порядку реєстрації та ведення книг обліку розрахункових операцій і розрахункових книжок, затвердженого наказом ДПА України від 01.12.2000 року № 614, використання книги ОРО, зареєстрованої на РРО, передбачає:

- наявність книги ОРО на місці проведення розрахунків, де встановлено РРО;

- підклеювання фіскальних звітних чеків на відповідних сторінках книги ОРО;

- щоденне виконання записів про рух готівки та суми розрахунків, при цьому дані за сумами, отриманими від покупців (клієнтів), та дані за сумами, виданими покупцям (клієнтам), записуються окремо;

- у разі виходу з ладу РРО чи відключення електроенергії здійснення записів за обліком розрахункових квитанцій;

- ведення обліку ремонтів, робіт з технічного обслуговування, а також перевірок конструкції та програмного забезпечення РРО у відповідному розділі книги ОРО.

Суд звертає увагу, що РРО у перевіряємий період не виходило з ладу, а електроенергія в магазині № 33 не відключалась.

Відповідно до пункту 9 статті 3 Закону суб'єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов'язані щоденно друкувати на реєстраторах розрахункових операцій (за виключенням автоматів з продажу товарів (послуг) фіскальні звітні чеки і забезпечувати їх зберігання в книгах обліку розрахункових операцій.

Позивач визнав порушення, допущені вищевказаною нормою Закону, штрафні санкції, застосовані до нього відповідачем, сплатив в цій частині в повному обсязі, що підтверджується копією платіжного доручення № 1647 від 29.08.2012.

В свою чергу, згідно п. 6 ст. 33 Закону України «Про Національний банк України» для забезпечення організації готівкового грошового обігу Національний банк здійснює визначення порядку ведення касових операцій для банків, інших фінансових установ, підприємств і організацій.

Відповідно до статті 33 Закону України «Про Національний банк України» розроблено Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затверджене постановою Правління НБУ від 15.12.2004 № 637 та зареєстроване в Міністерстві юстиції України 13 січня 2005 р. за № 40/10320 (далі - Положення).

Порядок ведення касових операцій у національній валюті України підприємствами (підприємцями), а також окремі питання організації банками роботи з готівкою, визначає Положення № 637.

Відповідно до пункту 2.2 розділу 2 Положення № 637 підприємства (підприємці) здійснюють розрахунки готівкою між собою і з фізичними особами (громадянами України, іноземцями, особами без громадянства, які не здійснюють підприємницької діяльності) через касу як за рахунок готівкової виручки, так і за рахунок коштів, одержаних із банків.

Згідно із пунктом 2.6 розділу 2 Положення № 637 уся готівка, що надходить до кас, має своєчасно (у день одержання готівкових коштів) та в повній сумі оприбутковуватися.

Оприбуткуванням готівки в касах підприємств, які проводять готівкові розрахунки з оформленням їх касовими ордерами і веденням касової книги відповідно до вимог глави 4 цього Положення, є здійснення обліку готівки в повній сумі її фактичних надходжень у касовій книзі на підставі прибуткових касових ордерів.

У разі проведення готівкових розрахунків із застосуванням РРО або використанням РК оприбуткуванням готівки є здійснення обліку зазначених готівкових коштів у повній сумі їх фактичних надходжень у книзі обліку розрахункових операцій на підставі фіскальних звітних чеків РРО (даних РК).

Суми готівки, що оприбутковуються, мають відповідати сумам, визначеним у відповідних касових (розрахункових) документах.

У відповідності до п. 1.2 Положення № 637 оприбуткування готівки - проведення підприємствами і підприємцями обліку готівки в касі на повну суму її фактичних надходжень у касовій книзі, книзі обліку доходів і витрат, книзі обліку розрахункових операцій.

Таким чином, оприбуткуванню підлягають суми, внесені до каси в розрахунок реалізованого товару, наданих послуг, виконаних робіт тощо.

Отже, позивачем дійсно не були виконані вищезазначені вимоги законодавства щодо своєчасного оприбуткування готівки.

За таких обставин, відповідачем правомірно було застосовано штрафну санкцію, передбачену абзацем 3 статті 1 Указу Президента України від 12.06.95 № 436/95 «Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки», яким встановлено, що у разі порушення юридичними особами всіх форм власності, фізичними особами - громадянами України, іноземними громадянами та особами без громадянства, які є суб'єктами підприємницької діяльності, а також постійними представництвами нерезидентів, через які повністю або частково здійснюється підприємницька діяльність, норм з регулювання обігу готівки у національній валюті, що встановлюються Національним банком України, до них застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафу: за неоприбуткування (неповне та/або несвоєчасне) оприбуткування у касах готівки - у п'ятикратному розмірі неоприбуткованої суми.

В свою чергу, посилання позивача на те, що здавання готівкової виручки магазином № 33 до каси Ріпкинського ССТ наступного дня за днем її надходження до каси зазначеного магазину не є порушенням порядку оприбуткування, визначеного вимогами Положення № 637, є безпідставним, оскільки поняття оприбуткування готівки, визначене п. 1.2 розділу 1 та абз. 2 п. 2.6 розділу 2 Положення № 637, не є тотожним з поняттям здавання готівкової виручки до каси, за яке, в свою чергу, податковим законодавством передбачена окрема відповідальність, до якої не було притягнуто позивача.

Доводи позивача про те, що оприбуткування готівки відбувається «касою» автоматично в момент проведення розрахунків є також безпідставними з огляду на визначення поняття оприбуткування готівки, які наведені в п. 1.2 розділу 1 та абз. 2 п. 2.6 розділу 2 Положення № 637.

Крім того, посилання позивача у позовній заяві про застосування до нього декількох штрафних санкцій за одне правопорушення також є безпідставним, оскільки несвоєчасне роздрукування фіскальних звітних чеків та несвоєчасне оприбуткування у касах готівки є різними правопорушеннями, за кожне з яких передбачена окрема відповідальність.

Відповідачем правомірно нараховано штрафні санкції, оскільки відповідно до пп. 54.3.3 п. 54.3 ст. 54 Податкового кодексу України згідно з податковим та іншим законодавством особою, відповідальною за нарахування сум податкових зобов'язань з окремого податку або збору, застосування штрафних (фінансових) санкцій та пені, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, є контролюючий орган.

Враховуючи вищевикладене, позовні вимоги Ріпкинського сільського споживчого товариства задоволенню не підлягають за необґрунтованістю.

Керуючись ст.ст. 122, 158 - 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

п о с т а н о в и в:

У задоволенні адміністративного позову Ріпкинського сільського споживчого товариства, - відмовити повністю .

Постанова набирає законної сили та може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду в порядку та строки, передбачені статтями 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя: Д.В. Лобан

СудЧернігівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.09.2012
Оприлюднено28.09.2012
Номер документу26165437
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/2570/2760/2012

Постанова від 19.09.2012

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Лобан Д.В.

Постанова від 21.09.2012

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Лобан Д.В.

Ухвала від 04.09.2012

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Лобан Д.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні